Aihe: technicolour -.-
1 2 3 4 5
Johnny Buzz
12.09.2005 09:02:31

On tässä jo hetken aikaa pitänyt ottaa yhteyttä Coldplayn levy-yhtiöön yhden Technicolourin biisin sisältämän plagioinnin vuoksi. Biisin nimeä en valitettavasti tiedä, koska en levyä omista. Pitäis käydä levykaupassa selvittämässä asia. Kuitenkin, biisi on selkeä kopio Coldplayn Clocksista rytmityksiä ja pianomelodioita myöden.
www.soulstab.com
Soulstab live 9.9.2005 @ Down Town, Turku w/ Rozzy Randall and the Roller Bastards & the Sheena Hyenas
Tupuna
12.09.2005 09:07:35
Technicolourin musiikkia vastenmielisempää on katsoa Jimi Pääkallon esiintymistä. Jätkässä ei ole karisman tippaakaan, mutta silti mies yrittää vaikuttaa karismaattiselta väkisin. Kamala yhdistelmä. Jotain niin teennäistä hänessä on, ettei musiikkikaan voi oikein tiedostavaan yleisöön upota. Ja Jimikö muka söpö? EI OLE.
ROCK OUT WITH YOUR COCK OUT!
Terry Pantheras
12.09.2005 09:24:53
On tässä jo hetken aikaa pitänyt ottaa yhteyttä Coldplayn levy-yhtiöön yhden Technicolourin biisin sisältämän plagioinnin vuoksi. Biisin nimeä en valitettavasti tiedä, koska en levyä omista. Pitäis käydä levykaupassa selvittämässä asia. Kuitenkin, biisi on selkeä kopio Coldplayn Clocksista rytmityksiä ja pianomelodioita myöden.

Joo, olen huomannut saman asian, se kipale soi joskus silloin Bir brotherin esimainoksissa. Lienevätkö jättäneet sen sittemmin pois plagiointisyytösten pelossa. Mut kaikki ne kaiutetut pianot, rytmitykset ja melodiat... Haisee pahasti.
"If you're going to kill me, you should show some "Hunter Etiquette" and eat me." -Trey Spruance
shagriml
12.09.2005 13:47:17

Hirvee on bändi. Tuollaista pikkutyttöjen vikittely musaa.

Itse haluaisin tehdä kyllä samanlaista :) "Teach Me Love"lla jos ei irtoo teinixtyttöjä ni ei millään...

In order to be succesfull, one must make unoriginal shitty music with crappy lyrics.
Max-X
12.09.2005 14:00:15
aarrgghh... jotain mr. sääpallon itseluottamuksesta kertoo myös se, että mieshän kierteli ennen tecnicolouria yksinään akustisella kitaralla itseään säestäen ympäri-ämpäri suomen festarilavoja.
siis ei helvetti! miettikää nyt! eihän sillä oo mitään häpyä!
"This is the best party I've ever been to... Don't let me die with that silly look in my eyes"
Cathi777
12.09.2005 14:21:52

Joo, olen huomannut saman asian, se kipale soi joskus silloin Bir brotherin esimainoksissa. Lienevätkö jättäneet sen sittemmin pois plagiointisyytösten pelossa. Mut kaikki ne kaiutetut pianot, rytmitykset ja melodiat... Haisee pahasti.

No itse asiassa se juttu mitä siinä biisissä käytetään on yksi kliseisimmistä kierroista muutenkin. Aina, kun sen kuulee niin tulee vaan fiilis, että tän oon kuullut jo sata kertaa aikaisemminkin. Eli ei ehkä kannata Coldplaynkaan levy-yhtiöön viestiä laittaa vaan etsiä koko idean alkuperäinen lähde ja haastaa sitten kaikki muut oikeuteen.
Only pop music can break my heart...
Aerodactev
12.09.2005 14:38:57
Hyvää musaa. Diggaan.
Long = progressive = good
Terry Pantheras
12.09.2005 14:56:57
No itse asiassa se juttu mitä siinä biisissä käytetään on yksi kliseisimmistä kierroista muutenkin. Aina, kun sen kuulee niin tulee vaan fiilis, että tän oon kuullut jo sata kertaa aikaisemminkin. Eli ei ehkä kannata Coldplaynkaan levy-yhtiöön viestiä laittaa vaan etsiä koko idean alkuperäinen lähde ja haastaa sitten kaikki muut oikeuteen.

Joo, mutkun kaikki sounditkin on kyseisessä kipaleessa lähes täydelliset pastissit Coldplaystä. Enkä ole meinannutkaan ilmoitella mihinkään levy-yhtiöihin, ei mua sellainen jaksa hotsittaa, ei se ainakaan multa ole mitään pois. Ärsyttää vaan ja kertoo artistin tasosta ja ambitioista.
"If you're going to kill me, you should show some "Hunter Etiquette" and eat me." -Trey Spruance
Kitarajeesus
12.09.2005 15:50:02
Hirveä bändi ja Jimi on surkea laulaja. Fireflies oli ihan jees eikä se osasto vielä ärsyttänyt samalla tavalla(ei toki soinut paljoa radiossakaan),mutta tämän uuden levyn Teach me lovet on jotain ihan kamalaa. Ylivoimaisesti pahin plagiaatti niiden rallatuksista on kyllä All my life vai mikä onkaan. On sillä tavalla pöllitty toinen hirvitys Bon Jovin It's my life että huh.
Musiikki on elämä.
ydinaukio
12.09.2005 16:39:57
Ja minkä helvetin takia se käyttää yhä nimeä Jimi Pääkallo? Sehän oli vaan sen yhden roolin nimi siinä yhdessä paskassa leffassa.
justus5
12.09.2005 16:44:24
Ja minkä helvetin takia se käyttää yhä nimeä Jimi Pääkallo? Sehän oli vaan sen yhden roolin nimi siinä yhdessä paskassa leffassa.

No sehän on taiteilijanimenä jo kerran suurella rahalla markkinoitu ihmisille, mitäs sitä enää vaihtamaan. Ja onhan se raflaavampi kuin Konsta Hiekkanen.

Kyllä mäkin tosta kiinni pitäisin.
Remember to rebel against authorities, kids!
blastoff
12.09.2005 16:51:28
Tosi hyvä bändi! Jimi Pääkallo on ehkä maailman paras laulaja.
foetor ex ore
12.09.2005 16:57:34
Aika jees.
JuniperThree
12.09.2005 17:03:18
ääähhh... kirjoitin tähän pitkästi tarinaa, mutta ei tullu julkaisukelposta materiaalia... =) Ne jotka näki bändin pari viikkoa sitten Oulun kaupungin 400-vuotiskonsertissa tietää kyllä... :D
SuperJeesus
12.09.2005 17:31:17
Mitäs bändiä haukutaan seuraavaksi?
Yllä oleva kirjoitus on kärjistetty, sisältää kirjoitusvirheitä ja pitää tuskin paikkaansa. Ropnoa nam!
Antsa
12.09.2005 18:17:50
Mitäs bändiä haukutaan seuraavaksi?

Metallicaa
hanhjelm
12.09.2005 19:01:02
Metallicaa

Ihan paska.
Kärpijoki on miehistä komein, suurin ja fiksuin.
Antsa
12.09.2005 19:22:59
Ihan paska.

Tosi kakka.
carnation
12.09.2005 19:57:32
Ja sitten voitais haukkua vaikka Bodom ja Dream Theater?
"Etsin itseäni, mmm."
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)