telstara 16.09.2005 11:13:06 (muokattu 16.09.2005 12:10:31) | |
---|
mitäs suosittelette putkietuasteeksi, ei räkkilaitetta. Kyse on pelkästään puhtaan saundin parantamisesta. Säröt ei kiinnosta. Kokeilin kaverin SIBin fatdrivea ja se oli todella hyvä. Toi jopa voxiinkin paremman saundin. Noita kun ei vaan oikein saa mistään, käytettynä ainakaan. Mitähän muita vaihtoehtoja on..? H&K:n Tube Factor, kukaan testannut..? Eh:n laitteista Mic Preamp / Black finger.. Finger on kylläkin kompura, mutta voisi sopia myös tuohon tarkoitukseen. Jumalan selän takana kun asuu, niin musaliikkeisiin on paljon matkaa, joten jo ennen testausreissua olisi hyvä tietää vaihtoehtoja. |
Jouni Antero 16.09.2005 12:27:21 | |
---|
|
Grimoire 16.09.2005 13:32:53 | |
---|
Suosittelen Vox Tonelab etusta Vika ei tarvitse olla iso kun se on korvien välissä |
tenkainen 16.09.2005 13:34:20 | |
---|
Suosittelen Vox Tonelab etusta Ja sitten voidaan tapella onko se putkietuaste... (virnistelevä hymiö) "Jos haluat tosissasi tehdä pahaa vanhemmillesi, mutta kanttisi ei kestä ryhtyä homoseksuaaliksi, voit aina siirtyä taiteiden pariin." Kurt Vonnegut |
Eikö siitä VHT:n Valvulatorista oli spedumallinen versio? Muistelisin ainakin nähneeni jonkin lankussa. Voisi olla yksi ehdotus..... |
Jouni Antero 16.09.2005 14:13:17 | |
---|
Niin tosiaan - mun olisi varmaan pitänyt mainita, että mä ajattelin tuon Presonuksen ruuvaamista pedaalilautaan (se kun on niin pieni). Tuo tietenkin on pätevä ratkaisu vain jos etusen on tarkoitus olla kokoajan päällä (olin ymmärtävinäni, että näin oli ajatus). Tällöinhän taas nämä pedaali etusten on/off-kytkimineen eivät olisi tarpeen. Samaa hommaahan hoitelisi sitten myös nämä Art:in putki-etuset/DI-boxitkin, mutta tuo Presonus vain on kovin laadukkaamman tuntuinen |
telstara 16.09.2005 15:35:59 | |
---|
Etuaste saisi olla päällä koko ajan. Tuo voxin tonelab on varmaan hyvä peli jollekin, mutta en halua tuollaista mallintavaa, enkä myöskään mitään steppilautaa jossa nappeja enemmän kun tietokoneen näppiksessä. Mulle kun riittää se yksi perusjuttu, jota tässä yritän parantaa. Ja lisäksi idea kun on siinä, että mahdollisimman vähillä ja analogisilla vempeleillä soitellaan. Että ei mallintavia ym. digihärveleitä... setuppi kun on kitara+(transistori)nauhakaiku+putkivahvistin. Siinä joku parantava pedaali voisi välissä mennä, kun näytti parantavan saundia. Räkkimalliset laitteet ei oikein kelpaa.. Mutta kellään ei ole siis kokemuksia tuosta H&K:n, E&H:n tai muiden valmistamista polkulaatikoista puhtaan saundin parantamisessa..? Pitänee kai juottaa kaveri känniin ja yrittää ostaa sib pois. |
JMzz 16.09.2005 19:35:06 | |
---|
Ostin kuukausi takaperin ton presonuksen. Loistopeli, ei voi muuta sanoa. Jos haluaa vielä jotain parantaa nii ehkä sovtekin putken voisi vaihtaa laadukkaampaan ja sehän onnistuu ihan kätevästi jälkikäteen eikä maksa paljoo. Yksi kanava riittää minulle. Jos tarvii enempi niin ehkä sit ois hyvä hommata joku toinen. Hiljainen kuin mikä ei minkäänlaista huminaa tai kohinaa vaikka kuinka vääntäsit volaa. Yksinkertainen käyttää ja lähdötkin on varustettu sekä balansoiduilla että balansoimattomilla linja-sisään/ulostuloilla. - |
telstara 16.09.2005 20:44:29 | |
---|
Ostin kuukausi takaperin ton presonuksen. Loistopeli, ei voi muuta sanoa. Jos haluaa vielä jotain parantaa nii ehkä sovtekin putken voisi vaihtaa laadukkaampaan ja sehän onnistuu ihan kätevästi jälkikäteen eikä maksa paljoo. Yksi kanava riittää minulle. Jos tarvii enempi niin ehkä sit ois hyvä hommata joku toinen. Hiljainen kuin mikä ei minkäänlaista huminaa tai kohinaa vaikka kuinka vääntäsit volaa. Yksinkertainen käyttää ja lähdötkin on varustettu sekä balansoiduilla että balansoimattomilla linja-sisään/ulostuloilla. mites se tärkein, eli saundi...? |
JMzz 16.09.2005 20:52:28 | |
---|
mites se tärkein, eli saundi...? Jätin pois kun ei ole vertailukohtaa mihinkään toiseen putkietuseen. Mutta ei tuo liikaa ainakaan väritä soundia mikä oli mulle suht tärkeää. Jos driveä vääntää enemmän niin tulee enemmän sitä lämpöä ja väriäkin sitten . Minulle riittää pienempi driven määrä, jolloin soundin ytimessä kuulee sellaisen mukavan elämän. Vaikea selittää. Soundi ainakin parani aivan tajuttomasti verrattuna ilman etusta suoraan linjaan vetäistyyn, jolloin koko homma kuulostaa melko elottomalta. - |
KeljuK 16.09.2005 20:55:39 | |
---|
Soundi ainakin parani aivan tajuttomasti verrattuna ilman etusta suoraan linjaan vetäistyyn, jolloin koko homma kuulostaa melko elottomalta. Lauluetunenhan tuo on, ja mukavasti se saundia pehmentää. En silti kitaraetuseksi laittaisi ainakaan kokeilematta. Tietysti olisi mielenkiintoista testata vähän terävämmillä putkilla. Kun pitäytyy tietämästä mitä voisi luulla saavansa, ei pety. |
JMzz 16.09.2005 21:59:56 (muokattu 16.09.2005 22:11:40) | |
---|
Lauluetunenhan tuo on, ja mukavasti se saundia pehmentää. En silti kitaraetuseksi laittaisi ainakaan kokeilematta. Tietysti olisi mielenkiintoista testata vähän terävämmillä putkilla. Ainakin harmony centralissa moni sanoo käyttävänsä tuota juuri kitaraan. Arvosteluissa huomaa myös että kepittäjät siellä usein kertovat laitteesta. :) Moni mainitsee muuten saman jutun kuin tässä jo tuli todettua eli että tuon sovtekin putken vaihdolla saa vietyä sitä soundia haluamaansa suuntaan. sen verran omasta ketjusta että tällä hetkellä menee: vaffari- shure sm57 - presonus -audiophile 2496 - tietokoneen ohjelmat. - |
ReBeat 16.09.2005 22:01:47 | |
---|
*** Kannattaa ostaa multa Brunetti Overtone. Se on pedaalimallinen putkietuaste kahdella 12AX7 putkella. Siinä on ON/OFF -kytkin true bypassilla ja puhdas ja särökanava. Ulostuloja löytyy kaksi. Toinen on LINE OUT ja toinen on kytkimellä valittavissa joko kaiutinemuloiduksi linjaulostuloksi tai instrumenttitasoiseksi ulostuloksi. Tämä on siis alkuperäinen punainen versio, jossa puhtaan kanavan säätöinä VOLUME ja HARMONICS. Uudemmassa on lisäksi pienellä kytkimellä valittavissa CRUNCH-kanava ja sille on oma GAIN. Samalla HARMONICS on vaihtunut TONEksi. Särökanavalle löytyy GAIN, BASS, TREBLE, VOLUME. Tämän putiikkipedaalin puhdas kanava jos joku elävöittää vahvistimen puhdasta soundia. http://www.brunetti.it/products.php?prodID=8&lang=EN*** Ihmiskunta on ylittänyt rajan. Pakokeinoja nopeutuvalta tuhoutumiselta säästymiseksi ei ole. |