Aihe: Settausta..
1 2 3
Jaska
10.06.2003 00:31:34
isoa muutosta teen aika harvoin, mutta melkein joka kerta kun kasaan uusiks vaikka keikan tai putsauksen jälkeen rumpuja ni tulee jotain pikku muutoksia
AP
10.06.2003 10:00:22
Tulipa tossa mieleen taas rumpuja kasatessani, että miten yleensä muut kokoavat rumpunsa. Siis että onko ne aina samalla lailla, vai vaihteleeko setin "koostumus"? Minulla se aina vaihtelee, mielentilan ja soitettavan musiikin mukaan.. Vaikkakin jotain tiettyjä "sääntöjä" on tullut haalittua mukavuus kautta käytännöllisyys syistä..

Eli siis olis mukava kuulla, miten muut tekee, miten usein vaihtaa jne. jos nyt sitten vaihtaa.. Ja minkälaisella setillä tykkää kaikkein eniten soittaa.. juu..=I

Kyllä ne vähän vaihtelee, etenkin rumpujen määrä. Parhaillaan on käytössä 8-10-12-14-16-tomit ja 20" bassari. On käynyt mielessä, että jos ottaisi jo loppuviikosta ja kasaisi 22" basarista ja 13"+16"-tomeista Remu-setin ja soittaisi hetken perinteisellä roketirollityylillä.

Peltien määrää en jostain syystä osaa setistä vähentää, parhaillaankni on käytössä kahdeksan. Mikä on tietysti vähän paljon.
Olli
10.06.2003 11:59:10

Itselläni setti pysyy lähes samana. Crassien paikat voivat vaihtua keskenään, ja splash on vain välillä mukana...
Tohon sitten vaan nimi alle, ja se on sillä selvä.
Paas
10.06.2003 12:01:17
Kyllä niitä rumpuja ja peltejä tulee välillä siirreltyä. Vaihtelu virkistää.
Buusteri
10.06.2003 12:24:09

no välillä tulee vaihdeltua settiä ihan mielialan mukaan.. just tossa vasta otin setistä puolet pois ja pistin kunnon pop-rock setin kahella tomilla ja muutamalla pellillä.. joskus taas sitten niin iso arsenaali kuin mahdollista.. ja aina tietenkin jotain pientä säätöä tulee tehtyä.. mutta itellä tosiaan vaihtelee että joko pieni kokoonpano tai tosi iso
laiturilla haitari soi, haita se harmitti, haita risoi..
afro
10.06.2003 12:38:02
Ihan samoin kuin muilla. Jokaisen keikan tai muun jälkeen kasatessa tulee rakennuttua erilainen setti kuin yleensä. Tosin mulla on niin vähän kamoja, ettei niitä saa hirveesti vaiheltuu... :( Mutta niin se on että vaihtelu virkistää ja heti on uus into soittaa, kun setti näyttää uudelta. :)
Sivuni
Rumpusoolo on kuin kusi pakkasella. Lämmittää vähän aikaa mutta kaduttaa jälkeenpäin. -Antti Lehtinen
Kulkunen
10.06.2003 12:42:34
Kyllähän tuo vaihtelee. Nyt pakon edessä jäi 8" tomi pois, kun meni per*ele Yammun pallonivel mäsäksi (kierteet veks) ja setissä on 10, 12, 14 ja 16 tomit. Olisin voinut tietty (taas) tehdä Carey-setin (8-10-14-16), mutta siitäkin kokeilusta on melko vähän aikaa.

Välillä tulee kokeiltua aina jotain oudompia säätöjä (mm. yksikalvoinen 16" vasemmalla, 12" ja 10" edessä ja 8" ja 14" "lattiatomeina" oikealla) rumpujen kanssa. Tuplapedaali tosin on aina käytössä. Peltien paikat muuttuvat harvoin, joskus china on vaihtanut puolta ja splash liikkuu puoli metriä vasemmalle tai oikealle. Ride ja crashit ovat lähinnä optimiasennossa riippuen montako tomia on käytössä.

Tosin tuossa eilen illalla tuli mieleen, että kokeilisi ihan huvikseen vasurisettiä. Kehittyisi tuon toisenkin puolen raajat vähän.
Minä menen nyt hetkeksi kellariin ja jos minua kysytään, niin ette sitten tunne minua...
lkx
10.06.2003 19:40:19

Niin, no olen tykästynyt nykyseen setuppiini ja käytän sitä oikeastaan aina. Joskus kokeilin jonkun keikan jälkeen vähän Virgil Donati tyyliin 8 ja 10 tomit eteen "väärinpäin" ja molemmille puolille lattiatomit 12 ja 14. Peltejäkin järkkäilin uuteen uskoon, mutta eipä se kauaa sytyttäny.

Niin ja riippuen, jos on vaikka joku jazz-keikka, niin tuskin roudaan koko kioskia vaan lähen jollain perinteisemmällä. Vaikka pari tomia, peltiä jne. Tuplaspedu on melki aina pakollinen. Peltejä on kans kiva olla mahollisimman paljon niin saa värejä.

Onnittelut Speedy pitkään aikaan mielenkiintosimmasta ketjusta. ;)
There is no spoon...
Aegis
11.06.2003 21:48:58
No huh huh... toiset on haalineet kasaan vähän enemmän kamaa kuin minä.

Treenikämpällä on käytössä aina kolmen tomin setti, mutta keikoilla on tullut aina soitettua kahdella musatyylistä riippumatta. Krässejä tarviin vaan kaksi ja tietysti aina tupliksen.
-"Osaatko soittaa Stairway to heavenin?" -"En, enkä muitakaan Metallican biisejä."
Speedy
12.06.2003 10:17:02

tietysti aina tupliksen.

Jännä juttu, kaikille (suurimmalle osalle) tuntuu toi tuplis olevan henki ja elämä.. miksköhän..
"All I think abaut is time and groove" J. Porcaro
Paas
12.06.2003 10:35:33
Jännä juttu, kaikille (suurimmalle osalle) tuntuu toi tuplis olevan henki ja elämä.. miksköhän..

En minäkään tykkää paljon soitella ilman tuplia. Niitä on kiva änkeä vähän sinne sun tänne esim. filleihin. Ei tartte tietenkään koko ajan vääntää perse hiessä tuku-tukua mutta niillä on kiva kikkailla ja sillee.
JanneO
12.06.2003 11:06:32
Meikällä setti vaihtelee musiikkityylin ja bändin mukaan, mutta pääasiassa kun yksin treenaan, setti on vakio ja paikat on suhteellisen vakinaiset.
mitä kevyempään musiikkiin mennään, niin sitä vähemmän sitä sälää siinä ympärillä yleensä on.
Mitään suuria muutoksia ei jaksa tehdä koska ei viitsi yksinkertaisesti muutella räkissä kaikkien klämppien paikkoja ym.
peke
12.06.2003 14:23:12
Kun on tottunut käyttämään tuplia (välillä vähän runsaammallakin kädellä), niin on vaikea kuvitella niistä luopuvansa.

Setti mulla on aikapitkälti perinteisen mallin mukasesti sijoteltu.
Epämuusikko
12.06.2003 15:33:50
Kun on tottunut käyttämään tuplia (välillä vähän runsaammallakin kädellä), niin on vaikea kuvitella niistä luopuvansa.

Huhhuh. Meinasi itsellänikin käydä tuolla tavalla.
Sitten yks kaks intin jälkeen ei enää niitä kaivannutkaan.
Siellä pölyttyy DW......... perkele pölyttyköön! O vanidas
vanidatum (meniköhän tuo oikein...)
www.stileproject.com
Speedy
12.06.2003 15:59:01 (muokattu 12.06.2003 16:00:35)

Uudistu hyvä mies..=)

Setti mulla on aikapitkälti perinteisen mallin mukasesti sijoteltu.

Anteeksi taas tyhmyyteni, mutta mikähän on perinteinen malli..?? Noita perinteisiä mallejakin on varmaan jokaisessa tyyli suunnassa..=I
"All I think abaut is time and groove" J. Porcaro
Jaska
12.06.2003 19:34:34
Joo, unohtu sanoa että jos keikalle mennään ni jää mullakin slavepedaali pois kun keikat on yleensä jotain vanhaa rockia/rautalankaa/tanssimusaa/jazzia
peke
12.06.2003 22:46:10
Perinteinen malli on mun mielestä pitkälti se, kuinka rummut nyt yleensä on musiikki kaupan ikkunaan aseteltu. Kyllä nää tiedät :D
lkx
12.06.2003 23:35:31 (muokattu 12.06.2003 23:38:03)

Mulla on ainakin huomattavasti turvallisempi olo setin takana, kun bassarissa on kiinni dubbelspedü. Jotenkin siihen vaan on tottunut, että se vasen lankku on siinä paikallaan, vaikkei sillä koko ajan olis jotain settiä menossa. Haitsuakin käytän usein niin, että kantapää on tuplan puolella, mut varpaat haitsun. Näyttää ehkä hiukan häiriintyneeltä, mutta tuntuu luontevalta. "I'm a freak boy, I'm a freak boy...." (Spock's Beard) :P)

Semmonenkin juttu tuli mieleen, että eihän tuplajutut kuulu kuitenkaan mihinkään tiettyihin tyylisuuntiin, ainakaan välttämättä. Tuplat sopii oikeestaan mihin vaan, mutta se vaatii taitoa ja tyylitajua ymsymsyms. Ja tietenkin IMO.
There is no spoon...
Aegis
13.06.2003 00:09:21
Tuplapedaalit mahdollistavat kyllä hienoja juttuja, mutta tosi hienoja juttuja tulee sitten kun ensin opettelee mahdollisimman paljon yhdellä pedaalilla soittoa ja sitten soveltaa opitut taidot tuplille. Vinnie Paul meininki.
-"Osaatko soittaa Stairway to heavenin?" -"En, enkä muitakaan Metallican biisejä."
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)