Aihe: Eka Ebay kokemus/Rivera M100
1 2 3
BenGlenton
01.09.2005 12:31:44
Hyvät kokemukset Ebaysta. Olennut ostanut lähinnä äänityskamaa ja saksanmaalta ainostaan. Hommat toiminut hyvin, kaikki myyjät ovat olleet ystävällisiä ja asiallisia. Saksaksi kun vielä räpeltää omat postinsa myyjille, niin heruu vielä lisäpisteitä :)

Yksi asiallinen tapaus oli sellainen, kun ostin 8U räkin äänityskamoilleni, tein huudon (myyjänä oli räkkejä rakentava firma) niin myyjä otti yhteyttä ja kysyi, kiinnostaisiko tehdä kaupat ebayn ulkopuolella. Vastasin myönteisesti (tietoinen riski) ja sain räkin vielä muutaman kympin halvemmalla kun myyjän ei tarvinnut maksaa provikkaa ebaylle. 100e custom 8u-räkistä on mielestäni kohtuullinen hinta :
www.supremecourtband.fi
Ben_D
01.09.2005 12:42:07

Yksi asiallinen tapaus oli sellainen, kun ostin 8U räkin äänityskamoilleni, tein huudon (myyjänä oli räkkejä rakentava firma) niin myyjä otti yhteyttä ja kysyi, kiinnostaisiko tehdä kaupat ebayn ulkopuolella. Vastasin myönteisesti (tietoinen riski) ja sain räkin vielä muutaman kympin halvemmalla kun myyjän ei tarvinnut maksaa provikkaa ebaylle. 100e custom 8u-räkistä on mielestäni kohtuullinen hinta :

Niinkun tossa taisin aikasemmin mainitakkin niin tein myös kaupat ebayn ulkopuolella vahvistimestani. Sain huomattavasti halvemmalla sekä laitteen, että postituksen+vakuutuksen. Eilen kävin testaamassa illalla vahvarin ja hyvin toimii, vaikka matka oli pitkä Italiasta Suomeen.
zorro
01.09.2005 13:55:25
miten nuo kuljetukset ym hoituu saksan maalta? jos esimerkiksi tilaa vaikka rhodes pianon, niin miten sen saa suomeen?
saundi lähtee tukasta! Tänne saattaa tupsahtaa joskus uusia biisejä. Suhteettomat toverit #6 IMIK #34
oiva tumpeloinen
01.09.2005 14:01:20
miten nuo kuljetukset ym hoituu saksan maalta? jos esimerkiksi tilaa vaikka rhodes pianon, niin miten sen saa suomeen?

Irselläni ainakin myyjä lähetti DHL:n kautta ja paketti toimitettiin postiin noudettavaksi. Samalla tavalla varmaankin toimii UPS, Fedex ja moni muukin paikallinen postipalvelu.

Kannattaa vaan hieman katsoa sitä hintaa. Omassa tapauksessa oli onnekas, kun myyjä itse kaiveli kaiken aikaa halvempaa kuljetusta. Hinnat vaihteli 150 eurosta 70 euroon.
zorro
01.09.2005 14:37:47 (muokattu 01.09.2005 14:38:24)
Irselläni ainakin myyjä lähetti DHL:n kautta ja paketti toimitettiin postiin noudettavaksi. Samalla tavalla varmaankin toimii UPS, Fedex ja moni muukin paikallinen postipalvelu.

Kannattaa vaan hieman katsoa sitä hintaa. Omassa tapauksessa oli onnekas, kun myyjä itse kaiveli kaiken aikaa halvempaa kuljetusta. Hinnat vaihteli 150 eurosta 70 euroon.

oisko sulla kertoa sitä mikä oli se halvin?

e- vai puhuks nyt jenkeistä lähettämisestä?
saundi lähtee tukasta! Tänne saattaa tupsahtaa joskus uusia biisejä. Suhteettomat toverit #6 IMIK #34
oiva tumpeloinen
01.09.2005 14:39:49 (muokattu 01.09.2005 14:47:34)
oisko sulla kertoa sitä mikä oli se halvin?

e- vai puhuks nyt jenkeistä lähettämisestä?

Ei jenkeistä, kun Willingenistä Saksasta. DHL toi 2000 euron arvosta vakuutetun paketin 72 euroon.

Edit: En mä siis tiedä onko toi halvin vaihtoehto, mutta yli 1500 euron paketissa se nyt varmaan on jotakuinkin sama, maksaako se 50 vai 70 euroa.

Tulipa vielä mieleen, että jos haluaa paketin vakuutettuna saada, kannattaa kysyä sitä vakuutusta myös omasta vakuutusyhtiöstä. Omalta sain tarjouksen 50 euroa, mutta vakuuttamaton lähetys olisi maksanut vähintään 30-40 euroa, niin pääsin halvemmalla ja vähemmällä vaivalla.
zorro
01.09.2005 14:46:48
Ei jenkeistä, kun willingenistä Saksasta. DHL toi 2000 euron arvosta vakuutetun paketin 72 euroon.

no sittenhän voi olettaa että DHL on sieltä halvimmasta päästä?
oiva tumpeloinen
01.09.2005 14:48:26
no sittenhän voi olettaa että DHL on sieltä halvimmasta päästä?

Jotakuinkin. Ei kai se vakuutettuna paljoakaan sen alle pääse putoamaan.
zorro
01.09.2005 14:52:03
Jotakuinkin. Ei kai se vakuutettuna paljoakaan sen alle pääse putoamaan.

mää en löydä tuolta DHL sivuilta sellasta laskuria jolla voi laskea ne kustannukset.. vai pitääkö se kysyä sähköpostitse niiltä?
oiva tumpeloinen
01.09.2005 14:56:15
mää en löydä tuolta DHL sivuilta sellasta laskuria jolla voi laskea ne kustannukset.. vai pitääkö se kysyä sähköpostitse niiltä?

Tohon en voi ikävä kyllä auttaa. Mulla hoiti myyjä ton kaiken.
zorro
01.09.2005 14:58:44
Tohon en voi ikävä kyllä auttaa. Mulla hoiti myyjä ton kaiken.

ok. no testaan sillä sähköpostilla. minkä painoinen se sun ostos oli?
oiva tumpeloinen
01.09.2005 15:47:30
ok. no testaan sillä sähköpostilla. minkä painoinen se sun ostos oli?

12,8 kg. Mutta se oli vaan etuaste. Jos tilaat koko nupin tai vastaavaa, on se huomattavasti painavampi.
lukeman
11.09.2005 19:35:40

Tuo ostamani Rivera M-100 painaa 29.9 kg, paketoituna. Toimitus tapahtuu DPD:n kautta. Kulut teki 41 euroa.
oiva tumpeloinen
11.09.2005 19:40:28
Tuo ostamani Rivera M-100 painaa 29.9 kg, paketoituna. Toimitus tapahtuu DPD:n kautta. Kulut teki 41 euroa.

Ilmeisesti paketti ei ole vielä tullut?

Halvat on postikulut, kieltämättä. Onhan sulla vakuutus kanssa? Onko paketti jo liikenteessä? Sillä toimitusajalla ne kai lisää myös sitä paketin hintaa. Tietenkin, jos ajalla ei ole väliä, niin kannattaa valita se halvin ja pisin toimitusaika.
lukeman
11.09.2005 21:31:04
Ilmeisesti paketti ei ole vielä tullut?

Halvat on postikulut, kieltämättä. Onhan sulla vakuutus kanssa? Onko paketti jo liikenteessä? Sillä toimitusajalla ne kai lisää myös sitä paketin hintaa. Tietenkin, jos ajalla ei ole väliä, niin kannattaa valita se halvin ja pisin toimitusaika.

Ei ole vielä tullut. Torstaina puolen yön maissa oli kuljetusseurannan mukaan Turussa. Kohtuullisen nopea toimitus ainakin Turkuun asti, Saksassa paketti oli jätetty DPD:n hoteisiin 5.9. Luulisi tuon alkuviikosta olevan perillä. Ei ole vakuutusta, käsittääkseni.
McNulty
11.09.2005 22:08:58
miten jengi on ratkaissut muuntaja-/virtaongelmat näiden amoriikan vehkeiden kanssa?

Mistä muuntaja tai fiksaaja jos innostun tässä itsekin hankkimaan combon Yankeelandiasta?
"Wise men talk because they have something to say; fools, because they have to say something." -Plato (429-347eaa)
Ben_D
11.09.2005 22:10:43

miten jengi on ratkaissut muuntaja-/virtaongelmat näiden amoriikan vehkeiden kanssa?

Mistä muuntaja tai fiksaaja jos innostun tässä itsekin hankkimaan combon Yankeelandiasta?

Mä en kyllä lähtis tilaamaan vahvistinta Jenkeistä. Olen kuullut, että tollanen muuntaja vaikuttaa jonkinverran myös laitteen soundiin. Vahvareita löytyy kyllä Euroopastakin kun jaksaa aktiivisesti seurata.
McNulty
11.09.2005 22:13:43
Mä en kyllä lähtis tilaamaan vahvistinta Jenkeistä. Olen kuullut, että tollanen muuntaja vaikuttaa jonkinverran myös laitteen soundiin. Vahvareita löytyy kyllä Euroopastakin kun jaksaa aktiivisesti seurata.

Totta... mutta tuntuu olevan niin harvassa nuo Ashdownit Suomessa. En tiedä onko yhtään parempi tilanne Saksassa tahi edes Amerikoissa.

Uutta vahvistinta tosiaan katsellut ja 2 "voittajaa" on löytynyt:
- Ashdown Peacemaker 40 combo
- Traynor YCV40 combo

Ashdownin edustus otettiin Soundatalta poies, Ashdown etsii parhaillaan edustajaa... ja Traynorin maahantuojalla on toimitusvaikeuksia Tukholmassa. Olen odotellut jo 3 viikkoa digitechin spedua mutta ei ne saa EM Nordicilta tavaraa liikkumaan. PER*EESTÄ sanon minä! (tarkoitan tietysti että "perheestä")
"Wise men talk because they have something to say; fools, because they have to say something." -Plato (429-347eaa)
Leper Messiah
11.09.2005 23:39:18
http://cgi.ebay.de/Engl-Fireball-Me … categoryZ114437QQrdZ1QQcmdZViewItem

tästä joku tekee hyvät kaupat. toki hinta varmasti nousee mutta ihmetyttää tuo kyllä silti.
Propaganda on propagandaa. Kuuntelen mäkin musiikkia, vaikka olen tutustunut MTV:n ohjelmatarjontaan. - Pira
Punttisika #3 Runkku Monsteri #4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)