Aihe: Thomann
1 2 3 4 58 9 10 11 1297 98 99 100 101
Wiitala
07.09.2005 17:22:38 (muokattu 07.09.2005 17:25:39)
Ikinä en ole mitään tilannut, enkä ajatellutkaan tilata. Tämä siksi että mielestäni jokaista soitinta tulisi pystyä kokeilemaan ennen ostamista. Mutta nyt...

Saisin erään perkussioläjän ostettua Thomannilta yli 200€ halvemmalla kuin mikä halvin tarjous on suomessa. Ja suomessa ei ole edes maahantuontiä kyseisille runpuille. Ei siis tiedä milloin saapuisi. Paha paha paikka nyt köyhällä opiskelijalla. : )

Jos olisi kyse jostain 2100€ vastaan 2300€ niin varmaan ostaisin suomesta, mutta kun hinnat ovat T-kaupan 590€ vs. S-marketin 840€. Ääh...

Ja kaiken lisäksi tuota läjään kuuluvaa piccolosnareständiä ei ole maahantuojallakaan, eikä tiedetä milloin saapuu lissee...
"Siat pääsee taivaaseen, ihmiset ei. Liity meihin enkeleihin."
eza666
09.09.2005 10:33:43
Olen jonkunverran ostanut Thomannilta. Viimeksi bassonupin.Kaikki on mennyt hyvin joka ikinen kerta. Bassonuppi ei ollut varastotavaraa mutta Sami Rautio Thomannilla piti minut hyvin ajan tasalla koko ajan. Jos teitä joku asia epäilyttää kehottaisin ottamaan yhteyttä Samiin etukäteen. Thomann on kuin mikä tahansa musiikkikauppa siinä mielessä että sielläkin on myyjiä. Jopa suomenkielisiä kuten Sami.
Viimeksi toissapäivänä mailasin Samille ja kysyin eräästä bassokaijutinelementistä. Netissä ei ollut mainintaa elementin impedanssista. Samillakaan ei valitettavasti ollut arvoja tiedossa mutta olisi jopa mitannut resistannsin ja ilmoittanut minulle jos niitä vain olisi ollut varastossa sillä hetkellä. Tuskin missään musiikkikaupassa voisi toivoa parempaa palvelua. Lakatkaa itkemästä. Kyllä Thomannilla saa palvelua jos tarvitsee.

No täytyy ollla hyvää palvelua kun muistit mainita myyjän nimen viisi kertaa viestissäsi...
Abugali
09.09.2005 12:52:16
Ei ole minkäänlaista ongelmaa ollut, kun olen joku kymmenisen kertaa tilannut.
lvis
10.09.2005 14:31:05
Niinpä niin. Ite katon thomannilta vaan hintoja, kävelen kauppaan ja ostan laitteen. Jos siellä kaupassa on kalliimpi mitä thomannilla, sanon myyjälle että "paas kattoen mitä thomannilla maksaa" ja vinkkaan sille silmää... Ja johan alkaa hinnat tippumaan :p
Omistan hevikepin - rakastan rautalankaa.
spede from hell
10.09.2005 15:12:10 (muokattu 10.09.2005 15:15:01)

Frendi osti digitechin gnx4 multiefektin 460e, monta kuukautta ennen ku se oli suomessa edes kaupoissa. Vitun hyvä laite, toimii moitteetta. Nykyhinta liikkeessä n. 850e. Itse tilasin moitteettoman dimarzion super distortion humbuckerin. Maksoi 77e. Liikkeessä 113e. Siinä ku tilaat muuta sälää, esim. kieliä, plektroja, piuhoja yms. On säästö melkoinen. Meillä on iso porukka joka sieltä silloin tällöin tilailee, eikä kellään ole ollut mitään moitittavaa mistään, toistaiseksi. Tietenki rahalla saa ja hevosella pääsee... Voihan sitä tilata vaikka suoraan tehtaalta, mutta jo tuo gnx4 esimerkki pitäisi vakuuttaa.
(tuskin kukaan kauppias myy mitään uutuutta alle puolet hinnasta. Edes tämä super distortion ei lähde mistään alle satasen.)
Thickfingerz
Teijo K.
10.09.2005 15:19:40

Niinpä niin. Ite katon thomannilta vaan hintoja, kävelen kauppaan ja ostan laitteen. Jos siellä kaupassa on kalliimpi mitä thomannilla, sanon myyjälle että "paas kattoen mitä thomannilla maksaa" ja vinkkaan sille silmää... Ja johan alkaa hinnat tippumaan :p

Minä olen kerran kokeillut tuota, ja sellaista kyräilyä ja juputtamista sai kuulla. Mieluummin maksan vaikka vähän ylimääräistä ja ostan laitteen ilman urputuksia. Ts Toomanni puolustaa paikkaansa tämän takia. Homma on mukavan selkeä, ilman inhottavaa pakollista tinkausvaihetta.
Munsta.
lvis
10.09.2005 16:28:40
Minä olen kerran kokeillut tuota, ja sellaista kyräilyä ja juputtamista sai kuulla. Mieluummin maksan vaikka vähän ylimääräistä ja ostan laitteen ilman urputuksia.

Kannattaa olla liikkeen omistajan kaveri, tai ainakin vakioasiakas.. :)

No okei, tulee se jokusen euron kalliimmaksi kuitenkin. Bisnes on bisnestä; ja sehän on hanurista. Varsinkin musiikista puhuttaessa.
Teijo K.
10.09.2005 16:36:53

No okei, tulee se jokusen euron kalliimmaksi kuitenkin. Bisnes on bisnestä; ja sehän on hanurista. Varsinkin musiikista puhuttaessa.

Edellisellä asuinpaikkakunnallani olikin tuollainen kiinteä asiakkuus yhteen kauppaan. Kun muutin paikkakuntaa niin tuntui että pitäisi aloittaa alusta jonkinlainen musakauppiaan liehittelyjakso. Ei jaksa.
Munsta.
spede from hell
10.09.2005 18:41:53

Satun olemaan liikkeen kaveri, vakiasiakas sekä puolisukulainen... Thomann rules o.k.
Thickfingerz
Wiitala
10.09.2005 20:35:51
Siihen oon tottunu että MISSÄÄN NIMESSÄ musiikkiliikkeessä ei saa mainita Thomannin myyvän halvemmalla!!! Sama kun sanoisi ALKOssa että Tallinnasta saa halvemmalla...

Jos erehtyy tinkaamaan Thomannin verukkeella niin mulkut myyjät mulkkuilevat enemmän. Kivoille/hyville myyjille ei millään kehtaa koko lafkasta mainita sanaakaan.
"Siat pääsee taivaaseen, ihmiset ei. Liity meihin enkeleihin."
gandar
10.09.2005 20:47:54 (muokattu 10.09.2005 20:51:23)
Itse en ole Thomannilta mitään tilaillut, kavereilla on kuulemma ostokset onnistuneet, mutta tuohon Wiitalan kirjoitukseen on kommentoitava kompaten.

Itse en missään nimessä sanoisi kaupassa, että "Liike X myy tätä halvemmalla", koska ainakin jos itse olisin myyntityössä, se herättäisi vain "No osta perkele sieltä"-mentaliteetin. Suora vertaaminen johonkin liikkeeseen menee jo kiristämisen puolelle ("Ostanko täältä vai muualta?") ja myyjät ja kauppa tekevät kuitenkin vain työtään. Jos hinta välttämättä ei ole mieleen, voi huomauttaa ihan yleiselläkin tasolla, että mitä on pientä vertailua tehnyt, niin yleinen hintataso tuntuu olevan halvempi, onkohan tässä nyt hinta ajan mukainen jne. Jos ei hinnanalennus onnistu tai saa vastaukseksi vain vittuilua, niin äänestää sitten suosiolla jaloillaan, mutta usein on tämä metodi ollut ainakin allekirjoittaneelle onnistuneempi kuin suora "Naapurissa on kympin halvemmalla, ostanko sieltä mitä häh, tapelkaa Meidän Asiakkuudestamme?!1"-meuhkaaminen. Kirpputoreilla, divareissa ja muissa paikoissa, joissa tinkaaminen kuuluu ostamisen henkeen neuvottelen joskus pitkäänkin hinnasta, mutta normaalien liikkeiden kohdalla palvelualttius ja joustavuus tuovat pisteet. Ovat ne palvelualankin työntekijät ihmisiä.

Mutta tämä nyt on vain minun 0.02 €
Ceci n'est pas une signature
Teijo K.
10.09.2005 21:26:54

Itse en missään nimessä sanoisi kaupassa, että "Liike X myy tätä halvemmalla", koska ainakin jos itse olisin myyntityössä, se herättäisi vain "No osta perkele sieltä"-mentaliteetin.

Tohon "osta perkele muualta" mentaliteettiin tuntuu silloin tällöin törmäävän vaikka ei Toomannia mainitsisi, joskus riittää kun kävelee sisään putiikkiin. Miusta kyse on suomalaisesta palveluammattien tasosta noin laajemmin. No vaihtoehtoja on.
Munsta.
lvis
10.09.2005 21:42:56
Kirpputoreilla, divareissa ja muissa paikoissa, joissa tinkaaminen kuuluu ostamisen henkeen neuvottelen joskus pitkäänkin hinnasta

Mielestäni myös soitinkaupassa, tinkaaminen kuuluu ostamisen henkeen, vaikka ehkä ei niin suuresti kun kirpputoreilla tai divareissa. Nojoo, jos myyjä sattuu olemaan munapää, niin minkäs teet. Sen liikkeen, mistä ite ostan musavitkaimeni, myyjä (ja pomo) onkin hieno kaveri eikä munapää.

Palvelualttius ja joustavuut tuovat pisteet.

Juuh. Eikö "joustavuuteen" kuulu myös tuotteen hinnasta neuvotteleminen?

En tietenkään väitä, että olis järkevää sanoa kaupassa että "Liike X myy tätä halvemmalla", koska sitähän se ei ole. Mutta kai "palvelualttiuteen" kuuluu se, ettei myyjä ala ruikuttamaankaan, jos sattuu vihjaamaan että yleinen hintataso tuntuu olevan halvempi.
lvis
10.09.2005 22:14:25 (muokattu 10.09.2005 22:14:58)
Minä olen kerran kokeillut tuota, ja sellaista kyräilyä ja juputtamista sai kuulla. Mieluummin maksan vaikka vähän ylimääräistä ja ostan laitteen ilman urputuksia. Ts Toomanni puolustaa paikkaansa tämän takia. Homma on mukavan selkeä, ilman inhottavaa pakollista tinkausvaihetta.

Aivan, jos kauppias sattuu olemaan kyräilevä juputtaja, niin minkäs sille mahdat.
Leikari
11.09.2005 08:35:20 (muokattu 11.09.2005 08:36:24)
Tohon "osta perkele muualta" mentaliteettiin tuntuu silloin tällöin törmäävän vaikka ei Toomannia mainitsisi, joskus riittää kun kävelee sisään putiikkiin. Miusta kyse on suomalaisesta palveluammattien tasosta noin laajemmin. No vaihtoehtoja on.

minun ostokseni eivät yleensä vaadi kummempaa kokeilu tms., joten vähittäiskauppa on vain pakollinen logistinen välivaihe - - thomannin tai esim. st. paulsin hinta on silloin hyvä vertailukohta. Mikäli käyn tavallisessa musiikkiliikkeessä niin kysyn, että paljollako myyvät - jos hinta tuntuu pitävän sisällään turhan paljon ilmaa niin voin todeta vaikka, että "jos myyt xxxx,- eurolla niin ostan" - -ellei tarjous kelpaa on tieto tavaranhankintapaikasta jo olemassa eikä tarvii neuvotella ellei myyjällä ole todellisia kaupantekohaluja.

- - -

musiikkiliikkeiden muusikkomyyjät eivät täällä pajon itsestään ilmoittele - enkä yhtään ihmettele - eipä sillä ammattikunnalla ole kovin suurta ihailijajoukkoa - yleistää ei tietenkään pidä - ehkä niitä pari-kolme hyvää asiansa osaavaa ja palveluhaluista maastamme kuitenkin löytyy

- -

Suomalaisten nettikauppojen hinnat: joku musakauppa.fi tms. taitaa olla pelkästään ammattimuusikoille, jotka voivat vähentää alvit ja muut - millähän moista hintarakennetta so. samat kuin katumyymälässä - käytännössä perustellaan. Periaatteessa silmäkkäin voi sentään tinkiä. Ja jos netistä tilaa niin katsoo kyllä kerralla, että mikä on hinta ja jos ei miellytän niin samalla kllikkaa saksan kauppoihin. . .. eivät ole vieläkään ymmärtäneet nettikaupan luonnetta.
Soitetaan jamia!
arancia
11.09.2005 10:09:46
Thomannilta en ole itse mitään tilannut, enintään kaverin tilauksen yhteydessä itselleenkin tilannut jotakin pientä, minkä tilaaminen muuten olisi ollut kohtuullisen turhaa Saksasta asti.

Mitään Thomannia vastaan minulla ei kauppana ole. Rikkinäisinä saapuneista kamoista olen kuullut puhuttavan, mutta sekin lienee ainakin osaksi pakkaamisen/riittämättömän pakkaamisen syytä.

Soittimia en itse lähtisi Thomannilta tilaamaan, kuulun siihen ryhmään joka haluaa testata soittimensa kaupassa ja ostaa nimenomaan testaamansa yksilön. Ja poppamiehen kirjoitukseen viitaten, erittäin hienoa että saatavilla on tuollaista palvelua.
Tavallaanhan basso ikäänkuin kuuluu tuohon rockmusiikkiin. -Toni Wirtanen
Teijo K.
11.09.2005 10:58:56 (muokattu 11.09.2005 11:01:46)

musiikkiliikkeiden muusikkomyyjät eivät täällä pajon itsestään ilmoittele - enkä yhtään ihmettele - eipä sillä ammattikunnalla ole kovin suurta ihailijajoukkoa - yleistää ei tietenkään pidä - ehkä niitä pari-kolme hyvää asiansa osaavaa ja palveluhaluista maastamme kuitenkin löytyy

Edellisellä asuinpaikkakunnallani olikin ehtinyt muodostumaan hyvä asiakkuussuhde erittäin asiallisen kauppiaan kanssa. Ei tarvinnut kuin kävellä liikkeeseen ja hetken niitä näitä turinoinnnin lomassa tokaista "otan ton" niin hän laski sille laitteelle ihan kilpailukykyisen hinnan ilman tinkaamisia. Psykologista pelisilmää pitää olla. Nyt tuntuu tosi takkuamiselta joka ostos, ja aina jää huono fiilis oli tilanne mikä hyvänsä.

Ps. muitakin postimyyntifirmoja on nyt tullut suosittua. Tälläkin hetkellä on menossa tarjouspyyntö mikeistä yhdelle valmistajalle suoraan. Itse tuotteiden hinnat on selvästi netissä, nyt vain kysäistään vielä postikuluista jotain.
Munsta.
spede from hell
11.09.2005 14:32:26

No totta munassa täytyy ostaa sieltä mistä saa reilusti halvemmalla... Ei kuluttajalla ole mitään velvollisuutta kauppiasta kohtaan, ja kilpailuttamalla kauppoja, laskevat myös hinnat. Mutta kuten sanoin... Jos on millä maksaa, niin sittenpähän maksaa... Mulla ei ainakaan ole varaa ostaa tostnoivaan jotain mitä tarttee. Pakko vähän vilkuilla hintoja vaikka tulot mulla onkin nippanappa suomen keskiarvon yläpuolella. Mutta mulla onkin useampi suu ruokittavana.
Thickfingerz
Bassfuke
12.09.2005 01:09:29
Ikinä en ole mitään tilannut, enkä ajatellutkaan tilata. Tämä siksi että mielestäni jokaista soitinta tulisi pystyä kokeilemaan ennen ostamista. Mutta nyt...

Saisin erään perkussioläjän ostettua Thomannilta yli 200€ halvemmalla kuin mikä halvin tarjous on suomessa. Ja suomessa ei ole edes maahantuontiä kyseisille runpuille. Ei siis tiedä milloin saapuisi. Paha paha paikka nyt köyhällä opiskelijalla. : )

Jos olisi kyse jostain 2100€ vastaan 2300€ niin varmaan ostaisin suomesta, mutta kun hinnat ovat T-kaupan 590€ vs. S-marketin 840€. Ääh...

Ja kaiken lisäksi tuota läjään kuuluvaa piccolosnareständiä ei ole maahantuojallakaan, eikä tiedetä milloin saapuu lissee...

Hohhoi, minäpä tein ehkä rankemman kautta, eli tilasin Rickenbacker 4003 testaamatta ollenkaan koko soitinta. Eli sian säkissä. Tuli yllättävän pian, sillä oli heillä varastossa. Muutoin joutunut odottamaan 6-9 kuukautta. Oli kaikki ehjät, ja en ole katunut (onneksi). Ulkonäkö taivaallinen, soundi täyttä Yessiä :)
"Lick my lovepump"
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)