Aihe: Charon - Songs for the Sinners
1 2
Cathi777
11.09.2005 18:16:38

Jokos ihmiset on ehtineet tätä levyä käydä kotiin hakemassa?

Olen aina orkesterista pitänyt ja materiaalin taso on pysynyt kovalta aina toisesta levystä alkaen. Uusi potkii jälleen todella kovaa. Biisit on hienoa rokkaavaa metallia. Ja nyt, kun Sentencedkin lopettaa niin pojilla voisi olla mahdollisuus Suomessa nousta sille arvostuksen tasolle minne kuuluvatkin. Onhan bändissä vielä yksi Suomen karismaattisimmista ja kovimmista laulajista myöskin. Vielä en osaa mitään yksittäisiä biisejä tältä levyltä nostaa, kun vasta pari kuuntelu kertaa takana, mutta tasaisen kovaa tuntuu materiaali olevan.
Only pop music can break my heart...
Tympee Huttunen
11.09.2005 18:17:36
Hirveä video vaan se uusi.
carnation
11.09.2005 18:21:17
Vähän on mitäänsanomatonta musiikkia.
"Etsin itseäni, mmm."
Akiman
11.09.2005 18:24:08

Jakanut taasen mielipiteitä tämä uusi albumi. Itselleni edellinen levy The Dying Daylights oli ensimmäinen kokonaisuudessaan hyvä Charon -albumi ja nyt tämä uusi Songs For The Sinners on puolestaan tunnelmiltaan, rokkaavuudeltaan ja kokonaisuudeltaan ensimmäinen kiitettävä Charon -albumi. Silti olen kuullut paljon nyrpeääkin kommenttia esimerkiksi levyn keskitempoisuudesta ja muista yksityiskohdista, joten ihan varauksetta levyä on mahdotonta suositella. Jos kuitenkin tunnelmiltaan voimakas metallinen rock loistavilla vokalisoinneilla kiinnostaa, eikä tuota tyyliä vierasta, niin Songs For The Sinners on kyllä monipuolinen, menevä, tunnelmallinen ja tasapainoinen albumi.

Levyarvio -> http://www.sonosmetallicos.net/arvostelut.php?action=show&id=1216
Haastattelu -> http://www.sonosmetallicos.net/haastattelut.php?id=73

Uusi video oli tosiaan, kuten tuosta haastattelustakin voi lukea, aika nopea projekti ja ei bändi sitä täysin itsekään allekirjoittanut, kun tulos oli tuolla porukalla liiankin gootahtava. Charonin musiikissahan ei tuollaisia varsinaisia goottiaineksia enää niin paljoa ole, vaikka ehtaa melankoliaa löytyykin. Uutta videota kuvailevat tuosta ensi viikosta alkaen, joten eiköhän sieltä tule vielä parempaakin jälkeä myös tällä rintamalla.
:: LEVYARVIOT, HAASTATTELUT YM. -> SONOS METALLICOS :: #SONOSMETALLICOS @ IRCNET ::
Cathi777
11.09.2005 18:24:09

Hirveä video vaan se uusi.

Joo, tuosta asiasta oon samaa mieltä. Soittovideot yleensäkin on huonoja, mutta tuo oli jo todella huono soittovideoksikin. Todella huonosti tehty.
Only pop music can break my heart...
Tympee Huttunen
11.09.2005 18:35:24
Uusi video oli tosiaan, kuten tuosta haastattelustakin voi lukea, aika nopea projekti ja ei bändi sitä täysin itsekään allekirjoittanut, kun tulos oli tuolla porukalla liiankin gootahtava. Charonin musiikissahan ei tuollaisia varsinaisia goottiaineksia enää niin paljoa ole, vaikka ehtaa melankoliaa löytyykin. Uutta videota kuvailevat tuosta ensi viikosta alkaen, joten eiköhän sieltä tule vielä parempaakin jälkeä myös tällä rintamalla.

Hieno homma. Itse kappalehan ei ollut tässäkään videossa pöllömpi.
Krice
11.09.2005 18:55:04

Toisaalla ehdin jo aprikoida, että eikö tämmöinen kokomustiin pukeutuminen ja tylsä hevikomppi ole jo vähän out?:)
Siis since 90's.
Akiman
11.09.2005 19:08:03

Toisaalla ehdin jo aprikoida, että eikö tämmöinen kokomustiin pukeutuminen ja tylsä hevikomppi ole jo vähän out?

Hyvää ja tunnelmallista metallista rockia ei ole koskaan liikaa, oli sitten meneillään hieman siihen suuntaan taipuisa aikakausi tai ei. Ihan sama kuin sanoisi, että eikös thrash-metalli mennyt vanhaksi jo 80-luvulla, joten turha sitä on tehdä enää. Hyvä musiikki on hyvää musiikkia ja jos kaikki vaihtaisivat tyyliään trendien vaihtuessa, ei mistään tulisi mitään. Kaiken lisäksi mustahan on aina se paras väri vaatteille, oli kyseessä sitten keikkapukeutuminen, häät, hautajaiset, ristiäiset, syntymäpäivät, ryyppäjäiset tai mitkä vain. ;)
:: LEVYARVIOT, HAASTATTELUT YM. -> SONOS METALLICOS :: #SONOSMETALLICOS @ IRCNET ::
simperi
11.09.2005 22:33:54
Mistäs olette tuota kyseistä videota nähneet? Mielestäni jossain oli jotain juttua että tuota ei julkaistaisi missään..
"Do you want to be touched by the hands of god, or do you want to be who you are?" (Lex Icon)
Akiman
11.09.2005 22:35:07

Mistäs olette tuota kyseistä videota nähneet? Mielestäni jossain oli jotain juttua että tuota ei julkaistaisi missään..

Näytettiin top40:ssa, kun Songs For The Sinners meni sijalle 6.
W-Man
11.09.2005 23:35:57
Kyllä ovat pojan vallan mainion levyn väsänneet, ainut mitä jäin kaipaamaan, niin enemmän semmoisia meneviä rokkibiisejä tyyliin failed. Ride on tears on toki sellainen, mutta edustaa omasta mielestäni levyn lähes heikointa antia. Parhaimpia biisejä: Aivan mahtava colder, deep water, bullet, she hates, rust ja house of silent.
Krice
11.09.2005 23:43:23

Ihan sama kuin sanoisi, että eikös thrash-metalli mennyt vanhaksi jo 80-luvulla, joten turha sitä on tehdä enää.

Lähinnä siinä mielessä vanhaksi, että suora kloonaaminen ei oikein kannattaisi. Pitäisi kehitellä vähän jotain omaakin, semmoista tyyliä. Aika hyvä esimerkki omasta tyylistä on System Of A Down. Thrash-vaikutteet kuuluvat, mutta sitä on kehitetty eteenpäin.
aivokuolio
11.09.2005 23:44:55
Oli kyllä järkyttävän huono video, eikai tuollaisen näyttäminen ole hyvää promoa vaikka näyttäisi. Ja ne basistin vaatteet, voi äiti. Varsinkin kun tietää että äijä ei tasan varmaan siviilissä kulje niiteissä ja hameissa. Turhaa vouhotusta.

Enkä minä totta puhuen edes tajua mihin tätä bändiä tarvitaan kun meillähän on jo sekä HIM että Sentenced.

Mutta symppiksiä äijiä silti.
mustan huoneen testi.
Akiman
11.09.2005 23:47:07

Enkä minä totta puhuen edes tajua mihin tätä bändiä tarvitaan kun meillähän on jo sekä HIM että Sentenced.

Sentencedia ei enää pian ole ja kyllä HIM liikkuu "hieman" eri suunnilla.
simperi
12.09.2005 00:18:56
Näytettiin top40:ssa, kun Songs For The Sinners meni sijalle 6.

Damn. Tuli missattua. No, toivon mukaan se joskus tulee jostain minunkin silmieni eteen tuo video.
"Do you want to be touched by the hands of god, or do you want to be who you are?" (Lex Icon)
fmcruelty
12.09.2005 10:44:55

Mull ei jotenki oo viel tää uus lätty auennu! Varmaa pitääs kuunnella aktiivisemmin...
Hevi - Elämä
ozz3
12.09.2005 11:29:10
Vähän väkinäisen tuntuinen biisi tuo Ride On Tears ja vielä väkinäisempi video. Saa nähdä miten iskee, Downheartedista tykkäsin paljon.

Minun mielipiteitäni, ei tarvitse vetää hernettä nenään.
Be just and fear not| MegaMan Club #009 - Shadow Man |THV-klubi #6
W-Man
13.09.2005 03:42:06

Hmm, mihin tarvitaan HIMiä ja Sentenceddiä enää ku meillähän on Charon? ;)
Closure
13.09.2005 19:59:49
Biisillä pari raitaa, jotka nousevat yli muiden: Colder, Bullet, Air sekä House Of The Silent.

Harmittaa tavallaan, että samaa charonia kuin aina ennenkin. Varmaa, niin perusvarmaa. Muutamalla kuuntelulla löytyy toki erittäin vahvoja kikkoja sieltä levyltä. Ja kokonaisuutena ei kovin ihmeellinen. Vokaalit levyllä erittäin vahvat ja pidän erittäin paljon siitä, miten Jennyn vokaaleja on tuossa käytetty. Erittäin tunnelmallinen levy. Peruspaksua charonia. Tosin koko tuotanto on niitä samoja biisejä. Mutta eipä minua haittaa, olkoot. Minä tykkään.
"Mulla on norjametalli ja 1970s funk CDt vierekkäin levykokoelmassa. Se on vain totuttelukysymys. Ei kuitenkaan pidä lähteä millekkään "kaikki kelpaa" -linjalle, vaan pitää osata tunnistaa musiikista myös dekadenssi-ilmiöt kuten rap." -sub zero
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)