duane 06.06.2003 20:30:52 | |
---|
Niin. Herrastahan on kyllä puhuttu muissa keskusteluissa jonkin verran, mutta mielestäni ansaitsee omankin keskustelunsa. Sain kirjaston tädit puhuttua DR. Licksin "Standing in the Shadows of Motown" kirjan hankinnan kannalle ja viimeiset pari päivää on tullut vietettyä Presari (flatwoundeilla, of course) kourassa Jamersonin linjoja kahlaten. Hidasta mutta palkitsevaa..vielä kun saisi hankittua sen metallikuoren mikin päälle niin saisi "oikeaoppisen" tuen sormille. Mitäs mieltä täällä ollaan herra Jamersonista? Mun mielestä se on yksi popmusan merkittävämpiä uudistajia..kehittihän se aivan uudenlaisen tyylin soittaa bassoa..Valtava tyylitaju Grooven, Harmonian ja Melodian yhdistämisessä ja aina vielä biisin ehdoilla. Parhaita linjoja lienee ainakin biiseissä "What's Going On" ja "Bernadette" I got debts no honest man can pay... |
absqua 07.06.2003 11:57:09 | |
---|
J.J. on meikäläisen listalla basisti numero yksi. Jäbän soittoa on tullut diggailtua niin levyiltä kuin nuottikirjastakin vuosikaudet, eikä loppua näy. Nero mieheksi. Kaikenlaisen groove/funk/pop-basismin kulmakivi IMO. Omat suosikki-bassolinjat siitä kirjasta ovat "I Heard it through the grapevine" ja "Homecooking". Tosin silkkaa asiaa ovat ne kaikki. ...ja mikä oudointa, James nyppi nuo kaikki 1/16-ryöpytyksetkin yhdellä sormella. Huhhuh. Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- |
En tajua, mutta luin "Jenna Jameson". Oon vaarallinen. Janoatko mua? |
Härski 07.06.2003 19:53:48 | |
---|
En tajua, mutta luin "Jenna Jameson". Sama vika.. kertoo STT.. |
Karlsson 08.06.2003 08:39:46 | |
---|
James on jumala. Oma suosikkini on kyl toi "Inner City Blues" -biisi What´s Going on levyltä. Herkkua... "Sehän selviää vain maistamalla!" -Riitta Väisänen |
absqua 08.06.2003 08:53:03 | |
---|
James on jumala. Oma suosikkini on kyl toi "Inner City Blues" -biisi What´s Going on levyltä. Herkkua... Heti alkuun anteeksipyyntö alkavasta pilkunnussinnasta, mutta en voi olla sanomatta: "Inner City Blues":in bassot soittaa Bob Babbit eikä James Jamerson. Mutta sehän ei vähennä ko. bassolinjan jumalallisuutta saatika James Jamersonin jumaluutta. ;-) By the way: Kohta muuten tulee elokuvateattereihin "Standing in the shadows of Motown"-dokumenttielokuva (joka pyöri jo Tampereen elokuvafestareillakin), jossa em. Babbit ja muut elossa olevat Motown-papat soittelevat menemään vanhojen aikojen malliin. Kannattaa mennä katsomaan. Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- |
Karlsson 08.06.2003 09:11:58 | |
---|
Ainii, kylhän mä tiesin ton.. Ajattelin vaa jotain hyvää Motown-levyä ja hyvää biisiä. Voi voi.. No, James on silti parhaista parhain. Ja ei se Babbittkaan huono ole. "Sehän selviää vain maistamalla!" -Riitta Väisänen |
Bassballs 20.06.2003 13:40:43 | |
---|
Kohta muuten tulee elokuvateattereihin "Standing in the shadows of Motown"-dokumenttielokuva (joka pyöri jo Tampereen elokuvafestareillakin), jossa em. Babbit ja muut elossa olevat Motown-papat soittelevat menemään vanhojen aikojen malliin. Kannattaa mennä katsomaan. MITÄ? Kertokaa lisää tästä! Taitaa olla, että ko.pätkä ei tule pienempiin leffateattereihin. Pitää nähdä. "Standing in the shadows of Motown"-kirja on jättänyt minuun syvemmät jäljet kuin mikään muu basso-opus. Ongelman kimppuunkäymisen ongelma on juuri kimppuunkäyminen. |
Socialite 20.06.2003 19:25:13 | |
---|
Kohta muuten tulee elokuvateattereihin "Standing in the shadows of Motown"-dokumenttielokuva (joka pyöri jo Tampereen elokuvafestareillakin), jossa em. Babbit ja muut elossa olevat Motown-papat soittelevat menemään vanhojen aikojen malliin. Kannattaa mennä katsomaan. Perkele! Pitääköhän matkustella tampereelle asti kattomaan sitä...? Alalla arvostettu opus on tuo motown kirja. Kannattaa ostaa Marvin Gayen What' going on albumi, koska siinä on juuri tuo inner city blues ja monta muuta helmeä Jamersonilta! Blues power! |
Karlsson 21.06.2003 12:14:55 | |
---|
Dokkari on kai julkaistu myös DVD:nä? Tai julkaistaan pian. Näin olen Bassplayeristä ymmärtänyt... "Sehän selviää vain maistamalla!" -Riitta Väisänen |
poppamies 22.06.2003 12:17:34 | |
---|
Ainii, kylhän mä tiesin ton.. Ajattelin vaa jotain hyvää Motown-levyä ja hyvää biisiä. Voi voi.. Muistasin että on olemass sellainen CD kokoelma kuin "Hitsville USA", 4 levyä missä poika soittaa. "G-strings are for strippers" |
Karlsson 22.06.2003 17:17:18 | |
---|
Halvin tapa päästä käsiksi mittavaan määrään Jamerson musaan, on tod. näk. ostaa lähimmältä kirpparilta se punakantinen kolmen älpyn Stevie Wonder kokoelma. Ei kirpparia ilman tuota levyä jossain hyllyn nurkassa. "Sehän selviää vain maistamalla!" -Riitta Väisänen |
Hermanni 22.06.2003 18:47:45 | |
---|
Ehkä merkittävin basisti ikinä, itselläni on tuo kyseinen kirja, sillä aloitin bassonsoiton aikoinaan... Jamersonilla kyllä ne legendaarisimmat bassolinjat, eikä turhaa rävellystä. |
Pedroz 05.09.2006 19:07:57 | |
---|
Huom! Olet kirjoittamassa yli 1171 päivää vanhaan ketjuun! No sori nyt vaan, mutta on pakko. Hiljattain on tullut paljon kuunneltua Marvin Gayen What's Going On -levyä, ja erityisen haltioituneena olen ihmetellyt nimenomaan Jamersonin soittoa. Uskomatonta kamaa. *Vapaa on vasta kun päivissä sekoaa* -Tommi Liimatta |
Bassballs 06.09.2006 10:50:17 | |
---|
Täytyy varmaan kokeilla seuraavissa studiosessioissa vetää hirveät kännit ja soittaa alkaneen vuosisadan kovimmat bassoraidat liikuntakyvyttömänä, selällään studion lattialla...:) Elämässä pitää olla leipää ja punkkua!!! |
Johannes_t 06.09.2006 12:21:36 | |
---|
Täytyy varmaan kokeilla seuraavissa studiosessioissa vetää hirveät kännit ja soittaa alkaneen vuosisadan kovimmat bassoraidat liikuntakyvyttömänä, selällään studion lattialla...:) Eiks kaikki tee AINA niin?! |
Ylläri 06.09.2006 12:45:58 | |
---|
Eiks kaikki tee AINA niin?! Mä pyrin olemaan kyljelläni, natoasennossa. Ettei kävis hullusti nääs. "Toiset uskoo Jumalaan, toiset joulupukkiin, mutta minä uskon Martti Vainioon"
-Jari Porttila |
rijopu 06.09.2006 12:50:08 | |
---|
Dokkari on kai julkaistu myös DVD:nä? Tai julkaistaan pian. Näin olen Bassplayeristä ymmärtänyt... Tätä dokkaria saa nyt vissiin Anttiloista polkuhintaan. Menkää metsästämään laatu dokumenttia. |
persta 06.09.2006 14:48:49 (muokattu 06.09.2006 21:04:51) | |
---|
Possuhissi!!! |
Novis_3 07.09.2006 02:01:19 | |
---|
Halvin tapa päästä käsiksi mittavaan määrään Jamerson musaan, on tod. näk. ostaa lähimmältä kirpparilta se punakantinen kolmen älpyn Stevie Wonder kokoelma. Kuinka monta raitaa on Jamersonin soittamia? löytyykö jostain joku sivusto/jotain faktaa kenties mistä näkee mikäki biisi on kenenki soittama, ettei käy niinku tossa ylempänä tässä samaisessa ketjussa... |