Aihe: J-stationilla äänitys
1
efunkelist
07.06.2003 19:53:01

Onko kukaan äänittäny bassoja Johnsonin kitaraprossulla J-STATION? Se on kitaralle suunniteltu mutta siinä on myös yksi basso-mallinnus.

Mietinkin, pärjäisinköhän tuolla kotidemoäänityksissä kun kuitenkin enemmän kitaraa soitan kuin bassoa - jos tuo j-stationin mallinnus ei ihan kamala ole niin varmaan hommaisin ennemmin sen kuin esim. digitechin bp200:sen. Varoja kun ei ole basso PODiin.
efunkelist
08.06.2003 11:23:42

Varmasti, kerta bassolle se on suunniteltu. Katsos, hainkin tässä kokemuksia jstationin käytöstä basson kanssa kun kuitenkin käytän enemmän kitaraa johon jstation on todella hyvä peli. Mutta saas nähä, luultavasti kuitenkin joudun vielä hommaamaan digitechin bp200:n...
timobass
09.06.2003 07:57:31
Onko kukaan äänittäny bassoja Johnsonin kitaraprossulla J-STATION? Se on kitaralle suunniteltu mutta siinä on myös yksi basso-mallinnus.

On siinä useampikin malli bassolle. Muistaakseni ainakin neljä tai viisi bassovahvistin/kaappisimulaatiota, sekä tietysti näiden kombinaatiot. Se, mitä omaa kokemusta on, on pelkästään hyvää. Sekä kitaraa että bassoa olen äänittänyt. (mm. musanäytteessä basso/s-kitara). Yllättävän hyvä akustisen kitaran mallinnuskin löytyy. Muistaakseni ainakin Riffi-lehti on kirjoittanut jotain tosta laitteesta.

Varmasti ihan käyttökelpoinen laite kotistudioon ja miksei keikallekin. Riippuu taas jälleen kerran vaatimustasosta.
Michi
11.07.2003 16:43:48
Äh tota... siitä on aikaa kun viimeksi pelasin Jiini kanssa, mutta muistaakseni siinä tosiaan on 5 bassovahvistinta ja 5 bassokaappia mallinnettuna.

Ja yllättävän hyvin toimii studio-olosuhteissa, erinomaisesti voisi jopa sanoa! Neljä CD:lle päätynyttä biisiä sillä nauhoitettiin ja ainakaan Sundqvistin Mika ei eroa huomaa soundissa.
-Up The Irons!-
JR/Rajah
11.07.2003 23:31:08
On siinä enemmän mallinnuksia kuin yksi. Nauhoituksessa aivan voittamaton laite jos bassoja tarvii nauhoitella. Käytin itse kyseistä laitetta demoihin ja tyytyväinen olen ollut. Harmittaa vaan kun menin myymään laitteen rahapulassa.

Piekseen v-ampin mennen tullen, vaikka v-amp on kanssa ihan jees laite.
mr.bungle
11.07.2003 23:37:12 (muokattu 11.07.2003 23:38:55)

Se, mitä omaa kokemusta on, on pelkästään hyvää. Sekä kitaraa että bassoa olen äänittänyt. (mm. musanäytteessä basso/s-kitara).

Olipas hienot saundit musanäytteessäsi. Olin jo ryhtymässä hieman mollaamaan J-Stationin saundin bassovoittoisuutta mutta melkeinpä pitää syödä sanat ;)

Eipä vainenkaan, kai minun pitää varottaa tästä toisaalta subjektiivisesta asiasta koska sen vuoksi itse myin laitteeni. Kitaravahvistinmalleista puuttuu toisinaan häiritsevän paljon yläpäitä, mitä toisaalta voi puolustella sillä että kyseessä pitäisi olla mikitetyn vahvistimen saundi. Siltikin Jiikkari pieksee Behringerin V-Ampin digitaalipierut 100-0. Bass V-Amppia en luonnollisestikaan ole vielä koittanut, mutta odotukset eivät ole kovin korkealla.

Bassopuolella V-Amp mallintaa ainakin Ampegin SVT:tä, SWR:ää, Fenderin Bassmania ja taispa olla Trace Elliotkin mukana. Saundit on melkolailla middle-leikattuja ja bassobuustattuja, jotenkin tuli mieleen kasaritunnelmat, mutta tietynlaiseen musiikkiin&soittotyyliin mallit sopinevat paremmin kuin pelkkä kuiva signaali (sekin onnistuu, ja voipa päälle lätkäistä Jiikkarin 2-kaistaisen kompression mikä on hieno ominaisuus bassottelua ajatellen)
HC-Audio
13.07.2003 21:53:10

joo mä oon ainaki äänittäny J-stationilla, ja sillä sai aika hyvät saundit ku vähä muokkas tietokoneella.. on siinä enemmänkin niitä mallinnuksia, ku yks. Ainaki joku 3 vahvistinta ja pari kaappia tietääkseni. Mut en ehkä ostais silti pelkälle bassolle sitä, mut kyllä se nauhotuksessa asian ajaa, jos ei vaadi turhia kikkailuja.
HC-Audio
13.07.2003 21:56:20

niin ja munkin musanäytteessä on basso soitettu jiikkarin läpi, kuunnelkaapas
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)