Aihe: Kosketinsoittimen ostajille!
1 2 3 4 5 6 7 851 52 53 54 55
mungiisi
22.10.2005 16:28:03
Olen tehny topikinkin tästä syntikan ostosta, mutta lisätään tähänkin vielä:

Olen siis ostamassa syntikkaa. N364 ja X5 ovat listalla, X5 himottaisi halpuutensa puolesta, mutta siinä ei ole after touchia (onko se sama kuin touch response?) ja sekvensseriä, tosin sekvensserillä en välttämättä koti käytössä mitään tekisi. Mitä sanotte X5:stä, onko se kannattava ostos kotiin?
-Late-
25.10.2005 19:01:59
Moro.

Onkos kellään kokemuksia Rolandin fantom XA:sta? En ole päässyt kyseistä laitetta itse vielä kokeilemaan, mutta vaikuttaisi varsin kiinnostavalta vekottimelta ja hinnaltaankin ihan jees. Ajatuksena olisi väsäillä sillä kaikennäköistä biisiä (nauhoittaa ja mixaillakin) ja ehkä vähän keikkailla.. yleisesti ottaen soittaa monipuolista musiikkia.

http://www.roland.fi/New%20Pages/news/NP%202004_syksy/Fantom%20Xa.htm

Kokeilin soitella Korg Triton LE:tä mut en oikein tykästynyt sen koskettimistoon mutta mielestäni muuten sangen mainio härveli mm. soundeiltaan!

Nyt kaikki Fantom XA:ta kokeilleet kommenttia kehiin!! :)
Tankero
28.10.2005 21:47:16
Toi Yamahan Motif 100 on kova.

Tuota noin. Oletko nähnyt sen EW&F:n ja Chicagon yhteisen live DVD:N? Siellähän pyörii jotain Motifeja. Mitä Lienee?
Tankero
28.10.2005 21:49:17
Minusta se Korgin Park- malli on tosi hyvä.
Fuzzy Boner
29.10.2005 09:08:54
Tuota noin. Oletko nähnyt sen EW&F:n ja Chicagon yhteisen live DVD:N? Siellähän pyörii jotain Motifeja. Mitä Lienee?

Joo, noi ulkomaan elävät tuntuvat haluavan Motiivilla vetää. Tulee usein lainattua backlinereille noita Motifeja. Notefixin Motifi oli Stevie W:llä mm Poris joskus
Saapuilija
tommi_899
29.10.2005 19:46:54 (muokattu 29.10.2005 19:49:42)

mitä keyboardeja kannattaisi katsella johonkin 0-200€ hintaan? hinta/laatu suhteelta parhaita siis.
Bändi .:i:. Kitara .:i:. Kuuntelen shovi: eiks sua hävetä kuunnella himiä? -ota pastilli-
Mysli
30.10.2005 17:00:34
Paaaaah, en ole kosketinsoittaja joten en näistä mitään tiedä, enkä uutta topikkia viittisi tehdä.

Eli: Mitä mieltä olette Yamaha PSR-172 koskettimista? Saisin ostettua käytettynä ja alko vähän himottamaan. :) Ihan kunnossa pitäisi olla ja muutenkin aika vähän käytetyt. Kannattaako ostaa ja mitä kannattaisi maksaa moisista?
Sistis
01.11.2005 22:14:37
Kyselenpä itsekin hieman vinkkejä koskettimien ostoon. Soittelen itse koskettimia ihan bändissä (pari omakustannetta takana ja keikkoja tehdään säännöllisen epäsäännöllisesti). Musiikkityylinä on hieman YUP- ja CMX-henkinen rock.

Lähinnä nyt olisi vihdoin ensimmäisten omien koskettimien hankinnan aika. Tähän mennessä olen pimputellut lähinnä kaverin vanhalla Roland E-68:lla (tms.). Mutta nyt pitäisi katsella vihdoinkin omaa soitinta ja ottaa askel professionaalimpaan suuntaan. :)

Eli, lähinnä vaatimuksina seuraavat:
- Mahdollisimman hyvä urkuvalikoima. Esim. hammond-soundi olisi plussaa
- Myös mahdollisimman aito piano-soundi olisi hyvä
- Jotkut hyvät jouset plussaa, ei kuitenkaan välttämättömyys
- Kaikki ihmeelliset ufo-soundit turhaa
- Soveltuu keikka-käyttöön ja myös tarvittaessa studioon
- Hintaluokka max.500€ (about)

Hieman mietiskelin tuota Rolandin EM-25:ttä. Onko ihmisillä kokemuksia moisesta?
www.pirukange.net www.mikseri.net/pirukange Progeilevaa suomalaista taide-rockia.
Adawolf
04.11.2005 21:41:53 (muokattu 04.11.2005 21:43:52)
Kysytäämpä nyt ehkäpä paremmin tietäviltä ihmisiltä, että mistä moduulista löytäisin hyvät saundit ehkäpä hieman elektronisempaan musiikkiin taikkapa samantapaiseen kuin kotimaamme oma Turmion Kätilöt?
Korgin Tritonia on tullut soiteltua tähän mennessä, mutta jotenkin saundit ei tahdo iskeä.
Olen katellut viime päivinä mm. enimmäkseen Fantom-Xr.
Haussa siis olisi lähinnä siistejä bassosaundeja, leadeja, jne.

Toivottavasti nyt joku ymmärsi mitä hain takaa. :)
Bring me my kebab.
tiida
24.12.2005 09:54:46
Itsekin olisin piakkoin hommaamassa kosketinsoitinta, joten toivoisin löytäväni täältä apua oikeanlaisen valintaan.

Koko elämäni olen soittanut akustisella pianolla (kotona Hellas) sekä soittotunneilla flyygelillä. Vähän aikaa sitten kuitenkin muutimme kerrostaloon perheeni kanssa ja tavalliset yö/aamu/kokopäivä -soitot ovat vähentyneet vain muutamaan tuntiin ja niin olen ajatellut hankkia syntikan akustisen rinnalle säästämään perheen sekä naapurien korvia.

Soitin tulisi pääosin klassiseen käyttöön ja yhä edistyvään soitantaan. Tällä hetkellä soitan esim. Sibeliuksen Op. 76 No.2 sekä Kuhlaun sonatiineja Op.55 (eli suurimmaksi osin 2/3 tavaraa mutta välistä myös työstän haasteellisempia 3/3 kappaleita). Vapaasäestystäkin kuitenkin välistä harrastan (päivittäin ~15-->).

Soittimia olen käynyt vilkuilemassa kahdessa täälläpäin sijaitsevassa musiikkiliikkeessä, jossa toisessa myydään casioita ja toisessa yamahoita. En ehtinyt kauheasti kokeilemaan (lue: vain mitä myyjä soitti) mutta yamahan äänestä en kauheammin tykännyt, liian mekaaninen. Casio taas miellytti enemmän mutta täällä kun siitä niin negatiivisia mielipiteitä, niin en ole enää varma mitä uskoa (siitä luultavammin olisi hankinnassa

Yhteenveto:

-Hinta n. 400-700 euroa (onhan kuitenkin loppujen lopuksi 'vain' sivusoitin pianon rinnalle)
-pääosin klassista musiikkia (2/3-->)
-kikat eivät maailman tärkeimpiä, vaan hyvä kosketus- sekä äänenlaatu (koskettimia tarvitsisi kuitenkin olla seitsemän oktaavin verran. Pianossa näin ja muutamissa juoksutuskohtauksissa, jos olisi oktaavikin vähemmän, ei soitin riittäisi)
-toivottavasti kestävämpi, että voisin ottaa mukaan kun lähden pois opiskelemaan (olen nyt siis lukiossa)
-Päivittäiseen käyttöön (riippuen pianon köyttömahdollisuuksia mutta kuitenkin puolesta tunnista eteenpäin)

Eli, jos joku tietäväinen ihminen voisi auttaa löytämään mahdollisimman hyvin tarpeitani vastaavan soittimen, olisin tosi kiitollinen. :)

Ps. Hyvät joulut ja onnellista uutta vuotta vielä kaikille!
mack the knife
31.12.2005 20:24:05
Itsekin olisin piakkoin hommaamassa kosketinsoitinta, joten toivoisin löytäväni täältä apua oikeanlaisen valintaan.

Koko elämäni olen soittanut akustisella pianolla (kotona Hellas) sekä soittotunneilla flyygelillä. Vähän aikaa sitten kuitenkin muutimme kerrostaloon perheeni kanssa ja tavalliset yö/aamu/kokopäivä -soitot ovat vähentyneet vain muutamaan tuntiin ja niin olen ajatellut hankkia syntikan akustisen rinnalle säästämään perheen sekä naapurien korvia.

Soitin tulisi pääosin klassiseen käyttöön ja yhä edistyvään soitantaan. Tällä hetkellä soitan esim. Sibeliuksen Op. 76 No.2 sekä Kuhlaun sonatiineja Op.55 (eli suurimmaksi osin 2/3 tavaraa mutta välistä myös työstän haasteellisempia 3/3 kappaleita). Vapaasäestystäkin kuitenkin välistä harrastan (päivittäin ~15-->).

Soittimia olen käynyt vilkuilemassa kahdessa täälläpäin sijaitsevassa musiikkiliikkeessä, jossa toisessa myydään casioita ja toisessa yamahoita. En ehtinyt kauheasti kokeilemaan (lue: vain mitä myyjä soitti) mutta yamahan äänestä en kauheammin tykännyt, liian mekaaninen. Casio taas miellytti enemmän mutta täällä kun siitä niin negatiivisia mielipiteitä, niin en ole enää varma mitä uskoa (siitä luultavammin olisi hankinnassa

Yhteenveto:

-Hinta n. 400-700 euroa (onhan kuitenkin loppujen lopuksi 'vain' sivusoitin pianon rinnalle)
-pääosin klassista musiikkia (2/3-->)
-kikat eivät maailman tärkeimpiä, vaan hyvä kosketus- sekä äänenlaatu (koskettimia tarvitsisi kuitenkin olla seitsemän oktaavin verran. Pianossa näin ja muutamissa juoksutuskohtauksissa, jos olisi oktaavikin vähemmän, ei soitin riittäisi)
-toivottavasti kestävämpi, että voisin ottaa mukaan kun lähden pois opiskelemaan (olen nyt siis lukiossa)
-Päivittäiseen käyttöön (riippuen pianon köyttömahdollisuuksia mutta kuitenkin puolesta tunnista eteenpäin)

Eli, jos joku tietäväinen ihminen voisi auttaa löytämään mahdollisimman hyvin tarpeitani vastaavan soittimen, olisin tosi kiitollinen. :)

Ps. Hyvät joulut ja onnellista uutta vuotta vielä kaikille!

Jotenkin tuntuu, että...

HAHHAHHHAAAA!!!!

Jos olen väärässä, niin haukkukaa. Vai että juoksutuskohtauksia. Ja vapaata säestystä päiväkolmesta eteenpäin...
Karhu karvat kapsahutti, hukka huulet humpsahutti, kettu kielen kepsahutti. Se oli vitun synty.
Peter Spiegelmann
15.01.2006 11:17:25
Onko kenelläkään kokemuksia Casio WK-3700:sta? Harmonycentralissa oli saanut yhdeltä tyypiltä kiitettävät arviot. Hintakin on aika siedettävä, n.400-500 €. Soitan rockia, heavya, poppia ja bluesia. Piano-, jousi- ja urkusoundit ovat eniten mieleisiä ja kysynkin onks ne hyviä tässä kyseisessä. Onks ko.soittimessa aidon kuuloiset soundit? Entä koskettimet? Onko hyvät? Saako niillä luonnollisen kuuloisia dynamiikkoja, siis riippuen kuinka kovaa painaa kosketinta? Entä muokattavuus?
"Madman was here, but now he's gone, you know the results, I have done." Vedä viskiä, vodkaa, rommikolaa, tequilaa, viiniä ja kaljaa saman illan aikana. Koeta hymyillä aamulla.
Lenenlor
15.01.2006 14:31:41 (muokattu 15.01.2006 14:32:04)

Itseläni on kokemusta Casion soittimista ja niistä yksikään ei saisi minulta tyydyttävää parempaa.... Jos et ole aivan aloittelia en suosittelisi Casion ostamista, vaan kannattaa käyttää muutama satanen enemmän ja ostaa joku Korg tai Roland.... Jos minulta kysytään niin Yamaha kuuluu Casion kanssa niinhin laadultaan säälittäviin soittimiin.
Cirya
16.01.2006 19:55:58
Itseläni on kokemusta Casion soittimista ja niistä yksikään ei saisi minulta tyydyttävää parempaa.... Jos et ole aivan aloittelia en suosittelisi Casion ostamista, vaan kannattaa käyttää muutama satanen enemmän ja ostaa joku Korg tai Roland.... Jos minulta kysytään niin Yamaha kuuluu Casion kanssa niinhin laadultaan säälittäviin soittimiin.

Rohkenempa olla ehkäpä enemmän erimieltä kuin ikinä ennen tällä palstalla. Jos pistät samanhintaisen Rollen Korgin ja Jammun rinnakkain, niin Yamaha on kyllä kaikkea muuta, kuin viimeisenä. Seo sit toinen juttu jos isket siihen vertailuun vaikkapa 250e Yammun ja 3500e Korgin niin silloin voisin nippanappa uskoa tuon.. ;/. Yamahan digipianot on musta edelleen hintaluokassaan parhaita vaihtoehtoja.

Casion suhteen oot kyllä oikeessa. Tässä vieressä just lepäilee Casion px-400R "top of the line" digipiano ja sekös kyrsii..
Fuzzy Boner
17.01.2006 12:58:43
Jos minulta kysytään niin Yamaha kuuluu Casion kanssa niinhin laadultaan säälittäviin soittimiin.

Hmm.
Saapuilija
Lenenlor
18.01.2006 17:15:44

Rohkenempa olla ehkäpä enemmän erimieltä kuin ikinä ennen tällä palstalla. Jos pistät samanhintaisen Rollen Korgin ja Jammun rinnakkain, niin Yamaha on kyllä kaikkea muuta, kuin viimeisenä. Seo sit toinen juttu jos isket siihen vertailuun vaikkapa 250e Yammun ja 3500e Korgin niin silloin voisin nippanappa uskoa tuon.. ;/. Yamahan digipianot on musta edelleen hintaluokassaan parhaita vaihtoehtoja.

Casion suhteen oot kyllä oikeessa. Tässä vieressä just lepäilee Casion px-400R "top of the line" digipiano ja sekös kyrsii..

En tiedä noista digipianoista, en ole pahemmin soitellutkaan, mutta keyboardit ja synat ei ole mitään huippuja.... Korg/Roland ei ole huonompi vaihtoehto, kuin Yamaha, mutta en tiedä onko parempikaan, mutta se on varma ettei Yamahan kb:t tai synat ole laadulla pilattuja.....
Cirya
18.01.2006 23:58:08
En tiedä noista digipianoista, en ole pahemmin soitellutkaan, mutta keyboardit ja synat ei ole mitään huippuja.... Korg/Roland ei ole huonompi vaihtoehto, kuin Yamaha, mutta en tiedä onko parempikaan, mutta se on varma ettei Yamahan kb:t tai synat ole laadulla pilattuja.....

luovutan..
Lenenlor
19.01.2006 17:25:16

Tietenkin, toinen tykkää ja toinen ei, mutta puhuinkin siitä mitä mieltä itse olen Yamahasta ja ellen ole erehtynyt niin täällä on kaikilla oikeus omaan mielipiteeseen.....
gh n
18.02.2006 16:01:27 (muokattu 28.02.2006 14:39:55)
...Ei enää mitään..
..Päärynäjuoma on parasta huumetta..
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)