Aihe: ibanez Artcore
1
pasikaikkonen
12.09.2005 19:18:36

Tzäp !

No niin, jokohan on aikaa kulunut niin paljon, että tämä ibanezin mallisarja olisi yleistynyt suomessa ?
eli mielipiteitä noista kitaroista pyydellään.

Tilanne on se, että ostin itselleni tuon Ibanez Artcore AGB 140 basson. Oma mielipiteeni on että Ibanez onnistui tekemään kauniin, eriomaisen ja laatuun nähden edullisen soittimen.

Kitaristi tuttuni rupesivat tuota bassoa kokeiltuaan kyselemään, että minkälaisia nuo vastaavat kitarat ovat laadultaan.
joten kertokaa toki kokemuksenne tuosta mallisarjasta !
Kyllä, Olen osa ongelmaa !!!
McNulty
12.09.2005 19:38:40
Tzäp !

No niin, jokohan on aikaa kulunut niin paljon, että tämä ibanezin mallisarja olisi yleistynyt suomessa ?
eli mielipiteitä noista kitaroista pyydellään.

Venaappa... pistän listaa Artcore-sarjasista joita olen testaillut.
AF75D TOR (Rockabilly-skeba Gretschin hengessä, jotenkin halpis-fiilis ja elektroniikka ei säväyttänyt)
AF85 VLS (Kaunis, viimeistelyltään AF75D:tä parempi mutta mikit olivat edelleen jotenkin "munattomat")
AF105F NT (Ehdottomasti parasta Artcoressa... naturaali jazzkoppa ja todella laadukasta työjälkeä. Ei moitittavaa)
AS73 BS (ES-335 "kopio", asiallinen peruskitara, ei mikään helmi mutta ei huonokaan. Aikas samaa tasoa Epin DOT:n kanssa.)
AS83 VLS (Hienompi viimeistely kuin AS73:ssa... muuten ei juuri eroa)
AG75 BS (Pienempi versio tuosta AF75:stä, muuten samaa tasoa.)
AG85 TRD (Jos kaipaa hieman pienempää jazz-koppaa tai rokkilaatikkoa niin tämä on hyvä. Elektroniikka ei poikkea muista 73/75/83/85-sarjasista, mutta mielestäni tässä oli vain hyvä tatsi. Ehkä se oli se viimeistely + kompakti koko joka miellytti.)

Tilanne on se, että ostin itselleni tuon Ibanez Artcore AGB 140 basson. Oma mielipiteeni on että Ibanez onnistui tekemään kauniin, eriomaisen ja laatuun nähden edullisen soittimen.

Totta... eipä nuo artcoret ole hinnalla pilattu. Tuon AF105F NT:n saa muistaakseni about 750e hintaan.

Kitaristi tuttuni rupesivat tuota bassoa kokeiltuaan kyselemään, että minkälaisia nuo vastaavat kitarat ovat laadultaan.

Hyviä... etenkin jos hollowbodyn haluaa mutta ei ole diggaillut Epiphoneista. Ibanezeissa on hieman ohuempi kaula, viimeistely on hyvää (yleensä) ja pienellä elektroniikkapuolen rempalla saa OK-skebasta HYVÄN...
"Wise men talk because they have something to say; fools, because they have to say something." -Plato (429-347eaa)
Wahi
12.09.2005 20:35:34
Kokeilemani AS73 oli huomattavasti Dottia (2 kpl)parempi niin viimeistelyltään ja soitettavuudeltaan. Ja vielä halvempi, noin 360e. Mutta sitä ei saa cherry värinä...
"Just take a deep breath and blast" -Jimmy Page
sikanaama
12.09.2005 21:35:13 (muokattu 13.09.2005 08:39:54)
Miulla on joku AFS75 (hinta muistaakseni jotain n.450e) , en jaksa tarkistaa nyt. Semmonen punainen kammella varustettu rokkapili kepponen. Mjoo ja kyllähän sillä soittaa ihan rankempaa rokkiakin. Virekkin pysyy yleensä hyvin. Ainakin parhaiten se pysy keikoista yhdellä kevään ulkokeikalla jolloin oli vähän viileä keli. Ei kovasta kampeamisestakaan menny epävireeseen. Joskus taas ei pysy. Joskus taas kuulen omiani. Mikit siihen vois joskus vaihtaa vähän räkäsempään malliin. Ja pistää jotakin sissään ettei kiertäs niin helposti. Vaikka se nyt ei haittaa. Mutta perkuleen hyvä on vetää kliineillä ja pikku säröllä sillä. Kauniisti soi. Semmoseen oikein passeli.

Ja ostopäätöstä tehdessäni kokeilin myös joitakin muiden merkkien 700-900e hintaisia puoliakustisia, mutta eivät vakuuttaneet. Soitettavuus ja viimeistely ei mielestäni niin hyvää kuin ibussa. Eikä vakuuta tämä vertailukaan koska en muista mitä kokeilin.
Käyn luomileikkauksessa vain koska rakastan sinua.
McNulty
12.09.2005 21:42:05
Kokeilemani AS73 oli huomattavasti Dottia (2 kpl)parempi niin viimeistelyltään ja soitettavuudeltaan. Ja vielä halvempi, noin 360e. Mutta sitä ei saa cherry värinä...

Minä maksoin DOT:sta 350e aikanaan :)
"Wise men talk because they have something to say; fools, because they have to say something." -Plato (429-347eaa)
Lynx
12.09.2005 21:50:36
Ostin hesan reissulla kesällä af75-bs:n rehellisesti sanottuna puhtaasti tunnesyistä pelkällä intuitiolla. Kitara ulkonäöltään on jo niin upea, että emäntäkin oli helppo puhua ympäri vedoten sisustusteknisiin yksityiskohtiin. No, keikka kokemusta ei tuolla viellä ole, mutta muutamat treenin perusteella antaa vastaisuudessa oivan lisän meikän straton jatkeeksi. Kirtämään sen saa kepoisesti ja tuolla ominaisuudella saadaan lisämaustetta sooloihin jos homma pysyy aisoissa. Itse olen toistaiseksi tyytyväinen keppiin, viimeistely on 340€ kitaraksi huippuluokkaa eikä muutenkaan pahaa sanottavaa, tosin kokemukseni puoliakustisista on varsin pieni, joten se siitä....
McNulty
12.09.2005 21:54:03
...tosin kokemukseni puoliakustisista on varsin pieni, joten se siitä....

Mielestäni on vain hienoa että saadaan "eri lähtökohdista" tulevia kommentteja ja vertailuita. Se on paljon rikkaampaa kuin se että pelkät prot huutelee että "osta ES335" tai "osta Super 400CES" :)
pasikaikkonen
13.09.2005 01:35:18 (muokattu 13.09.2005 01:36:27)

Mielestäni on vain hienoa että saadaan "eri lähtökohdista" tulevia kommentteja ja vertailuita. Se on paljon rikkaampaa kuin se että pelkät prot huutelee että "osta ES335" tai "osta Super 400CES" :)

Tzäp !

pelkkää asiaa tuo... :)

missä muuten pääsit testaamaan noin monta mallia kerralla ?
McNulty
13.09.2005 01:39:47
Tzäp !

pelkkää asiaa tuo... :)

missä muuten pääsit testaamaan noin monta mallia kerralla ?

En testannut kaikkia kerralla, vaan oikeastaan viimeisen vuoden aikana olen paikallisessa musakaupassa, kavereilla ja Levytukussa testaillut. Minulla on sellainen paha tapa että rävellän vähän jokaista laitetta ja sitten kirjaan "salaiseen lokikirjaan" ylös miltä kyseinen instrumentti tuntui :)
pasikaikkonen
13.09.2005 02:58:12

En testannut kaikkia kerralla, vaan oikeastaan viimeisen vuoden aikana olen paikallisessa musakaupassa, kavereilla ja Levytukussa testaillut. Minulla on sellainen paha tapa että rävellän vähän jokaista laitetta ja sitten kirjaan "salaiseen lokikirjaan" ylös miltä kyseinen instrumentti tuntui :)

Tzäp !

no hyvä, ja kiitos viitseliäisyydestä :)

tosta voi jo vähän raakata malleja pois ja yrittää saada muutaman tänne Ouluun myymälään näytille.
M-Juhana
13.09.2005 08:34:30

Mulla on AM73 TBR (olikohan noin ???)

Enivei ton hintaiseks kitaraks viimeistely ja soitettavuus on kyllä hyvää luokkaa. Itseasiassa ulkoisesti työnjäljen perusteella vois olla paljon kalliimpikin soitin.

Virittimet ja talla toimivat kuten pitääkin. Huonoimmat ominaisuudet löytyykin sitten sähköpuolelta. Mikit ajaa saundin silleen tukkoon, ei erottele riittävästi ja toinen tone potikka pikkasen rohisee.....

En o saanu aikaseks noita asioita korjata..:-(

Puhtailla toimii paremmin , ehkä.....

Ja tää tuli, kun menin liikkeeseen kattomaan yhtä puoliakustista kaverin vinkin perusteella . Kitara mitä menin katsomaan oli rikki ni tää piti sit lohdutukseks ostaa. Sen soitettavuus sen oikeastaan ratkas.
You know we ain’t too good looking, But we are satisfied -LEMMY-
Beatman
13.09.2005 09:05:56

Aivan aloittelija olen, joten oikeastaan mitään soitettavuudesta tai muusta tiedä, mutta..

Ostin Artcore AXD81VLS mallin. Pienikoppainen, sellainen les paul mallinen, mutta ei kuitenkaan kopio siitä. Oli pirteästi "uniikin" näköinen.. Ostopäätöstäni vahvisti se tosiasia, kun levytukussa vierailun jälkeen netistä totesin että ko. mallin valmistus on lopetettu.
Se on siis tavallaan jo vintagea. Kaikille voi sanoo, että ei näitä enää saa, kun valmistus on jo lopetettu..

Hintalappukaan ei ollut paha, 360 euroa..
Beatman
13.09.2005 15:24:38
Eli ostit sen siksi että pääset naapurin Jormalle kehuskeleen kuinka siul on "vintage" ja harvinainen kitara siis???

Näin minä ainakin tuon käsitin.:)

No tuo oli nyt vain läppää..
Täysin aloittelijalle kun nuo osto kriteerit ei kovin kummoisia voine olla.

Ja tottakai minä sanon kenelletahansa että se on vintagee tuo skeba, kun se on, kun ei niitä valmisteta. Uskokoon ja ottakoon kuinka vakavissaan ken sitten tahtoo..
Asmi
17.09.2005 12:48:12
Mulla oli AF85 VLS ja se oli ihan passeli kakkoskitaraksi. Vire pysy ja kauniskin se on. Ainoa huono asia oli ne mikit, ne oli selkeesti se heikoin lenkki. Mut erittäin hyvä kitara hintaluokassaan. Suosittelen.
King Tut's wah wah club
Henko
25.11.2005 15:35:32

No mutta, mitkähän mikit tommoseen kannattais vaihtaa? Onko kukaan kokeillut jotain?
Olen true-uskottava.
Henko
16.12.2005 19:08:14

No, sainpahan lopulta ostettua tommosen Artcoren, tais olla joku AF75D, semmonen punertavan oranssi. Tykkään kyllä, Tuntuma ja viimeistely varsin kohdallaan, oli melkein säädöissäkin. Eikä ne mikitkään tunnu mitenkään huonoilta. tosin 10-46 on varmaan vähän ohut setti tohon.
Mustikoiden.netin jäsen nro 22944
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)