fox 10.09.2005 16:11:46 | |
---|
Sitäpaitsi, kaikista kitaroista löytää vikaa. Etenkin jos etsimällä etsii. Toisille jotkut viat ovat ominaisuuksia. Toiset tykkäävät niistä pienistä "vioista" joita jossain on. Turha niistä on käydä valittamaan. No näinpä, ja jos aikoinaan olis tuota remontti/virityshommaa tehdessä jotenkin erotellu töitänsä "riippuen siitä mitä lavassa lukee" niin se olis ollu voi-voi.. 8) Asiaan taas: Jos kuitenkaan ei pidä tuollasesta "täyskokoisesta" 335-tyyppisestä, niin nythän on ollut jonkin aikaa Giballa tuota 36x-sarjaa eli pienemmällä bodylla..vähän kompaktimpi se, jos vierastaa 335-kokoista runkoa. Huomattavaa kaikissa semiakustisissa, "riippumatta siitä mitä lavassa lukee", seuraavaa Koska se kansipuu on melko ohut akustisen soinnin kannalta, ei auta yhtä karskisti käsitellä, kuin lankkua, luonnollisestikaan. Jakki on kannessa, joten suosittelisin kulmaplugillista johtoa (kuten toki kaikissa, joissa jakki on noin) sillä sen suoran plugin päälle astuu kuitenkin joku, tai vastaavaa. Ohut kansipuu repeää tai murtuu siitä. Korjaus-ja virityshommat on semiakustisissa hankalia potenssiin kymmenen, kaikki mikinvaihdot, switchin korjaukset ym. Tuo switchi on joissain semeissä se "heikko kohta", varsinkin jos se on Switchcraft-klooni. Box-switchi on kestävämpi, ja toki tietty se "hurjan kallis" Switchcraft, sitä käytetään joissakin kitaroissa.. |
Mikäli ryhdytään sähkösoittimilla tekemään _merkkikohtaisia_ vertailuja, niin vähin, mitä voitaneen vaatia, olisi se, että molemmat ovat ns. "pakasta otettuja", muussa tapauksessa eivät ole mitään vertailuja, minusta, vaan selventäviä klippejä, joidenkin trimmausten aikaansaamista parannuksista. No just noin on! Ja jos aikuinen mies on ostamassa Gibsonia, niin hän on ostamassa Gibsonia. Eikä tosiaankaan mitään E-merkkistä pärekoria tai T-merkkistä ookoo-työkalua-mikkien-ym-ym-vaihdon-jälkeen. Jos jotkut on ylihintaisia, niin eivät Gibsonit vaan T-merkkiset. Niihin kun pitää vaihtaa mikit ja katkaisijat ja virittimet heti kättelyssä. Ja sen jälkeenkin ovat vain hyviä kopiota. |
Joees 11.09.2005 02:14:49 | |
---|
No näinpä, ja jos aikoinaan olis tuota remontti/virityshommaa tehdessä jotenkin erotellu töitänsä "riippuen siitä mitä lavassa lukee" niin se olis ollu voi-voi.. 8) Hehhee, vaan mitä sitä suotta erottelemaan. Kitara kuin kitara.
Asiaan taas: Jos kuitenkaan ei pidä tuollasesta "täyskokoisesta" 335-tyyppisestä, niin nythän on ollut jonkin aikaa Giballa tuota 36x-sarjaa eli pienemmällä bodylla..vähän kompaktimpi se, jos vierastaa 335-kokoista runkoa. Hitto, soiko nuo 36x-sarjalaiset miten verrattuna isoveljiinsä? Huomaako niissä mitenkään sitä eroa? En oo meinaa koskaan moista päässyt testaamaan vaikka noita 355-malleja on soitellut enemmän jos vähemmän niin G:tä, T:tä kuin muitakin. Nuo ovat kyllä varsin nättejä kitaroita nuo pienemmällä kopalla varustetut essit. Vaikka ei 35x:ssa mulla mitään ongelmaa ole koon suhteen. Mutta itse satun vaan olemaan hintelä kaveri niin 36x-sarjan mallit vois näyttää hitusen paremmalta ;) Se on kohtuullisen koomista kun kitara on yhtä iso kuin soittaja, hehee! Groooove is in heart!
Sama se millä argumenteilla ei-äänet voittaa kunhan ne voittaa. Se on protestointia ja merkki siitä, että tavallisillakin ihmisillä on vielä pokkaa käskeä päättäjien suksia helvettiin. -Jani The Rock |
Jucciz 11.09.2005 02:17:57 | |
---|
Minäkin oon alamittanen (176cm), mutta kyllä 335 on juuri sopivan kokoinen kepukka. |
Joees 11.09.2005 03:00:26 | |
---|
Minäkin oon alamittanen (176cm), mutta kyllä 335 on juuri sopivan kokoinen kepukka. Ota tuosta vielä sellainen 6-7cm pois niin ollaan minun mitoissa ;) Ja muutenkin olen riisitikku, heh. Groooove is in heart!
Sama se millä argumenteilla ei-äänet voittaa kunhan ne voittaa. Se on protestointia ja merkki siitä, että tavallisillakin ihmisillä on vielä pokkaa käskeä päättäjien suksia helvettiin. -Jani The Rock |
Les Fender 11.09.2005 11:41:06 | |
---|
Kitara tykkää kun sillä soitetaan!! |
Joees 11.09.2005 13:21:48 | |
---|
Hintataso tuntuu siel olevan huomattavasti inhimillisempi. Esim tämä liikkeestä:http://www.vintage-guitars.se/1998_Gibson_ES-335_93388350.htm pyöreät 1800€, Suomessa luultavimmin 2 ja risat Vitsi nuo mustat essit on komeita! Joskus kun on varallisuutta tarpeeksi niin täytyy moinen ostaa. Täytyykin tsekata tuo vintage-guitars sivusto vähäsen tarkemmin jos löytys jotain mielenkiintosta. Groooove is in heart!
fox 11.09.2005 14:01:58 | |
---|
Eipä taida tuota 36* sarjaa pahemmin käytettyjen markkinoilla vielä liikkua? Ainuttakaan en oo vielä nähnyt.. Enkä osaa yhtään sanoa, kuinka muuten noita tehdään, kun ei oo enää noita "kontakteja" tuonne vapriikkiin, sen jälkeen ku Juszkievicz ja kumppanit tehtaan osti.. Varmaan edelleen 40:n batcheissa valmistetaan... Tuosta kokojutusta, itse en oo Gibsonin pikkukoppasta kädessäni pitäny, mutta sen sijaan Artisti- AM:miä muutamaa. Ohhan se näppärän kokoinen kitara, vähän tavan LP:tä isompi, muttei paljon.. Sähkösoundit hienot, toki akustisena pienemmän kaikukopan takia hiljasempi, mutta hyvin pystyy akustisenakin soittelemaan.. Hintapoliittisesti ehkä Ruotsi, Saksa ja Englanti.. Saksassa on paljon hyviä kitaroita... Silloin muinoin tuli etupäässä Ruotsista ja Englannista noita välityskeikkoja tehtyä, tarjontaa enemmän ja tosiaan aavistuksen verran huokeampaa. Fox! NYt olis tilaisuus korjata tuo puute:) epäyssä tarjolla -66 malli http://cgi.ebay.de/Gibson-ES-335-12 … QcategoryZ46648QQrdZ1QQcmdZViewItem Ilmeneekö minkäänlaista GAS oireilua enään? Kyllähän teillekkin nyt _yksi_ vielä.... Ynh, ynh...2100 on aikas paljon, loppupelissä noita tehtiin 2062 kappaletta, ettei se ihan NIIN harvinainen oo.. Folk-rock boomin kulta-aikoina tuolla olis käyttöä ollu. Mutta kun mulla tuo lankku on jo. Olishan se kyllä komia.. Mutta tosiaan, 12-kielinen sähkis on valitettavasti melko harvoin tarvittu, hieno soitin... |
Artist 12.09.2005 08:09:17 | |
---|
Sunnuntaina olen uudelleen kävelemässä Fredalla, joten voisin tsekata onko Aron Soittimessa tuo keppi, ja jos on niin voin infota tänne hintaa. Jep, oli tuo keppi vielä Aron Soittimen ikkunassa. Punainen ES-335, muistaakseni tais olla vuodelta 89. Ihan hyvässä kunnossa näytti olevan, en tosin pidempään jaksanut tsiigailla siinä. 2200€ oli hinta. Some folks like water, some folks like wine, but I like the taste of straight strychnine!
*Bella Italia #10* |
Les Fender 10.10.2005 13:11:27 | |
---|
Joskus asiat vaan loksahtavat kohdilleen.. Olin ihan muissa asioissa liikenteessä kun tämä 97' valmistettu Gibsoni törmäsi minuun: http://www.angelfire.com/wizard2/jouskari/es335/ Juuri se väri, juuri sellainen kaula (Täytyi oikein jälkeenpäin rautalangasta vääntää malli 72' LPn kaulasta, tuo on ihan sama: Foxin sanoin "Kapee ja nopee") Ammattimuusikon sopivasti kuluttama ja hintakin kohillaan. Ei sit tarvinnu Saksan ebaystä ostaa toivotaantoivotaan kitaraa:) Viikonlopuksi otin kokeiltavaksi, vaikka lopputuloksen osasin jo arvata. Pitäis pysyä kaukana noista musakaupoista=) Kitara tykkää kun sillä soitetaan!! |
edgehill 10.10.2005 13:15:47 | |
---|
Kateeksi käy! Siitä huolimatta onnittelut! |
fox 10.10.2005 13:19:34 | |
---|
Joskus asiat vaan loksahtavat kohdilleen.. Olin ihan muissa asioissa liikenteessä kun tämä 97' valmistettu Gibsoni törmäsi minuun: Samalla kuului pieni ääni: "Osta minut, vie kotiin, tahtoo..." Viikonlopuksi otin kokeiltavaksi, vaikka lopputuloksen osasin jo arvata. Pitäis pysyä kaukana noista musakaupoista=) *Myhäilö* Siinähän sitte ihmettelet... =) |
Joees 10.10.2005 15:13:59 | |
---|
Joskus asiat vaan loksahtavat kohdilleen.. Olin ihan muissa asioissa liikenteessä kun tämä 97' valmistettu Gibsoni törmäsi minuun: http://www.angelfire.com/wizard2/jouskari/es335/ Juuri se väri, juuri sellainen kaula (Täytyi oikein jälkeenpäin rautalangasta vääntää malli 72' LPn kaulasta, tuo on ihan sama: Foxin sanoin "Kapee ja nopee") Ammattimuusikon sopivasti kuluttama ja hintakin kohillaan. Ei sit tarvinnu Saksan ebaystä ostaa toivotaantoivotaan kitaraa:) Viikonlopuksi otin kokeiltavaksi, vaikka lopputuloksen osasin jo arvata. Pitäis pysyä kaukana noista musakaupoista=) On se kyllä komia! Kelpaisi mullekin! Groooove is in heart!
goose 27.03.2006 00:59:09 | |
---|
Kaivellaas vähän vanhoja. Kertokaas vähän kokemuksia 2000-luvun 335:sista. Onko samaa kauraa edelleen kun 90-luvulla? Kaulaprofiili lienee se yksi ja sama edelleen, mikit '57 classicit ym. Täytyyhän sitä antaa kaverinkin välillä voittaa.. |
MarkoA 27.03.2006 08:44:09 | |
---|
Mulla on kans ´97 335, joten vertailukohtaa on. Pääsin testailemaan pari vuotta sitten joko ´00 tai ´01 mallia, en muista kumpi oli kyseessä. The Dot mallia silti. Mutta kaulan tuntuma oli kitarassa hyvin lähelle sama kuin tuossa omassa. Sanoisimpa jopa että tismalleen sama profiili 60´s slim taper, mulla vaan ehkä hieman kuluneempi lakka tjms. koska omassa kitarassa kaula ei tunnu niin "tahmealta" soittaa. Omassani oli myös aluksi todella tahkea kaulatuntuma, varsinkin kun kädet hikoaa oikein kunnolla. Erona oli myös kaulan ja bodyn reunalista/lakkaus. Eli mulla eroaa kaula ja bodyn lista toisistaan selvästi, kaulan lakkaus ikäänkuin tulee listan päälle. LesFenderin kanssa vertailtiin noita meidän "sisaruksia" kun molemmat on ´97 mallia. Tuntuvat olevan samasta muotista tulleita kaikkine ominaisuuksineen. Kaulan reunalistan halkeamat lähes joka nauhan kohdalla tuntuu olevan 335:n kirous. Ainakin ´90 luvun malleissa joita olen nähnyt. Tätä ei kyllä kädellä tunne mitenkään, mutta harmillinen detaili tän hintaluokan soittimessa. "Gibsonin" kanta aiheeseen oli, että on ihan normaalia, varsinkin jos kitara tuodaan suhteellisen tuoreena tänne pohjolan pakkasiin ja kuiviin olosuhteisiin.Tuli nimittäin kyseltyä aiheesta, silloin kun nuo halkeamat alkoi ilmestyä muutaman kuukauden kuluttua ostamisesta. Nyt ne eivät häiritse. Kitara itsessään on ollut kyllä koko ajan juuri niin hyvä kuin se vain voi olla. Mitään muutoksia kaulassa tai otelaudassa ei ole ja soitettavuus on pysynyt koko ajan samana. Sähköt toimii erittäin mallikkaasti (vailla rutinoita!!) ja parhautta tässä kitarassa on, että kun pudottaa potikasta volumea, pysyy soundi silti kirkkaana ja kuulaana. Eikä ole treble-bleed kytekentää! ´57 Classic mikit on kyllä todellinen benchmarkki blues-rock mikeille. 2000 luvun kitaroissa foorumeilta luettuna on pistänyt silmään kommetti kuivasta otelaudasta. En ole sellaiseen törmännyt ja voi olla kateellisten paneskelua, mutta tarkastelun arvoinen asia kumminkin. Hintahan näillä Gibsoneilla on kyllä suoraan p*stä jos ihan detaili tasolla vertaa saman hintaluokan pienempien pajojen tuotteita niin viimeistely vois Giballa olla tarkempaakin. Meikäläisen the Dot Reissue ´97 http://muusikoiden.net/dyn/members/8318.jpg- Rockin' in the evenin' when the sun goes down
Mean guitar, that's a swingin' old town
Rockin' and a-rollin' just a little while
Ain't got no rollin', ain't got no holdin'... |
Les Fender 08.01.2007 17:51:30 | |
---|
Huom! Olet kirjoittamassa yli 287 päivää vanhaan ketjuun! Niinpä... ei se ostamisen roplematiikka meikäläisen osalta tuohon loppunut. Tarjoutui tuossa viimekeväänä ostaa Dove ja GAS johti (taas) mielenhäiriöön ja menin myymään Essin........................Niinpä, virhe, mutta ajattelin ettei toisen Es:n löytäminen mikään ongelma ole. Dove on huomattavasti vaikeampi tapaus ja sen ostamisessa esim. ulkomailta on kokopuisena akustisena riskialttiimpaa kuin Essin. Kahdesta huonosta vaihtoehdosta valitsin sit tämän. Mitäpä sitten tapahtui? Gibson (maahantuoja?) keksi nostaa oikein reilulla kädellä hintoja ja tietysti korotus osui pahiten vielä tuonne ES osastolle. Hinnat pomppasivat tuollaisen 300e ylöspäin. Samaan aikaan myös sitä ennen torilla ollut jopa runsas tarjonta tyrehtyi täysin. Muistaaksen tässä noin puolen vuoden sisään siellä on ollut alle viisi Es335:sta. Vaan mikäpä ihme tuo onkaan, eihän noista kukaan halua luopua;) Minkään muun kitaran myynnistä en ole ikinä kuullut oikein mitään kuittailuja, mut tuosta tuli. Rankkaa piikittelyä:O( Aina kun luki jotain aiheeseen liittyvää niin korpesi. Asiaan: Viimeviikolla tuska helpotti ja kotiin rantautui http://muusikoiden.net/dyn/users/15131.jpg2005 valmistettu ja pitäähän sitä nyt sitten -97 malliin verrata. Nykyisethän on valmistettu Custom Shopin linjoilla ja täytyy kyllä sanoa että ainakin tässä on viimeistely huomattavasti parempaa kuin aikaisemmassa. Edellisessä oli nuo Marko A:n mainitsemat maalia otelaudan bindauksen päällä, bindauksen lakkaus halki nauhojen kohdalta. Myös otelauta oli aikas kuivan näköistä ruusupuuta, johtuiko sitten edellisen omistajan huolimattomuudesta? noista mikään ei vaivaa nykyistä. Edellisen kansipuut olivat erittäin loimukkaita/kuviollisia kenties tuosta, iästä, aikas ohuesta nitrolakkauksesta ja edellisestä käyttäjästä johtuen lakkauksessa oli myös jonkin verran halkeamia. Nykyisen kuviot ova hillitympiä. Spekseiltään tuo on samanmoinen. 57 classicit, 60 slim taper kaula, dotsit. Laukku on näemmä nykyään musta ja numero"lukko" ei ole. (Enpä sitä ole koskaan kaivannutkaan) Niin ja se tärkein eli soitettavuus ja soundi on sitä samaa parhautta, mitä edellinenkin. Tiedä sitten miten otelauta/kitara elää kun ei ole vielä Suomessa talvea viettänyt, mut olen kyllä muutenkin huolehtinut kämpän ilmankosteudesta. Eiköhän ne tehdaskitarat alkais olla meikäläisen osalta tässä... (Uskonkohan mä itsekkään tota, hmmm.) "Living is easy with eyes closed!" |
fox 08.01.2007 18:01:25 | |
---|
ästä, aikas ohuesta nitrolakkauksesta ja edellisestä käyttäjästä johtuen lakkauksessa oli myös jonkin verran halkeamia. Tuppaa Suomessa tulemaan noita, nitrolakattuihin kitaroihin, "weather checking"iä. Tiedä sitten miten otelauta/kitara elää kun ei ole vielä Suomessa talvea viettänyt, mut olen kyllä muutenkin huolehtinut kämpän ilmankosteudesta. Eiköhän ne tehdaskitarat alkais olla meikäläisen osalta tässä... (Uskonkohan mä itsekkään tota, hmmm.) Otelautaan sipaiset ennen kevään üüberkuivia ilmoja vähä sidruni-öljyä.. Hienon näkönen, onko tuo firebursti tuo väri, kun on kovin samanmoinen ku tuo: http://muusikoiden.net/dyn/users/14110.jpgOi, onnea uudelle semiakustiselle! 8) |
Kuha 08.01.2007 18:27:29 | |
---|
Asiaan: Viimeviikolla tuska helpotti ja kotiin rantautui http://muusikoiden.net/dyn/users/15131.jpg Onneksi olkoon, hieno on! Tuo on samanlainen Tribursti, jonka tilasin käytettynä Codasta. Oli vaan tuo mun ESsi saanut sen verran kuljetuksessa kyytiä, että kaula oli lavan juuresta napsahtanut poikki. Tästä suivaantuneena marssin Kitarapajaan ja tilasin uuden Vintage Sunburstin. Sattui sitten tulemaan vielä nauhatyöltäänkin hyvä yksilö; nauhat on kunnolla pyöristetty ja työn jälki hyvä. Niissä muutamissa uusissa ESseissä, mitä olen testannut on ollut Gibsonille tyypilliset, melko kantikkaat nauhat. Kaulan profiili on 60's slim taper, mutta verrattuna esim. omaan Specialiin jossa vastaava profiili, niin tässä on vähäsen muhkeampi profiili. Mun käteeni suorastaan täydellinen. Työn jälki on yleensä ottaen muuten oikein hyvä, mutta bodyn bindaus on paikoin tehty "sinne päin". Soitettavuus ja soundit on sitten ns. jumalaiset. Muistakaa venytellä. |
Les Fender 08.01.2007 18:31:47 | |
---|
Otelautaan sipaiset ennen kevään üüberkuivia ilmoja vähä sidruni-öljyä.. Hienon näkönen, onko tuo firebursti tuo väri, kun on kovin samanmoinen ku tuo: http://muusikoiden.net/dyn/users/14110.jpg Oi, onnea uudelle semiakustiselle! 8) Kiitokset. Juu, täytyy öljytä kun kielet vaihtaa. Väri on tri-burst, saman oloinen kun sun hieno fireburst, mut fb:ssa näemmä tulee tuo punainen pidemmälle kohti keskustaa. Hienoja värejä, eikä ole kaiketi ihan tavanomaisempia (ainakaan toi fb). Fendereissä enämpi noita tri-bursteja näkee. "Living is easy with eyes closed!" |
Kuha 08.01.2007 18:34:40 | |
---|
Minkä painoinen, Les, tuo sun Tribursti on? Mulla vaaka näyttää 3,97 kg. Muistakaa venytellä. |