Aihe: Oon miettinyt masterkiipparia
1 2
hanipai
12.09.2005 16:45:32
Tälläsia oon aatellu:

Roland A-33
Roland A-37
M-audio Keystation 61ES
Fatarin halvat

Vaatimuksena on ollut semi-weighted 61 koskettimettimella ehkä 88:lla, mutten kyllä tiedä mitä tekisin niin monella :) Tarkoitus olisi saada hiukan pianomaisempi fiilis siksi semi-weighted.
Jos jollain heittää kokemuksia tai ehdotuksia, niin avtkoon sanaisen arkkunsa. Semi-weighted pitää siis olla eikä kallis, muttei paska. Kyllä ne saattaa saada samassakin paketissa, ehkä :) Saa ehdottaa myös hyvä koskettimisia syntsia, joita ei hinta paina. lähinnä käyny mielessä joku Alsis QS 6.1 tai Yammun Sy-sarja. Toisaalta en tee mitään 80-luvun soundeilla, kun softasynia käytän.

T:Hannu
Kehittymisesi esteenä voivat olla laiskuus, lyhytjännitteisyys, muut intressit, ylimielisyys, epärealistinen kyky arvioida omat kyvyt, kannustamaton ilmapiiri, ajanpuute, nalkuttava vaimo (vaimon suusta:)!
hanipai
12.09.2005 17:07:53 (muokattu 12.09.2005 17:15:35)
Miksiköhän tuossa Studiologicin TMK88:ssa ei ole ollenkaan Pitch bendiä ainoastaan modulation pyörä? Hinnaltaan se kiinnostais. Mitäköhän eroa noiden A-33 ja A-37 mallien välillä on? Fatar SL-760:ssä on 76-kosketinta ja ne on semi-weighted. Monissa Fatareissa näkyy olevan weighted keys, joita en siis halunnut.
Kehittymisesi esteenä voivat olla laiskuus, lyhytjännitteisyys, muut intressit, ylimielisyys, epärealistinen kyky arvioida omat kyvyt, kannustamaton ilmapiiri, ajanpuute, nalkuttava vaimo (vaimon suusta:)!
Leikari
12.09.2005 17:13:26
M-audiota kannattaa välttää, varsin heikkoa tekoa, samoin kuin Evolutionit. Roland ja Fatar tekee hyviä kiippareja, valitse vain kosketinmäärältään sopivin.

fatarin kestävyydestä on ollut joskus epäilyjä/huonoa palautetta - -

entäs tämä:

http://www.thomann.de/thoiw3_cme_uf7_midimasterkeyboard_prodinfo.html

löytyy useina mittoina - pisin 88 painotetulla
Soitetaan jamia!
mr.muzak
12.09.2005 18:06:32 (muokattu 12.09.2005 18:06:58)
fatarin kestävyydestä on ollut joskus epäilyjä/huonoa palautetta - -

entäs tämä:

http://www.thomann.de/thoiw3_cme_uf7_midimasterkeyboard_prodinfo.html

löytyy useina mittoina - pisin 88 painotetulla

Aika hirveä tatsiltaan, mut tietty harrastelija-pimputtajalle käy noista eo.:sta varmaan kaikki. Tatsiltaanhan lähes kaikki halpis kontrollerit ovat järjestäin anuksesta..
Notefix
12.09.2005 19:39:25 (muokattu 12.09.2005 19:39:31)

Aika hirveä tatsiltaan

Kylläpäs täällä on nirsoa porukkaa...ihan hyvältä se niiden 8 malli ainakin mulle tuntui...
Mr. Muzak: "ku Note soittaa ni kaikki kuulostaa Whitney Houstonilta"
hanipai
12.09.2005 19:56:22
Kylläpäs täällä on nirsoa porukkaa...ihan hyvältä se niiden 8 malli ainakin mulle tuntui...

Niin kai se siitä kiinni mihin on tottunut . Jos mä olisin pääasiallinen kiipparisti niin mulla ois varmaan kurzweilin K2600, mutta kun vasta hiukan treenailen muiden soittimien kanssa kiipparointia, niin taso ei voi olla niin korkea tai olis se varmaan jos rahaa ois paljon käytetävissä :) Katselin tossa netistä kommentteja tuosta M-audion Keystation 61ES:stä ja ihan hyviä kommentteja oli tullut monelta. Mutta kuten sanottu, jos on saanut maistaa mansikkaa niin tuskin tyytyy puolukkaan ..hahahaha
mr.muzak
12.09.2005 20:11:57

Kato kaikilla ei oo sun kultasormia, joilla mikä tahansa soitin muuttuu steinway:ksi!
Resonance
12.09.2005 20:19:03 (muokattu 12.09.2005 20:19:15)
Kato kaikilla ei oo sun kultasormia, joilla mikä tahansa soitin muuttuu steinway:ksi!

Mullapa onkin sellainen midaksen kosketus, että kaikki muuttuu casioksi.
Soitat syntikkaa? Ootsä joku räppijätkä!?!?!?
hanipai
12.09.2005 20:34:20
Löysin kä'yttäjän arvostelun tuosta keystationista
http://acapella.harmony-central.com … 84085&highlight=keystation+61es
Leikari
12.09.2005 20:52:28

tuo on vähintään kuukauden paras ;-)
Soitetaan jamia!
Fuzzy Boner
12.09.2005 21:54:34

Mä oon paras siinä et alan soittaa vasta ku juhlat alkaa olla ohi niin saadaan jengi ulos nopeesti. Monet tilaajat tilaa mut just siks!
Saapuilija
Fuzzy Boner
12.09.2005 21:55:19
Mä oon paras siinä et alan soittaa vasta ku juhlat alkaa olla ohi niin saadaan jengi ulos nopeesti. Monet tilaajat tilaa mut mutsiks!heh

väsyny jäbä oon.
Saapuilija
hanipai
13.09.2005 00:02:49 (muokattu 13.09.2005 00:25:31)
Aika offtopiccia ollu viimeset. Koetetaan keskustella aiheesta, kiitos.
v_m_kangas
13.09.2005 14:57:28

Eikös yksi masterkiipparin oleellinen ominaisuus ole, kuinka sillä pystyy ohjaamaan esim n kappaletta moduleita?

Eli pitäis olla presettejä, splittejä jne...

Olen tässä itsekkin vähitellen miettinyt Ensoniqin seuraajaa kun ikää tuolle värkille alkaa jo kertymään. Tuossa TS-12:ssa on hienoa kun jokaiseen Presettiin saa splittauksen kolmeen osaan/kolme päällekkäistä soundia. Noille kullekkin splitille voi sitten määritää omat midikanavat ja mikä ohjauskäsky sinne kanavalle lähetetään. Eli voi helposti yhdellä painalluksella ohjata 3 moduulia vaihtamaan muistipaikkaansa.

Tietysti toinen vaihtoehto olisi hommata erillinen midiohjain.
Humppaa tai soita humppaa
Jabbe
13.09.2005 17:00:27
Aika hirveä tatsiltaan, mut tietty harrastelija-pimputtajalle käy noista eo.:sta varmaan kaikki. Tatsiltaanhan lähes kaikki halpis kontrollerit ovat järjestäin anuksesta..

Vertailin UF6 ja Fantom-X kiippareita keskenään, UF oli jees mut Fantomi selvästi parempi. Kyl noil CME:n kiippareil ihan alkuun silti pääsee, uutena jos ostaa niin kyl noi hyvä vaihtoehto on.
Dogmaattisuus on fundamentaalisesti perseestä.
Jabbe
13.09.2005 17:02:24
Eikös yksi masterkiipparin oleellinen ominaisuus ole, kuinka sillä pystyy ohjaamaan esim n kappaletta moduleita?

Eli pitäis olla presettejä, splittejä jne...

Niin riippuu pelaako moduleiden vai virtuaalimaailman kanssa. Jos tietokonetta ohjailee niin tärkeämpää on potikat ja liu'ut jne. Mulla on Novationin X-station masterkiipparina eikä siinä taida mitää splittejä olla, mut ei tarvikaan kun ne voi hoitaa softassa itsessään..
Dogmaattisuus on fundamentaalisesti perseestä.
hanipai
14.09.2005 17:29:40 (muokattu 14.09.2005 19:33:12)
Mietin tässä, että oisko Kurzweilin SP-76 hyvä hankinta. Ensin pitää tosin saada skitta myydyks jne. Vaikutti ihan hyvältä laitteelta. Oisko muita samanhintaluokan vehkeitä missä Modulaatiopyörä ja Pitch Bend; tossahan ne on toteutettu ribboneilla Tossahan tulee muutama soundi kaupan päälle, mutta soundeja en tosiaan tarvii.
vaatimuksena oli siis molemmat wheelit, 76 semiweighted
No kai se 88keys käy myös; järjestelykysymys;)

Edit: Vaikka tarkemmin ajatellen ne soundithan vaan maksaa ylimäärästä. Ehkäpä joku Fatar 880 tai 990 ois hyvä, mutta niissä taitaa olla hammer full-weighted. Kaipa
niilläkin soittais. Tosin kun mittailin niin kyllä se 120cm ois aika maksimipituus makkariin:) Eli siinä mielssä 76-koskettiminen parempi.
Titares
21.09.2005 09:26:37
hanipai
21.09.2005 10:14:17
Kts. http://www.cme-pro.com/product.html

Joo oon ihan vakavissani ajatellut ton hankintaa
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)