FatSam 08.06.2003 12:25:40 | |
---|
Tuli tuo uus Thomannin kuvasto ja siellä oli pari minua kiinnostavaa keppiä: Jackson RX10D Rhoads (469€) ja Epiphone LP Studio Gothic (398€). Kirjoittakaapa tänne, jos löytyy kokemuksia / parempaa tietämystä näistä skeboista. Onko hinnat kohdillaan, saako Suomesta jostain halvemmalla? Kannattaako näitä keppejä ylipäänsä ostaa, vai panostaa vähän enemmän johonkin kalliimpaan? Molempia olisin siis hankkimassa. Ja metallia / rokkia soittelen. Muuhun musaan löytyy jo Strato.. Ja noista komboista vielä (Thomann edelleen), mikä kannataisi hankkia: Peavey Envoy 110 Transtube 40W(266€), H&K Edition Siver 50W(315€) vai ehkä Marshall MG100DFX 100W (525€)? Teholla ei ole niin väliä, lähinnä hinta/laatu -suhde kiinnostaa. Vai hommaanko kunnon putkistyrkkarin? I rulez 4eva!!111 T: mä |
LaXu 08.06.2003 12:41:03 | |
---|
Ja noista komboista vielä (Thomann edelleen), mikä kannataisi hankkia: Peavey Envoy 110 Transtube 40W(266€), H&K Edition Siver 50W(315€) vai ehkä Marshall MG100DFX 100W (525€)? Teholla ei ole niin väliä, lähinnä hinta/laatu -suhde kiinnostaa. Vai hommaanko kunnon putkistyrkkarin? Hommaa putkivahvistin. Laneylta löytyy edullisia, alle 500 maksavia putkikomboja ja käytettynäkin voi löytyä vaikka mitä. |
Tuli tuo uus Thomannin kuvasto ja siellä oli pari minua kiinnostavaa keppiä: Jackson RX10D Rhoads (469€) ja Epiphone LP Studio Gothic (398€). Kirjoittakaapa tänne, jos löytyy kokemuksia / parempaa tietämystä näistä skeboista. Onko hinnat kohdillaan, saako Suomesta jostain halvemmalla? Kannattaako näitä keppejä ylipäänsä ostaa, vai panostaa vähän enemmän johonkin kalliimpaan? Molempia olisin siis hankkimassa. Ja metallia / rokkia soittelen. Muuhun musaan löytyy jo Strato.. Epin Goth-sarja on mielestäni laadukas, varsinkin hardware ja puut tuntuvat hyviltä (vaikka mattamaalilla voidaan peittää vaikka mitä). Mikit aika tukkoisen kuuloisia. Hyvä hl-suhde. Tuota lespaa pystyy varmaan suomessa tinkimään n. vähän yli 400euroon. Alle 1200e jacksonit eivät oikeen tuntumaltaan vakuuta vaikka itsekkin sellaisen omistan. Ibanez sopii minun käteeni paremmin. Halvemmissa iboissa vaan tuntuu olevan mikkipuoli paljon enemmän hakusessa kuin jacksonilla. Syy jacksonin hommaamiseen on yleensä ulkonäkö. Ei suotta elämys. |
Fingolfin 08.06.2003 21:31:09 | |
---|
Tuo RX10D on aivan kamala keppi, niinkuin kaikki X-sarjan Jacksonit. Strength and Honor |
Playboy 05.01.2004 01:23:03 | |
---|
Tuo RX10D on aivan kamala keppi, niinkuin kaikki X-sarjan Jacksonit. Perustele...haluun tietoo ku oon mahdollisesti ostamas ton. Uni on vain kofeiinin korvike.. |
North 05.01.2004 01:30:48 | |
---|
Minun rx10:ssä on aika paksu kaulaprofiili ja vähän tönkön tuntuinen tuo pultti liitos. Tupakoitsijoista kuolee noin puolet tupakan aiheuttamiin sairauksiin,mutta tupakoimattomat kuolee kaikki :) |
fox 05.01.2004 01:48:32 | |
---|
Epin Goth-sarja on mielestäni laadukas, varsinkin hardware ja puut tuntuvat hyviltä (vaikka mattamaalilla voidaan peittää vaikka mitä). . Muttei ne puut välttämättä mitään "puuliiterinpohjaa" ole, tuo on yks tapa jolla saadaan niitä vähän ei-niin nättejä soitinpuita käyttöön, runkoon valitaan vaan peittävä maali. Ja mustahan on tuohon just parhaita. Siellä voi olla runkopuussa oksaa tms. visuaalista virhettä. Sama systeemi on joka valmistajalla käytössä, uskoisin. |
Ben_D 05.01.2004 10:46:32 | |
---|
Minun rx10:ssä on aika paksu kaulaprofiili ja vähän tönkön tuntuinen tuo pultti liitos. Kyllä toi pulttiliitoshomma on kans vähän kakspiippunen juttu. Kuinka paljon sitten todellakin tarvii niitä nauhoja 20-22? Jos soolon lurauttaa niin siitä soolosta ehkä sekunnin sormi käy noilla väleillä tai useammin ei ollenkaan. Mulla on Jackson RR-3, jossa on kanssa pulttiliitos ja ei se ainakaan meikäläiselle ole mikään ongelma ollut. Muuten en sitten tiedä ton RX-10:n hyvyydestä tai huonoudesta, mutta summasummarum; ei kannata liikaa tuijottaa siihen onko pulttikaula vai ei jos kitara muuten tuntuu hyvältä soittaa. Kaveripiirissä on 20-vuotta kitaraa soittaneita, joilla on mm. pulttikaula Randy mallisia Charveleita ja hyvinpä näyttää soitto kulkevan. |
Olli S. 05.01.2004 10:55:25 | |
---|
Kyllä toi pulttiliitoshomma on kans vähän kakspiippunen juttu. Kuinka paljon sitten todellakin tarvii niitä nauhoja 20-22? Jos soolon lurauttaa niin siitä soolosta ehkä sekunnin sormi käy noilla väleillä tai useammin ei ollenkaan. Mulla on Jackson RR-3, jossa on kanssa pulttiliitos ja ei se ainakaan meikäläiselle ole mikään ongelma ollut. Muuten en sitten tiedä ton RX-10:n hyvyydestä tai huonoudesta, mutta summasummarum; ei kannata liikaa tuijottaa siihen onko pulttikaula vai ei jos kitara muuten tuntuu hyvältä soittaa. Kaveripiirissä on 20-vuotta kitaraa soittaneita, joilla on mm. pulttikaula Randy mallisia Charveleita ja hyvinpä näyttää soitto kulkevan. Pulttikaula ei välttämättä tee yhtään huonommaksi, mutta niitä liitoksia on monenlaisia. Osassa sitä ei huomaa ollenkaan, ja sitten joitakin, minkä ansiosta tulee pakostikin soitettua alemmasta asemasta. Itse kuitenkin soitan joko liima, tai rungon läpi liitoksilla mahdollisuuksien mukaan. Makuasia. Ostetaan vähän käytettyä soittotaitoa. |
mzg 05.01.2004 18:33:50 | |
---|
Molempia olisin siis hankkimassa. Eikö mielummin kannattaisi ostaa vain yksi kitara? Noiden yhteishinnalla saat varmasti jo kitaran joka on aivan eri luokkaa kuin nuo. |