Aihe: Framus Dragon vai Krank Revolution?!
1 2 3 4
oiva tumpeloinen
15.09.2005 19:24:49
samaan hintaan savage ebaysta tai jopa halvemmalla

Eiköhän se Framuskin silloin lähtisi halvemmalla samasta paikasta.
Ben_D
15.09.2005 19:26:45

Eiköhän se Framuskin silloin lähtisi halvemmalla samasta paikasta.

todella harvoin näkyy myytävänä.

nimimerkillä päivittäin ebayssa
januszian
15.09.2005 20:33:41 (muokattu 15.09.2005 20:34:18)

Nyt mulle sit oston kynnyksellä iski "MITÄ JOS..."

Framus vai Krank!!!

Entä jos mä kyllästyn tohon Framukseen ja haluankin Krankin! Nyt ku olis rahat kourassa niin jos kuitenki lähtis sille suunnalle...

Krankin särö on niin Über ettei mitään rajaa! Tosin Framuksessa on parempi puhas ja toinen gain kanava mutta saanhan mä esim. polkimella kevyt säröä Krankista. Ei se tänään enää NIIN huonolta se puhaskaan kuulostanu...
"Oma kämppä on aina plussaa." - Aristoteles. http://www.zilakka.com
Ben_D
15.09.2005 20:43:07 (muokattu 15.09.2005 20:49:40)

Nyt mulle sit oston kynnyksellä iski "MITÄ JOS..."

Framus vai Krank!!!

Entä jos mä kyllästyn tohon Framukseen ja haluankin Krankin! Nyt ku olis rahat kourassa niin jos kuitenki lähtis sille suunnalle...

Krankin särö on niin Über ettei mitään rajaa! Tosin Framuksessa on parempi puhas ja toinen gain kanava mutta saanhan mä esim. polkimella kevyt säröä Krankista. Ei se tänään enää NIIN huonolta se puhaskaan kuulostanu...

Nyt haiskahtaa vähän hätäseltä touhulta. Äkkiä vaan PB veks ja pakko saada joku tilalle. Mikäs kaappi on käytössä? Krankin "über" voikin olla kämpillä jotain aivan muuta.

Alkaa jo varmaan vituttamaan mun Savagesta lässyttäminen, mutta kokeile se V30 elementeillä kolmantena vaihtoehtona. Mä en väitä, että soundi miellyttää sua, mutta onpahan sitten ainakin testattu.
januszian
15.09.2005 21:04:42

mutta ku ei noita oo missään testattavissa!!! :)

Ja mulla on Mesan 4x12 kaappi. Kyllä toi Framus on ihan harkittu, testattu ja todettu vaihtoehto mut tänään alko se Krank taas kummittelemaan taustalla hyvyydellään.
FoN
15.09.2005 21:13:10
Voisiko Framus Cobra olla noiden kahden väliltä?
"there's no one in hell, all the devils are here." -WS
Ben_D
15.09.2005 21:17:19

mutta ku ei noita oo missään testattavissa!!! :)

Ja mulla on Mesan 4x12 kaappi. Kyllä toi Framus on ihan harkittu, testattu ja todettu vaihtoehto mut tänään alko se Krank taas kummittelemaan taustalla hyvyydellään.

tampereen soitinkeskus tai meikäläinen
J.Hollström
15.09.2005 21:24:42
Hyviä säröjä ei yksistään purkeista saa. Että se siitä miettimisestä.

En voinut olla miettimättä ja testaamatta pelkkää säröpurkkia puhtaaseen kanavaan. Epäilen että tämä minun Bossin Blues Driver ei ole se kaikkein mahtavin säröboxi rankempaan menoon, mutta sillä tuli tälläinen ääni ulos tosta pikkuvahvistimesta säröpedaalin gainin ollessa klo 13 (max klo 17). Soittelin sekaan ilman säröä, että kontrasti erottuu. Luulen, että jollain putkisäröllä voisi irrota paljon mehukkaampiakin säröjä kunnon vahvistimella soitettaessa. Tiedä häntä...

http://www.juki.1g.fi/mp3/BluesDriver+Classic30.mp3
januszian
16.09.2005 06:40:19

Voisiko Framus Cobra olla noiden kahden väliltä?

Ei. Cobra on lähempänä ENGLiä koska siinä on tiukempi saundi, jota juuri välttelen.

Krank on löysempi kuin Framus Dragon. kai. :)

hitto, mä pelleilin Line6 Recto simulaatiolla eilen ni tuli mieleen että olisinkohan mä tarpeeks kypsä että hyppäisin Framuksen yli suoraan sinne recto-osastolle kun rectomaista saundia kuitenkin etsin. löysää, tajuttoman massiivista ja isoa pörinää. Mutta kyllä siinä löysässäkin tulee silti varmaan raja vastaan jossain vaiheessa kun nuoteista ei enää saa mitään selvää.
simosiili
16.09.2005 08:48:31
Itse ostaisin jonkun mallintavan esim Voxin niin saisin vähän kaikkee mukaan :)

Et oo tosissas?
maraparta
Ben_D
16.09.2005 08:59:34 (muokattu 16.09.2005 08:59:48)

Ei. Cobra on lähempänä ENGLiä koska siinä on tiukempi saundi, jota juuri välttelen.

Krank on löysempi kuin Framus Dragon. kai. :)

hitto, mä pelleilin Line6 Recto simulaatiolla eilen ni tuli mieleen että olisinkohan mä tarpeeks kypsä että hyppäisin Framuksen yli suoraan sinne recto-osastolle kun rectomaista saundia kuitenkin etsin. löysää, tajuttoman massiivista ja isoa pörinää. Mutta kyllä siinä löysässäkin tulee silti varmaan raja vastaan jossain vaiheessa kun nuoteista ei enää saa mitään selvää.

niin tai jos sittenkin powerball tai bogner tai diezel.... ;)
Terry Pantheras
16.09.2005 10:15:07
Ehkä sun valintaa helpottaa se, että kävin eilen ostamassa sen Dragonin poies kun myin Krankin... :D Tilasivat kuitenkin heti uutta tilalle.

Krankissa minua häiritsi se, ettei siinä ollut sitä crunch-kanavaa. Überiä tai puhdasta koko ajan. MM:ssa ehdottivat jekyll&hydeä tuon ongelman ratkaisuksi, mutta olin jo siinä vaiheessa täysin Dragonin pauloissa, että meni toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Eli ei tullut testattua, kantsii siis kokeilla.

Toisaalta yhden keikan Krankilla soittaneena voin sanoa, että se on juuri keikalla parhaimmillaan; metallipainotteisen pikkufestarin miksaaja tuli heti jo soundchekissä lavalle ihmettelemään, että perskeles miten hyväsoundinen vahvistin sulla...

Itsellä Dragoniin siirtymiseen vaikutti myös se, että se taipuu ihan mihin tahansa musiikityyliin, itse kun edustan musiikillista sillisalaattiosastoa.
"If you're going to kill me, you should show some "Hunter Etiquette" and eat me." -Trey Spruance
Terry Pantheras
16.09.2005 10:24:55
Haitko crunch-saundia vai siis sitä 3-kanavaisuutta?
Meinaan kyllä mie sain Krankista (Rev.1) ihan ok crunchit. 3-kanavaisuus on siinä vaiheessa aikas tarpeellinen jos haluaa cleanit, crunchit ja yyberit footswitchillä hoideltavaksi.

Oletankin että tässä oli kanavien määrästä kyse.

Juu, 3-kanavaa oli myös hakusessa.
"If you're going to kill me, you should show some "Hunter Etiquette" and eat me." -Trey Spruance
McNulty
16.09.2005 10:26:53
Juu, 3-kanavaa oli myös hakusessa.

Jep... ei tartte kesken keikan lähteä Krankin potikoita räveltään kun haluaa crunchilta yyberille :)

Vaikkakin tuossa on tuo kahden master-volumen meininki Krank-kanavassa, niin ei se siltikään muuta riittävästi sitä särön luonnetta. Toisaalta hyvä, toisaalta huono. Lead-boosteissa loistava, mutta jos haluaisi tosiaan käyttää sitä kevyt roso/rankka roso säätelyyn, niin se ei onnistu.
"Wise men talk because they have something to say; fools, because they have to say something." -Plato (429-347eaa)
Terry Pantheras
16.09.2005 10:29:06
Jep... ei tartte kesken keikan lähteä Krankin potikoita räveltään kun haluaa crunchilta yyberille :)

Vaikkakin tuossa on tuo kahden master-volumen meininki Krank-kanavassa, niin ei se siltikään muuta riittävästi sitä särön luonnetta. Toisaalta hyvä, toisaalta huono. Lead-boosteissa loistava, mutta jos haluaisi tosiaan käyttää sitä kevyt roso/rankka roso säätelyyn, niin se ei onnistu.

Aivan, ei se soundi kyllä nimeksikään muutu Krankissa kahden masterin välillä. Ja Dragonissa on myös 2 masteria. :)
Hannu H.
16.09.2005 11:12:49

En voinut olla miettimättä ja testaamatta pelkkää säröpurkkia puhtaaseen kanavaan. Epäilen että tämä minun Bossin Blues Driver ei ole se kaikkein mahtavin säröboxi rankempaan menoon, mutta sillä tuli tälläinen ääni ulos tosta pikkuvahvistimesta säröpedaalin gainin ollessa klo 13 (max klo 17). Soittelin sekaan ilman säröä, että kontrasti erottuu. Luulen, että jollain putkisäröllä voisi irrota paljon mehukkaampiakin säröjä kunnon vahvistimella soitettaessa. Tiedä häntä...

http://www.juki.1g.fi/mp3/BluesDriver+Classic30.mp3

Rokkisäröt irtoaa (jonkinmoiset) pelkistä pedaaleista, mutta kyllä jos oikein _kunnon_ säröjä lähdetään hakemaan niin putkivaffari huutamaan ja tarpeenvaatiessa od:lla tai distillä lisäpotkua..

Mutta makuasioitahan nämä. Jotkut haluu sen optimaalisen cleanin ja ottaa sen särön kustannuksella. Jotkut haluu sen optimaalisen särön ja ottaa sen cleanin kustannuksella.
Kovat jätkät ostaa kumpaankin tarkotukseen oman vahvarin ;)
Päiväduuni on vain harrastus jolla kustannetaan se oikea työ.
Terry Pantheras
16.09.2005 11:18:09
Kovat jätkät ostaa kumpaankin tarkotukseen oman vahvarin ;)

Ja palkkaa roudarin... :)
januszian
16.09.2005 16:39:05

vitun munapää Pantheras! :D

arvaa olinko tänään musamaailmassa pankkikortti kuumana taskun pohjalla?!?! :D

Mut joo, ehkä ihan hyväkin näin. pari tovia miettien ei tee koskaan pahaa. Sitäpaitsi mä kävin Levytukussa tyyppaamassa Triple Rectoa ja voi kilin kellit! Se on varmasti just se mun juttu! Mesoissa on sen kliinin kanssa aina vähä niin ja näin ja diipaan päin mutta ku muuten Recto olis just eikä melkein. Tosin mitenkähän kanavanvaihto G-Majorilla ja Behringer FCB1010:llä? Ohan noissa yhteensä tosin 4 relettä et luulis onnistuvan.

Mut joo, joko Dragonia jostain tai Mesaa käytettynä. Krank jääköön 3-kanavattomuutensa takia.

Ja Diezel on liian tiukka ja HELVETIN KALLIS! Ja Bogner on hieno mut 2 kanavainen ja LIIAN kallis sekin. 1500-1600 on budjetti ja siitä en taivu.
askomiko
16.09.2005 17:19:56
Mistä halvin Krank? Tuumasin, jos vielä vanhana kerran Gasittaisi itelleen uuden ruman vahvarin.
"Don't worry, we can fix it in the mix"
"Don't worry, we can fix it in the mastering"
"That one's old, nowadays we have to fix stuff in the marketing"
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)