Aihe: alapää kymysys
1
stagestar
14.09.2005 22:38:40
Meillä on yläpäänä Jbl 12 + 1 kaapit, joihin tulee tarvittaessa tehoa 400 w puolelleen. nyt olen hakemassa alapää ratkaisua.
Käytössä on Dbx jakosuodin.
Mitä luulette riitäiskö yksi 15 / 18 aktiivisubbari ?
Musiikki on iskelmä/huttu osastoa ja keikatpaikat lähinnä ravintoloita, joskus myös isompia paikkoja.
Jos niin millaista subbaria suosittelette ?
Mitä luulette tästä : JBL JRX 118SP 18" 300WRMS Aktiivi subbari, sis. stereojakarin, 33Hz-125Hz, 123db SPL ??
rok rok !!!
tuhlaajapoika
15.09.2005 01:54:58

Mitä luulette riitäiskö yksi 15 / 18 aktiivisubbari ?
Musiikki on iskelmä/huttu osastoa ja keikatpaikat lähinnä ravintoloita, joskus myös isompia paikkoja.

Moi. Nimenomaan LUULEN, että riittääpi äänenpaineen ja laadunkin puolesta monessakin tilanteessa. Ajelette kuitenkin kaiketi "iskelmää/huttu osastoanne" maksimissaankin 100 dB:n kantturoissa ja alle? Eli uskon, että tavallisilla huttukeikoilla tuo yksikin subbari tuo alapäähän sen kaivatun lisätukevuuden. Niissä mainitsemissasi satunnaisissa isommissa paikoissa saattaa sitten kaivata toistakin mutta hommaa sitten toisen subin jos alkaa tuntua laimealta yhdellä.

Mulla ei kokemusta siitä JBL JRX 118SP, mutta eiköhän se pelitä siinä ihan ok. Tää perustuu vaan kokemukseen että pikkusen alle tonnin hintainen aktiivisubbari... kyllä niistä aina on saanut ihan järkevää ääntä ilmoille. No tää on toki vähän hatara peruste ostopäätökselle.

Jokuhan voisi kertoa kokemuksia, kuinka on käytännössä sijoitellut keikalla tollasen systeemin missä vain yksi subbari ja aiheuttaako moinen "normaalia" isompia viivästystarpeita?? Ite kuvittelisin että yhden subbarin sijoittelu ja viritys aiheuttais päänraapimista keikoilla enempi kuin perinteinen 2x alapää + 2x yläpää systeemi.

Ite olen pari kertaa nähnyt humppapumpulla 1x alapää + 2x yläpää viritelmän ja molemmilla kerroilla alapäätä ja volyymiä yleensäkin oli sopivasti. Saundipoliittiset pikkuongelmat johtuivat ihan muista asioista, joita nyt en tässä ruodi, ettei lipsuta alkuperäisaiheesta kokonaan filosofian puolelle.
JK
15.09.2005 08:31:47
Vilkaseppa tuolta, heti etusivulla

http://www.discoland.fi/index.html?/u/main.php&mainFrame

Samson EX500 aktiivisubbanen. 500w/15", säädettävä jakotaajuus 30-200Hz. Hinta 499 eur.

Meill on tollanen käytössä yhtenä ja hyvin on pelittänyt.
Beat/Iskelmämusaa vedetään, rummut mikitettynä, basso joskus linjaan.
Toi subbanen oli meillä Lintsin keikalla yläpäiden tukena ja riitti hyvin.
"Ei siinä isot tissit auta, jos korvien väli on tyhjä. Tai no, ehkä ne jonkin verran auttaa sietämään" - Nimeltä mainitsematon kollega
stagestar
16.09.2005 12:18:30
Vilkaseppa tuolta, heti etusivulla

http://www.discoland.fi/index.html?/u/main.php&mainFrame

Samson EX500 aktiivisubbanen. 500w/15", säädettävä jakotaajuus 30-200Hz. Hinta 499 eur.

kiitos vinkistä ! tosin samson ei herätä suurta luottamusta minulla.
rok rok !!!
JK
16.09.2005 13:07:52
kiitos vinkistä ! tosin samson ei herätä suurta luottamusta minulla.

Samson=Hartke. Ihan hyvin toi on pelannut. Ei siinä ole montakaan liikkuvaa osaa :)
"Ei siinä isot tissit auta, jos korvien väli on tyhjä. Tai no, ehkä ne jonkin verran auttaa sietämään" - Nimeltä mainitsematon kollega
stagestar
16.09.2005 18:25:14 (muokattu 18.09.2005 14:39:38)
Näin äkkisältään tuo 300W tuntuu aika pieneltä nuiden 400W yläpäiden kaveriksi.

joo, samaa olen itse miettinyt. tosin se pääte on tuossa Jbl subbasessa kooltaan myös 500 w ja on vain näköjään ilmoitettu tuo jatkuva toisto. (tiedustelin maahantuojalta)

Niin eihän se samson varmaan huono olo, mutta kun on aina niitä ennakkoluuloja ihmisellä.

Jaahas! taidankin kuitenkin alkaa kääntymään passiivisubbarin ja päätteen suuntaan. on se kuitenkin varmaan loppupelissä parempi systeemi.
rok rok !!!
stagestar
22.09.2005 09:24:56
no nyt ne on sitten hommattu! Jbl jrx 18 sub ja Crown Xls 402 pääte, jolla ajan sillattuna tuota subbasta ja pitäis tehon piisata sille ja noihin yläpäihin nähden. Saas nähdä millainen paketti on.
rok rok !!!
Antti1
22.09.2005 13:41:59
no nyt ne on sitten hommattu! Jbl jrx 18 sub ja Crown Xls 402 pääte, jolla ajan sillattuna tuota subbasta ja pitäis tehon piisata sille ja noihin yläpäihin nähden. Saas nähdä millainen paketti on.

Kerros sitten myöhemmin, että miltä kuulostaa. Mun bändillä on JRX115 kajarit ja toi saman sarjan subi vois olla joskus ihan luonteva jatke noille.
"What kind of world do we live in when a dying teenager can no longer get his cock sucked by a celebrity?" -Josh Mortens father
stagestar
22.09.2005 18:45:24
Kerros sitten myöhemmin, että miltä kuulostaa. Mun bändillä on JRX115 kajarit ja toi saman sarjan subi vois olla joskus ihan luonteva jatke noille.

Joo, juu meidänkin yläpäät on on Jbl Jrx 112 ja siksi päädyinkin ottamaan samaa satsia olevan subbarin.
rok rok !!!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)