Aihe: Kirjoitetaanko alle?
1 2
LNA
16.09.2005 11:21:47

Väliaikatietoja. Sukulais-asianajaja ilmoitti saman tien takaisinpäin, että musahommiin erikoistunut kollegansa oli saman tien löytänyt sopparista useita niin tulkinnanvaraisia kohtia ("kohtuullisessa ajassa" jne..), ettei niiden kanssa viitsi lähteä pelleilemään: oli udellut sukulais-asianajajaltani manageriehdokkaan nimeä ja tämän kuullessaan todennut tyypin olevan "vanha tuttu". Että hyvä näin - emme pistä nimeä mihinkään.
Ihmevalittaja #13
Chaplin
17.09.2005 00:39:41
"Liimis on tosi PRO"
USA:ssa on lähetetty hurjan monta miestä kuuhun. Niitä pitäisi lähettää lisää, ehkä kaikki?
Jäärä
20.09.2005 14:05:14
"Liimis on tosi PRO"

Hehe! "Sanotaan vaikka niin, että nuku sä vaan yös rauhassa, mä takaan!"
Suomen Hiihtoliiton luvalla. Kaikki tekstissä mainitut henkilöt ovat fiktiivisiä ja kaikki yhtäläisyydet eläviin tai kuolleisiin henkilöihin ovat puhtaasti sattumanvaraisia. Laaditun tekstin valmistuksessa ei ole vahingoitettu eläimiä.
käsi
21.09.2005 14:35:30

Sori en tunne sanastoa. Luulin "promoamisen" tarkoittavan kaupallista puolta aika laajassa määrin. Keikkamyyjät eivät varmaankaan myöskään hoida sopimuksien hiomisia, veroasioita, mahdollisia kustannussoppareita pöytään tai mitään muutakaan mikä ei keikkamyyjille kuulu.. Että en tiedä siitä riittämisestä.

No - sen sain ainakin selville että liiton neuvoihin ei riitä että vain yksi bändistä on jäsen, vaan kaikkien pitää maksaa.

Noo.. Onneksi löytyi laki-ihminen läheltä.

E: Ja mitä bändin omaan sitoutumiseen tulee, niin siihen olemme kyllä valmiita. Meikäläiseltä jää opinnot kauempana aloittamatta jos näyttää siltä että alkaa homma pelata tämän kyseisen tyypin kanssa. Ja rivisoittajat ovat luotettavia ja sitoutuneita, vaikkeivät itse pysty ylimääräisiä hommia tekemäänkään.. Yhtyeen johtohahmosta puhumattakaan: tämä pumppu on ymmärtääkseni hänen elämänsä.

hyvä keikkamyyjä on kultaakin arvokkaampi, osaa tehdä sopimukset sillai hyvin että vastuu on tasan, bändin ja keikkamestan kanssa tai sittenkeikkamestalla on vastuu.

paska keikka myyjä voi vaan jossain välissä kusta hommat siinä vaiheessa kun jollain keikalla hajoaa jotain ja sopparit on huonosti tehty niin se meneekin artisti maksaa meininkiin hyvin helposti.

mutta asiaan, eli meillä oli jonkin aikaa neuvottelua aikoinaan yhden managerin kanssa. mitä pidemmälle homma eteni sen varmempia olimme että emme tarvitse manageria vielä, tai ehkä tuskin koskaan. olemme kuitenkin vain kotimaan markkinoille suuntautunut pumppu.
jos olet korvias myöten paskas ja kuses on paras pitää suu kiinni
Esp
11.10.2005 23:16:57

Ja mitä bändin omaan sitoutumiseen tulee, niin siihen olemme kyllä valmiita. Meikäläiseltä jää opinnot kauempana aloittamatta jos näyttää siltä että alkaa homma pelata tämän kyseisen tyypin kanssa.

Tähän täytyy sanoa, että varovasti noiden opiskelun siirtojen yms. kanssa. Jos homma lähtee tosissaan pyörimään, saat kyllä varmasti opiskelupaikastasi vapaata tarvittaessa, ainakin itse olen aina saanut kun olen kertonut, että nyt levytetään jne. Aina harva kuitenkin Suomessa tienaa elantonsa pelkällä bändillä, vaikka yhtye olisi kuinka hyvä, ja siksi on hyvä olla jokin back-up-plan.

Hyvä että saitte lainopillista apua. Ja onnea matkaan... Suomessa raskaan rockin soittajan tie on kivinen.
Täh?!?
varakeef
12.10.2005 09:33:09
Hehe! "Sanotaan vaikka niin, että nuku sä vaan yös rauhassa, mä takaan!"

"Laitat vaa ne rahat tilille. Nii, min tilille."
"Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle" - Laura Latvala
paavi
12.10.2005 10:46:38
Opiskeluista: Riippuu tietenkin opiskelupaikasta, mutta jos mennään esim. ihan akateemisiin opintoihin, siellähän jokainen etenee ihan omaa vapaata tahtiaan. Eiköhän aika samaa meininkiä pysty soveltamaan muissakin opinahjoissa, kun tarve vaatii. Aina kannattaa olla kirjoilla.

Managerista: Omissa jutuissani ei koskaan ole ollut manageria, joten en puhu nyt millään käytännön syvällä rintaäänellä. Mulla on käsitys, että vasta näillä aivan huippunimillä on manageri rock-maailmassa. Siihen on varmasti joku hyvä syy.

Käväisin kotisivuillanne (en ensimmäistä kertaa) tsekkaamassa, mitä bändillänne on menossa. En meinannut millään löytää sieltä suosta mitään olennaista. Vihdoin löysin keikat hassusta kalenterista. Teillä on siis ollut ilmeisesti muutama keikka tänä vuonna ja yksi keikka tiedossa? Suurin osa kotikaupungissanne Vantaalla? Luulisin, että manageri on silloin tarpeen, kun todella hukutte itse niihin juokseviin hommiin.

Nyt ihan asian vierestä, jos sopii... :) Selvästikin haluatte antaa kotisivuilla kaiken bändistänne, mikä on sinällään kiva juttu. Se on ikäänkuin arkisto itsessään. Teidän kannattaisi tehdä paljon ytimekkäämmät ja näyttävämmät sivut, josta löytyisi parilla klikkauksella kaikki olennainen. Siellä voisi olla sitten jonkinmoinen arkisto, josta löytyisi kaikenlaista muuta. Tämä on siis ihan kaduntallaajankin perspektiivistä. Nyt noilla sivuilla iskee paniikki ja muutenkin näyttävät vähän joltain firman sivuilta.
...and left his cave, glowing and strong, like a morning sun coming out of gloomy mountains.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)