zekeode 12.09.2005 22:30:54 | |
---|
Tänä vuonna tullut ostettua n. 80 CD-levyä (tietenkin vinyylejä, dvd-levyjä ja muuta sälää), kiitos Internetin. Joka päivä tulee jotain otettua. Paskan poistan koneelta kerta kuuntelun jälkeen ja ne paremmat levyt jääkin sitten koneelle kunnes löytyy rahaa alkuperäiseen. Mielellään sitä jättäisi netistä imuroinnit vähemmälle, mutta suurten nettikauppojen samplet on niin kuraa, ettei niiden perusteella tee Jeesuskaan ostopäätöstä. |
Nazareth 12.09.2005 22:54:49 | |
---|
Tänä vuonna tullut ostettua n. 80 CD-levyä (tietenkin vinyylejä, dvd-levyjä ja muuta sälää), kiitos Internetin. Joka päivä tulee jotain otettua. Paskan poistan koneelta kerta kuuntelun jälkeen ja ne paremmat levyt jääkin sitten koneelle kunnes löytyy rahaa alkuperäiseen. Mielellään sitä jättäisi netistä imuroinnit vähemmälle, mutta suurten nettikauppojen samplet on niin kuraa, ettei niiden perusteella tee Jeesuskaan ostopäätöstä. Mä tein aikoinaan samoin. Imutin joitakin levyjä ja ne mitkä totesin huonoiksi, poistin, ja ne mitkä totesin hyväksi, poistin myös, jotta voin ostaa ne alkuperäisinä. "Yks olut ja yks lapin kultaIMIK #27 AKKK#6 |
HaloOfFlies 12.09.2005 23:18:42 | |
---|
Minäkin kannatan originaalien julkaisujen ostamista originaaleina. Sen sijaan julkaisemattomiin tallenteisiin Internet on oiva apukeino. First they steal your mind and then they steal your soul |
Mohla 12.09.2005 23:23:09 | |
---|
Eikö voisi kuormittaa m.nettiä vaihteeksi jollain, josta vielä EI ole käyty 10000000000000kilometrin pituisia turhia "keskusteluja". Eihän tämmöstä jaksa kukaan, mä lähen syömään. Kova ruumiillinen työ ei ole koskaan tappanut ketään - mutta miksi ottaa riski? -Charlie McCharty |
Pelsi 12.09.2005 23:34:31 | |
---|
Eikö voisi kuormittaa m.nettiä vaihteeksi jollain, josta vielä EI ole käyty 10000000000000kilometrin pituisia turhia "keskusteluja". Eihän tämmöstä jaksa kukaan, mä lähen syömään. Kun tulet syömästä, niin voisitkin etsiä meille vastaavanlaisen ketjun, joka on päässyt yhtä pitkälle menemättä ihan kuralle. Vai? THV-klubi #3
>-)))> #3
MegaMan Club #005 - Top Man |
Defrayer 12.09.2005 23:43:24 | |
---|
Joo, eli minullekin warettaminen on p'a''a'keino tutustua uusin bandeihin ja ladata vaikka yksittaisia biiseja jos muu levy on kakkaa. Kaavio: Kuulen jostain bandista --> lataan levyn tai muutaman --> Muodostan mielipiteeni (tassa taas mm. seuraavia vaihtoehtoja: Levy suoraan ostoslistalle ja koneelta pois, jos hyvaa on muttei ole varma haluaako kuluttaa siihen karhunosaa kuukausirahasta jatan sen koneelle hautumaan, tai sitten olen sita mielta etta huonoa, huonot pois) --> kun tulee rahaa ja tilaisuus niin levy/dvd kaupasta. Kiinnostiko jotakuta minun mielipiteeni? Voin arvata vastauksen. Pastilli?
IMIK #15, IHKK #16, THV #17 |
Mohla 13.09.2005 00:10:16 | |
---|
Kun tulet syömästä, niin voisitkin etsiä meille vastaavanlaisen ketjun, joka on päässyt yhtä pitkälle menemättä ihan kuralle. Vai? Ei. Pointti oli vaan, että ei nämä koskaan johda mihinkään. Korkeintaan helvetinmoiseen tappeluun. Toisaalta, ihan sama mulle. Tapelkaa vaan. Suomessa on sana vapaa! Kova ruumiillinen työ ei ole koskaan tappanut ketään - mutta miksi ottaa riski? -Charlie McCharty |
musatuukka 13.09.2005 09:48:55 (muokattu 13.09.2005 09:50:15) | |
---|
Kyl nuo kaikenmaailman bootlegit ja omavideotallenne keikat voi minust ihan huoletta hakea pois vaan ilman mitään oman tunnon tuskia ja tietysti onha sitten niitäkin jos vaikka jossain toisessa maassa on kuvattu televisioon ohjelma jota ei ole täällä päin levityksessä.. Esim: Dream Theater-Live at Buchares.. Jazz se on saatanan musiikkia! |
PomppoK 13.09.2005 10:11:32 | |
---|
Kun tulet syömästä, niin voisitkin etsiä meille vastaavanlaisen ketjun, joka on päässyt yhtä pitkälle menemättä ihan kuralle. Vai? http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=1&t=90457Sisältää myös asiapitoisia kirjoituksia, jos joku nyt jaksaa poimia kaiken sen väännön keskeltä. Laittoi ainakin allekirjoittaneen miettimään asioita uusilta kanteilta, lopulta... |
Aakoo 13.09.2005 12:45:35 | |
---|
Ei. Pointti oli vaan, että ei nämä koskaan johda mihinkään. Korkeintaan helvetinmoiseen tappeluun. Eiköhän aika suuri osa täällä käydyistä keskusteluista ole täysin päättömiä ja eivät johda mihinkään... Ketä oikeasti kiinostaa mitä joku toinen kuuntelee juuri nyt tai mitä juuri nyt soivassa biisissä sanotaan. Tähän mennessä tässä threadissa ei meikäläisen silmiin ole sattununut muita riidanhaluisia viestejä, kuin nämä jotka haluavat lopettaa tämän keskustelun.. Jos ei aihe miellytä, niin voihan sen jättää lukematta... |
juuso a 13.09.2005 13:14:17 | |
---|
Onhan se nähty ettei täällä kannata puhua warettamisesta eikä varsinkaan puolustaa mahdollisia hyötypuolia. Joidenkin mielestä niitä näet ei ole olemassakaan, edes ns. kohtuu warettamisessa. Tällä tarkoitan sitä että lataa/kuuntelee jonkun levyn previkkaan ja jos pitää siitä niin käy sen ostamassa. Mut munkin mielestä täällä on ihan turha jauhaa enää tästä aiheesta. V*ttu jeei!!! |
noir 13.09.2005 13:30:21 | |
---|
Itse en ainakaan jaksa juuri kuunnella tietokoneelta musiikkia. Yksittäiset kappaleet kiintolevyllä eivät jaksa innostaa kuin korkeintaan taustamusiikkina, jolloin ei ole paljonkaan väliä, kuunteleeko jotakin tiettyä musiikkia, radiota, vaiko Muzakia. Levy on pop. Alkuperäisessä levyssä on tosin paljon puolia, joita usein ei edes ymmärretä. Kappaleiden järjestys, kappaleet itse, kansilehden sisältö ja taitto, kotelon väri, sekä koko paketti painatuksineen ja tunnelmineen on artistin luomus. Ne kuuluvat yhteen kokonaisuutena, joka sisältää vain yhtenä osanaan sen musiikin. Tämän takia itseäni ei kiinnosta iTunesin maksulliset yksittäiskappaleet. Netistä tulee ladattua paljon musiikkia, mutta enimmäkseen testikäyttöön. Viimeksi latasin nipullisen Opethia, kun kaikki siitä niin touhottavat. Laukaisijana toimivat yhtyeen loppuunmyydyt keikat tässä syksyllä. Kovasti pidin, mutta jää ostamatta, kun Katatonia on parempaa (mielipide). Nyt jäivät Opethit koneelle; saatan niitä sieltä kuunnella sateisina iltoina ja jonakin päivänä innostua niin, että peräti levyn ostan. Sitten on vielä kasa Etelä-Ameriikkalaisia stoner-bändejä, joiden levyjä ei ole juuri saatavilla, mutta se on sitten toinen tarina. Suurin osa yhtyeistä, joiden tuotoksia hyllyssäni majailee, ovat intteernettiteitse luokseni aluksi saapuneet. Mä haluun sua - sulta ei kysytä. Totuus. |
miscage 13.09.2005 14:19:36 | |
---|
Warettamalla on hyvä maistella musiikkia. Itse en aina uskalla lähteä ihan "kuivilta" ostamaan jonkun kehutun bändin levyä, jos en orkesteria ole koskaan kuullut. Waretan levyn, kuulostelen sen verran että pääsen (jos pääsen) levyyn hieman sisälle, ja poistan sen. Todella kovat levyt on suorastaan tällä taktiikalla pakko ostaa, koska juuri kun levy on avautunut ollaan siinä vaiheessa että levyä on pakko luukuttaa taukoamatta, joten kauppareissu on välttämätön. Pari päivää sitten löysin Porcupine Treen, jota en voi hehkuttaa tarpeeksi. Huomenna levykaupasta Deadwing mukaan. "Fuck that. When did mediocrity and banality become a good image for your children? I want my children to listen to people who fucking rocked. I don't care if they died in puddles of their own vomit. I want someone who plays from his fucking heart." |
Tympee Huttunen 13.09.2005 14:31:41 | |
---|
On ihan ok jutella näistä asioista. Löytyy paljon ihmisiä, jotka oikeasti melko "viattomasti" käyttävät warettamista musiikin hankkimiseen jne. Mutta niitä "kunnon" warettajia on kuitenkin joku 100 kertaa enemmän. Nämä ihmiset eivät osta levyn levyä. Kaikki netistä vaan. Itse olen lähiaikoina tutustunut moneen levyyn ensin mp3:n kautta ja sen jälkeen levyn ostanut. Äkkiä muistaen vaikkapa Bruce Dickinsonin uutukainen ja Black Sabbathin Dehumanizer. "Vanhan" waretuksen eli c-kassujen äänittelyllä tutustuin esimerkiksi Spiritual Beggarsin uutukaiseen. Ne levyt, jotka ovat kotona tehokkaassa kuuntelussa aina ostan. |
Stradlin 13.09.2005 14:45:01 | |
---|
Kun itse olen sen verran nuori, ettei ole mahdollisuutta päästä näkemään kaikkia idoleita livenä, niin onhan ne bootlegit ihan käteviä. Saa hyvän kuvan yhtyeen live-meiningistä. Harvinaisempaa materiaalia ei välttämättä edes kaupoista löydä. Ihan testimielessä tuntemattomilta bändeiltä myös tulee joskus biisejä haettua ja jos tykkää, voi ostaa levyn. Ville Valo tais sanoa joskus, että suurin osa nykypopista/rokista on niin paskaa, että se pitääkin imuttaa, Ei oo järkeä ostaa jotain britneyspears-levyä, jossa on se yks hitti ja loput täytebiisejä. Onhan se tietysti kivempaa, kun on se levy ihan konkreettisesti kädessä, kansilehtineen päivineen. Eli siis ihan ok mun mielestä, jos joku sitä aktiivisestikin harrastaa, ei kaikilla välttämättä edes ole varaa ostaa niitä levyjä. Ain't It Fun? |
zekeode 13.09.2005 15:06:26 | |
---|
Mutta niitä "kunnon" warettajia on kuitenkin joku 100 kertaa enemmän. Nämä ihmiset eivät osta levyn levyä. Kaikki netistä vaan. Nämä Wille Warettajat ilman musiikkimakua on muutenkin sellaista kansaa, jotka eivät levyjä kaupasta ostaisi. Mutuna voisin heittää, että Internetin myötä ihmiset ovat löytäneet muutakin kuunneltavaa, kuin nämä radioaaltojen "huiput" ja tottakai sekin karsii osaltaan suurien levy-yhtiöiden/artistien myyntiä. Joskus mennään ylös ja joskus alas, niin levymyynneissä, kuin elämässäkin, ja aina se on jonkun toisen syy... |
Feggy 13.09.2005 15:29:51 (muokattu 13.09.2005 16:08:22) | |
---|
Warettamisen suhteen pätee seuraava pikku tarina. Oltiin kavereiden kanssa Pietarissa. Kun päästin hyvään levykauppaan, jossa levyt maksoivat jotain 5 mk, kaverit sanoi, että ok, pakko vähän tinkiä periaatteista. Mutta suomalaista musiikkia ei kyllä osteta. Seuravassa kaupassa sanoivat, että hyvä on, hyvä on, mutta kavereiden levyjä ei osteta. Ja paluumatkalla Viipurin torilla murtui sekin raja. On helppo selitellä warettamista "ei näitä ole julkaistu" ja "isoilla levy-yhtiöillä on varaa tähän"-syillä, mutta tosiasia taitaa kuitenkin olla, että pidemmällä tähtäimellä siitä kärsivät kaikki musiikintekijät, ikään, sukupuoleen, kansallisuuteen ja musiikinlajiin katsomatta. Yhtä netin kautta levyyn tutustunutta ja sen ostanutta kohti on aina 100 muuta, jotka polttavat levyn cd-r:lle ja jättävät levyn ostamatta. Viimeksi kun vilkaisin, niin olihan siellä kamaa niin 22-pistepirkosta ja Radiopuhelimistä lähtien...eli ei sieltä todellakaan ladata vain valtavirtakamaa. |
Warettamisen suhteen pätee seuraava pikku tarina. Oltiin kavereiden kanssa Pietarissa. Kun päästin hyvään levykauppaan, jossa levyt maksoivat jotain 5 mk, kaverit sanoi, ettei ok, pakko vähän tinkiä. Mutta suomalaista musiikkia ei kyllä osteta. Seuravassa kaupassa sanoivat, että hyvä on, hyvä on, mutta kavereiden levyjä ei osteta. Ja paluumatkalla Viipurin torilla murtui sekin raja. On helppo selitellä warettamista "ei näitä ole julkaistu" ja "isoilla levy-yhtiöillä on varaa tähän"-syillä, mutta tosiasia taitaa kuitenkin olla, että pidemmällä tähtäimellä siitä kärsivät kaikki musiikintekijät, ikään, sukupuoleen, kansallisuuteen ja musiikinlajiin katsomatta. Yhtä netin kautta levyyn tutustunutta ja sen ostanutta kohti on aina 100 muuta, jotka polttavat levyn cd-r:lle ja jättävät levyn ostamatta. Viimeksi kun vilkaisin, niin olihan siellä kamaa niin 22-pistepirkosta ja Radiopuhelimistä lähtien...eli ei sieltä todellakaan ladata vain valtavirtakamaa. Näinhän se valitettavasti oikeasti menee. Asiallista tekstiä, plussaan. Nudge nudge wink wink... say no MORE! |
Dunga 13.09.2005 15:59:27 | |
---|
Oh man, I shot Marvin in the face.
IMIK #4
Romantikkoitkijät #24 |
Wk 13.09.2005 16:01:20 (muokattu 13.09.2005 16:14:31) | |
---|
Ei mitään. ...koska kiviäkin kiinnostaa |