Aihe: Red Hot Chili Peppersin uusi levy valmis
1 2 3 4
Emit
12.09.2005 12:28:01
Kiedis sanoi eilisessä haastattelussa Subtv:llä että Frusciante oli melko ruosteessa kitaransoittotaidoiltaan tullessaan takaisin bändiin. Biisintekotaito oli tallella kuitenkin.

Subtv:llä? Mahtavaa. Minulla ei ole subtv:tä. Tuleeko sieltä useamminkin jotakin chili Pepperseihin liittyvää?
Hei muuten, joskus oli tullut jonkin popcorni (vai oliko se näin?) niminen ohjelma juttu ja siinä oli kuulemma kerran aiheena Chili Peppers. Onko näin? Niin, jos se tulee joskus uusintana ja tiedätte niin olisin todella onnellinen jos kertoisitte sen, jos satutte tietämään ennenkuin ohjelma on siinä silmien edessänne.
__
HaloOfFlies
12.09.2005 12:48:50

Hieman off-topicia, mutta koska liittyy Pepperseihin niin laitetaan. Jos teillä on Kissin Alive!, niin vilkaiskaapas huviksenne takakantta. Siinähän on ne kaksi jäpikkää lipun kanssa, mutta kun katsotte oikean puoleisen kaverin viereen, siinä on Chad Smith ja hänen veljensä.
First they steal your mind and then they steal your soul
sirdickyj
12.09.2005 13:44:55
Kiedis sanoi eilisessä haastattelussa Subtv:llä että Frusciante oli melko ruosteessa kitaransoittotaidoiltaan tullessaan takaisin bändiin. Biisintekotaito oli tallella kuitenkin.

Sekö pitää Kiedisin suusta kuulla, että mies oli ruosteessa? Sehän selvisi pistämällä levyn soimaan ja etenkin käymällä Hartwall Areenalla katsomassa bändin keikka. Ei ketään kotona.

Muuten, kukas on lukenut sen Kiedisin kirjan "Arpikudos"? Ostin just äsken, sian säkissä ostin, ei aavistustakaan mitä tuleman pitää.
WHAT IS UNDERSTOOD NEED NOT BE DISCUSSED
Emit
12.09.2005 14:53:46
sirdickyj, minkälaista muuten heidän keikoillaan on? En ole itse koskaan käynnyt, mutta sitten kun ne tulee Suomeen niin menen ehdottomasti katsomaan.
sirdickyj
12.09.2005 15:52:32 (muokattu 12.09.2005 15:56:53)
sirdickyj, minkälaista muuten heidän keikoillaan on? En ole itse koskaan käynnyt, mutta sitten kun ne tulee Suomeen niin menen ehdottomasti katsomaan.

No mä oon ollu vaan 2 kertaa, eli sille By the way-kiertueen keikalle ei lippuja saanu vaik uhkaili Lippupalvelun tätejä et pakkokuunteluttaa CMX:n uusinta ja näyttää White Stripesin videoo.

Eka oli One hot minute-keikka Ruisrockissa, bändi oli helvetin tiuka, ja riisuivat heti luulot alottamalla Give it away:llä, Navarro kitarassa ja homma pelas ku kaks hirveä. Kiediskin lauloi oikein, ja Flea...voi dziisus mikä soundi, niin silmillä et silmäluometki on kauempana. ku se soundi, ja koko ajan pelas. Hieno keikka, vaikka vähän jäi ihme olo, että tääkö se nyt sitten on se "maailman kovin livebändi" niinku oli etukäteen hehkutettu. Aika kylmäkiskoista touhua, yleisön läsnäoloa ei liiemmin huomioitu.

Areena; ei mitään hyvää. Paskat soundit, bändi soitti ihan mitä sattuu, jopa Flea ja Chad Smith, jotka pelastivat toiminnallaan sen, mitä pelastettavissa oli, kuulostivat paskan miksauksen takia yhtä stydeiltä kuin känninen Sipe Santapukki. Frusciante veteli sitä diibadaabaansa nuotin vierestä käsittämättömän huonolla soundilla, ja Kiedis oli sen oloinen ettei ois voinu vähempää kiinnostaa, ja lauloi vielä aivan paskasti, tosin hän onki helvetin huono laulaja, mistä johtuen myös nämä Peppersin uuden tyylisuunnan melankolia-melodiset levyt kuulostavat kovin yksiulotteisilta. Jo samana kesänä esitetty Woodstock enteili samanlaista skeidaa.

Näiden kahden esityksen välillä kun tekee vertailuja, niin kovasti ihmettelen niitä puheita, joiden mukaan Dave Navarro ei oilis bändiin sopinut, koska kyllähän se bändi POTKI sillon ku Dave soitti, ja nimenomaan SOITTI eikä vaan hiplannu sitä kitaraa. Vittu että vitutti kun olin jätkille sauhunnut sen Ruisrockin perusteella, että "nyt lähtee, perseet penkkiin ettei taju lähde" ja sit tuli semmosta villasukkafunkkia ettei oo tosikaan.
Emit
13.09.2005 07:59:10
Chili Peppers oli kai silloin joskus hyvä livebändi. Ei enää. Harmi, että olin pikku pentu silloin, kun ne vielä osasi vetää kunnon keikan. Ei 1 vuotias pentu olisi älynnyt mitään, oliskohan mua edes päästetty sinne :D.
Silvio Dante
13.09.2005 11:16:31 (muokattu 13.09.2005 11:16:56)
Eka oli One hot minute-keikka Ruisrockissa, bändi oli helvetin tiuka, ja riisuivat heti luulot alottamalla Give it away:llä,

Mun mielestä homma lähti tosissaan käyntiin Higher Groundissa joka tais olla keikan vika biisi. Muuten hyvä, Higher Ground mieletön!

Flea...voi dziisus mikä soundi

Soundista en tiedä mut Flealle plussaa esiintymisasusta.

kuulostivat paskan miksauksen takia yhtä stydeiltä kuin känninen Sipe Santapukki.

Muuten kai ihan hyvä vertaus mutta Sipe ei dokaa. Ei sitten ollenkaan.
Aijai!
Ed The Ead
13.09.2005 14:19:52
Chili Peppers oli kai silloin joskus hyvä livebändi. Ei enää. Harmi, että olin pikku pentu silloin, kun ne vielä osasi vetää kunnon keikan. Ei 1 vuotias pentu olisi älynnyt mitään, oliskohan mua edes päästetty sinne :D.

Suosittelen katsomaan Peppersin DVD:n Live at Slane Castle. Palautti ainakin minun luottamukseni bändin livekuntoon, vaikka setti pääasiassa koostuukin By the wayn biiseistä joista en hirveästi välitä.
Spock luulee olevansa vaikka mitä, vaikka se on pelkkä paska
rockitsb
13.09.2005 17:53:42
Jo samana kesänä esitetty Woodstock enteili samanlaista skeidaa.

Siis Woodstock '99? Miulla on se koneella huonolaatuisena videona ja tykkään tosi paljon. Slane Castle DVD:kin löytyy ja Woodstockia pidän paljon parempana, johtuukohan sitten biisitarjonnasta? Tunnelmaltaan jotenkin mukava tuo Woodstock, Frusciante kyllä soittaa välillä ihan päin honkia, mutta taitaakin olla aika tötsyissä (ei kyllä ole mikään puolustus). Slane Castlessa puolestaan on niitä korvia vihlovia fuzz-sooloja, jotka on joka biisissä saman tyypppiset, enkä tykkää yhtään. Väärällä paikalla livenä varmasti korvat särkyy, tuossa DVD:llä vielä joten kuten toimii.
"RRRRÄÄÄÄÄÄHHHH!!! -> RÄÄÄÄÄÄÄÄH!! -> Rääääääh! -> Räääh! -> Rääh." -Vahvistin
Bella Italia #5
sirdickyj
13.09.2005 19:20:08 (muokattu 13.09.2005 19:28:05)
Siis Woodstock '99? Miulla on se koneella huonolaatuisena videona ja tykkään tosi paljon. Slane Castle DVD:kin löytyy ja Woodstockia pidän paljon parempana, johtuukohan sitten biisitarjonnasta?

En tiedä mistä johtuu, ja jokainen pitäköön parhaimpana mitä tahtoo, mutta päin helvettiä vatävä laulaja sekä mämmikoura kitaristi riittävät meitsille syyksi olla pitämättä. "Under the bridge"...voi päivää, minkä kuuloinen se on siinä Woodstockissa!

Muuten täytyy sanoa, että oikeestaan se Peppersin huippukausi on mielestäni kovin lyhyt, kuten tietenkin monilla bändeillä. Ensin oli "etsikkoaika" mikä kesti periaatteessa ekasta levystä Mothers Milkiin, ja sitten bändi puhkesi kukkaan BSSM-levyllä, jonka jälkeen kokoonpano vaihtui ja One hot minute oli sitten jo astetta kypsempää ja stydimpää kamaa, jolla linjalla olisi suonut bändin jatkavan. Mutta sittenhän siinä kävi niinkuin kävi, ja Peppersin varjo kasvoi bändin ansioita suuremmaksi. Turhanaikaisia sellaisiin asioihin perustuvia biisejä, jotka eivät ole bändin vahvinta aluetta.

Silti; kun uus levy tulee, aion tietenkin olla ekana päivänä kaupassa sitä ostamassa, kuten ennenkin. Ja onhan se hienoa, että on vielä olemassa bändejä, jotka tekevät levynsä perinteisin menetelmin ja eivät soita mitään alavire-autotune-muka-rankkaa-Creed-mitälie-paskaa.

Bloodsugarsexmagik riittää taivaspaikkaan, itseasiassa paljon vähempikin riittäisi.
hjukke
13.09.2005 22:06:52

Bloodsugarsexmagik riittää taivaspaikkaan, itseasiassa paljon vähempikin riittäisi.

Amen. Saas nähdä millaista kamaa pukkaa uudella, itse olen jo vähän toivon menettänyt, enkä oikein Btw:henkään ollut tyytyväinen.
"Kunnon pauketta persvakoineen." -Errorist
-Mickill-
14.09.2005 21:10:12
Kyllä tota uutta lättyä täälläkin mielenkiinnolla odotellaan, ei kukaan oo sattunu mitään tarkkaa päivämäärää missään näkemään että milloin toi olis tulossa pihalle?
It's not your fault that you're always wrong, the weak ones are there to justify the strong
superfly
16.09.2005 12:38:50
ei uskalla kyllä mitään hyvää odottaa ton edellisen levyn pohjalta...

Olenko ainoa jonka mielestä tuo edellinen levy oli jopa hyvä? Toki se oli erilainen, mutta kuka hemmetti jaksaa kuunnella bändiä jonka levyt ovat vuodesta toiseen samaa jyystämistä (esim. AD/DC).... HIenoja biisejä ja sovituksia on tuolla levyllä paljon. Se ei ihan ekalla kerralla toiminut kyllä mullakaan.
"Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent
justus5
16.09.2005 13:12:16
Olenko ainoa jonka mielestä tuo edellinen levy oli jopa hyvä?

Hep, me like. Mä olen diggaillut noista RHCP:n nykytuotoksista kyllä, vaikka pidän kyllä vanhemmastakin. Asiallisia melodiapohjaisia schlaagereita, jossa kuitenkin on semmonen "oma" RHCP vivahde.
Remember to rebel against authorities, kids!
Bassomestari
07.01.2006 22:54:48
By the way oli omalla tavallaan ihan kelpo mutta mutta. Kyllä se One hot minute on meikäläisen kirjoissa se kovin levy yhtyeeltä.

Eiiii! Miksi niin monien mielestä one hot minute on paras! se kuulostaa kaikista vähiten aidolta rhcpeeltä.
Ilpo.
Emit
09.01.2006 11:23:30
Mistä mä saisin tuon Woodstock '99? Tarkoitan jostakin muualta kuin netistä.

Jotkut pitävät One Hot Minutesta sen takia koska he pitävät sen tyyppisestä musiikista. Tarkoitan, että se sopii heidän musiikkimakuun. Minun ei.
voltasparta
09.01.2006 15:53:28
vitut on huono soittaja ja säveltää hyvin
Consume my love, devour my hate Only powers my escape The moon is out the, stars invite I think i'll leave tonight.
aikavaikea
10.01.2006 06:54:34
vitut on huono soittaja ja säveltää hyvin

Tästä tyypistä en ole kuullutkaan.
Missäs se on se näkymätön mies?
Kun ei näy missään.
saturnzreturn
10.01.2006 09:43:50
Eiiii! Miksi niin monien mielestä one hot minute on paras! se kuulostaa kaikista vähiten aidolta rhcpeeltä.

miten niin? nykyään kuulostavat lähinnä phil collinsilta.

one hot minute ei ole mielestäni bändin paras lätty, mutta se oli loistava heroiinikrapulainen, synkkä, tuskainen ja täysin erilainen levy joka on myös audiovisuaalisesti erinomainen. kitarat kuulostaa hyvältä ja rummut on tiukemmat kuin anus. basso ei hoida oikeastaan basson virkaa kuin hieman siinä sivussa, vaan soittelee ihan selkeitä melodioita. myöskin bassonsoiton rytmiikka on tällä levyllä täyden kympin suoritus. mielestäni flean bassottelun puolesta paras levy.

bändi kuulostaa hyvältä, ymmärrän hyvin miksi ihmiset pitävät tästä levystä.
my wallet's fat and so is my head
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)