Kitarapajalla on nyt valmistunut huolto mun n 30v vanhalle Monsterin putkipäättelle (100W). Ei tule kitarapuolella mieleen mitään järkevää käyttöä, koska oma tykkääminen on enempi nykyisin käytössä olevan Creamsoundin suuntaan (9 W), mutta kun kerran tuommoinen on niin ajattelin kokeilla seuraavaa: Mun signaali menee ennen Creamsoundia Chandlerin Tubedriveriin ja sieltä instrumentti-ulostulosta Creamsoundin inputtiin. Chandlerista kuitenkin saa myös linjatason signaalin ulos. Ajaisin sen jakosuotimen läpi voluumipedaaliin ja siitä Monsterin päätteeseen bassokaapin kera. Näin saisin säädettävän subbarin. Ja joo: mä en hae mitään nu-metal juttuja, vaan kaipaisin puhtaisiin (tai siis puolipuhtaisiin) soundeihin enemmän syvyyttä. Tuleeko mieleen vastaavia virityksiä ja ennenkaikkea ongelmia? Onko arviota onko jakosuodin edes järkevä ratkaisu (eli leikkaako liian matalalta sähkökitaran taajuuksiin nähden)? Bassokaappi vai kitarakaappi? Minkälainen? Näin saisin ko laitteelle edes jotain käyttöä..joskaan tuskinpa tuommoista tulisi keikalle raahattua |
Jorg 15.09.2005 12:31:44 | |
---|
Nyt oli kyllä niin selkeä kirjoitus, että varmana tulisi L kirjoituksissa... Siis mun mielestäni subbarin hankkiminen kitaraa varten on aikalailla turha idea. Hanki mielummin kunnon kaappi, niin saat hyvät soundit ja unohda tuollaiset ihmesuunnitelmat. Ne jakosuotimen jakotaajuudethan ovat jotain 40Hz - 140Hz tasoa, mikä tarkoittaa siis sitä, että se leikkaavat kaiken siitä korkeamman pois signaalista - eipä sillä kitaraa soiteta. |
Jouni Antero 15.09.2005 13:47:02 | |
---|
Pienellä haulla ilmenee, etten ole aivan yksin ajatuksieni kanssa: http://www.isptechnologies.com/christianvectorslpr.htm Kaippa mä tuon systeemin pykään kasaan, kun laitteet on käytännössä jo olemassa...jostain tarttisi sen jakosuotimen lainaan (tai ostaa Behkun semmoinen...) |
J.Hollström 15.09.2005 13:53:15 (muokattu 15.09.2005 13:53:29) | |
---|
Tuleeko mieleen vastaavia virityksiä ja ennenkaikkea ongelmia? No ainakin ongelmia basistin kanssa, jos bändistä semmoinen löytyy. Näistähän on juteltu ennenkin, kun kitaristi tunkee basistin tontille. Mutta kukin taaplaa tyylillään. Onnea kokeiluun. Semmonen kommentti vielä, että se kitara voi kuulostaa yksin soitettuna ihan kivalta, kun taajuusalue yltää alas, mutta bändikontekstissa sillä ei ole mitään käyttöä. Nimimerkillä "kokemusta on". |
Jouni Antero 15.09.2005 14:02:26 | |
---|
Joo - kokemuksia itsellänikin vöyräästi...mutta pakkohan se on testata. Mielessä muutamat Pink Floydin skittasoundit (vaikken mikään fani olekkaan). Se avoin kymppituumainen on niin nasaali kuitenkin, että jotain tarttee testailla ja onhan tuossa se hyvä muihin vaihtoehtoihin, että se olisi volume-pedaalilla säädettävissä vaikka kesken soiton. |