Aihe: Soiton aloitus
1 2
Cuchulainn
12.09.2005 20:00:05 (muokattu 12.09.2005 20:41:38)
Kertokaapas mistä mun olis hyvä lähteä harjottelemaan soittoa. Jotai helppoja biisejä vaikka, mitkä ei tarvii niin kauheesti sorminäppäryyttä tai ole muutenkaan kauheen vaativia aloittelijalle. Pari viikkoa oon hakenu vähän tatsia akustiseen kitaraan perussoinnuilla ja Metallican Onen alulla. :P Rupeavat noi pikkuhiljaa tympimään.

Edit: Tarkotuksena on siis oppia itse ilman varsinaista opettajaa.
Menestykseen on kaksi sääntöä: 1) Älä koskaan paljasta kaikkea.
Jannipaali
12.09.2005 20:03:09
Tämän ois voinu pistää tuonne Aloittelijat alueelle, ihan vaan vinkkinä ;)
THV-klubi #40 Kyllä lähtee! "Onko viileetä olla rienaaja?" -sticky fingers
saw
12.09.2005 20:26:23
Soittotunneille kannattaa mennä. Oppii teoriaa ja tekniikkaa ja muutakin.
*Kitaristi*
12.09.2005 20:26:54
Hanki opettaja
Cuchulainn
12.09.2005 20:39:55
Mjoo. Aloittelija-alue olis ollu passelimpi kai. Lisätköön tohon soittamiseen, se että oon ajatellu ittekseen opetella, en mennä opettajalle.
Menestykseen on kaksi sääntöä: 1) Älä koskaan paljasta kaikkea.
oiva tumpeloinen
12.09.2005 20:43:24
Mjoo. Aloittelija-alue olis ollu passelimpi kai. Lisätköön tohon soittamiseen, se että oon ajatellu ittekseen opetella, en mennä opettajalle.

Treenaa vaikka koulun musiikkikirjasta jotain tuttuja ralleja. Kehittää komppausta ja rytmitajua, kun sen voi itse kuulla, milloin mennään väärille raiteille.
kanka
12.09.2005 20:50:24

Hanki opettaja

Oletpa kekseliäs. Ja auttavainen. Ja kohtelias. Voi kunpa maailmassa olisi enemmän kaltaisiasi ihmisiä.
Kysymysmerkkejä (?) klikkaamalla näet pikaohjeen.
Urmas Potkuri
12.09.2005 21:36:40

Suosittelen siinä sivussa perusharjoituksia ja hiukka teoriaakin. Tylsää, mutta tehokasta. Eikä sen tarvitse tietenkään kokoajan olla sormiharjoitusta ja skaaloja, vaan kuitenkin säännöllisesti. Noita tuommoisia löytää oppaista ja netistä ja vaikka täältä mnetistä hakemalla.
Kunhan muistaa, ettei ota liian vakavasti. Hauskaa sen pitäisi olla.
Miksi yrittäisin kuulostaa joltakin toiselta kun en kuulosta edes itseltäni?
WM
12.09.2005 21:59:57
No tabulatuurit opettele ja sit jotain biisejä... Paranoid? xD sen mä opettelin.. jotain helppoja rock komppeja ja niin no näin minä tein.. sitten johki opetukseen ku tarttee enemmän..
aina ei voi voittaa...
Edy
12.09.2005 22:04:24

Suosittelen siinä sivussa perusharjoituksia ja hiukka teoriaakin. Tylsää, mutta tehokasta.
Ite yhdyn tähän teoria juttuun myös. Vaikka aina välillä kerralla pieni annos. Eikä se oikeasti niin kauhean tylsää ole, ainakaan mun mielestä. Se alkaa oleen yllättävän hauskaa, ku käsität esim. mistä sävelistä sointu Emb5add11 muodostuu. Huomaat yhtäkkiä musiikin olevan paljon laajempaa ja saat omaan soittoon uusia ideoita.
Me ihmiset olemme luonnonkappaleita, joten meillä jokaisella on todennäköisesti erilainen maku.Täten on turhaa kiistellä hyvästä ja huonosta musiikista, koska musiikki on makuasia.Mutta jos olisimme robotteja, voisimme arvuutella kumpi on hajalla.
blastoff
12.09.2005 22:16:03 (muokattu 12.09.2005 22:16:48)
Täältä voisi jotain soitettavaa löytyä: http://www.guitarnoise.com/easy.php
zorro
13.09.2005 10:34:23 (muokattu 13.09.2005 10:34:39)
Ite yhdyn tähän teoria juttuun myös. Vaikka aina välillä kerralla pieni annos. Eikä se oikeasti niin kauhean tylsää ole, ainakaan mun mielestä. Se alkaa oleen yllättävän hauskaa, ku käsität esim. mistä sävelistä sointu Emb5add11 muodostuu. Huomaat yhtäkkiä musiikin olevan paljon laajempaa ja saat omaan soittoon uusia ideoita.

mistä saisi netissä teoria opetuksia? monesti kun täälläki lukee nuita faqeja, niin se tyssähtää siihen että ei tiiä ollenkaan mistä vitusta niissä puhutaan.
saundi lähtee tukasta!
Tänne saattaa tupsahtaa joskus uusia biisejä.
Suhteettomat toverit #6
IMIK #34
Edy
13.09.2005 20:42:59 (muokattu 13.09.2005 20:44:21)

mistä saisi netissä teoria opetuksia? monesti kun täälläki lukee nuita faqeja, niin se tyssähtää siihen että ei tiiä ollenkaan mistä vitusta niissä puhutaan.

http://www.uta.fi/mute/

Tuossa tähän hätään ainut suomalainen teoriasivusto joka löytyi linkeistäni.
Ja heti jos englantia ymmärtää, niin johan löytyy jo kirjoittamalla "music theory" Googleen.
Tuo teorian opiskelu voi olla monelle aluksi aika hankalaa ja varsinki jos yksin opiskelee, mutta kyllä niitä oivalluksia sitten yhtäkkiä alkaa tuleen. Aikaa laajahan alue on ja ite myönnän osaavani vain kolmisointujen sävelet ;)

Edit: Pieni kirjoitusmuotoilu.
Me ihmiset olemme luonnonkappaleita, joten meillä jokaisella on todennäköisesti erilainen maku.Täten on turhaa kiistellä hyvästä ja huonosta musiikista, koska musiikki on makuasia.Mutta jos olisimme robotteja, voisimme arvuutella kumpi on hajalla.
TheRagDoll
13.09.2005 21:33:24
Kertokaapas mistä mun olis hyvä lähteä harjottelemaan soittoa. Jotai helppoja biisejä vaikka, mitkä ei tarvii niin kauheesti sorminäppäryyttä tai ole muutenkaan kauheen vaativia aloittelijalle. Pari viikkoa oon hakenu vähän tatsia akustiseen kitaraan perussoinnuilla ja Metallican Onen alulla. :P Rupeavat noi pikkuhiljaa tympimään.

Edit: Tarkotuksena on siis oppia itse ilman varsinaista opettajaa.

Rupee pulsu treenaan vaan rohkeesti niitä Metallican biisei mut ensin opettele= Smoke On the water alku ja Crazy train alku..
Mikä vitun juttu toi Pastilli on?
rakula
13.09.2005 21:43:33
Oletpa kekseliäs. Ja auttavainen. Ja kohtelias. Voi kunpa maailmassa olisi enemmän kaltaisiasi ihmisiä.

Onneksi niitä riittää.
Eat my ass and balls
penatuna
22.09.2005 12:03:14
Kyseesähän oli akustinen kitara... Osaatko barree-soinnut? Jos et, niistä on hyvä jatkaa. Sitten perusasteikot(pentatoninen, duuri, molli jne.) Sitten soittelet covereita(mitä vaan mikä itseäsi kiiinostaa, kirjastoon vaan laput hakemaan) ja katsot uusia sointuja koko ajan. Tässähän auttaisi sointuteoria pirusti, mutta kaikki ei jaksa perehtyä. Voit myös opetella riffejä ja yrittää siirtää niitä eri sävellajeihin. Kehittää aloittelijaa paljon. Tsemppiä harjoitteluun.
Jzci
22.09.2005 12:09:00

varmaan kannattaa opetella ainakin noi perus soinnut vaikka se niitten opettelu voi olla aika syvältä

Mikäs siinä on syvältä? Muistan vielä kun itse opin haparoiden soittamaan G-duuria, D-duuria ja C-duuria, ja voi sitä riemun määrää kun tuo alkoi sujua ilman sitä "mitenkäs tämä sormi tähän laitettiinkaan" ilmiötä.
Rokkia: TÄÄLTÄ Melodista heviä: TÄÄLTÄ: Tiluliluliitä: TÄÄLTÄ
wrshredder
22.09.2005 12:28:50
Suosittelen siinä sivussa perusharjoituksia ja hiukka teoriaakin. Tylsää, mutta tehokasta. Eikä sen tarvitse tietenkään kokoajan olla sormiharjoitusta ja skaaloja, vaan kuitenkin säännöllisesti. Noita tuommoisia löytää oppaista ja netistä ja vaikka täältä mnetistä hakemalla.
Kunhan muistaa, ettei ota liian vakavasti. Hauskaa sen pitäisi olla.

komppaan..
ja harjottele vaan paljon :)
yritä päästä bändiin. oppii kaikenlaista.
Romantikkoitkijät#23 en vittu maksa., meen vaikka linnaan. mut en maksa tveen kattomisesta..
dmntn
22.09.2005 14:08:20

Perusskaalat aluksi, niinkuin joku jo tais mainita. Sitte runttaat tota 1234 1324 4231 4321 harjotusta niin, että heti pikkurilli mukaan ja pikkaat edestakaisin.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)