Aihe: Formula1
1 2 3 4 524 25 26 27 28 29
Bredius
13.09.2005 00:56:07
Ei mestaruuden voittamiseen riitä pelkkä nopeus ja suorituskyky, vaan sen kokonaispaketin pitää nimenomaan toimia koko kauden ajan. Toki Räikkönen on selkeästi tämän hetken nopein kuljettaja ja McLaren aika ylivoimaisestikin nopein auto, mutta se ei tarkoita, etteivätkö Alonso ja Renault ansaitsisi mestaruutta. Päinvastoin, Alonso on ajanut todella hyvin koko kauden ja Renault on ollut ainakin Fernandon kohdalla todella luotettava. McLarenilla on sen sijaan ollut ongelmia melkein joka kisaviikonloppu auton tai moottorin kanssa. Mestaruuden voittavat kuski ja talli, jotka pystyvät ajamaan koko kauden tasaisesti, luotettavasti ja nopeasti. McLaren ei ole tarjonnut Räikköselle mahdollisuutta sellaiseen. Räikkönen on ollut tämän kauden nopein kuski, mutta maailmanmestari on Alonso, koska Renault on tehnyt parempaa työtä. En usko, että Räikkönen pääsee edes maaliin kaikissa jäljellä olevissa kisoissa.

En myöskään usko Montoyan totaaliseen huonouteen. Onhan hän tehnyt tänä vuonna paljon tyhmiä virheitä ja jäänyt aika selvästikin Kimin jalkoihin, mutta Juan Pablo näytti mielestäni jo Williams-vuosinaan olevansa sarjan selkeästi nopeimpia kuskeja. Uskon, että hän antaa Räikköselle vielä kunnon vastuksen.
"Rumors of my demise have been greatly exaggerated."
Stradlin
13.09.2005 06:18:34
Nää Räikkösen puolustajat nyt hakee tässä varmaan sitä, että Räikkönen ansaitsis enemmän voittoja ja myös sen maailmanmestaruuden, mutta McLaren mokailee jatkuvasti. Räkä ei oo tehny pahemmin virheitä ja ajaa aina tarvittaessa pirun lujaa, lujempaa ku esim. Montoya tai Coulthard, vaikka auto on sama. Ja siis monta kierrosta putkeen pirun lujaa tekemättä virheitä. Itse en oo Schumin ja Häkkisen lisäks vastaavia kuskeja tainnut ikinä nähdä. Paitsi Sennan, josta muistikuvani ovat iästäni johtuen hieman hämäriä. Alonso on myös hyvä, mutta itse arvostan enemmän(kaikessa urheilussa) niitä, jotka tosissaan kilpailee voitosta, eikä vaan varmistele "ihan jees" sijoituksia. Kekekeke Rosberg menee samaan tylsien suorittajien sarjaan. Eli siis Räikköselle parempi auto. Toivottavasti menee Ferrarille.
Ain't It Fun?
Rakkikoira
13.09.2005 06:38:28
Toivottavasti McLaren ottaa tallimestaruuden edes, kyllä tuollaisesta kaudesta pitäisi joku "muisto" saada. Lähinnä Kimin hyvästä kaudesta.

Kolme kilpailua vielä ja eroa taitaa olla 6 pistettä. Montoyan pitää tuoda yksi piste enemmän kuin Fisichella niin McLaren voittaa.
Olen mukava, komea ja muutenkin v*ttumainen ihminen.
Juzzu
13.09.2005 07:40:12
Tämä pistelasku systeemi, jossa voittoa (10p) ei arvosteta/palkita suhteessa 2. (8p) tai 3. (6p) sijaan on ihan huono. Ei, se on paska! Ajatellaan tilanne, jossa voitto olisi erittäin arvokas suhteessa muihin sijoihin ja vastaavasti muut sijat toisiinsa nähden. Saataisi nähdä kunnon kilvanajoa ja taistelua kunniasta, maineesta ja pisteistä eikä vaan tylsää varmistelua kun ei se voittaja nyt kumminkaan pisteissä karkaa/saa kiinni.

Ihmisen muisti on lyhyt.
Tympee Huttunen
13.09.2005 11:54:00
Kimi on muuten oikeesti aika nopea. Epäilen että se 'hullu' voittais noi kaikki jos olis samanlaiset autot. Uskokaa tai älkää.

Uskotaan. Ei olisi Peter Sauber aikoinaan Kimiä pestannut lähes kokemattomana talliinsa, ellei tämän nopeus olisi ollut mykistävää. Ekassa F1-kisassaan Kimi oli muistaakseni peräti viides(?).

Ja aina selitetään, miten auto on nyt sopivampi Kimille, mitä Montoyalle ja että miten on vaikea tulla uuteen talliin jne. Kimi pesi Coulthardinkin vauhdissa heti.
Jkob
13.09.2005 16:02:21
Mites muuten viime vuonna, oliko se lopullinen ero Kimin ja Schumin välillä 2 pistettä? No jotakin sinne päin. Kuitenkin Kimi voitti silloin vain yhden kilpailun, Schumin voittaessa.. no ainakin useammin kuin yhden.

Mikäli Kimi olisi tuolloin voittanut maailmanmestaruuden niin minkälainen poru olisi mahtanut Saksassa syntyä? Älkääkä nyt lynkatko, toki olen sitä mieltä että Kimi on tällä hetkellä sarjan nopein kuski ja olisin toivonut hänen voittavat mestaruuden, säännöt vaan ovat sääntöjä ja ne ovat kaikille samat.

Jos joku ymmärsin pointin.
Omena ***seessä pitää homot loitolla
aikavaikea
13.09.2005 16:15:06 (muokattu 13.09.2005 16:16:57)
Mites muuten viime vuonna, oliko se lopullinen ero Kimin ja Schumin välillä 2 pistettä? No jotakin sinne päin. Kuitenkin Kimi voitti silloin vain yhden kilpailun, Schumin voittaessa.. no ainakin useammin kuin yhden.

TÄH!?

2004

Kuljettajien MM-lopputilanne:

1 Michael Schumacher Ferrari 148
2 Rubens Barrichello Ferrari 114
3 Jenson Button BAR 85
4 Fernando Alonso Renault 59
5 Juan Pablo Montoya Williams 58
6 Jarno Trulli Renault 46
7 Kimi Räikkönen McLaren 45
...

Schumi voitti 13 / 18 kisaa.

E: Taisit hakea vuotta 2003 http://www.mtv3.fi/urheilu/f12005/historia.shtml?188804#2003
"I have buck teeth. I sucked my thumb until I was 11... and then I went on to suck other things..." -Rosanna Arquette
Jkob
13.09.2005 16:20:46 (muokattu 13.09.2005 17:58:39)
Jees, hain kautta 2003. Vaikee järkeillä kun tunnun vieläkin kirjottelevan lappuihin 2004. Viime vuosi tuntuu jääneen muistoissa vähän vähemmälle :)

edit: Eli vuonna 2003 Schumin hyväksi piste-ero oli 2 pistettä.
Qsysi
13.09.2005 17:52:36
Paljon kivempaa olis jos kaikki ajais Pontiaceilla.
"Onko muuten paljoo EDES väliä, mihin oma peppu kuuluu tai milt se näyttää, PARASTA ja tärkeintä on vaan että semmonen ON!!Jos ei olis se ois hiukan pahempi juttuxD" - Jonskuliini
aikavaikea
13.09.2005 18:02:00
Paljon kivempaa olis jos kaikki ajais Pontiaceilla.

Onko pakko jos ei taho? (Poor Old Nigger Thinks It's A Cadillac).
"I have buck teeth. I sucked my thumb until I was 11... and then I went on to suck other things..." -Rosanna Arquette
JCM
14.09.2005 20:01:48

Eli siis Räikköselle parempi auto. Toivottavasti menee Ferrarille.

Ei, Ferrarilla on nyt paha alamäki menossa.
Stradlin
14.09.2005 20:15:30
Ei, Ferrarilla on nyt paha alamäki menossa.

Eiköhän se parin vuoden päästä taas ala voittamaan.
Ainahan se on noin. Ja niillä ei ainakaan ryssitä kisoja koko tallin voimalla, ne osaa hommansa.
Ain't It Fun?
Tympee Huttunen
14.09.2005 20:28:33
Mitäs veikkaatte, ajaako Nico jo tällä kaudella Formula1:stä? Itse veikkaan, että ajaa. Heidfeld teloi itsensä moottoripyörällä ja Pizzonia...on Pizzonia.
Minä Jos tarvitset magnetofonia, sohvakalustoa, putkiradioita, ota yhteyttä. Ilmaista tai halpaa.
Lennu
14.09.2005 20:30:05

Eiköhän se parin vuoden päästä taas ala voittamaan.
Ainahan se on noin. Ja niillä ei ainakaan ryssitä kisoja koko tallin voimalla, ne osaa hommansa.

Se on Fiat. Kaverilla oli jonkun aikaa firman Tipo ja sekin oli ihan kakka.
---
Tympee Huttunen
14.09.2005 20:33:46 (muokattu 14.09.2005 20:33:59)
Se on Fiat. Kaverilla oli jonkun aikaa firman Tipo ja sekin oli ihan kakka.

Jeps. Mulla on Punto -02 käytössä. 61000km mittarissa ja kytkin hajoamassa. Se pitää vaihtaa kokonaan=>kallista.
Minä Jos tarvitset magnetofonia, sohvakalustoa, putkiradioita, ota yhteyttä. Ilmaista tai halpaa.
Juzzu
15.09.2005 08:06:38
Jeps. Mulla on Punto -02 käytössä. 61000km mittarissa ja kytkin hajoamassa. Se pitää vaihtaa kokonaan=>kallista.

Mullon Honda. Eipä ole vielä kone räjähtänyt enkä ole seinään ajanut, mutten kyllä ole Sato.

Toissapäivänä jäin kyllä starttiruutuun, mutta lähtihän se työntämällä käyntiin. Nyt taas toimii (varikkokäynnin jälkeen).
Jkob
15.09.2005 10:45:26

Mulla taas on Renault Clio ja siinä on uskomattomia startti ongelmia. Mutta kuitenkin formula ygösissä rellut lähtee hyvin. Cliossa on muuten kolme kertaa katkennut kytkin vaijeri. Perin harmilloista ajella 40 kilsaa ilman kytkintä.
Hargon
15.09.2005 10:55:21
Mitäs peliä tämä nyt on? Nico testasi Williamsia, eikä kukaan ole vielä heittänyt, että Serenaa vai Venusta?

Pyydänkin wanhojen vitsien harrastajilta lisää tarkkaavaisuutta tulevaisuudessa.
She's dead! Wrapped in plastic.
Rakkikoira
15.09.2005 10:58:51
Mitäs peliä tämä nyt on? Nico testasi Williamsia, eikä kukaan ole vielä heittänyt, että Serenaa vai Venusta?

Ei kun se oli Frank Williams.
Olen mukava, komea ja muutenkin v*ttumainen ihminen.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)