Aihe: Mahtuuko hiphop muusikon levylautaselle?
1 2 3 4 511 12 13 14 15
Järvihirviö
15.09.2005 16:50:30
"hiphopin helmet" eivät pääse mainstreamiin...

Kaikenlainen ylituotettu-gansta-ja-huumori-räppi saa sitten soittoaikaa liikaakin...

Totta. Ninja Tunesilta, Quannumilta jne. saisi 50 Centien, The Gamen ynnä muiden sijaan todella mielekästäkin musiikkia.
Super-Jari
15.09.2005 17:04:14
Jos ylipäänsä luette näitä ketjuja mihin vastailette niin saatte vastauksia. Hiphopin ja räpin ero on selitetty mainiosti täällä.
"Eip helvata, minä tässä alasti koneen ääressä , ni eiköhän naapurin täti mene äitin kanssa ikkunan takaa ja kattoo tänne..."
KMT
"Olitko lähettämässä pikaviestejä?"
BaariMikko
dictatorsh*t
15.09.2005 21:36:07
Nyt yhden biisin kuulemisen jälkeen (Renegades of Funk) tuntuu että Afrika Bambaataan täytyy tutustua tarkemmin.
cnr
15.09.2005 21:51:36
En löydä hiphopista mitään kuuntelemisen arvoista. harmoniat ja melodiat ovat minulle se tärkein. Toki hyvääkin hiphoppia voi lyötyä. Luulen, että olen kerran pitänyt ainakin yhtä biisiä jos ei hyvänä, niin ainakin mielenkiintoisena.
Kaikki mitä et tee on menetettyä
-Spade-
16.09.2005 11:07:01 (muokattu 16.09.2005 11:40:56)
Gansta-meininki ei uppoa, mutta esim. The Rootsilla, DJBB:llä, Serellä ja Mariskalla on hyviä biisejä. Mariskan uusi biis "Keinu" on loistava.
Ohan se varma.
widebit
16.09.2005 11:32:01
sitä minä en voi ymmärtää että räppärit kutsuvat itseänsä muusikoksi. tuottaja tekee tastat joistain sämpleistä ja itse räppäri lausuu runon yhdellä nuotilla (jos edes sillä yhdellä) sen taustan päälle... missä kohtaa se räppäri on tällaisessa tapauksessa luonut musiikkia??

haluan että tähän tulee perusteltu vastaus, sillä minä haluan tietää vastauksen tähän arvoitukseen.
D-Kay
16.09.2005 11:45:00

sitä minä en voi ymmärtää että räppärit kutsuvat itseänsä muusikoksi. tuottaja tekee tastat joistain sämpleistä ja itse räppäri lausuu runon yhdellä nuotilla (jos edes sillä yhdellä) sen taustan päälle... missä kohtaa se räppäri on tällaisessa tapauksessa luonut musiikkia??

Millä perusteella rumpalit ovat muusikoita? Nehän vaan hakkaa rytmikkäästi kalvoja.
"I wasn't born with enough middle fingers"
moderndrummer88
16.09.2005 11:46:27
Millä perusteella rumpalit ovat muusikoita? Nehän vaan hakkaa rytmikkäästi kalvoja.

aiiiii.............
Norsk Arysk Blak Metal! Rahhh!!
Janus
16.09.2005 11:52:20
Joskus jossain musiikki määriteltiin seuraavasti: "Musiikki = sisältää rytmin, melodian ja harmonian"

Milloin ja missä? Onko yksiääninen gregoriaaninen kirkkolaulu musiikkia (ei harmoniaa)? Entä ambient-kama, joka koostuu pelkistä syntikkamatoista (ei melodiaa, ei juuri rytmiä)? Tai sooloteokset perkussioille tai vaikkapa John Cagen teokset preparoidulle pianolle (ei melodiaa eikä harmoniaa)?
"I've re-invented my image so many times that I'm in denial that I was originally an overweight Korean woman." -David Bowie
"Mitä vaikeampi tilanne on, sitä helpommin siitä selviää. Se on asennekysymys." -Ola Elo
SuperJeesus
16.09.2005 11:53:59
Onpas ollut hauskoja kirjoituksia.
NRJ:ltä mäkin yleensä bongaan kaikki hyvät rokkibiisit.
Yllä oleva kirjoitus on kärjistetty, sisältää kirjoitusvirheitä ja pitää tuskin paikkaansa. Ropnoa nam!
Super-Jari
16.09.2005 12:35:58
Täällä on osalla niin hyviä juttuja että on pakko napsia plussaa. Joko provoa, tietämättömyyttä tai tyhmyyttä. Parasta joka tapauksessa.
"Eip helvata, minä tässä alasti koneen ääressä , ni eiköhän naapurin täti mene äitin kanssa ikkunan takaa ja kattoo tänne..."
KMT
"Olitko lähettämässä pikaviestejä?"
BaariMikko
salmivaara
16.09.2005 12:37:23

Onpas ollut hauskoja kirjoituksia.
NRJ:ltä mäkin yleensä bongaan kaikki hyvät rokkibiisit.

Heh! Alat olla asian ytimessä.
Against the grain, thats where Ill stay, swimming upstream, I maintain against the grain
tuomo
16.09.2005 13:08:43

Tulipas mieleen että ICE-T ja Bodycount on kova.
Juuso.
16.09.2005 14:41:51
Kyllä sitä jossain määrin tulee räpää kuunneltua... Genressä on vaan just se vika, että harvat hyvät artistit hautautuu suurimmaks osaks niitä ympäröivään dädään. Sama pätee myös black metallissa, hassua sinänsä :)
I wish you a broken heart and a happy new year.
ekikoo
16.09.2005 14:53:53
Tulen hyvin toimeen ilman hiphoppia/räppiä. Kuuntelin joskus 6-7 luokalla, mutta viisastuessa se jäi pois. Ei sillä ole musiikillisesti minulle mitään annettavaa.
Iron Maidenin Stranger in a strange land+ Deja vu+ Dream Theater jolta loppuu ideat= Strange deja vu
dictatorsh*t
16.09.2005 15:01:08
mutta viisastuessa se jäi pois.

Kuinka niin viisastuessa?
Olenko sitten vai tyhmenemässä ja huononemassa kun olen löytämässä hyvää hiphoppia sen huonon seasta?
t-termiitti
16.09.2005 15:05:35

Totta. Ninja Tunesilta, Quannumilta jne. saisi 50 Centien, The Gamen ynnä muiden sijaan todella mielekästäkin musiikkia.

Jep, joskus harvoin saattaavat radiossa vahingossa soittaa Herbaliseriä ja Shadowsin setää, mutta siihen se jääkin.

haluan että tähän tulee perusteltu vastaus, sillä minä haluan tietää vastauksen tähän arvoitukseen.

Jos joku ei määrittele esim. tuota em. herbaliseria musiikiksi, niin olkoon se sitten äänitaidetta ja joukkion jäsenet amatöörejä äänitaiteilijoita. ;) Itse pidän sitä musiikkina isolla M:llä ja vaikkapa sitä parjattua 50centiäkin sentään musiikkina.

Melko outoa väittää (provota), ettei se olisi musiikkia. Melkein mitä vain meteliä voi pitää musiikkina, ehkä tosin helpoiten silloin kun se miellyttää itseä - tai sitä sattuu ymmärtämään.

JOS musiikki määritellään noin kuin sanoit, niin olen samaa mieltä edelleenkin. Löydän täsmälleen samat musiikilliset elementit niin 50centiltä kuin metallicaltakin.

Ja onhan parhailla räppäreillä räppäyksessään hienoja rytmisiä kikkoja. Puhetta/laulua voi tässä tapauksessa pitää instrumenttina. Ja jos sen instrumentin hallitsee hyvin, niin voihan sitä muusikkona pitää, jos myös sellaista ihmistä joka osaa vinguttaa kitaraa kerta pidetään muusikkona!(?) ;)

Selvisikö mysteeri?
t-termiitti
16.09.2005 15:08:31

Tulen hyvin toimeen ilman heviä/örinää. Kuuntelin joskus 6-7 luokalla, mutta viisastuessa se jäi pois. Ei sillä ole musiikillisesti minulle mitään annettavaa.
ekikoo
16.09.2005 16:28:25 (muokattu 16.09.2005 16:28:49)
Kuinka niin viisastuessa?

niin no tuosta jäikin pois että se hiphop oli näitä Kapasiteettiyksikkö/ Fintelligens ja jotain mainstreamia

niin ja kun termiitti jo hyökkäsikin tuon hevi/örinän kanssa niin ei minuakaan se nappaa, paitsi pari In Flamesin kipaletta.

olishan se pitänyt tietää että tuosta joku suuttuu
Iron Maidenin Stranger in a strange land+ Deja vu+ Dream Theater jolta loppuu ideat= Strange deja vu
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)