Zakk 15.09.2005 09:43:42 | |
---|
En oo paljoa pelaullut noiden midien kanssa, joten tuli tämöinen kysymys mieleen jos joku osais auttaa. Elikkä oon näpytellyt rumpuja ohjelmalla joka osaa sitten tallentaa midi muodossa raidan. Sen jälkeen olen vienyt raidan Cubaseen, mutta en oikeen pidä soundeista mitkä vakiona on. Onko olemassa jotain cubase plugareita etc. joilla saisin paraneltua tai vaihdettua noita midi rumpujen soundeja? Oon joistan VST rumpu plugareista jotain lukenut, mutta oon saanu semmosen käsityksen, että niihin pitäs sitten erikseen taas tehä kompit, eikä osaa tota valmista midiä hyödyntää.. Kiitti! |
sami_sumea 15.09.2005 10:26:13 (muokattu 15.09.2005 10:28:18) | |
---|
Oon joistan VST rumpu plugareista jotain lukenut, mutta oon saanu semmosen käsityksen, että niihin pitäs sitten erikseen taas tehä kompit, eikä osaa tota valmista midiä hyödyntää.. Käy hakemassa sfz-niminen ilmainen soundfont-playeri-plugin ( www.rgcaudio.com) ja sen jälkeen hae Hammersoundista ( www.hammersound.net) hirvittävä läjä soundfont-muodossa olevia generalmidi-rumpukittejä. Sitten lataat tuollaisen SFZ:n vst-pluginiksi Cubaseen, lataat SFZ:aan haluamasi rumpukitin, ohjaat midiraidan Cubasessa tuolle plugarille ja annat paukkua. ... "On kumma miten vähän saa aikaan, jos vain lakkaa yrittämästä." Pauline 8v. |
Zakk 15.09.2005 10:31:16 | |
---|
Käy hakemassa sfz-niminen ilmainen soundfont-playeri-plugin (www.rgcaudio.com) ja sen jälkeen hae Hammersoundista (www.hammersound.net) hirvittävä läjä soundfont-muodossa olevia generalmidi-rumpukittejä. Sitten lataat tuollaisen SFZ:n vst-pluginiksi Cubaseen, lataat SFZ:aan haluamasi rumpukitin, ohjaat midiraidan Cubasessa tuolle plugarille ja annat paukkua. ... KIITOS, pitääkin kokeilla heti kun pääsen duunista. |
Ville81 15.09.2005 11:49:52 | |
---|
Paljon löytyy myös ilmaisia VST-rumpukoneita sekä sampleja verkosta hakemalla. |
Zakk 15.09.2005 13:06:36 | |
---|
Paljon löytyy myös ilmaisia VST-rumpukoneita sekä sampleja verkosta hakemalla. Joo joitain oon katellutkin, mutta sehän mulla tässä ongelmana olikin, että mulla on kyllä softa millä teen midi rummut, mutta kun tarttis ne soundit vaan paremmaksi jollain ilveellä saada. Varsinaista "rumpukonetta" en halua, koska siinä tarttis taas opetella uus tapa tehä kompit, eikä siitä olis hyötyä vanhoihin projekteihini joihin juuri yritän soundia parantaa. |
superfly 15.09.2005 16:38:31 | |
---|
Käy hakemassa sfz-niminen ilmainen soundfont-playeri-plugin (www.rgcaudio.com) ja sen jälkeen hae Hammersoundista (www.hammersound.net) hirvittävä läjä soundfont-muodossa olevia generalmidi-rumpukittejä. Sitten lataat tuollaisen SFZ:n vst-pluginiksi Cubaseen, lataat SFZ:aan haluamasi rumpukitin, ohjaat midiraidan Cubasessa tuolle plugarille ja annat paukkua. ... Jättiplussa sulle. Oma hommansa on löytää sitten tuolta kelvollinen rumpukitti. Pienen penkomisen ja testailun jälkeen parhaalta kuulosti tuo "Gold Drums"-niminen kitti. Tietenkään en noita kaikkia lataillutkaan. "Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent |
sami_sumea 15.09.2005 16:45:17 (muokattu 15.09.2005 16:46:42) | |
---|
Jättiplussa sulle. Oma hommansa on löytää sitten tuolta kelvollinen rumpukitti. Pienen penkomisen ja testailun jälkeen parhaalta kuulosti tuo "Gold Drums"-niminen kitti. Tietenkään en noita kaikkia lataillutkaan. No, helpotetaan vielä hommaa: http://www.naturalstudio.co.uk/ns_kit7free.html Ja tuolta NSKit seiskan ilmainen versio. Saa joko valmiina soundfonttina tai waveina, joko ison version tai "lite"-version joka vie vähemmän muistia. Aivan hemmetin hyvä setti. ... "On kumma miten vähän saa aikaan, jos vain lakkaa yrittämästä." Pauline 8v. |
-septimisti- 15.09.2005 17:15:05 (muokattu 15.09.2005 17:20:28) | |
---|
Jepjep. Ihan niinkuin pienenä huomautuksena: niitä VST instrumenttejä ohjataan (jännitysmusiikkia) midillä. Eli jos sulla on midi raita jossain sekvensserissä, niin sen voi pistää soittamaan ihan mitä tahansa vst-instrumenttia. Ne manuaalit ovat lukemista varten. Hommassa on ainoastaan yksi murhe. Useimmat, mutta eivät suinkaan kaikki rumpuplugarit, noudattattavat general midi-karttoja. Toisin sanoen kun midi lähettää käskyn, soita d-4, general midiä noudattava plugari tuuttaa ilmoille virvelin äänen, kuten kuuluukin. Kaikki plugit tai soundit (esim soundfontit) eivät kuitenkaan ole ns. mapattuja general midin mukaan, joten kannattaa olla tarkkana niiden valmiiden midien kanssa. |
Jepjep. Ihan niinkuin pienenä huomautuksena: niitä VST instrumenttejä ohjataan (jännitysmusiikkia) midillä. Eli jos sulla on midi raita jossain sekvensserissä, niin sen voi pistää soittamaan ihan mitä tahansa vst-instrumenttia. Ne manuaalit ovat lukemista varten. Joo, kiitoksia neuvoista, kuten sanoin, mä olen hyvin pihalla näiden midi juttujen kanssa, mut kyl täs kokoajan oppii. |
Zakk 15.09.2005 18:01:08 | |
---|
No, helpotetaan vielä hommaa: http://www.naturalstudio.co.uk/ns_kit7free.html Ja tuolta NSKit seiskan ilmainen versio. Saa joko valmiina soundfonttina tai waveina, joko ison version tai "lite"-version joka vie vähemmän muistia. Aivan hemmetin hyvä setti. ... Kiitti, isompaan versioon ei muisti riittäny mun koneessa, testailen liteä. |
superfly 16.09.2005 14:54:02 | |
---|
No, helpotetaan vielä hommaa: http://www.naturalstudio.co.uk/ns_kit7free.html Ja tuolta NSKit seiskan ilmainen versio. Saa joko valmiina soundfonttina tai waveina, joko ison version tai "lite"-version joka vie vähemmän muistia. Aivan hemmetin hyvä setti. ... Hee, kiitos taas. Tosin omaan korvaani tuo Goldrums-setti kuulosti paremmalta. Ja hieman kevympikin se oli. NSKitin basarisaundi oli jotenkin ponneton. Ehkä siitä equttelemalla ja kompuroimalla saa ihan kelvon. "Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent |
cubasisti 16.09.2005 15:46:55 | |
---|
Ihan vaan väärinkäsitysten välttämiseksi sanon että toi "ns_kit7 FREE" on aivan eri asia kuin "ns_kit7". Free-versio on pikkuinen mainospalan murunen, jota kaveri jakaa ilmaiseksi. Täysversio taas toimitetaan viidellä DVD:llä ja siinä on ihan tolkuttomasti kaikkea. |