Gamka 22.08.2005 21:01:23 | |
---|
Onko täällä kellään kokemusta play along cd:n kanssa soittamisesta? Tai jopa suosituksia siitä, mikä olisi hyvä hankinta (esim. jostain nettikaupasta)? Vai myykö jokin liike Turussa tuollaisia (nettikaupoissa kun näkee vain kannen, niin koita siitä sitten päättää kannattaako sitä hankkia)? Alkaa tuo yksinään soittaminen tympimään. Ja soittimena olisi alttofoni. |
M.i.k.key 22.08.2005 21:21:04 (muokattu 22.08.2005 21:22:08) | |
---|
Jos jazzista on kyse niin Jamey Aebersoldilta löytyy todella kattava sarja nuottikirja/komppilevykokoelmia. Kirjoja näkyy olevan jo pitkälti yli 100 erilaista http://www.aebersold.com/Merchant2/merchant.mvc EDIT: Noista löytyy C, Bb ja Eb laput eli käy ihan kaikille. Taitaa olla jopa F-avaimen laput notta pasunistitkin osais :) Mä lopetan nää hommat! |
johabba 22.08.2005 21:28:23 | |
---|
Helsingissä Fazer -musiikilla ainakin on aika kattava kokoelma noita vihkosia joissa on tausta-CD. Siellä on vähän kaiken tasoista. GuestSpotilla on aika hauskoja Jazz -vihkoja. Jos ne vaikuttaa sun tasoselta niin suosittelen niitä, taustat on ainakin mainiot. Ja ihan yleisesti, mä ainakin tykkään noista levyistä.. Kun ei sitä pändin kanssa niin kovin usein pääse soittamaan, niin noi on kivaa vaihtelua. Ja voi soittaa ja kokeilla monenlaista musiikkia. Voisinkin tehdä taas kohta uuden matkan Helsinkiin :) Groove Is In The Heart |
isojussi 22.08.2005 22:14:30 (muokattu 22.08.2005 22:14:39) | |
---|
...Taitaa olla jopa F-avaimen laput notta pasunistitkin osais :) No nöf-nöf :D Pasunistien pitää hallita neljä avainta: F-, G-, C- ja pullonavain Opettaja opettaa ja rahaa saa, ostaa viinaa ja oksentaa. |
M.i.k.key 22.08.2005 23:23:07 (muokattu 22.08.2005 23:23:31) | |
---|
No nöf-nöf :D Pasunistien pitää hallita neljä avainta: F-, G-, C- ja pullonavain No tartuttiinhan siihen!!! Kyllä tiesin ainakin pari noista ;) Mä lopetan nää hommat! |
El Condor 23.08.2005 10:01:32 | |
---|
Minulla on hyviä kokemuksia Aebersoldien lisäksi esim. Willie Hillin "Approaching the Standards" -sarjasta. Sarjassa on kolme vihkoa, joissa on yhteensä reilut 20 perusstankkua (Summertime, Caravan, I Got Rhythm ym.). Joka kappaleesta löytyy kaksi eri versiota, joista toinen on play-a-long ja toinen "jazz-demo", jossa on teemat sekä pari valmista sooloa opettelua ja plokkausta varten. Lisäksi kappaleiden säveltäjistä ja taustoista kerrotaan jotakin sekä tarjotaan joitain valmiita likkejä ja juttuja, joita niihin voi soitella. Näistä löytyy omat vihkot eri vireille. Kansia ja sisällystä voi vilkuilla vaikkapa täällä: http://www.sheetmusicplus.com/store … 18283&type=rec&item=1504622 Myös Jim Snideron "Jazz Conception" on mielenkiintoinen tuttavuus: http://www.jimsnidero.com/books/conception.htm Nettikaupoista voin suositella esim kotimaista Uncle Bopia http://www.unclebop.fi/ , josta löytyy hyvä valikoima jazz- ja puhallinnuotteja. "Get to the point where you don't have to practice. This leaves a lot more time for eating or wasting time." |
M.i.k.key 23.08.2005 11:46:08 | |
---|
Mä lopetan nää hommat! |
Gamka 23.08.2005 12:53:26 (muokattu 23.08.2005 13:17:51) | |
---|
Kiitokset vastanneille. Tulipahan keksittyä mihin sitä rahansa hukkaisi. Täytyy varmaan tuota Snideroa kokeilla, onko se siis tuo uncle bopissakin myynnissä oleva "Easy Jazz Conception"? Minkä tasoinen tuo on (tutut biisit menee nuoteista kohtuullisesti primavistana, eli nuotinlukutaitoni on ihan hyvä. eri asia sitten miltä kuulostaa)? Ja sitten voisi harkita jotain noita Aebersoldeja. Huomasin itsekin, ettei ole sama.. Mutta kuinka vaikea tuo Jazz Conception on? |
El Condor 23.08.2005 13:39:28 | |
---|
Huomasin itsekin, ettei ole sama.. Mutta kuinka vaikea tuo Jazz Conception on? Siinä on monentasoisia biisejä. Alussa on ihan perusblueskiertoja ja aika simppeliä meininkiä. Kirjan loppupäässä tempot kasvavat ja soinnut sekä nuotit lisääntyvät. Eli aika monikäyttöinen. Sointukierrot perustuvat ihan perusstandardeihin. Easy Jazz Conception on sitten pikkuisen helpompi. "Get to the point where you don't have to practice. This leaves a lot more time for eating or wasting time." |
Keijukais 28.08.2005 16:29:40 | |
---|
Itse olen Guest Spotin kustanteiden kanssa vasta alkanut nauttimaan huilun soitosta, kun muuten olen vain yksinäni ilman säestystä jotakin perusklasareita vedellyt. Minulla on kaikenkaikkiaan 5 näitä vihkoja (3 uusinta tuli toissaviikolla Thommannin kaupasta saksanmaalta, enkä ole vielä sairastellessani päässyt näitä kunnolla testaamaan). *Film themes *Classics *Latin *jazz Greats *Showstoppers Näissäkin taso vaihtelee, joissain vihoissa taustat on tylsemmät kuin toisissa, ja parissa vihossa on samoja kappaleita. Suosittelen kyllä lämpimästi tätä tapaa harjoitella soittoa, siinä ainakin kuulee virheet heti ja edistyttyään voi soitella ilman taustahuilun ääntä. Kannattaa samanaikaisesti myös treenailla ilman taustoja, ettei jää rytmit nuoteissa täysin hakuseen. Toisaalta joutuhaan noissakin kuuntelemaan ja laskemaan tarkkaan sen että koska mennään itse mukaan. Aivan loistavia!! |
Keijukais 28.08.2005 16:31:45 | |
---|
Ainiin, sen verran piti sanoa vielä, että harvat kaupat näitä myyvät Suomessa, kun huilunsoitto kai alkaa olla jo harvinaista. Jos saa jonkun kimppaan tilaamaan esim. juuri thomannilta, kannattaa maksaa se rahtimaksu, vihot saa sieltä kuitenkin pari euroa halvemmalla kuin esim. Soitin Laineelta, jossa myyjä vain valitteli eioota, eikä edes aikonut palvella minua millään tavalla.... |
isojussi 04.09.2005 20:52:10 | |
---|
Opettaja opettaa ja rahaa saa, ostaa viinaa ja oksentaa. |
isojussi 04.09.2005 20:52:37 | |
---|
Fasu Hesa! Opettaja opettaa ja rahaa saa, ostaa viinaa ja oksentaa. |
Olga 06.09.2005 10:34:49 | |
---|
jossa myyjä vain valitteli eioota, eikä edes aikonut palvella minua millään tavalla.... Laineella tuntuu olevan kovin tasaista tuo palvelun laatu. Tasaisen huonoa. Onneksi sekä Turussa että Helsingissä on myös F-musiikki, jossa osataan (ainakin puhallin asioissa) palvella. |
isojussi 06.09.2005 10:44:19 | |
---|
Laineella tuntuu olevan kovin tasaista tuo palvelun laatu. Tasaisen huonoa. Onneksi sekä Turussa että Helsingissä on myös F-musiikki, jossa osataan (ainakin puhallin asioissa) palvella. Mulla on samoja kokemuksia. Varsinkin Turun Laineesta. Opettaja opettaa ja rahaa saa, ostaa viinaa ja oksentaa. |
Keijukais 11.09.2005 16:51:47 | |
---|
Mutta F-musiikissa valikoima ei todellakaan juuri näiden huilunuottien kannalta ole minkäänlainen. F-musiikissa ei ollut yhtä ainoaa playalong-levyä. |
isojussi 11.09.2005 21:54:11 | |
---|
Jaa Kluuvin vieressä F-musiikissa? No jo on viime syksystä tilanne muuttunu..... Opettaja opettaa ja rahaa saa, ostaa viinaa ja oksentaa. |
Mutta F-musiikissa valikoima ei todellakaan juuri näiden huilunuottien kannalta ole minkäänlainen. F-musiikissa ei ollut yhtä ainoaa playalong-levyä. En tiedä, mitä heillä hyllyssä on, mutta webbisivuilta ainakin löytyy mm. seuraavaa http://www.f-music.com/tuotteet.php … p;huilu&pop&tuoteryhma=5515 joten tilaamalla saanee ainakin. "Get to the point where you don't have to practice. This leaves a lot more time for eating or wasting time." |
Gamka 07.10.2005 11:53:59 | |
---|
Nyt on hankittuna sekä Jim Snidero, että Jamey Aebersoldin eka kirja. Tuo Aebersold antaa kyllä kivasti vinkkejä mitä voisi/pitäisi treenata, mutta vaatisi paneutumista enemmän kuin just nyt on aikaa. Ehkä sitten tulevaisuudessa. Hyvä kirjahan tuo on... Snidero oli ehkä enemmän se mitä hain. Eilen soittelin ekaa biisiä ja kykenin pysymään rytmissä sen jälkeen kun olin kerran kuunnellut + kerran soittanut ilman taustaa. Loppupuolen biisejä kun kuuntelin, niin vaativat multa varmaan aika paljon treenausta ennen kuin alkavat sujua. Mutta erinomaiselta hankinnalta tuntui! Kiitokset avusta kaikille. |
isojussi 07.10.2005 15:01:24 | |
---|
Snideron jutskia katsii sit kans transpailla eri sävellajeihin - mieluummin "korvalla". Opettaja opettaa ja rahaa saa, ostaa viinaa ja oksentaa. |