Jackson Dinky 13.09.2005 09:16:54 | |
---|
Tänne sitten pätkiä ynkkä nauhotuksista. Meinaan vaan että ihan oikeasti kiinnostais kuulla miten porukat matkii sitä sen signature lickiä ja rajua bendiä ;) Ite vetäsen jonku pätkän jahka pääsen kotia. Nuottien määrä korvaa nuottien laadun, mutta ei päinvastoin. |
Krice 13.09.2005 10:20:28 (muokattu 13.09.2005 10:21:45) | |
---|
Ho ho. E: Vois ehkä soittaa levyn mukana ja sitten kuunnella mitä sotkua sai aikaan.. |
Jackson Dinky 13.09.2005 10:23:10 | |
---|
Tarkotin tämän topikin sit ihan asiallisena. Nuottien määrä korvaa nuottien laadun, mutta ei päinvastoin. |
Krice 13.09.2005 10:23:46 | |
---|
Tarkotin tämän topikin sit ihan asiallisena. Ynkkä on aina asiaa:) |
Starlia 13.09.2005 10:26:28 | |
---|
|
wrshredder 13.09.2005 14:05:32 | |
---|
Hoo, jos haluutte (halusitte tai ette!) ynkkä imitaatiota niin mun sivulla on linkki.. ja videopätkä Asylumtilujuttu!. Eikä sitten mitään kettuilua ,kyllä mää tiedän että ne ei oo "puhtaasti" soitettuja jnetms.. (ja ne bendit on syvältä) Kun saan mun oman nettisivun tehtyä niin laitan jotain asiallista klasaria sinne sitten. Välillä tulee kyllä ikävä noita tiluaikoja.. huoooh. Romantikkoitkijät#23
A mänskadaduu wada mänskadaduu. |
k... 13.09.2005 21:27:53 | |
---|
'Tribute To Yngwie' - http://www.mikseri.net/music/play.php?id=122811&type=hi Missä Instrumental Institution ja Crying? Ne oli hyviä imitointeja ja tuo sun Crying on mun mielestä paljon parempi versio kuin Ynkän. Enemmän tunnetta mukana ja hyvä et vedit täysin sähkösesti koska ainakaan se Ynkän akustisen soitto ei säväyttäny mua ollenkaan. Eihän tää threadi riko millään lailla tekijänoikeuksia? ;) |
Starlia 13.09.2005 22:09:09 | |
---|
Missä Instrumental Institution ja Crying? Ne oli hyviä imitointeja ja tuo sun Crying on mun mielestä paljon parempi versio kuin Ynkän. Enemmän tunnetta mukana ja hyvä et vedit täysin sähkösesti koska ainakaan se Ynkän akustisen soitto ei säväyttäny mua ollenkaan. Eihän tää threadi riko millään lailla tekijänoikeuksia? ;) Ne on jossain bittitaivaassa :D No ei,.. on ne mulla tallessa jossain. Ainakaan tuo mun tribuuttiviisu ei riko mitään, koska se on täysin oma biisi. |
Starlia 13.09.2005 22:16:17 | |
---|
|
Missä Instrumental Institution ja Crying? Ne oli hyviä imitointeja ja tuo sun Crying on mun mielestä paljon parempi versio kuin Ynkän. Enemmän tunnetta mukana. En kyl ymmärrä miten tää ois voinu olla parempi kuin alkuperäinen. Vähän tasapaksu ja laimee verrattuna Ynkkään. Arvostelu lienee paikallaan, jos ruvetaan matkimaan. Ihan Ok kuitenkin ja hyvää soittoa ei siinä mitään. Kehittymisesi esteenä voivat olla laiskuus, lyhytjännitteisyys, muut intressit, ylimielisyys, epärealistinen kyky arvioida omat kyvyt, kannustamaton ilmapiiri, ajanpuute, nalkuttava vaimo (vaimon suusta:)! |
Jormaz 14.09.2005 01:33:01 | |
---|
Enemmän tunnetta mukana Se, että Yngwien rasvainen olemus ei saa teissä kyyneltä tirahtamaan silmäkulmaan, ei tarkoita ettei miehellä olisi soitossa tunnetta mukana. Ties mitä miehen päässä liikkuu soittaessa. Blues-kitaristitkin peittelee tunteen puutetta naamanvääntelyllä. Paitsi B.B. King, jonka soitto on niin tunteikasta että silmäkulmien lisäksi kostuvat pikkuhousut, myös miehillä. P.S. En kuunnellut näytettä :) In Goth We Trust! The 666 Club #4
Mactep - Love Metalia Neuvostoliitosta |
moottorisaha 14.09.2005 01:36:03 (muokattu 14.09.2005 01:39:49) | |
---|
Se, että Yngwien rasvainen olemus ei saa teissä kyyneltä tirahtamaan silmäkulmaan, ei tarkoita ettei miehellä olisi soitossa tunnetta mukana. Ties mitä miehen päässä liikkuu soittaessa. Blues-kitaristitkin peittelee tunteen puutetta naamanvääntelyllä. Paitsi B.B. King, jonka soitto on niin tunteikasta että silmäkulmien lisäksi kostuvat pikkuhousut, myös miehillä. P.S. En kuunnellut näytettä :) Heh, Jormaz osaa kyllä kommentoida osuvasti näitä tunnekysymyksiä. Mistä helvetistä Muusikoiden.netin kitarapalstan huippuammattilaiset luulee tietävänsä kuinka paljon tunnetta kenelläkin on soitossaan mukana? Tuo kun ei vain yksinkertaisesti ole mikään mielipidekysymys. Vaikka en itse juurikaan Ynkkää kuuntele, enkä ole hänen tuotantoonsa perehtynyt, niin niissä tietyissä jutuissa kyllä KUULEN paljon selkeämmin tietynlaisen tunteen palon, kuin esimerkiksi monilla blueskitaristeilla. Ja tämähän kertoo vain siitä, ettei kukaan voi absoluuttisesti sanoa, että tällä tyypillä on tunnetta soitossa, mutta tällä taas ei. "Roll with it, or get rolled over motherfucker!" - Dimebag Darrell 1966-2004 R.I.P. |
Ostinaatio 14.09.2005 02:05:22 | |
---|
Heh, Jormaz osaa kyllä kommentoida osuvasti näitä tunnekysymyksiä. Mistä helvetistä Muusikoiden.netin kitarapalstan huippuammattilaiset luulee tietävänsä kuinka paljon tunnetta kenelläkin on soitossaan mukana? Tuo kun ei vain yksinkertaisesti ole mikään mielipidekysymys. Vaikka en itse juurikaan Ynkkää kuuntele, enkä ole hänen tuotantoonsa perehtynyt, niin niissä tietyissä jutuissa kyllä KUULEN paljon selkeämmin tietynlaisen tunteen palon, kuin esimerkiksi monilla blueskitaristeilla. Ja tämähän kertoo vain siitä, ettei kukaan voi absoluuttisesti sanoa, että tällä tyypillä on tunnetta soitossa, mutta tällä taas ei. Toissieluisuuden ongelma! Ehkäpä sillä tarkoitetaankin juuri sitä miten itsekkin luonnehdit, eli että soitanto saa _kuulijassa_ aikaan enemmän tunteenpaloa tai tunnetta siitä että tunteenpaloa on ollut. Jos ei tarkoiteta, niin sitten ollaan tietysti kyllä metsässä. "Tuhotkaa kansa, murskatkaa ja vaientakaa se. Sillä eurooppalainen valistus on suuriarvoisempi kuin kansa." -Dostojevski |
moottorisaha 14.09.2005 02:16:40 | |
---|
Toissieluisuuden ongelma! Ehkäpä sillä tarkoitetaankin juuri sitä miten itsekkin luonnehdit, eli että soitanto saa _kuulijassa_ aikaan enemmän tunteenpaloa tai tunnetta siitä että tunteenpaloa on ollut. Jos ei tarkoiteta, niin sitten ollaan tietysti kyllä metsässä. Toivottavasti tarkoitetaan. :) Yleensä tuollainen "tällä jätkällä ei ole kyllä yhtään fiilistä tuossa soitossaan" tyylinen sepustus vain aiheuttaa vähän erilaisen vaikutelman. "Roll with it, or get rolled over motherfucker!" - Dimebag Darrell 1966-2004 R.I.P. |
k... 14.09.2005 07:26:56 | |
---|
Mietinkin meneekö tämä taas väittelyyn onko Ynkän soitossa tunnetta tms.. Tarkoitus oli lähinnä ilmaista että arvostan Starlian soittoa kovasti ja että tämä oli vain minun mielipide Ynkän/Starlian versiosta. Mutta jos jatketaan off topicilla ;) niin Ynkän versiossa on selkeesti panostettu enemmän soundeihin minkä voi luonnollisesti ymmärtää. Mitä itse soittoon tulee niin mielestäni Starlialla oli selkeästi enemmän dynaamisuutta soitossa mukana, johtuen varmasti suurimmaksi osaksi koska hän leikkii volume potikalla/pedaalilla tuossa paljon. En laisinkaan pitänyt Ynkän akustisesta alusta joka kuulostaa siltä kuin tuon äänittämisessä olisi vähintään 5 e-kieltä katkennut. Soiton vaihtuessa sähkökitaraan alkaa soittokin olemaan enemmän minun makuuni, enkä nyt puhu mistään tilutuksista. En Ynkän versiossa myöskään pidä siitä että Ynkkä ei vedä nuotteja täysin tahdeilleen. Kenties hän itse on ajatellut että tällä saisi enemmän tunnetta kappaleeseen mukaan, mutta ainakin minun korvissani se saa soiton kuulostamaan siltä kuin olisi yritetty liikaa. Jos puhutaan pelkästään soitosta, ei soundeista, niin Starlian "tasapaksuisuus" sopii minun korviini paremmin koska siitä ei saa vaikutelmaa että olisi yritetty ylittää itsensä. Jep jep. Hyvää työ/koulupäivää. |
hanipai 14.09.2005 12:27:57 | |
---|
koska siitä ei saa vaikutelmaa että olisi yritetty ylittää itsensä.
heh...tuskin Ynkällä on teknisesti ongelmia tuon asian kanssa eli tuskin on yrittänyt ylittää itseään millään tavoin. Ynkän soittoa voisi pikemminkin kuvailla vaivattomaksi ja kyllä myös dynaamiseksi. Jokaisella on oikeus omaan kultakorvaansa:) Huomautan vielä, että Ynkän eka albumi ilmestyi 1984 ja jo silloin kaveri osasi soittaa, vaikkei sävellyksissään olekaan hirveemmin kehittynyt. Ilmeiseisesti Ynkkä panostaa venytyksiin tunnelmaa luodessaan. Se, että jätkä on leso ei mitätöi sitä tosiasiaa, että Ynkkä on soitellut täyspäiväsesti koko Starlian elinajan. Se akustinen kohta on muuten hyvä ja se, että kuulijasta tuntuu kuin E-kieliä napsuisi osoittaa vain sitä, että tunnelmoinnista ei ole puutetta :) Kehittymisesi esteenä voivat olla laiskuus, lyhytjännitteisyys, muut intressit, ylimielisyys, epärealistinen kyky arvioida omat kyvyt, kannustamaton ilmapiiri, ajanpuute, nalkuttava vaimo (vaimon suusta:)! |
JS 14.09.2005 12:29:25 (muokattu 14.09.2005 12:34:29) | |
---|
Vibraatto on tietenkin makuasia, mutta kun Ynkkätribuutista on kysymys, niin se sais olla sellanen paljon leveempi ja vahvempi. Mulle tulee (siis huom _mulle_, vain mun henkilökohtanen mielipide) aina Starlian käyttämän vibraaton tyylisestä vibraatosta olo, ettei kitaristi oikein hallitse soitintaan, soitosta puuttuu sellanen lennokkuus ja vimmasuus, mitä Ynkällä löytyy. Sen lisäksi sveepit ei mene paikoin puhtaasti ja pikkaus kuulostaa mun korvaan välillä vähän heikolta ja epätarkalta. Mut muuten hyvin hieno ynkkätribuutti. Saundipuolelta ottaa korvaan se, että Ynkän saundi oli ainakin alkuaikoina tavallaan "terävämpi", mulla on sellanen fiilis, ettei tätä ole soitettu singlecoileilla? Sehän on aika olennaista Ynkän saundissa (okei, nykyään sillä on singlecoilin kokoset humpparit, joissa kelat on päällekäin, kuulostavat silti aika lailla yksikelasilta). Mut miehän olenkin vähän fanaattinen :D... kalamies#20 >-)))> |
hanipai 14.09.2005 12:31:12 | |
---|
Vibraatto on tietenkin makuasia, mutta kun Ynkkätribuutista on kysymys, niin se sais olla sellanen paljon leveempi ja vahvempi. Mulle tulee (siis huom _mulle_, vain mun henkillökohtanen mielipide) aina Starlian käyttämän vibraaton tyylisestä vibraatosta olo, ettei kitaristi oikein hallitse soitintaan, soitosta puuttuu sellanen lennokkuus ja vimmasuus, mitä Ynkällä löytyy. Sen lisäksi sveepit ei mene paikoin puhtaasti ja pikkaus kuulostaa mun korvaan välillä vähän heikolta ja epätarkalta. Mut muuten hyvin hieno ynkkätribuutti. Saundipuolelta se, että Ynkän saundi oli ainakin alkuaikoina tavallaan "terävämpi", mulla on sellanen fiilis, ettei tätä ole soitettu singlecoileilla? Sehän on aika olennaista Ynkän saundissa (okei, nykyään sillä on singlecoilin kokoset humpparit, joissa kelat on päällekäin, kuulostavat silti aika lailla yksikelasilta). Täysin samaa mieltä kanssasi. Kehittymisesi esteenä voivat olla laiskuus, lyhytjännitteisyys, muut intressit, ylimielisyys, epärealistinen kyky arvioida omat kyvyt, kannustamaton ilmapiiri, ajanpuute, nalkuttava vaimo (vaimon suusta:)! |
hanipai 14.09.2005 12:50:04 | |
---|
Starlia vois lainata taustaa halukkaille, niin nähtäis erilaisia tyylejä. Haluaisin esim. Panden soittavan tän biisin ja miksen JS:nkin. Kehittymisesi esteenä voivat olla laiskuus, lyhytjännitteisyys, muut intressit, ylimielisyys, epärealistinen kyky arvioida omat kyvyt, kannustamaton ilmapiiri, ajanpuute, nalkuttava vaimo (vaimon suusta:)! |
Starlia 14.09.2005 12:50:04 (muokattu 14.09.2005 12:51:36) | |
---|
Tullaanpa mukaan lätisemään tänne. Ynkkä tuntuu vetävän kaiken nauhalle ihan fiilispohjalta. Jossain haastiksessa se taisi sanoa, että harvoin käyttää kahta ottoa enempää soolojen nauhoittamiseen. Jos tämä pitää paikkansa, niin on sillä aika hyvä improvisointikyky, joka kyllä ilmenee livevedoissansa. Itse arvostan Ynkkää paljon. Sävellykset ovat vähän samantyyppisiä, mutta entä sitten? Jos homma toimii niin mikäs siinä. Eli en ole mitenkään vittuilumeiningillä noita tehnyt :D No,.. en taidakaan keksiä mitään järkevää sanottavaa tänne :( Hienoa, että joku tuosta Cryingista piti! Starlia vois lainata taustaa halukkaille, niin nähtäis erilaisia tyylejä. Haluaisin esim. Panden soittavan tän biisin ja miksen JS:nkin. Hmm.. Mulla on kotisivutilaa koulun kautta ja olen senki tilan täyttänyt hyvin kaikella paskalla.. Jos johonkin saan tilaa niin voisin pistää... |