Aihe: Kitaran intonaatio-ongelmista..
1
RrRailo
14.09.2005 11:14:01

Mikä avuksi, kun tallasta loppui intonaatiosäätövara ja huiluäänet soivat silti liian matalalla ala-E:llä? Kitarana Ibanezin RG 507, jossa tallana ei-niin hyvä Edge-lisenssifloikka. Onkohan tässä nyt edessä kaulan säätötoimenpiteitä vai kuinkahan selvitään? Vaikuttaako kielien paksuuden muuttaminen pahasti asiaan?

Thanks
Osta bensaa, etteivät pesukarhut ehdi ja käytä kaikkea.
McNulty
14.09.2005 11:15:45
Vaikuttaako kielien paksuuden muuttaminen pahasti asiaan?

Vaikuttaa... mitä paksummat kielet, sen nopeammin loppuu säätövara kesken. Nuo RG-sarjaset on suunniteltu 9-42 setille, mutta kyllä niissä on ihan "hyvin" paksummatkin toimineet. 10-46, 10-52, 11-52 ja 11-56 toimivat ainakin.

Kokeile hieman ohuempia kieliä jospa vaikka saisi intonaation kohdilleen.
"Wise men talk because they have something to say; fools, because they have to say something." -Plato (429-347eaa)
Jag
14.09.2005 14:25:52

Ot
Jos vaihdan jaguarriin (standard)10-46 sista to 11-52 niin pitääkö minun säätää kaularauta?
Ja muuttuuko intonaatio ratkaisevasti jos kaularautaa säätää tai vaihtaa paksumpaan kielisettiin.
"Ei mun tarvi ku mä oon kitawristi"-Andy McCoy
mikko k
14.09.2005 14:42:33 (muokattu 14.09.2005 14:44:16)
no kyllähän se muuttuu ja todennäkösesti joudut jousiakin säätämään/lisäämään jos vaihdat paksumpiin kieliin..mulla ainakin joutu laittamaan kaks jousta lisää ku laitoin paksummat kielet..ja intonaatiohan siinä aina kärsii ku tekee muutoksia mutta katsomalla/kokeilemalla selviää

edit: ja tuossa tuskin joudut jousia paljon säätämään ;)
Sanchez
14.09.2005 15:47:50
jossa tallana ei-niin hyvä Edge-lisenssifloikka.

Mikä ihmeen Edge-lisenssifloikka? Edgehän on Ibanezin oma talla. Ja ainakin minun ibassani Edge Pro on toiminut paremmin kuin hyvin.
"There is no sin except stupidity" --Oscar Wilde
temppiz
14.09.2005 15:50:58 (muokattu 14.09.2005 15:52:03)

Mikä ihmeen Edge-lisenssifloikka? Edgehän on Ibanezin oma talla. Ja ainakin minun ibassani Edge Pro on toiminut paremmin kuin hyvin.

Kyllä siinä Edgessäkin lukee: Licenced under Floyd Rose Patents.

E: Eli FR kopio, tosin hyvä sellainen.
Tauon etsii alapäätaiteilijaa! (basistia)
Sanchez
14.09.2005 15:58:18
Kyllä siinä Edgessäkin lukee: Licenced under Floyd Rose Patents.

Vai niin...no huono se ei missään nimessä ole.
"There is no sin except stupidity" --Oscar Wilde
poppamies
14.09.2005 19:00:27

Mikä avuksi, kun tallasta loppui intonaatiosäätövara ja huiluäänet soivat silti liian matalalla ala-E:llä? ...

Siis, mihin vertaat sitä huiluääntä? Etkai vain vertaa huiluääntä avoimeen kieleen. Ehkä kysyn tyhmiä mutta kaiken varalta kuitenkin kaikesa rakkaudessa...
Myydään EBS MultiComp bassokompura
sähkö
15.09.2005 10:50:50

Mikä avuksi, kun tallasta loppui intonaatiosäätövara ja huiluäänet soivat silti liian matalalla ala-E:llä? Kitarana Ibanezin RG 507, jossa tallana ei-niin hyvä Edge-lisenssifloikka. Onkohan tässä nyt edessä kaulan säätötoimenpiteitä vai kuinkahan selvitään? Vaikuttaako kielien paksuuden muuttaminen pahasti asiaan?

Thanks

Siis jos olet vaihtanyt paksumpiin kieliin ja kitara on normaali vireessä, niin tallahan pitää säätää myös suoraan, eli lisää jousia tai säätää nykyisiä jousia kireämmälle. Jos talla on kovastikkin vinossa eteen päin, niin ei ihme että kitaraa ei saa säädettyä. Muuten tuntuu kyllä todella oudolta, että intonation säätö ei riittäisi.
Joskus tuntuu, että joillain kitaristeilla on seitsemän sormea... mutta onneksi minulla on 10!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)