Aihe: Tomimikit
1
zmb
08.09.2005 21:47:24
Mikeistä voisi mielestäni tehdä faq. Kunhan aluks löytyis kirjoittaja!

Kyselen tomimikeistä niiden soundeista ja (tietenkin) hinnoista!

Oon kolmen välillä tomimiketin ostossa: Shure sm-57, Sennukan 604 ja Shure SM56.

Voiko joku 604 omistava mitata sen pituuden vanteesta mikin toiseen reunaan. Mulla on 10" tomi ja ainakin akg D440 peittää puolet kalvosta vanteeseen klipillä laitettuna!

Nuo vaihtoehdot on kirjoitettu hinta järjestyksessä. Kertokaa omia kokemuksia mikeistä, mikä soveltuu mihinkin. &04 ajattelin ostaa kun siihen tulee tuo klipsi mukaan, muissahan niitä eij oo.

57 ois kätevä kun sitä voi käyttää melkeen missä vaan.
Näkyyhän sitä käyttävän ainakin keikoilla suuret herrat ja välillä studiossakin.

Kertokaa vielä muiden soundeista, mitä tiedätte. Vuoto äänet ois oltava minimaaliset. Mukaan voi liittää keskusteluun myös varrellisiä mikkejä kuin: Audix, AKG, E-V Shure, Beieri ym.
stam1naaa!
Dumb
09.09.2005 02:05:07

Minulla on tuollaiset Senkun e604:set (4kpl) eikä ne ainakaan rumpua peitä mitenkään. Taitaa 10":nen olla meidänkin bändin rumpalin pienin tomi eikä Senkku ole yhtään tiellä. Lattiatomien kanssa melkein toivoisi, että mikkiä saisi pari senttiä pidemmällekin.

Soundista en sano sen kummemin mitään kun on niin vähän kokemusta noista vielä.
Daunt
09.09.2005 11:04:30
Mulla on BF504:t (E604:n edeltäjä ja ainakin ulkoisesti identtinen). Jos tomeissa on kelluva kiinnitys, niin mikki sijoittuu ihan järkevästi, mutta vanteeseen laitettuna on kyllä liian keskellä ainakin 8- ja 10-tuumaisissa. Sitten täytyy vaan laittaa ständillä. Soundi on ihan perushyvä, mutta EQ:a joutuu yleensä käyttämään.
Dauntless -Death/Thrash Metal-
zmb
09.09.2005 22:47:56
Pikanen soitto into oylle ja tunnin netin selailun jälkeen päädyin 904 (metalli runkonen) 604 on ainakin 15 vuotta vanhaa suunnittelua ja teknikkaa joten 904 pitäs olla uudempi ja siinä on 5 cm lyhyempi kaula (jepu jepu jee!)
ja lattiatomille saa pidemmän ripustimen!

Pyhän Paulin äänessä 904: 134e! ja 902 (basari) 165! Tk 904 Yli 220€!

Kaikki ostamaan varastot tyhjäksi!
stam1naaa!
markotetri
10.09.2005 13:05:12
Oon kolmen välillä tomimiketin ostossa: Shure sm-57, Sennukan 604 ja Shure SM56.

Kaikkihan nämä ovat kelpo mikkejä, SM56 vaan ei taida enää kuulua mallistoon, korvaava tuote Beta56.

Näistä omaa korvaa studiossa ja livenä miellyttää eniten juuri Beta56, tiukempi suuntakuvio auttaa useissa tapauksissa.

Senkun e604 on soundiltaan ok, parasta kuitenkin tässä mikissä on pieni koko ja näppärä kiinnitettävyys vanteeseen. Studiossa tämän merkitys on kuitenkin elävän musiikin tilannetta pienempi.

Viisseiska on soinniltaan hyvä, hinnaltaan kohtuullinen ja äärimmäisen monikäyttöinen mikrofoni. Livenä olen ko. mikkiä käyttänyt oikeastaan mihin tahansa, eikä ongelmia ole ollut.

Voiko joku 604 omistava mitata sen pituuden vanteesta mikin toiseen reunaan. Mulla on 10" tomi ja ainakin akg D440 peittää puolet kalvosta vanteeseen klipillä laitettuna!

e604:n vanha klippi on vähän hankala... Itse laitan mikin kiinni klipsin "takapuolelle" ja käännän sen ikäänkuin kurkistamaan klipsin sivulta. Tällä tavalla mikin saa juuri kivasti vanteen päälle, muutaman sentin korkeudelle vanteesta ja osoittamaan kohti kalvon keskustaa. Toimii lähes aina.

Ja lisäksi haluan sanoa, että ongelmat tomisoundissa johtuvat yhdeksän kertaa kymmenestä huonosti viritetyistä rummuista. Mikrofoni ei siinä paljoa vaikuta.

Nuorena miehenä tein "kootuilla teoksilla" rumpuäänityksiä, ja neljän tomin settiin oli otettava niitä mikkejä mitä muualta jäi yli. Kyseinen SM57 - SD545 - SM58 - AKG D321 -mikitys ei aiheuttanut ongelmia soundin suhteen, kaikista sai vähän ruuvaamalla settiin kuuluvan äänen aikaiseksi. Lopputuloksessa ei huomaa sitä, että mikitys on näinkin kirjava.
Artificiality is normal to the medium.
Roberto
10.09.2005 23:00:32

604 on ainakin 15 vuotta vanhaa suunnittelua ja teknikkaa

Olisko reilut 80v mitään? Hyvä perustelu muutenkin.. pätee ehkä maitoon mut ei mikkeihin.
zmb
12.09.2005 21:50:39
Ainakin meillä on ollut genelec 1030A ja otin testiin pari vuotta vanhat h205 mallit. Ne uudet kuullostivat paljon nykyaikaisemmalta kuin ne meidän 1995 hankitut (ilmeisesti yleisimmät studiomonitorit) pöntöt.

Tuo että mikit voivat olla vanhojakin, tuli mieleen. Mutta ite oon huomannut ja teknistenkin nuori myyjäkin sanoi että tekniikka kehittyy hirveistä vauhtia ja itsekkään ei meinaa pysyä perässä!

Joten miksi mikitkin eij voisi kehittyä vuosien aikana!

Ja mullakun on 10" tomi, niin 604 menisi siihen soitopinta-alan päälle, niin kuin mulle on sanottu. Uudemmassa on 5cm pienempi varsi.
stam1naaa!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)