Aihe: Lipstick-mikrofoneista vielä.
1
tenkainen
12.09.2005 21:25:10

No kyllähän ne tuppaavat kiertämään... Varsinkin nuo yksittäiset. Itsellä on Hodad ( http://www.soitinlaine.fi/index.cfm … &pid=380&mgid=6&sgid=44 ), ja siinähän on kaksi aina vierekkäin, ikäänkuin humbuckerimaisesti aseteltu. Ja vaiheen voi kääntää sekä kelat puolittaa toneista, jolloin kierron saa paremmin haltuun eri konfiguraatioilla...
Täytyy kyllä myöntää, että jos vahvistimen kanssa saman johdon päässä on paljon tavaraa, niin nuo lipstickit keräävät aika paljon surinaa. Itse olen kyllä todennut, että ovat varsin persot sirisemään tietokoneen näytön takia, jota ongelmaa ei treeniksellä todennäköisesti ole... (hymiö)
Itse sain kyllä nuo lipstickit kiertämään pikkukombollakin, en ole vielä kerinnyt niitä testaamaan isommilla vahvareilla muuta kuin musiikkiliikkeessä (samainen Soitin Laine). Olen kuitenkin lukenut monesta paikasta, että aika herkästi saattavat kiertää...
Soundi on kuitenkin jumalainen. :-D
"Jos haluat tosissasi tehdä pahaa vanhemmillesi, mutta kanttisi ei kestä ryhtyä homoseksuaaliksi, voit aina siirtyä taiteiden pariin." Kurt Vonnegut
Feggy
12.09.2005 22:17:27

Mulla oli aikoinaan Dynelectro Bullhorn lipstickeillä. Kyllä kiersi liian helposti. Osin tuon vuoksi luovuin sitten kitarasta.
Hohhoijaa
13.09.2005 08:08:49 (muokattu 13.09.2005 08:12:32)
Entäs yksikelaisiin verrattuna? Samaa luokkaa?

Auttaisko tohon kiertämiseen.. semmonen... noise gate vai mikä?
Sinä! Avatarin tarpeessa? Ota yhteyttä.
Saatavilla mm. kauhu- ja eläinaiheisia.
Fonisoul_
13.09.2005 08:17:21
Auttaisko tohon kiertämiseen.. semmonen... noise gate vai mikä?

Saattahan se vähän auttaa, mutta periaatteessa noise gate kuitenkin vain mykistää surinat silloin kun kitarasta ei lähde ääntä.

Noise gate menee pois päältä sitten kun rämpäytät kieliä ja päälle sitten kun signaali vaimenee riittävästi. Jos kitara kiertää, niin todennäköisesti signaali ei pääse hiljenemään niin paljon että ng napsahtaisi päälle.

Lipstickeistä ei ole kokemusta.
Soul with the capital "S"...
NYdoll
13.09.2005 08:49:20 (muokattu 13.09.2005 08:57:31)

Mulla on ollu muutama kuukaus tuollainen 56 pro. Olen sillä soitellut ihan sujuvasti stadionhardrokkia d- ja drop-c -vireistä. Mikit ei kierrä ainakaan tuossa mun versiossa yhtään sen enempää, ku toisen kitaristin Tokai Love rockissa. Säröäkin on tuossa proggiksessa ihan riittämiin.
Aivan uskomattoman hyvin kitara kuitenkin toimii meidän garagerock-bändissä. Tuollaiseen Mc5-tyyliseen pre-punk rämistelyyn tallamikki soundi on aivan omiaan. Cleanit soundit kaulamikillä ovat paremmat kuin yhdessäkään toisessa sähkökitarassa, jota olen testannut.

Satula siitä lähti vaihtoon, koska käytän melko paksuja kieliä ja urat olivat melko ahtaat. Lisäksi g-kielen vireen kanssa oli ongelmia, koska alumiini ei juurikaan luista. Nyt on uusi satula ja kitara pysyy vireessä pari viikkoa virittämättä.

Laatupeli tuo kitara on aivan ehdottomasti. Kaula on melko paksu halko, mutta mun käsiin uskomattoman hyvä. Mikit ovat paranneltu versio orkkislipstickeistä, joten eivät hurise/kierrä niin helposti. Metalliosat ovat laadukkaat ja kitara soi akustisenakin kuin unelma.

Ai niin... kyseessä on ensimmäinen kitara mihin hihnalukot menee heittämällä kiinni, eikä tarvii tehdä mitään hammastikkupatentteja sen takia, että kielilukollisten hihnatappien ruuvit ovat liian pienet.

edit. typo
"Rock 'n' Roll should make you wanna fuck. If it doesn't, it ain't Rock 'n' Roll" -Blackie Lawless
Hohhoijaa
13.09.2005 14:51:42 (muokattu 13.09.2005 14:51:57)
Joo, kiitos NYdoll informaatiosta!
Sinä! Avatarin tarpeessa? Ota yhteyttä.
Saatavilla mm. kauhu- ja eläinaiheisia.
NYdoll
13.09.2005 14:55:21

Aika moneen musaan ton kyseisen mallin saa taittumaan. Yleissointi on melko kirkas, mutta tonella saa vehtailtua sitä melko paljon. Modernia soundia tosta ei kyllä kovin helpolla saa ulos ruuvattua. Aika vintagehenkinen peli.
"Rock 'n' Roll should make you wanna fuck. If it doesn't, it ain't Rock 'n' Roll" -Blackie Lawless
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)