Aihe: ESP-LTD vs Ibanez
1
Misa1
12.09.2005 16:22:08

Onkohan kellään tietoa hinta/laatu suhteista näiden vehkeiden välillä?
Esim. S-sarjan Ibanezin S520ex, kilpaileeko se samassa luokassa LTD:n JH-600:sen kanssa vai onko hintaluokka lähempänä MH-250:

Jos tuo s-sarjan malli on älyttömän kallis, niin mikä mahtaa olla sellanen alle tonnin sarja/malli Ibanezilta?

Kuullut joskus huhuja että Ibanezit olisivat varsin laadukkaita hintaansa nähden mutta tästä huhusta on aikaa jotain 10 vuotta, eli pitäis saada hieman päivityksiä tietoihin ;)
Carpenter
12.09.2005 22:12:58
Molemmista löytyy hinta/laatu-suhteeltaan hyviä keppejä, mutta Ibanezin S-sarjassa on parempi kelluva talla (ZR vs. lisenssifloikka), kun taas Ltd:issä on paremmat mikit vakiona. (Esim. EMG-81 vs. Ibanezin V-sarja).
Sovittele puheesi kukkarosi mukaan.
Lutkare
12.09.2005 22:16:27 (muokattu 12.09.2005 22:18:05)
Itsellä on tuo MH-250 ja siinä ainaki on lisenssifloikka pitänyt hyvin vireen (ainakin toistaiseksi). Monet haukkuvat nuita vähän halvempia ltd skeboja, en kyllä tiiä minkä takia.
Aadolf Virtanen: "Hevi on paskimmillaankin parasta musiikkia"
kimurantti1
12.09.2005 22:34:51 (muokattu 12.09.2005 22:35:36)
Jos kitarassa on hyvä talla vs. hyvät mikit, niin se hyvällä tallalla varustettu kitara kannattaa ehdottomasti ottaa. Mikit voi aina vaihtaa, tallan kanssa voi mennä hankalammaksi. Talla vaikuttaa niin moneen asiaan enemmän kuin mikit.

Onko floikka pakollinen? Jos mun pitäisi ostaa joku kitara tuhanteen euroon ja floikka (mikä tuo lisää hintaa) ei ole pakollinen, niin ottaisin ehdottomasti tämän:

http://www.thomann.de/iw_smb_suche. … ;SUCHBEGRIFF=sa2020&x=0&y=0

Tuon saisi musaliikkeessä tingittyä vielä vähän halvemmaksi.
"Olen oppinut että tämän jutun pääpaino on jossain aivan muualla kuin mediassa ja julkisuudessa." -Antti Tuisku (Nokian Uutiset 1.8.2005)
Carpenter
13.09.2005 10:50:29
Itsellä on tuo MH-250 ja siinä ainaki on lisenssifloikka pitänyt hyvin vireen (ainakin toistaiseksi). Monet haukkuvat nuita vähän halvempia ltd skeboja, en kyllä tiiä minkä takia.

Noissa lisensseissä tuo talla on halvempaa metalliseosta, joka ajan kanssa väsyy ja vireen pitäminen heikkenee. Kunnolliset tallat kestävät paremmin.
Sovittele puheesi kukkarosi mukaan.
-K-
13.09.2005 11:10:39
No mielestäni LTD-sarjan vahvuus on noissa halvoissa peleissä juuri nuo neckthru-kepit. Toki itse ostaisin kiinteätallaisina. Se floikka on sen näköinen ettei välttämättä montaa vuotta toimi niinkuin pitää.
Ei suotta elämys.
Ziggy Bubba
13.09.2005 16:25:47

ESP:llä on vähän mauttoman suuri hype ja trendikkyys vähän hämää (toinen on EMG).. Taisin tyytyä Ibaan :)
www.mikseri.net/sigkk Fattest shit on the planet!
JuSu
13.09.2005 16:31:34 (muokattu 13.09.2005 16:33:16)
samaa olen nyt itse katellut. ibanesmiehiä ollaan mutta voi olla että seuraava kallistuu espin puolelle. Juuri em. seikkojen takia.

Useasti mainittu, monille pikkuseikka, mutta ESP ja LTD kantsii kyllä erottaa toisistaan.

Vertailun vuoksi:

Squier - Fender
Epiphone - Gibson
LTD - ESP

Analogia lienee selvä.

Älkää nyt vetäkö palkokasvia sieraimeen vaikka välimerkkiin yhdynkin.

JuSu
Minä olen myyrä.
saha
13.09.2005 16:34:06
Älkää nyt vetäkö palkokasvia sieraimeen vaikka välimerkkiin yhdynkin.

JuSu

Hyvähän se vaan olisi, jos saataisiin tuokin nimike vakiintumaan sinne Epiföönien ja Skvijjereiden viereen.
Hemmo: "Ennätys! Mie, Saha, Swan, Captain Planet ja Pitkävirta tultiin samalla sekunnilla."
Swan: "Tiukka kisa oli. Kaikkien ranteet kunnossa vielä? Naisia olis kyllä saanut olla mukana."
Werde
13.09.2005 17:15:06
Olen omistanut 2 LTD kepakkoa, ja viime viikolla tuli hankittua RG1527. Suoraan kysymykseen suora vastaus: Ibanez. Laatu se on mikä ratkaisee.
"Raha ei tee onnelliseksi vaan sen käyttäminen"
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)