Aihe: Tiedättekö mitä tänne tarvitaan?
1
mz
06.06.2003 15:32:43
FAQ.

Tajusin sen tänään selaillessani kuumeisesti tätä basso-palstaa, koska oikeasti mietin vakavasti basson hankintaa - vaikka läheiseni suhtautuvatkin ajatukseen erittäin epäluuloisesti.

Yritin löytää, mitä ominaisuuksia bassolta pitää vaatia ynnä muuta. Paljon kysymyksiä on mielessä.

Eli esimerkiksi mitä materiaalia basson tulee olla, miten eri materiaalit toimivat, joitakin esimerkkejä eri bassojen toimivuudesta, kielien määrä ja niiden hoito, hintaluokat ym. Jatkan tästä lisää himassa jos ehdin.. tajusitte varmaan tälläkin jo pointin.
Karlsson
06.06.2003 15:51:36
"Sehän selviää vain maistamalla!" -Riitta Väisänen
mz
06.06.2003 18:17:57 (muokattu 06.06.2003 18:20:05)
Löysin tuon threadin kyllä itsekin, mutta kuinka moneen mieltäni askarruttavaan kysymykseen löydän vastauksen tuolta? Ehkä kielistä siellä on jotain pientä, eipä sitten sen enempää.

Kunnollista FAQ:ta bassonhankinnasta tarvittaisiin ihan oikeasti. Tai ainakin minä tarvitsen, mahdollisesti moni muukin joka basson hankkimista miettii. Onhan synapalstallakin jonkunlainen, eikö?

En minä törmännyt tällä palstalla oikein kunnollisiin ohjeisiin missään. Totta kai on vaikeaa tehdä täysin aukottomia ohjeita, tiedän sen, mutta kaipa jotain yleisesti tunnustettuja juttuja on, mihin asiantuntijat kiinnittävät huomiota?
Definhel
06.06.2003 19:06:48
Kuuntelee kaikkea hyvää painottaen raskaampaa, melodista kitaramusiikkia.

Jos tälläistä rupeat soittelemaan niin 5-6 kieltä, näyttää uunolta heilua lavalla 4k. kaulassa, sellasethan on pienempiä kuin mun "kaverini", toisaalta jos bluesia tai jatsia rupeet soittelemaan niin sillon käy 4k. Ja voit kysyä alan kaupoista enemmän infoa, käytettynä saa halvemmalla.
Be Chrool To Your Scuel
mz
06.06.2003 19:47:03
Jep, molemmat olen ottanut huomioon. Eli viisikielistä olen hankkimassa, ja käytettyäkin hyvin suurella todennäköisyydellä (budjetti on varsin tiukka (=muutama sata euroa) muttei kuitenkaan ole tarkoitus mitään täyttä jousipyssyä hankkia.

Tosiaan ajatuksissani on päällimmäisenä tuo Ibanez TR, jonka voisi saada noin 300 eurolla. En vain tiedä yhtään, että voiko tuollaiseen luottaa - eivät tänään vierailemassani musiikkiliikkeessäkään osanneet sanoa. Kysyin myös kyseisen ostoksen järkevyydestä täällä jo alemmas vajonneessa vanhassa ketjussa.
Anarkiapurilainen
07.06.2003 00:52:35

Jos tälläistä rupeat soittelemaan niin 5-6 kieltä, näyttää uunolta heilua lavalla 4k. kaulassa, sellasethan on pienempiä kuin mun "kaverini", toisaalta jos bluesia tai jatsia rupeet soittelemaan niin sillon käy 4k. Ja voit kysyä alan kaupoista enemmän infoa, käytettynä saa halvemmalla.

Olen täysin eri mieltä ylläolevan kirjoituksen kanssa. 4-kielinen basso riittää suurimpaan osaan raskaasta kitaramusiikista ihan hyvin. 5-kielinen on välttämätön vain jos vedetään biisejä tylyillä virityksillä. 6-kielisistä ja siitä ylöspäin ei kannata puhua, jos ei soita jazzia, progea tai muuta musiikkia jossa tarvitaan bassoltakin liikaa nuotteja liian suurelta alalta.
"Free your mind and your ass will follow"
hjukke
07.06.2003 00:54:17

pari sataa lisää (ovh.noin 500€) niin saat helevetin hyvän warwickin 5-kielisen rock bassin
"There are 10 types of people in this world. Those who understand binary, and those who don't."
NYdoll
07.06.2003 14:43:39

jos haluaa nelikielisestä siirtyä viiskieliseen hyvä siirtymämalli on ibanez gsr 205. ei ole hinnalla pilattu ja on erittäin kelpo perusbasso. tietenkin H-kieli tuntuu hieman hataralta, mutta varmasti on parempi peli kuin squierin viiskieliset.
Late
07.06.2003 23:52:32
Halvimmat bassot maksaa 1500 wanhaa rahaa

No kyllähän Thomanilta jotain ritsoja irtoaa 170 eurolla...
Kunniahan tässä menee, mutta maine toisaalta kasvaa.
KMT
08.06.2003 03:56:06

No kyllähän Thomanilta jotain ritsoja irtoaa 170 eurolla...

No laadussa ei taida niissä olla kehumista...
Homma hanskassa, hanskat hukassa... Hoho.
Karlsson
08.06.2003 08:35:30
näyttää uunolta heilua lavalla 4k. kaulassa, sellasethan on pienempiä kuin mun "kaverini",

Tässä on ttiivistettynä jotain olennaista soittamisesta, musiikista ja muusikkoudesta. Kaunista...
"Sehän selviää vain maistamalla!" -Riitta Väisänen
Late
08.06.2003 15:59:43 (muokattu 08.06.2003 16:00:42)
No laadussa ei taida niissä olla kehumista...

Sen takia niitä sanotaankin ritsoiksi, tai niinkuin tämän threadin aloittaja: jousipyssyiksi.
(| -->
Kunniahan tässä menee, mutta maine toisaalta kasvaa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)