Aihe: Kitaristin katse
1 2 3 4 5
Cujo
09.09.2005 17:18:44
Eikös Jimillä ollu usein silmät kiinni.... tai mitä nyt oon ite jotain keikkapätkiä nähny, ainaki Woodstockissa soitteli sooloja sen näkösenä, kuin ois jonkun pyhän hengen valtaama tjsp :D

Vai pilvessä?
"Sometimes there's so much beauty in the world I feel like I can't take it, like my heart's going to cave in." AKKK #15
temppiz
09.09.2005 17:25:23

Vai pilvessä?

Ai Steve?
Tauon etsii alapäätaiteilijaa! (basistia)
Oceancalibra
09.09.2005 17:35:20
no jaa:D Iommiki Sabbathin aikana katteli sormia ja yleisö oli aivan taivaissa, mutta riippuu vähän jonkun mielestä lavashowta pitäs olla enemmän ja joittenki mielestä vähemmän, mutta hyvä aihe!
Cujo
09.09.2005 17:46:47
Ai Steve?

Juupa juu. Minuutin mietin ennen kuin tajusin :)
"Sometimes there's so much beauty in the world I feel like I can't take it, like my heart's going to cave in." AKKK #15
Karipiirto
09.09.2005 19:24:21

Ite olin siellä Iron Maidenin keikalla tossa kesällä ja se lämppäri, Joku Mastodon oli kyllä kamala. kitarat soitti kai just niinku piti mutta riffit oli vain aivan perseestä. Lisäksi jos lavalla ei muuta tee ku moshaa ja vahtaa kitaraa niin eipä voi enää puhua lavakarismasta. Pisteet pändille kuitenkin maailman parhaasta välispiikistä: "This song is about crushing n' destroying, it's called The Crusherdestroyer!!!"
Hitto ku muistais mitä tuli sanottua... ainiin, Pastilli?
Artist
09.09.2005 19:32:40
no jaa:D Iommiki Sabbathin aikana katteli sormia ja yleisö oli aivan taivaissa, mutta riippuu vähän jonkun mielestä lavashowta pitäs olla enemmän ja joittenki mielestä vähemmän, mutta hyvä aihe!

Iommilla oli kuitenkin kaikesta huolimatta melkoinen lavapresenssi, huolimatta siitä ettei hän siellä riehunut. Tai ehkä juuri siksi. Vähäeleinen, mutta jotenkin vaan niiiiiin cool.
Some folks like water, some folks like wine, but I like the taste of straight strychnine! *Bella Italia #10*
Lord of the strings
09.09.2005 19:58:03
Iommilla oli kuitenkin kaikesta huolimatta melkoinen lavapresenssi, huolimatta siitä ettei hän siellä riehunut. Tai ehkä juuri siksi. Vähäeleinen, mutta jotenkin vaan niiiiiin cool.

Jätkällä on kyllä karismaa. Liikkuu hirveä vähän ja ei paljon riehu. Mutta jätkä nostaa jalan monitorin päälle ja katsoo yleisöön viekkaasti hymyillen ja jengi on aivan pähkinöinä.
"Who are you? How did you get in?" "Well, i'm the locksmith and.. I'm the locksmith." Pastilli?
Stradlin
09.09.2005 20:56:48
Jimmy Page ei tainnu myöskään pahemmin yleisön kanssa flirttailla, lähinnä Plantin kanssa :D Coolisti se vaan katteli kitaraansa tai keinahteli silmät kiinni.
Paitsi joskus se sillai "sweeppas" katseellaan koko yleisön laidasta laitaan, oikea käsi osoittaen yleisöön.
Onkohan muut huomannu tollasta...
Ain't It Fun?
J.Hollström
09.09.2005 21:59:07
Itse soittaessani olen suurimman osan ajasta silmät kiinni. Siitä on paha katseen suuntaa alkaa analysoimaan.

Viimeisellä keikalla, kun en laulanut leadia, oli aikaa tsekkailla myös yleisöä. Mutta jotenkin se tuntui tirkistelyltä. Siispä keskityin oleelliseen eli omaan soittooni. Se ei tarkoita että alan tuijottamaan otelautaa, vaan ihan siihen musaan uppoutumista. Feelistelyä.
Vasenniplaaja
10.09.2005 11:47:21
Seppäs-Teppo sanoi meikäläistä kerran Äänekosken Ritchie Blackmoreksi, kun katsoin koko ajan lattiaan. En siis kitaraan vaan lattiaan.
Aria ariari isa, vena amiria asaria.
Hannu H.
10.09.2005 13:10:30

No mutta näinhän itse Metallicakin toimii.
No en mielestäni missään vaiheessa Metallican lava-aktiakaan kehunut.
Hetfield seisoo paikoillaan ja laulaa mikkiin, ja välillä kävelee suht rauhallisesti paikasta toiseen ja palaa taas mikin luokse.
Semmonen Britneyltä ja muilta teinipoppareilta bongattu pallomikki headsetillä olis aika hewiuskottava! Mahdollistais liikkumisenkin paremmin =)
Kirk Hammett katselee pääasiassa otelautaa ja vaihtaa rauhallisesti välillä paikkaa. ;)
Kirkillä nyt muutenkaan ole mitään väliä...
Päiväduuni on vain harrastus jolla kustannetaan se oikea työ.
Artist
10.09.2005 15:05:09
Lisätään nyt vielä sen verran, että vaikka se lavalla liikkuminen näyttää yleensä ihan hyvältä, tulee kyllä todellinen lavakarisma jostain täysin muusta kuin väkinäisestä riehumisesta. Kyllä se kokemus vaan tässäkin näkyy.

Mike Ness olisi Mike Ness, vaikka jalat olisi liimattu lattiaan.
Some folks like water, some folks like wine, but I like the taste of straight strychnine! *Bella Italia #10*
moottorisaha
10.09.2005 15:19:05

Semmonen Britneyltä ja muilta teinipoppareilta bongattu pallomikki headsetillä olis aika hewiuskottava! Mahdollistais liikkumisenkin paremmin =)

Haha. :)
"Roll with it, or get rolled over motherfucker!" - Dimebag Darrell 1966-2004 R.I.P.
overthewall
10.09.2005 23:29:31
Mä olen ihan samaa mieltä keskustelun aloittajan kanssa.
Katsoin kerran siskon kanssa Blindguardianin konserttivideon ja mua alkoi oikeasti vituttaa se että kitaristi tuijotti kokoajan kitaraansa hiukset silmillä. Kaikki samanlaiset ja vastaavat voivat samantien laittaa paperipussin päähän ja mennä sinne verhon taakse soittelemaan jos ei kiinnosta. Mä veikkaan että Suomesta ei löydy kovin montaa kitaristia jotka pystyy yleisöä viihdyttämään pelkällä soittamisella.
moottorisaha
11.09.2005 03:59:32

Mä veikkaan että Suomesta ei löydy kovin montaa kitaristia jotka pystyy yleisöä viihdyttämään pelkällä soittamisella.

Njaa, no itseäni viihdyttää pitämissäni bändeissä lähinnä heidän musiikkinsa (jopa suomalaisissa). Sirkuspelleily tulee sitten ehkä kakkossijalla tjsp. :)
"Roll with it, or get rolled over motherfucker!" - Dimebag Darrell 1966-2004 R.I.P.
McNulty
11.09.2005 15:26:41
bongaa yleisöstä jonkun kissan niin voi sitä tiirailla siinä samalla kun lurittelee :)
zuppermuhle
11.09.2005 16:55:40
bongaa yleisöstä jonkun kissan niin voi sitä tiirailla siinä samalla kun lurittelee :)

Sitten se kissa iskee silmää ja lurittelu menee päin hanuria, kompastut johtoon, plektra putoaa ja lyöt pääsi monitoriin :)

Itse katselen milloin sattumanvaraisesti eteenpäin ta oikeaa kättä. Joskus vasenta.
McNulty
11.09.2005 17:00:51
Sitten se kissa iskee silmää ja lurittelu menee päin hanuria, kompastut johtoon, plektra putoaa ja lyöt pääsi monitoriin :)

Noinkin siinä voi käydä, mutta samaa menoahan se on esim. Eläkeläisilläkin. Hyvin menestyvät Saksassa :) (mikähän siellä ei menestyis jos Hasselhoff myy miljoonia siellä)

Pääasia on että tarjotaan kunnon show yleisölle... tuohan tuo pökertyminenkin vaihtelua lavalla seisoskeluun.

Itse katselen milloin sattumanvaraisesti eteenpäin ta oikeaa kättä. Joskus vasenta.

meitil on biiseissä sellasia kohtia ettei ole kuin vokaalit, rummut, basso ja vähän jotain synajuttua taustalla... siinä pääsee kitaristit ainakin lepuuttamaan. Skittasoolojen aikana taas laulaja pääsee pälyileen ja säheltämään. Rumpalia nyt ei edes kannujen takaa näe... ja basisti on muuten vaan verhojen takana piilossa, ei sellasia kehtaa lavalle tuoda :)
jjylli
11.09.2005 17:17:12
se on kovaa hommaa olla kitaristi. joutuu keskittymään niin monenlaisiin asioihin. on se hurjaa..
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)