Aihe: Hengitystekniikka, juominen ja "tickling"
1
Sandey
13.09.2005 18:24:43
Mä sanoisin että se on sitä totuttelua se "kutina". Eihän ne äänihuulet oo tottunu semmoseen rasitukseen jos ei aikasemmin laulanu ole. Niitten sietokyky kasvaa kyllä, oo vaan kärsivälline.
Itte tämä syvähengitystyyli on oikea, mutta siihen sisältyy paljon muutaki, kuten se kuinka paljon otat sitä ilmaa ja miten päästät sen pois. Mutta tosta on jo hyvä lähteä!
Tohon juomiseen en kyl osaa kommentoida..
Musiikkia korville
14.09.2005 07:44:03 (muokattu 14.09.2005 08:13:22)

Toinen mistä täällä paljon puhutaan on juomisen tärkeys. Jossain viestissä luki mm. jotain seuraavanlaista "äänihuulet on viimeinen paikka minne vesi ruumiissa menee, siksi on juotava paljon vettä". Eikö tässä unohdeta kokonaan se, että kurkku on jatkuvasti kostea syljen ja liman erityksen vuoksi ja äänihuulet siten säilyy kosteana. Onhan totta että kulaus vettä laulun välissä tekee poikaa, mutta onko jatkuvasta juomisesta mitään hyötyä?

Itellä kävi viime talvena niin, että 2-3 vkon aikana keikoilla loppuillasta ei ääni meinannut riittää. Meillä on 10-15 keikkaa kuussa, olen bändimme solisti ja ajattelin ensin, että kyse on vaan ylirasituksesta. Sen jälkeen sain täältä enemmän tietoa juomisen tärkeydestä ja aloin keikoilla juomaan vettä paljon enemmän ja jätin soodat pois. Aloin juomaan vettä pari tuntia ennen keikan alkua ja kokonaisuudessaan join sitä melko paljon illan aikana ja oireet hävisivät heti. Huomasin myös, että ääni toimi paljon paremmin. Siitä lähtien oon juonut paljon (likipitäen pelkästään vettä) keikoilla, eikä ole ongelmia ollut.

E: Me ei muuten keikoilla juoda mitään alkomahoolia. Keikan jälkeen sitten vasta ehkäpä...
Onneks saa roudata. Ei tätä hommaa muuten jaksais...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)