On tässä tullut ajankohtaiseksi jonkinlaisen tallentimen hankkiminen, kun pitäisi tehdä demo ja ihan viimeisen päälle. Tuttuja ovat digiraitanauhurit, mutta olen keksinyt, että miksei tietokone ja siihen sopiva ohjelma. Paitsi en tiedä musiikin tallennusohjelmista yhtään mitään, tietokoneista jonkin verran. Nyt pyytäisinkin ystävällisesti neuvoja millainen systeemi pitäisi olla. Erityisesti, millainen äänikortti ja ennenkaikkea millainen ja mikä softa olisi hyvä ja toimiva? Onko mahdollista, että äänikortin kautta voi heittää suoraan esim. eri instrumenteilla juttuja sisään. Onko sellaisi ohjelmia, joilla pystyy rakentamaan rumpuraidan ihan haluamakseen? Itse olen käyttänyt ainoastaan nuotitusohjelmaa GuitarPro:ta. Tiedosta kiitollinen! |
Veikkaisin, että voisi tulla enemmän vastauksia tuolla Tietokoneet ja Musiikkiohjelmat-palstalla, siellä on jo valmiiksikin vastaavaa pohdintaa :) Alkoholin nauttiminen krapulaa edeltävä päivänä aiheuttaa päänsärkyä ja äkillisiä pahoinvointikohtauksia! |