Aihe: D-vireessä soittavia bändejä
1 2 3 4
Kapane
11.09.2005 17:06:10

Mä käytän nykyään Dropped-E virettä. Siis oktaavin perus kitara-e:stä alas. Kyl meinaan murisee. Joku yleisöstä sano joskus, ettei saanu kitaroista mitään selvää. Teurastin hänet. Hämmentävän matalilla soinnuilla.

Urpot. Mä oon menny jo Dropped tupla Dhen. eli siis oktaavin alas, normaalista dropista. Sit mua haukuttiin basistiks.
In Goth We Trust! The 666 Club #555
Janus
11.09.2005 18:23:05
Nightwishin Emppu soittaa jotkut biisit D-vireisellä (avoin?) kitaralla, esim. Bless The Child.
"I've re-invented my image so many times that I'm in denial that I was originally an overweight Korean woman." -David Bowie
"Mitä vaikeampi tilanne on, sitä helpommin siitä selviää. Se on asennekysymys." -Ola Elo
Jööhannes
11.09.2005 18:50:50
Ei muuten kyllä tod kuulosta. Nuo dropped d:t tunnistaa hyvin nopeasti.

No jaa, en minä ainakaan erota. Siihenhän vaaditaan äärimäistä ääniaaltokorvaa, mikä sinulla tietysti on.
Röhröh, kvakvakvak.
Deathrace King
11.09.2005 22:45:30

Nykyajan buumi on virittää kitarat yhä alemmaksi ja alemmaksi. Sopii kyllä deathmetalliin, mutta itse olen sitä mieltä että tietty raikkaus on hyvä säilyä soundissa ja riffeistä pitää saada selvääkin. Eli myö rässäillään todennäköisesti jatkossakin madalletussa E:ssä(puoli sävelaskelta alaspäin kaikkia kieliä). Slayer vire, paras vire ;)
Ei ressiä, RÄSSIÄ!!! www.chaoscreation.net
bedlam
11.09.2005 23:05:22 (muokattu 11.09.2005 23:05:28)

No jaa, en minä ainakaan erota. Siihenhän vaaditaan äärimäistä ääniaaltokorvaa, mikä sinulla tietysti on.

Kyllä sen erottaa melko helposti esim. jutuista, joissa soitetaan nopeaan tahtiin kvinttisointua vuorotellen oktaavia ylempää ja alempaa. Siis jossa alemman kvinttisoinnun tilalla normaalivireessä ei ehtisi näpäyttää kuin pelkkää alinta kieltä.

Äh, epäselvästi selitetty, väsymystila haittaa näkyvyyttä.
http://www.mikseri.net/kiasma
Ben_D
11.09.2005 23:08:19

Exodus, Divine Decay, Testament (First Strike Still Deadly)
cldron
11.09.2005 23:18:15 (muokattu 11.09.2005 23:22:02)
itse olen sitä mieltä että tietty raikkaus on hyvä säilyä soundissa ja riffeistä pitää saada selvääkin.

no jaa.. paksummat kielet, ni ei me suttuseks saundit.. joillain on tapana virittää .009-setit johonkin dropped B:hen ja si ihmetellään ku on saundit ohkaset ja suttuset.. jos kuitenkin äärimatalalle tykkää skepansa virittää ni suosittelen baritonin tai seiskakielisen hankkimista ihan suosiolla..
itellä toi vire määräytyy aika lailla sen mukaan, mitä soittelen.. tällä hetkellä menossa on Devin Townsend, SYL ja Fantômas, jotka menee aika hellureisti dropped C:stä.. piti ostaa paksumpi kielisetti sitä varten, mut hyvältä kuulostaa toistaseks..
ja mulle on yks vitun hailee, mikä vire kelläkin on.. ei se tee kestää huonompaa tai parempaa, mitä matalammalle on kitaransa virittäny.. kyllä se rankka saundi ja raskaus määrittyy ihan muiden asioiden mukaan ku kitaran vireen, mut toisaalta taas ei.. mikä itelle tuntuu hjuvalta, lienee se paras vaihtoehto..
Parempi Matti kukkarossa kuin Jorma vetskarin välissä
Enokkio - Enotionaalinen yhtye.
moottorisaha
12.09.2005 02:01:34

Tietyn tyyliset riffit kuulostavat vain vitun rankoilta matalalla ja murisevalla vireellä, mutta toiset taas sellaisella tiukalla ja napakalla soundilla, jonka korkeampi vire tuottaa.
"Roll with it, or get rolled over motherfucker!" - Dimebag Darrell 1966-2004 R.I.P.
FatSam
12.09.2005 05:57:06

Urpot. Mä oon menny jo Dropped tupla Dhen. eli siis oktaavin alas, normaalista dropista. Sit mua haukuttiin basistiks.

En oikeesti. Vedän yleensä D-vireellä
Joskus ilmestyy vuosituhannen thrash-levy.
tuomo
12.09.2005 08:53:10

Tietyn tyyliset riffit kuulostavat vain vitun rankoilta matalalla ja murisevalla vireellä, mutta toiset taas sellaisella tiukalla ja napakalla soundilla, jonka korkeampi vire tuottaa.

Tämän vuoksi pelkät droppivireet on minusta parempia kuin koko kielisetin vireen lasku. Muutenkin jos koko virettä laskee niin sama laskea kerralla enemmän ja vaihtaa kepit baritoneiksi :) Iron Maiden riffittely saa uutta puhtia hetimiten.

Dropped D tai C on siitä hyviä vireitä että niitä käyttäessä saa parhaan hyödyn irti kummastakin vireestä, voi tehä vaikka säkeet perusvireeseen ja sitten kertseissä käyttää noita droppikohtia tai sitten toisinpäin.

Dropped A ei normaalikitaralla oikein toimi...

T.
BenGlenton
12.09.2005 09:03:40
www.supremecourtband.fi
Ali
12.09.2005 12:21:36

Symphony X
Sanchez
12.09.2005 12:31:28
Andromeda
Symphony X
Children of Bodom
Kalmah
"There is no sin except stupidity" --Oscar Wilde
Playboy
12.09.2005 13:25:47
Andromeda
Symphony X
Children of Bodom
Kalmah

Kalmah soittaa kyllä Es-vireessä..

No sanotaan vaikka Sinergy ja Insomnium
Haku on ystäväsi..Muista se.
Jetku
12.09.2005 19:26:07
Sonata Arctica
cldron
12.09.2005 21:36:08
Andromeda
Symphony X
Children of Bodom
Kalmah

buudumi soittaa ainaki nykyää dropped c:stä
Parempi Matti kukkarossa kuin Jorma vetskarin välissä
Enokkio - Enotionaalinen yhtye.
Jackson Dinky
13.09.2005 10:32:12
Nykyajan buumi on virittää kitarat yhä alemmaksi ja alemmaksi. Sopii kyllä deathmetalliin, mutta itse olen sitä mieltä että tietty raikkaus on hyvä säilyä soundissa ja riffeistä pitää saada selvääkin. Eli myö rässäillään todennäköisesti jatkossakin madalletussa E:ssä(puoli sävelaskelta alaspäin kaikkia kieliä). Slayer vire, paras vire ;)

Totta. Soundi jotenkin löystyy mielestäni kun ränkätään Ö-vireessä. E, Eb ja D = parhautta,
Nuottien määrä korvaa nuottien laadun, mutta ei päinvastoin.
Jackson Dinky
13.09.2005 10:33:06
Kalmah soittaa kyllä Es-vireessä..

No sanotaan vaikka Sinergy ja Insomnium

No eiköhän Kalmah vetele ihan Eb ja D vireellä. Missäs muka soitetaan Es vireellä?
Nuottien määrä korvaa nuottien laadun, mutta ei päinvastoin.
leather rebel
13.09.2005 10:52:46
No eiköhän Kalmah vetele ihan Eb ja D vireellä. Missäs muka soitetaan Es vireellä?

Es=Eb.
"I really don't care about Kirk (Hammett) he stole my job, but at least I got to bang his girlfriend before he took my job how do I taste, Kirk?" - Dave Mustaine
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)