Aihe: Pearl vs. Tama
1 2
Jaska
07.06.2003 16:03:40
Jos ettii ton tasosta settiä HWn perusteella ni varma vastaus on Yamaha Stage CUstom
Mikko A
07.06.2003 16:08:22
voiko muka ihmiset väittää, että pearlin hardware on hyvää? ei taija olla tietoa varmaan paremmasta tai jotain... haikka ständi ei jaksa nostaa kunnolla ees haikan yläpeltiä (ainakin mitä erään kaverin settiä kokeilin) ja virvelistä oli mennyt parissa viikossa koneisto paskaks... itelläni on sonor force 3001 setti ja ainakin nuo pearlit (rokkistaroja en oo testannu) mennen tullen... saundikin on tuhat kertaa parempi... mutta jos haluaa ostaa suositun valmistajan rummut niin ei kai siinä...

Joo, uudet Pearlin halvemman pään telineet on kyllä - ainakin haitsuständi, muista en tiedä - ihan perseestä, mutta vanhemmat on kyllä oikein hyviä. Mulla on ollut aina ja ikuisesti yksi ja sama Pearlin haitsuständi (ei varmastikaan kalleimmasta päästä) ja todella hyvin on kestänyt. Ainoastaan clutchin (jolla yläpelti pysyy kiinni) onnistuin räpeltämään epäkuntoon, mutta ostin uuden ja taas pelaa kuin unelma. En näe tarvetta vaihtaa parempaan.
“’Tiger, you are an egocentric mushbrain monster,’ she said. ‘You mean I’m a mean nigger,’ Tiger said. He loved to say ‘nigger’ because it shook the white folks so.”
Jaska
07.06.2003 17:22:06
Pearlin top sarja HW on hyvää
Paas
07.06.2003 19:26:33
Sehän on vähän sama asia, kuin ne kunkin sarjan telinesetit: Swingstareissa tulee esim. hp10-pedaali ja jossain Starclassic Exoticissa taas iron cobra vakiona. Totta kai.

Ei starclassiccien mukana tule mitään hardwarea vaan ne on ostettava erikseen. Ainoastaan halvemmissa seteissä on hardwaret mukana.
Jaska
08.06.2003 01:50:42
Exoticeissa tulee.

Ja sekin vähän riippuu että tuleeko halvemmissa seteissä HW mukana. Jos ostaa yhtiön itse kokoaman setin ni sitte, mutta jos kasaa setin itte ni myös HW täytyy miettiä itte.
lkx
08.06.2003 12:40:15

Mä suosin Tamaa ja nykynen setti on pari vuotta vanha Rockstar custom. Son hyvä setti, vaikkakin "halvempi", onhan siinä kelluvat ripustukset ja Taman HW on laadukasta ja fiksusti suunniteltua. Esim. Taman klämppisydeemit on tosi hyviä ja käytän niitä itekin paljon, näin säästäen telineiden hinnoissa. Pearlin kamoja en oo oikeen ikinä käyttäny/säätäny, niin oon jäävi sanomaan. In Tama I trust, though.
There is no spoon...
Wiitala
09.06.2003 13:42:49
Ei starclassiccien mukana tule mitään hardwarea vaan ne on ostettava erikseen. Ainoastaan halvemmissa seteissä on hardwaret mukana.

Itse kun tilasin omani (Starc. Maple) niin kaikki joutu miettimään erikseen... Siitä ei ole varsinaisia valmiita settejä ollenkaan, vaan ensiksi mietitään kaikki valmiiksi, sitten soitto maahantuojalle joka ilmoittaa tehtaalle mitä tahdotaan. Luulis että Performerissa sama juttu...

Mutta jos alkuperäiseen kysymykseen vastaisin, niin ottaisin Rockstarit, mutta ehkä mieluummin ne ohimennen mainitut Yamahat.
Tumptsi tums.
lkx
09.06.2003 19:41:55

Jees, starclassic maplesta (nyt mennään vähän vielä ohi aiheen...) ei vissiin löydy tosiaankaan niitä valmiita setuppeja, vaan se on ihan omien toiveiden pohjalta. Sen sijaan starclassic performeria ja -efx:ää saa valmiina setteinä. Eiksjuu vai näin?
There is no spoon...
Paas
09.06.2003 20:18:00
Jees, starclassic maplesta (nyt mennään vähän vielä ohi aiheen...) ei vissiin löydy tosiaankaan niitä valmiita setuppeja, vaan se on ihan omien toiveiden pohjalta. Sen sijaan starclassic performeria ja -efx:ää saa valmiina setteinä. Eiksjuu vai näin?

Maahantuoja tuo maahan "valmiita settejä" joo. Hardwarea siihen ei kylläkään kuulu. Performerit saa kyllä kans tilattua omien toiveiden mukaan mutta erillaisia vaihtoehtoja ei ole yhtä paljon kuin maplessa.
AoA
10.06.2003 21:41:09
En tiedä. Taman Rockstarit ovat mielestäni ruman näköisiä. Muut setit/hardware ovat sitten asia erikseen.
Full Volume or Double Volume
Yrtti
11.06.2003 16:11:47

aikanaan vuoron perään oli myydyin setti joko rockstar tai export s. Tama on jotenkin miehisempi nimi ku Pearl :) minä tykkään sitten kyllä noista pearlin peltikiinnityksistä paljon enemmän kun taman. Muuta eroa en kyllä keksi yhtäkkkiä. Itellä on pearlit ihan sen takia vaan että ne sai aikoinaan halvalla :)
JanneO
12.06.2003 11:24:35
Exoticeissa tulee.

Ja sekin vähän riippuu että tuleeko halvemmissa seteissä HW mukana. Jos ostaa yhtiön itse kokoaman setin ni sitte, mutta jos kasaa setin itte ni myös HW täytyy miettiä itte.

Taman sivujen mukaan ainoa hardware mikä exoticissä tulee on nuo taman RIMssit, ei telineitä muita.

Yleensä perusrummut tulee valmiina pakettina, eli telineineen ja virveleineen, mutta tosiaan jos lähdetään jo katsomaan tuollaista huippuluokan settiä on se sitten starclassic tai MMX niin hardware pitää hommata erikseen.
Noissa laatuseteissä on olemassa valmiita Shell Packeja jossa on tietyt valmiit pöntöt, mutta taaskaan ei telineitä. Eikä yleensä noissa ole edes snarea matkassa vaan sekin pitää hommata erikseen.
Syynä tuohon on se, että sellainen kaveri joka haluaa ostaa kunnon setin, ei todennäköisesti olisi edes tyytyväinen siihen kattaukseen mikä siinä mukana tulisi... tai haluasi jotain spesiaalia siihen mukaan, sen takia on helpompi hommata kaikki yksitellen.
Paas
12.06.2003 11:51:30
Taman sivujen mukaan ainoa hardware mikä exoticissä tulee on nuo taman RIMssit, ei telineitä muita.

niin minäkin vähän muistelin.
Iso-K
12.06.2003 12:35:39

Tähän vois taas viitata että

The Strongest Name In Drums
http://www.nic.fi/~leohome/rd/images/vinny.jpg
http://www.nic.fi/~leohome/rd/images/liberty.jpg

http://go.to/righteousdrummers

ei tua tama kyl oo mun miälestä ihan niin miähekäs...
Valitsisin Pearlin!
Kalu - Rock 'til You Drop!
Jaska
12.06.2003 19:48:52
Jaa juu. Exotixeissa saa joko HWllä tai ilman
Mikko A
14.06.2003 20:46:16
Jaa juu. Exotixeissa saa joko HWllä tai ilman

Aivan, ja sitäpaitsi tuo mun edellinen viesti ymmärrettiin kyllä hieman väärin. Tiedän kyllä, että sekä SC Exoticia että Swingstaria saa sekä telineillä että ilman, mutta tiedättekös kun joka settiin on olemassa ns. suositeltava hardwarepaketti. Niitä tarkoitin kun sanoin mitä sanoin.
“’Tiger, you are an egocentric mushbrain monster,’ she said. ‘You mean I’m a mean nigger,’ Tiger said. He loved to say ‘nigger’ because it shook the white folks so.”
Cimble
15.06.2003 13:10:09
Pearl. Ei muuta.
Aegis
15.06.2003 19:05:53

http://go.to/righteousdrummers

Hoho! Vuoden sivu!
-"Osaatko soittaa Stairway to heavenin?" -"En, enkä muitakaan Metallican biisejä."
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)