qichi 14.09.2005 17:32:53 | |
---|
Olen ostamassa säröpedaalia. Vahvistimena toimii Marshallin MG100DFX. Millä pedaalilla saisi säröjä AC/DC-tyylisistä kevytrosoista Metallicaan? Digitechin Hot Head vaikuttaa hyvältä laitearvion perusteella, miten Bossin pedaalit pärjäävät tuolle? Kiitos etukäteen. |
Et millään :( Ehkä jonkun sinua miellyttävän soundin voit löytää, mutta mainitsemasi bändit käyttävät putkivahvareita ja trankulla ei oikein sellaista saundia (tai soittotatsiin reagointia) saa... Ibanez Smashboxilla luulin saavani kohtalaiset hevisoundit trankustani, mutta JCM800 hankittuani en ole kyseisestä pedaalista saanut juuri mitään irti kummallakaan vahvistimella. Putkivahvarilla (ja overdrivellä) tuollaiset soundit lähtee. |
SiwamieS 14.09.2005 17:51:51 | |
---|
Ibanez Smashboxilla luulin saavani kohtalaiset hevisoundit trankustani, mutta JCM800 hankittuani en ole kyseisestä pedaalista saanut juuri mitään irti kummallakaan vahvistimella Hmm, kumpaan inputtiin käytät smashboxia? Mulla tulee ainakin juuri sopivaa hevisärötuubaa sinne 'laimeampaan' inputtiin tungettaessa. Semmonen kevytroso alla. (Hiljaa soittamalla puhdas, lujempaa mätkiessä vähän säröttyy..) They're coming to get you, Barbara! |
tommiot 14.09.2005 17:57:27 | |
---|
Hmm, kumpaan inputtiin käytät smashboxia? Mulla tulee ainakin juuri sopivaa hevisärötuubaa sinne 'laimeampaan' inputtiin tungettaessa. Semmonen kevytroso alla. (Hiljaa soittamalla puhdas, lujempaa mätkiessä vähän säröttyy..) Kumpaankin oon kokeillu. Se vaan on semmosta sirinää se soundi. SD-1 taas murisee. |
Exhausted 14.09.2005 18:07:05 | |
---|
Vähän tuntuu siltä että tuon vahvistimen omaa säröä parempaa soundia et mistään purkista tule saamaan |
McNulty 14.09.2005 18:44:34 | |
---|
Olen ostamassa säröpedaalia. Vahvistimena toimii Marshallin MG100DFX. Millä pedaalilla saisi säröjä AC/DC-tyylisistä kevytrosoista Metallicaan? Digitechin Hot Head vaikuttaa hyvältä laitearvion perusteella, miten Bossin pedaalit pärjäävät tuolle? Kiitos etukäteen. Ei tuokaan ole ihan totta mitä joku sanoi ettei MG100 taipuisi AC/DC-tyyliin... meinaan vaan että MG:ssä on mielestäni todella hyvä clean-kanava, mutta säröt ontuvat. Digitech Hot Head Distortionilla (ovh 42-55e välillä) sain siitä varsin hyvät ja sellaiset AC/DC kisakireät saundit :) Käänsin Low-potikan lähes nollille säristimestä ja High-potikkaa kohti kaakkoa... säröä oman maun mukaan ja kyllä se varsin hyvin toimi. Kannattaa kokeilla tuota Hot Headia. Se antaa ulos aika mukavan Stack-tyyppisen särön. "Wise men talk because they have something to say; fools, because they have to say something." -Plato (429-347eaa) |
SiwamieS 14.09.2005 19:01:20 | |
---|
Kumpaankin oon kokeillu. Se vaan on semmosta sirinää se soundi. SD-1 taas murisee. Levelit kaakkoon, gainit nollaan ja bassoa niin paljon et menee tukkoon ja sit vähän taaksepäin.. Trebleä sen verran että ottaa korviin ja sit vähän takaspäin.. ;) Riippuu tosin vahvistimen numiskoiden asennostakin. SD-1:kin kyl toimii, mutta vähän eri tavalla/soundilla tietty. Noni, nyt loppu off-topic, jatkakaa. They're coming to get you, Barbara! |
Arthuros 14.09.2005 20:51:40 | |
---|
Onko kukaan muuten kokeillut tuota Hot headiä TM60 kanssa..itse en pääse työkiireistä johtuen kapinetta musalikkeeseen testaamaan, enkä ole aivan varma olisiko noita molempia juuri nyt edes Jyväskylän musaliikkeissä, mutta kovasti edullinen hinta houkuttelee..ja paljon on lootaa tällä foorumilla kehuttukin..ääninäytteet olisivat tietysti kivoja..mutta kuitenkin, saako tuolla kelvollista rock/heavy -soundia techin kanssa? Jesus saves...but Koivu gets the rebound and scores |
McNulty 14.09.2005 20:57:47 | |
---|
Onko kukaan muuten kokeillut tuota Hot headiä TM60 kanssa..itse en pääse työkiireistä johtuen kapinetta musalikkeeseen testaamaan, enkä ole aivan varma olisiko noita molempia juuri nyt edes Jyväskylän musaliikkeissä, mutta kovasti edullinen hinta houkuttelee..ja paljon on lootaa tällä foorumilla kehuttukin..ääninäytteet olisivat tietysti kivoja..mutta kuitenkin, saako tuolla kelvollista rock/heavy -soundia techin kanssa? Tech21:stä en kyllä osaa sanoa, valitettavasti. Olen kokeillut Hot Headia ainoastaan Laney TF-sarjasen, Marshall MG-sarjasen sekä Kustom QUAD tms. combon kanssa. Noin niin kuin transistorivaffareista. Noissa kaikissa se kyllä pelitti ihan hyvin, mielestäni paremmin kuin Boss DS-1. "Wise men talk because they have something to say; fools, because they have to say something." -Plato (429-347eaa) |