Aihe: Fostex VF-160 efektien taso
1
jamaik
12.09.2005 00:27:03
Voisikohan joku Fostexin efektiprosessoreihin tutustunut ja vertailutietoa muista lähinnä räkkimallisista efektilaitteista omaava taho kertoa, onko noista mihinkään vai olisiko syytä hommata nauhoituskäyttöön erillinen efekti tyyliin TC electronic M300. KiitZ!
kivi
12.09.2005 10:27:38
Voisikohan joku Fostexin efektiprosessoreihin tutustunut ja vertailutietoa muista lähinnä räkkimallisista efektilaitteista omaava taho kertoa, onko noista mihinkään vai olisiko syytä hommata nauhoituskäyttöön erillinen efekti tyyliin TC electronic M300. KiitZ!

Efekteinä ihan ok kotidemoilijalle, mutta Fostexin ratkaisu, että saa vain joko muuta efektiä tai kompressoria tarkoittaa sitä, että erillinen kompressori on hyvä hankinta.

Kaikujahan levynteossa tarvitaan oikeasti vähemmän kuin kukaan luulee.
:-)
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
jamaik
12.09.2005 11:09:20
kiitos tuosta edellisestä! Jatkokysymys koskee sitten hinta/laatusuhteeltaan kotikäyttöön sopivia kompressoreita eli ottaisin kiitollisena vastaan ehdotuksia merkistä/mallista.

Mulla on tuossa välissä jo Artin TPS, minkä kautta on tarkoitus ainakin bassot ja laulut, mutta mahdollisesti myös kitarat vetää.
JPQ
12.09.2005 16:32:21

Tätä minulle joskus eräs kauppias ulkomaan kaupassa suositteli:
http://www.thomann.de/thoiw3_dbx_266_xl_prodinfo.html
Tätä olen myös paljon nähnyt monissa "oikeissakin" studioissa:
http://www.thomann.de/thoiw3_alesis … 30_compressor_limiter_prodinfo.html
PS. en tiedä tarpeeksi auttaakseni kun antaakseni nämä linkit joten
olisi kiva kuulla näistä itsekkin komentteja gurummilta.
kivi
12.09.2005 21:59:54
Aivan. Joka soittimelle vaan se oma tall-room kaiku ja sitten yksi pitkä hallikaiku masteriin.

Oopperaako ajattelit miksata:-)
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
Lennu
12.09.2005 22:20:46

Oopperaako ajattelit miksata:-)

Eiku juurevaa bluussia ;)
"Tosimies teeskentelee orgasminsa. Myös masturboidessa.", -J
kivi
12.09.2005 22:23:27 (muokattu 12.09.2005 22:23:59)
Eiku juurevaa bluussia ;)

Kirkkobluussia tuosta tulee, sano mun sanoneen. Matkamiehen virsi ja sillai...

Lauluun se paras kaiku, virveliin delay, ja tila masteroinnissa jos tarvii.
(Handsome Dick Manitoba)    
Lennu
13.09.2005 20:24:02

Kirkkobluussia tuosta tulee, sano mun sanoneen. Matkamiehen virsi ja sillai...

Lauluun se paras kaiku, virveliin delay, ja tila masteroinnissa jos tarvii.

Juu, vitsiähän minä. Voiko fostexilla muuten tehdä virtuaaliraidalle mixdownin esim. kompuroidusta laulusta ja kaiuttaa sitten sen virtuaaliraidan? Ei ole meinaan mitään käsitystä moisista virtuaaliraidoista ja niiden routtaamisesta.

Entä: jos kierrättäisi tietokoneen kautta sen kompuroidun raidan ja käyttäisi jotain reaaliaikaista vst-kaikua ja ajaisi sen sitten takaisn fostexiin uudelle raidalle. Silleen, että sais niinku ihan helvetisti kaikua... niinku munkkikuorossa.

Ja miksei?
"Tosimies teeskentelee orgasminsa. Myös masturboidessa.", -J
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)