meahonen 08.09.2005 18:23:56 | |
---|
Tiedättekös mihin/kenelle voisi tarjota vuosisadan alkupuolella Pietarissa valmistetun flyygelin, joka kaipaisi asiantuntijan mukaan aika isoa remppaa. Eli ilmeisesti tukki on halki tms. joka tapauksessa, vireessä se ei ole ollut vuosiin ja muutenkin ääni puuroutunut. Kaunishan tuo on, mutta korjaus ilmeisesti maksaisi todella paljon.. vai onko jollain käsitystä mahdollisista kustannustasosta tälllaisessa casessa? |
baron 08.09.2005 19:18:29 | |
---|
Tiedättekös mihin/kenelle voisi tarjota vuosisadan alkupuolella Pietarissa valmistetun flyygelin, joka kaipaisi asiantuntijan mukaan aika isoa remppaa. Eli ilmeisesti tukki on halki tms. joka tapauksessa, vireessä se ei ole ollut vuosiin ja muutenkin ääni puuroutunut. Kaunishan tuo on, mutta korjaus ilmeisesti maksaisi todella paljon.. vai onko jollain käsitystä mahdollisista kustannustasosta tälllaisessa casessa? Mulla ei oo hirveän hyvää tuntemusta, mutta kun mulla on 120 vuotta vanha Blühtner pystypiano niin mä oon käynyt netistä lukemassa vanhoista pianoista ja flyygeleistä ja mä oon ymmärtänyt, että niistä on vain huonekaluiksi, ei soittovehkeiksi. Ehkä joku joka tuntee asian paremmin voisi kertoa lisää. The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument. |
Leikari 09.09.2005 08:43:25 | |
---|
Laita Avotakka-lehteen, keltaiseen-pörssiin jne. ilmoituksia, että "kaunis, vanha flyygeli _annetaan_ huonekaluksi". Pelkästään sellaisen roudaaminen maksaa sen verran, että pitää olla jotain aitoa kiinostusta kapineeseen. Yhden vanhan pystypianon, joka oli jollain tavalla soittokuntoinen, olen työkaverin puolesta välittänyt ilmaisena eteenpäin. Soitetaan jamia! |
musamies 09.09.2005 10:06:29 | |
---|
Mä olen myös soitellut vanhalla pystypianolla sillointällöin. Muuten ihan hyvä peli, mutta ei pysy kovin hyvin vireessä. Kaipa asia on jotenkin korjattavissa. Taisi olla Georg Ots:ia, jota kuuntelin hiljattain radiosta ja laitoin merkille mielestäni hyvän pianosaundin. Nykypianot eivät kuulosta nykyiseen tapaan äänitettynä samalta. Musiikkikauppoja kierrellessäni olen ohimennen kokeillut niissä olevia tavanomaisia pianoja, eivätkä ne yleensä vastaa aivan ihanteitani. |
baron 09.09.2005 11:56:56 | |
---|
Mä olen myös soitellut vanhalla pystypianolla sillointällöin. Muuten ihan hyvä peli, mutta ei pysy kovin hyvin vireessä. Kaipa asia on jotenkin korjattavissa. Taisi olla Georg Ots:ia, jota kuuntelin hiljattain radiosta ja laitoin merkille mielestäni hyvän pianosaundin. Nykypianot eivät kuulosta nykyiseen tapaan äänitettynä samalta. Musiikkikauppoja kierrellessäni olen ohimennen kokeillut niissä olevia tavanomaisia pianoja, eivätkä ne yleensä vastaa aivan ihanteitani. Kyllähän hyvä piano/flyygeli muutaman kymmenen vuotta pysyy soittokunnossa, jos sitä huolletaan, mutta 100 vuotta vanha huoltamaton on toivoton tapaus. The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument. |
M.i.k.key 09.09.2005 12:47:39 | |
---|
Kokeilepa ottaa yhteyttä pianonvirittäjäkouluun. Sinne opiskelijaprojektiksi saattaisi sopia?! Arla-Insituutti Espoossa. Yks kaveri tuon kävi, mutta en ole nähnyt miestä pitkään aikaan. Mä lopetan nää hommat! |
musamies 09.09.2005 13:32:43 | |
---|
Kyllähän hyvä piano/flyygeli muutaman kymmenen vuotta pysyy soittokunnossa, jos sitä huolletaan, mutta 100 vuotta vanha huoltamaton on toivoton tapaus. Mulla on ollut sellainen käsitys, että 100 vuotta vanhakin piano voi olla asianmukainen?! Tottakai pianoa pitää huoltaa. |
baron 09.09.2005 15:32:08 | |
---|
Mulla on ollut sellainen käsitys, että 100 vuotta vanhakin piano voi olla asianmukainen?! Tottakai pianoa pitää huoltaa. Mä vain referoin mitä mä jostain netistä luin. Mun pianonvirittäjä sanoi, että se sais mun vanhan Blühtnerin kyllä hyvään soittokuntoon, mutta samalla hinnalla kun sen kustannusarvio oli mä sain ihan kivan pikku akustisen Yamahan. Onhan se kiva, että on kaksi akustista, kyllä se Blühtner vireessä on. The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument. |
Karlsson 10.09.2005 07:38:53 | |
---|
Mulla on ollut sellainen käsitys, että 100 vuotta vanhakin piano voi olla asianmukainen?! Tottakai pianoa pitää huoltaa. Voi olla. Mulla on "hoidossa" vuosisadan alun pystypiano. Tosin kuoret ovat saksalaiset ja sisuskalut Venäläiset. Yhtä vanhaa tuotantoa kummatkin. Hyvässä (siis täysin soitettavassa) kunnossa, mutta viritystä vailla... "Sam on maailman rumin koira - jo kolmatta kertaa" -Ilta-Sanomat 6.7.05 |
Avainsana keltanen pörssi. |
isojussi 13.09.2005 22:59:32 | |
---|
Schuster? Mulla on semmonen piano. Kotonan aikanaan oli semmonen flyygeli. Net hyvejä ovat. Opettaja opettaa ja rahaa saa, ostaa viinaa ja oksentaa. |
Ukko 18.09.2005 12:11:09 | |
---|
Onhan se kiva, että on kaksi akustista, kyllä se Blühtner vireessä on. Mites kun olen ymmärtänyt että vanhaa pianoa/flyygeliä ei saisi pysymään nykyvireessä ei sitten millään ? |
baron 18.09.2005 12:15:07 (muokattu 18.09.2005 12:15:37) | |
---|
Mites kun olen ymmärtänyt että vanhaa pianoa/flyygeliä ei saisi pysymään nykyvireessä ei sitten millään ? Mun pianonvirittäjä sanoi, että jos mun vanhan Blühtnerin pistää 440, ei pysy kuin hetken, mutta jos sallii luonnollisen aleneman (oliko se nyt 435) niin vire pysyy ja pitää paikkansa. The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument. |