Aihe: Firewire?
1
opansio
13.09.2005 13:59:08
Muutaman vuoden kun on ollut pelit ja vehkeet peräkamarissa niin olen aika pahasti pudonnut kärryiltä. Joten jaksaisiko joku muuttaa luuloni tiedoksi? Eli siis nykyään riittää studion pohjaksi esim. kannettava ja firewire-audioboksi? Entä mikä on audio-interface? Löytyykö laitesuosituksia? Myös softien suhteen olen "vähän" jäljessä kun viimeksi olen käyttänyt Cakewalk 6sta joskus silloin kun Ceausescukin vielä eli.
BotneLapio
13.09.2005 14:16:00
Muutaman vuoden kun on ollut pelit ja vehkeet peräkamarissa niin olen aika pahasti pudonnut kärryiltä. Joten jaksaisiko joku muuttaa luuloni tiedoksi? Eli siis nykyään riittää studion pohjaksi esim. kannettava ja firewire-audioboksi?

No yksinkertaistettuna kyllä. Tietty ulkoinen kovalevy on hyvä olla olemassa, ovat sen verran pieniä ja hitaita noi kannettavien kovikset.

Entä mikä on audio-interface?

No se on juuri se "audioboksi", eli "äänikäyttöliittymä".;)

Löytyykö laitesuosituksia?

M-Audion kamat on hinta/laadultaan hyviä. RME:t kalliimpia, mutta laadukkaampia. Digidesigniltä löytyy sitten DIGI002R tahi MBox2. Molemmissa mukana ProToolsLE.

Myös softien suhteen olen "vähän" jäljessä kun viimeksi olen käyttänyt Cakewalk 6sta joskus silloin kun Ceausescukin vielä eli.

Ilmaista tai maksullista. Ilmainen=Kristal - Ei kokemuksia. Maksullinen=Cubase/ProTools/Logic - Kaikki hyviä.
-=Botnee!!=-
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)