Aihe: Harley Benton "PRS". Mahonkia, loimua, lintua.. 208€
1 2 3 4
Mustikkamuffinssi
15.09.2005 12:13:42
Kah, ai tuo omakuvan peli?!? Sehä o tuon yhden mun rojektin sisar! :o)
Onko sulla enempää kuvia? Liata vaikka pikaviestillä osoite tms.? :o)

Tuo nimenomaan. Kattelin joskus tuolla soitinrakennusosastolla että on aika samanlainen sulle tulossa. Vähän erilaiset kannet tosin. Pitäisi vaan hommata tarpeeksi pieni laakeri yläjyrsimeen niin että saisi noi reunalistojen urat jyrsittyä. Samoin voisi titebondia ilmestyä kohta matkahuoltoon nii, että pääsisi liimaileen lisää. Ebony-viilu pitäisi lapaan liimata. Kattelen jos saan noita kuvia nettiin laitettua niin laitan pikaviestinä osoitetta.
In Tyler we trust.
fox
15.09.2005 12:25:42

Tuli vastaus tohon sähköpostiin tänään. On kuulemma "aitoja", mutta myöskin Kiinassa tehtyjä..

Tätä mä arvelinkin.. :) Tuo on muuten kanssa näitä "nimi-kauppoja" tuo MightyMite:n tuotenimen myynti, 70-luvulla oli jenkkiläinen "viriosien" ja mikkien myyjä.. Tuotemerkki oli vuosia hiljakseen kunnes tuos 2000-luvulle tultaessa rupes taas olemaan hengissä. Samoin ku Schechter..
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers."
Juzzu
15.09.2005 12:35:56
Tuotemerkki oli vuosia hiljakseen kunnes tuos 2000-luvulle tultaessa rupes taas olemaan hengissä. Samoin ku Schechter..

..kuten myös Framus ja monet muut.
Lonesome
15.09.2005 12:50:52
Tuotemerkki oli vuosia hiljakseen kunnes tuos 2000-luvulle tultaessa rupes taas olemaan hengissä. Samoin ku Schechter..

Näin. Suuressa Kitarakirjassa juuri Mighty Mite on esimerkkinä tällaisesta "täyden palvelun" rakennusosien valmistaja/myyjästä. Ja Schechter oli esillä samalla aukeamalla. Näin siis 80-luvun alussa.

Tuo MM nousi esille liittyen kysymykseen mahdollisista varaosista Squiereihin. Niitähän ei siis ole virallisesti oikeastaan olemassa, mutta yllättäen MM:n tavara olisi vastaavaa. Kai niitä joku on sitten tarkemminkin vertaillut...
"This is my truth, tell me yours."
Nazareth
15.09.2005 12:54:54
Täytyy sanoa että mua ainakin alkoi tuo kitara kiinnostaa. Jos nyt unohdetaan kokonaan kapistuksen hinta ja ennakkoluulot sekä "väärä" headstock, en mä osaisi tuota PRS:n headstockista erottaa, eikä se mua kiinnosta pätkän vertaa. Sama näiden tokai ja epiphone haukkujien kohdalla kun viimeinenkin oljenkorsi sen gibsonin paremmuudesta on jo isketty pöytään, turvaudutaan lopulta siihen "mutta siinä on ruma/erilainen headstock" ässäään. Itselleni tuo kitaran lavan muoto on täysin epäoleellinen seikka, esimerkiksi fenderin pallo-lapa on mun mielestä tietyn oloisissa stratocastereissa rumempi kuin perus "sinne päin" -lapa.

Joo, nämä lapa asiat nyt vain mun mielipiteenä, ei tartuta niihin.

Mutta speksit grovereineen ja wilkinsoneineen kuulostavat ihan helvetin hyvältä tuohon hintaan. Jään mielenkiinnolla odottelemaan arvioita kitaran laadusta jahka tyypit pääsevät tuollaista testaamaankin.

Asiaa! +
"Yks olut ja yks lapin kultaIMIK #27 AKKK#6
Sir Härö
15.09.2005 12:57:19
Ihan paska!
Se oli hirviää kun joskus imeskelin "lonttia" naaraspuolisen ihmisen kaulaan ja suussani alkoi maistumaan veri....Löysin itseni. Nykyään juon verta päivittäin. Nihilisti #1
Mustikkamuffinssi
15.09.2005 13:04:04
Tätä mä arvelinkin.. :) Tuo on muuten kanssa näitä "nimi-kauppoja" tuo MightyMite:n tuotenimen myynti, 70-luvulla oli jenkkiläinen "viriosien" ja mikkien myyjä.. Tuotemerkki oli vuosia hiljakseen kunnes tuos 2000-luvulle tultaessa rupes taas olemaan hengissä. Samoin ku Schechter..

Niin muistelinkin. Olen nähnyt joskus jossain jonkun vanhan mightymiten "motherbuckerin". se oli semmoine kolmikelainen.
In Tyler we trust.
LaXu
15.09.2005 14:32:43
Japanissa loppuu/loppunee kitaranvalmistus kokonaan, merkki josta jotain tiedän, eli Ibanez on siirtänyt jo bassotuotannon kokonaan pois Japanista, Hoshinon suljettua jo useita tehtaita Japanissa..

Eiköhän tuo ole vähän liioittelua. Ei ne Ibanezin/Hoshinon tehtaat suinkaan koko maan kitaratuotannosta vastaa. Hamamatsun alueella on mm. Tokailla oma tehdas kuten myös Yamahalla. ESP:lla on omat tehtaansa ja lisäksi maassa myydään kitaroita parilta tusinalta merkiltä, joista ei muualla ole juuri kuultukaan.
fox
15.09.2005 15:59:46

Niin muistelinkin. Olen nähnyt joskus jossain jonkun vanhan mightymiten "motherbuckerin". se oli semmoine kolmikelainen.

Mulla on viel yks vanha Motherbuckeri yhdessä projektikitarassa.. :) Olipa niit muitakin, oli SuperStud-mikkiä ja muutama muukin..
Ihan OK palasia olivat ne, ja kovin käytettyjä, ei ihan yhtä kalliitakaan kuin Schechter Guitar Researchin.. Schechter kärsi hirveesti tuosta Superock-episodista, niillä oli LP:iin sellanen valmis "harness" mikkeineen, joissa itseasiassa oli sellainen epoksi, joka sulatti kelojen langoista eristeet -> kitara hiljeni totaalisesti n. puolessa vuodessa..
Tuota yhtä argumenttia muuten täytyy joskus käyttää...ulkonäkö-jutusta.. =)
fox
15.09.2005 16:05:18

Eiköhän tuo ole vähän liioittelua. Ei ne Ibanezin/Hoshinon tehtaat suinkaan koko maan kitaratuotannosta vastaa. Hamamatsun alueella on mm. Tokailla oma tehdas kuten myös Yamahalla. ESP:lla on omat tehtaansa ja lisäksi maassa myydään kitaroita parilta tusinalta merkiltä, joista ei muualla ole juuri kuultukaan.

Mitä? Eikös valmistus Japanissa sitte lopukkaan? Hirvittävää disinformaatiota olen saanut.. Hamamatsu ehkä jatka(nee) mutta Yamaha on jo aikoja ollut Indonesia/Philippines/Taiwan -linjoilla..
No toki jotain jää, epäilystä siitä. Kuitenkin tietojeni mukaan mitä olen lukenu, Squier ja Epi, Gretsch ja muut ovat feidanneet valmistusta Japanissa.. Terada kärsi tulipalosta, Iida ja Kato jostain muusta (maanjäristys, vanhat tuotantolinjat?) ja FujiGen ilmoitti tosiaan vaihtavansa tuotantosuuntaa.
trih
15.09.2005 16:10:52
Eikös ESP ainakin pysy japseissa? Niillähän on ihan oma paja siellä.
As the water flows over the bridge, as we walk on the floodland, as we walk on the water, we forget.
LaXu
15.09.2005 16:42:29
Mitä? Eikös valmistus Japanissa sitte lopukkaan? Hirvittävää disinformaatiota olen saanut.. Hamamatsu ehkä jatka(nee) mutta Yamaha on jo aikoja ollut Indonesia/Philippines/Taiwan -linjoilla..
No toki jotain jää, epäilystä siitä. Kuitenkin tietojeni mukaan mitä olen lukenu, Squier ja Epi, Gretsch ja muut ovat feidanneet valmistusta Japanissa.. Terada kärsi tulipalosta, Iida ja Kato jostain muusta (maanjäristys, vanhat tuotantolinjat?) ja FujiGen ilmoitti tosiaan vaihtavansa tuotantosuuntaa.

Yamahan signature-mallit, SG3000, SAS-1500, SA-2200, Pacifica 1511, BB2004 ja 2005 bassot ja kalleimmat akustiset valmistetaan edelleenkin Japanissa. Monilla ulkomailla tuntemattomilla merkeillä on varmasti myöskin omat tehtaansa - eivät varmaan kovinkaan isoja koska melkein kaikki kitarat menevät Japanin markkinoille..esimerkiksi Deviser/Bacchus, Crews, Killer, Sugi, Ornetts ym. Eli oikeastaan vain FujiGenin valmistavat merkit siirtävät tuotannon muualle, Fender Japan varmaankin johonkin muualle Japaniin.
McNulty
15.09.2005 17:01:34
ja FujiGen ilmoitti tosiaan vaihtavansa tuotantosuuntaa.

Eikös FujiGen valmistanut Ibanezia, Gretschia ja ESP:tä? Näin ainakin minä olen asian käsittänyt. Siirtyvät muistaakseni valmistamaan jotain auton osia tms.

Eihän sitä tiedä vaikka nuo firmat yhdessä etsisivät uudet tuottajat tuotteilleen tms. You just never know!
"Wise men talk because they have something to say; fools, because they have to say something." -Plato (429-347eaa)
Les Fender
15.09.2005 17:24:09
Kattelen jos saan noita kuvia nettiin laitettua
Laita ihmeessä osoitetta keskusteluunkin, valmiinakin ois mielenkiintoista nähdä. Hyvältä tuo näyttää!! Toiset ne osaa ja viittii!!
Kitara tykkää kun sillä soitetaan!!
fox
15.09.2005 17:29:03

Yamahan signature-mallit, SG3000, SAS-1500, SA-2200, Pacifica 1511, BB2004 ja 2005 bassot ja kalleimmat akustiset valmistetaan edelleenkin Japanissa. Monilla ulkomailla tuntemattomilla merkeillä on varmasti myöskin omat tehtaansa - eivät varmaan kovinkaan isoja koska melkein kaikki kitarat menevät Japanin markkinoille..esimerkiksi Deviser/Bacchus, Crews, Killer, Sugi, Ornetts ym. Eli oikeastaan vain FujiGenin valmistavat merkit siirtävät tuotannon muualle, Fender Japan varmaankin johonkin muualle Japaniin.

Näin sitte varmaankin.. Tuolla suuressa maailmassa on tosin pitkään murehdittu tuota FujiGenin lopetusta, niillähän oli tunnettu custom-paja, tosin on merkki, jota ei käsittääkseni Euroopassa ole näkyny, ei ees fleaBayssa.. Ja toki, niinku aiemmin sanoin, jää noita ns. pienen volyymin pajoja.."Tehdas" voi olla vähän iso nimike.. *vänkää* 8)
askomiko
15.09.2005 18:01:44
Ihan nätti vermehän tuo on.
"Don't worry, we can fix it in the mix"
"Don't worry, we can fix it in the mastering"
"That one's old, nowadays we have to fix stuff in the marketing"
LaXu
15.09.2005 20:15:43
Näin sitte varmaankin.. Tuolla suuressa maailmassa on tosin pitkään murehdittu tuota FujiGenin lopetusta, niillähän oli tunnettu custom-paja, tosin on merkki, jota ei käsittääkseni Euroopassa ole näkyny, ei ees fleaBayssa.. Ja toki, niinku aiemmin sanoin, jää noita ns. pienen volyymin pajoja.."Tehdas" voi olla vähän iso nimike.. *vänkää* 8)

Jees. Olen yhden tuollaisen FujiGenin omalla merkillä varustetun kitaran nähnytkin, Osakan Ishibashin seinällä roikkui. Komea pienirunkoinen punainen puoliakustinen, hintaa muistaakseni jotain 1000€ tai vähän yli...
fox
15.09.2005 20:19:31

Jees. Olen yhden tuollaisen FujiGenin omalla merkillä varustetun kitaran nähnytkin, Osakan Ishibashin seinällä roikkui. Komea pienirunkoinen punainen puoliakustinen, hintaa muistaakseni jotain 1000€ tai vähän yli...

Olsit ostanu..*huoh*.. todennäkösesti oli Ibanez Artist AM-"johdannainen".. Muuten, tuos tuli tuollaistakin tietoa: ESP tekee Deanit.. ?? Ja tosiaan, täytys selvittää, mikä tehdas on Nagoyan kaupungissa.. (B.C.Rich NJ, se NJ = Nagoya, Japan)
McNulty
15.09.2005 20:32:18
Olsit ostanu..*huoh*.. todennäkösesti oli Ibanez Artist AM-"johdannainen".. Muuten, tuos tuli tuollaistakin tietoa: ESP tekee Deanit.. ?? Ja tosiaan, täytys selvittää, mikä tehdas on Nagoyan kaupungissa.. (B.C.Rich NJ, se NJ = Nagoya, Japan)

Kun katsotaan LTD:n, Fernandesin, Schecterin ja Deanin puumateriaaleja, viimeistelyjä, hardwarea yms. On niissä pitkälle samat kaikissa. Eli uskoisin noiden tulevan yhdeltä yhteiseltä valmistajalta. Lopussa lapaan lyödään vaan eri merkit :)

Sen 900-1000e kun sijoittaa jokaisen merkin soittimiin, niin saa varsin laadukkaan laitteen.
"Wise men talk because they have something to say; fools, because they have to say something." -Plato (429-347eaa)
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)