HaloOfFlies 15.09.2005 21:58:52 (muokattu 15.09.2005 22:11:43) | |
---|
...että kun bändi tai duo tai mikä tahansa heittää jostain biisistä coverin, paikalla sattuu olemaan alkuperäisen biisin esittäjä tai bändin ollessa kyseessä yksi jtai useampi jäsen tai kenties koko yhtye? Itse sain todistaa semmoisen tapahtuman tänään. Täällä Raahessa oli aloittavien opiskelijoiden jokavuotiset Tursajaiset. Ja paikalla oli elävää musiikkia soittamassa kaksi tuutoria kitaroiden kera. Nämä sitten soittivat Negativen Moment Of Our Loven, ja kas kummaa, yleisön joukossa oli Negativen alkuperäinen basisti, joka oli soittanut tuolla biisillä. Todella hieno yhteensattuma. Oletteko itse nähneet tai kokeneet vastaavanlaisia tapahtumia? Tarkoitan nyt paikan päällä nähtyjä, ei telkkarissa. First they steal your mind and then they steal your soul |
JC 15.09.2005 22:07:34 | |
---|
70-luvun lopulla parin tuttavan yhtye osallistui bändikisaan. Soittivat jonkun Royalsin biisin (en muista nimeä) ja Ippe Kätkä oli tuomaristossa, joka kommentoi suurin piirtein niin, että muuten hyvä esitys mutta väärä tahtilaji. |
volvo740 16.09.2005 08:41:19 | |
---|
...että kun bändi tai duo tai mikä tahansa heittää jostain biisistä coverin, paikalla sattuu olemaan alkuperäisen biisin esittäjä tai bändin ollessa kyseessä yksi jtai useampi jäsen tai kenties koko yhtye? Itse sain todistaa semmoisen tapahtuman tänään. Täällä Raahessa oli aloittavien opiskelijoiden jokavuotiset Tursajaiset. Ja paikalla oli elävää musiikkia soittamassa kaksi tuutoria kitaroiden kera. Nämä sitten soittivat Negativen Moment Of Our Loven, ja kas kummaa, yleisön joukossa oli Negativen alkuperäinen basisti, joka oli soittanut tuolla biisillä. Todella hieno yhteensattuma. Oletteko itse nähneet tai kokeneet vastaavanlaisia tapahtumia? Tarkoitan nyt paikan päällä nähtyjä, ei telkkarissa. Onko Negativen alkuperäinen basisti sitten Raahesta? Kun juon, otan vain yhden paukun ja sen jälkeen olen kuin toinen mies. Ja se toinen mies juo ne loput kakskymmentä. |
Onko Negativen alkuperäinen basisti sitten Raahesta? Ei ole vaan Tampereelta. On muuttanut Raaheen opiskelemaan. First they steal your mind and then they steal your soul |
Tomtom 16.09.2005 11:34:16 (muokattu 16.09.2005 11:43:09) | |
---|
Olen suorittanut itse moisen. Tosin kyseessä oli coverin coverointi. 1992 JKL:n Ammattioppilaitosten näytelmäprojekti Uraputki-messuilla. Lauloin näytelmässä Älä Mee- kappaleen- karaoketyyppisesti. Näytelmän jälkeen esiintymisvuorossa oli Ressu Redford, joka jätti testaakkelimaisen esityksemme jälkeen kappaleen pois setistään. Taisi olla ns. hitti tuohon aikaan. Ressulla taisi olla backstagena asuntovaunu messuhallin sisällä. Yleisöä taisi olla muutamia satoja.Olinpa unohtanut koko esityksen ( ehkä traumaattisen kokemuksen vaikutuksesta)... E: niin ja laulu esitettiin ilman säestystä tahi muita apuvälineitä, mikä lisäsi hieman jännitettä. Saipa kuitenkin valita sopivan sävellajin lonkalta. "Play the volume as loud as you want to, but don't touch my levels now - I've got them set just like I like" Samuel L. Jackson |
Mikael 16.09.2005 12:06:16 (muokattu 16.09.2005 12:08:45) | |
---|
Mä oon soittanut keikallisen Lasse Mårtenssonin musaa herran itsensä istuessa siinä lavan edessä ekassa pöydässä punaviiniä naukkaillen. Eipä oo ennen sitä eikä sen jälkeen niin paljoa jännittänyt keikalla. Mukavinta oli, että Lasse oli keikan jälkeen niin fiiliksissä että tuli kättelemään koko bändin ja tuli takahuoneeseen turinoimaan pitkäksi aikaa. Hieno mies! melkein puoliammattilainen |
Rainer Frilund 16.09.2005 15:38:07 | |
---|
AshCon on päivän mittainen Wishbone Ash -yhtyeen ympärillä pyörivä vuosikokous. Iltapäivällä on tapaamista ja pienempi setti joltain vierailevalta artistilta. Useana vuonna nimenomaan cover-bändi. Wishbone Ashin jäsenet ovat jo paikalla, joten cover-bändillä on näytön paikka... Viime vuonna iltapäivällä soitti cover-bändi nimeltään "Ashbone U-Wish" ja illalla itse Wishbone Ash kehaisten cover-bändiä. Oli muutenkin historiallinen juttu, kun se oli yhtä aikaa Ben Granfeltin jäähyväiskeikka ja Muddy Mannisen eka esiintyminen bändin riveissä. Like trees, children change as they twist and turn.
You suffer alone for the peace that you yearn.
You can weep and moan, feel the need to run,
But you'll be leaving behind a loaded gun. |
Jkob 16.09.2005 18:13:46 | |
---|
Ruisrockin hevikaraokessa joku neitokainen kuulemma tulkitsi biisiä nimeltä Taivas Lyö Tulta varsin, eh.. mielenkiintoisesti. Näin kertoi Vilhelmus joka oli sattumalta seisonut sen karaoke lavan vieressä Omena ***seessä pitää homot loitolla |
Jemo 16.09.2005 21:06:59 | |
---|
Tämä on sitten tosi informatiivinen viesti: Minä en kuuntele Metallicaa. Mutta ystäväni, joka sitä kuuntelee varsin paljon, kertoi että heillä on joku tosi proge biisi jota eivät itsekkään vedä livenä kun eivät osaa. Joku metallicacoverbändi, "Der offiziel metallicacoverbändi" kuten ystäväni mainitsi, oli sitten jossain vetänyt ko. biisin erittäin onnistuneesti ja Metallican jannut olivat katsoneet suu auki että siellähän jäbät vetää. Vähän vetää pohjaa tarinaltani kun en muista biisin, coverbändin enkä tapahtuman nimeä tai aikaa. -Kamikaze Kettunen Olemme kuulemma jakomielitautinen. Muuten mukavia! -Einuli |
tarrasque 17.09.2005 15:24:33 | |
---|
Oletteko itse nähneet tai kokeneet vastaavanlaisia tapahtumia? Tarkoitan nyt paikan päällä nähtyjä, ei telkkarissa. Soitin Jyväskylän Popparissa aikoinaan YUP:n kappaleita akustisesti ja kas kummaa itse Tynkkynen oli oluella saman katon alla, ja suostui jopa soittamaan kaksi kappaletta mun kanssa.
THE SHIP IS SINKING, THE SHIP IS SINKING, THE SHIP IS SINKING |
Epämuusikko 17.09.2005 16:59:58 | |
---|
Eikö Popedn jonkinaikainen rumpali soita nykyään Popeda-Coverbändissä? vai olenko väärässä.... Virallisesti semi-urpo! ÄrLä #009 |
ezki82 17.09.2005 17:09:24 | |
---|
Jossain ohjelmassa näin joskus kun Avril Lavigne yhtyeineen vetäisi coverin Metallican fuelista ja ainakin Hetfield itse istui yleisön puolella katsomassa. Livenä ei ole vastaavaa tilannetta tullu eteen. Huominen on monesti viikon kiireisin päevä. |
Kapane 17.09.2005 17:15:41 | |
---|
Jossain ohjelmassa näin joskus kun Avril Lavigne yhtyeineen vetäisi coverin Metallican fuelista ja ainakin Hetfield itse istui yleisön puolella katsomassa. Livenä ei ole vastaavaa tilannetta tullu eteen. Tais olla Mtv icon, jossa tämä siis on ideana. In Goth We Trust! The 666 Club #555 |
kingdom 17.09.2005 17:42:08 | |
---|
Jimi Hendrixhän aikoinaan soitti Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Bandin kunnionosoitukseksi kolme päivää aikaisemmin ilmestyneelle levylle Paul McCartneyn ollessa yleisössä. |