Aihe: Gibson ES-335 ostamisen problematiikkaa
1 2 3 4 5 6
Joees
09.09.2005 16:07:59
Tokaissa taisi olla Duncanit, en tiedä olivatko kitaran mukana tulleet vai myöhemmin vaihdetut. Eihän tuota vertailua monestakaan syystä voi kovin vakavasti ottaa, mutta tarjosi se kuitenkin jotakin kättä pitempää juupas/eipäs-väittelyn sijaan.

Tietääkseni eivät olleet originaalit mikit ne Duncanit siinä kitarassa. Jos olen väärässä toivottavasti kitaran omistaja eksyy ja korjaa tilanteen.
Groooove is in heart!
Sama se millä argumenteilla ei-äänet voittaa kunhan ne voittaa. Se on protestointia ja merkki siitä, että tavallisillakin ihmisillä on vielä pokkaa käskeä päättäjien suksia helvettiin. -Jani The Rock
fox
09.09.2005 16:28:42

Tietääkseni eivät olleet originaalit mikit ne Duncanit siinä kitarassa. Jos olen väärässä toivottavasti kitaran omistaja eksyy ja korjaa tilanteen.

Muistaakseni olet täysin oikeessa tuossa.. Ja ainakin minusta se pistää tuon "vertailun" vähän ontumaan..jos lähdetään merkki-merkki -vertailuun. Toki noita klippejä on hyvä kuunnella, ja valitettavasti oon niin laiska, etten moisia saa tehtyä...

Mutta, takaisin asiaan. 335- malliahan on nykyään sekä f-aukollisena huonommalla viimeistelyllä eli faded-versiona, kuin myös Studio- ja gööttiversioina (ollut) joten suosittelisin fleabayn haravointia. Jos haluaa hieman huokeammalla päästä. Usein on tuonne Euroopan ydinalueelle jääneet ne viimeistelyltään/tatsiltaan paremmat kitarat, vallankin nykyään, koska ko. merkillä ei ole aktiivista maahantuojaa.. Tosin en tiedä tuoko esim. Kitarapaja suoraan, ei oo tullut Pusalta kysyttyä koskaan.. Tuosta valintamenettelystähän olen ainakin puolentusinaa kertaa kirjoitellut, kuinka se ennen toimi, eikä ole syytä olettaa, että se olisi ainakaan parantunu...
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers."
Les Fender
09.09.2005 17:49:19
Mutta, takaisin asiaan. 335- malliahan on nykyään sekä f-aukollisena huonommalla viimeistelyllä eli faded-versiona, kuin myös Studio- ja gööttiversioina (ollut) joten suosittelisin fleabayn haravointia.

Ah, ihanata asiaan takaisin!! Tosin ei ne harhapolut niiiiin vaarallisia ole, voihan niiltäkin joku jotain löytää. Kunhan ei ihan mehtään mennä toisiamme hakkaan haloilla..

Juu, Ei Eiii faded, göötti tms.

Kiinnostaa tuo siis myös akustisesti, eli onko tuo trapetsi akustisesti parempi kuin stoptail? Itse en ole kokeillut kuin tuollaisella stoptaililla, onko joku ihan vieretysten kuulut? Onkos tuo kannen rakenne aina samanlainen akustiikan kannalta? Mun tuskin tulee sitä sullottua vaahtomuovia täyteen, kierto-ongelmilta on viimevuosina vältytty:) Nykyään tulee enemmänkin harjoiteltua hitautta.. Hold that note!! ja sitä ettei potikat pikkuhiljaa livu kohti kaakkoa..
Kitara tykkää kun sillä soitetaan!!
fox
09.09.2005 19:12:02

Ah, ihanata asiaan takaisin!! Tosin ei ne harhapolut niiiiin vaarallisia ole, voihan niiltäkin joku jotain löytää. Kunhan ei ihan mehtään mennä toisiamme hakkaan haloilla..

Ei nää mulle ihan _niin_ vakavia juttuja oo, ava-kuvallaki aina kieli tuos poskessa...

Juu, Ei Eiii faded, göötti tms.

Faded-mallia on ulkomailla kehuttu..oikeesti. Onhan se kyllä vähän sellanen..Itse ainakin mielellään soittamalla kuluttais..

Kiinnostaa tuo siis myös akustisesti, eli onko tuo trapetsi akustisesti parempi kuin stoptail?

No jaa, olen molempia variaatioita testiny, ja kyllä niistä taas joku "kultakorva" löytäis varmasti jotain eroja.. Trapetsilla voi olla tuo kielikulmasta johtuva puristus kanteen aavistuksen verran pienempi.. Mutta itse en oo kyllä sitten minkäänmoista eroo havainnut, kyllä ne erot sitten on jostain muusta..

Itse en ole kokeillut kuin tuollaisella stoptaililla, onko joku ihan vieretysten kuulut? Onkos tuo kannen rakenne aina samanlainen akustiikan kannalta? Mun tuskin tulee sitä sullottua vaahtomuovia täyteen, kierto-ongelmilta on viimevuosina vältytty:) Nykyään tulee enemmänkin harjoiteltua hitautta.. Hold that note!! ja sitä ettei potikat pikkuhiljaa livu kohti kaakkoa..

Ei se nyt mikään pöyristyttävän kiertoherkkä peli oo, tuollanen keskipalkillinen semiakustinen.. Toki mikäli huimia volatasoja pitää, niin lähteehän se volisemaan akustista kiertoa helpommin.. Stoptaili on mun mielestä hyvä..
Piti vielä noista 300-sarjan kepeistä..aikoinaan harhauduin Ibanez Artistin omistajaksi, kun en saanu ES-335-12 TD- kitaraa sitte mistään.. Mutta tuollasen 2618-12 lankku-12-kielisen löysin. Ja ennakkoluuloista huolimatta totesin sen varsin loistavaksi.
Artist
09.09.2005 19:26:18
Tulipa muuten mieleeni, että viimeksi kun kävelin Aron Soittimen ohi, oli ikkunassa punainen ES-335, näin ainakin muistelen. Noin kuukausi tuosta on aikaa. En vaan kuollaksenikaan muista hintapyyntöä.

Sunnuntaina olen uudelleen kävelemässä Fredalla, joten voisin tsekata onko Aron Soittimessa tuo keppi, ja jos on niin voin infota tänne hintaa.
Some folks like water, some folks like wine, but I like the taste of straight strychnine! *Bella Italia #10*
Les Fender
09.09.2005 20:44:44 (muokattu 09.09.2005 20:45:59)
ava-kuvallaki aina kieli tuos poskessa... Juups:) Mut on se silti hyvä välillä vähän vääntää... Kamalata olis jos kaikki olis aina samaa mieltä. "Mikä kitara olis ....?" Sit joku kiiruhtais vastaan notta "Kipsoni" ja kaikki nyökyttelis hyväntuulisina.. ja siinäpäse keskustelu sitten oli..

Stoptaili on mun mielestä hyvä.. ..ainakin mun silmään myös ja PAF, jonain burstina vielä niin siinäpä se.... KITARA on......

Faded-mallia on ulkomailla kehuttu..oikeesti. Onhan se kyllä vähän sellanen..Itse ainakin mielellään soittamalla kuluttais.. Joo.. en edelleenkään mitenkään osaa sisäistää noita faded/relic...ym..Eikös "Lynyrd Skynyrd" Gary Rn signature LPssä ole jotenkin relikoitu aidon esikuvan lavan tapaan jotain ruuveja joilla se oli sen korjannu.. Kas kun eivät vielä ensin katkaisseet lapaa.. Noh kaikkee ei voi ymmärtää..

E:Sunnuntaina olen uudelleen kävelemässä Fredalla, joten voisin tsekata onko Aron Soittimessa tuo keppi, ja jos on niin voin infota tänne hintaa. Thanks!
Roitto
09.09.2005 21:03:34 (muokattu 09.09.2005 21:04:12)
Meinaatko, että Tokai on saman tasoinen?

Tarkoitin että mikä tahansa GIBSON ES-335:N kanssa samantasoinen puoliakustinen kitara olisi oikein mukava.

LISÄILYÄ: Tokaista en tiedä kun en ole ikinä kokeillut
Yo' momma so fat, Chuck Norris couldn't lift her.
Artist
09.09.2005 21:09:22 (muokattu 09.09.2005 21:09:37)
Tarkoitin että mikä tahansa GIBSON ES-335:N kanssa samantasoinen puoliakustinen kitara olisi oikein mukava.

LISÄILYÄ: Tokaista en tiedä kun en ole ikinä kokeillut

Jep jep, kyllähän ES-335:n tasoinen puoliakkari kelpaisi. :)

Mutta itse aiheeseen, eli ES-335:stä lisää. Omassa vastaavassani (joka ei siis ole minkään merkkinen, joko customoitu tai ihan kokonaan customi) häiritsee se, että mikkien ulostulo on ihan järkyttävän suuri. Ei vissiin pitäisi olla normaalia, että vaihtaessa minihumppareilla (seymour duncan) varustetusta kitarasta ES-335 tyyppiseen, täytyy volumea ja säröä kääntää pienemmälle, että kuulostaa järkevältä. Mä olen ymmärtänyt, että minihumppareissa pitäisi olla korkea ulostulo, mutta näköjään noissa puoliakustiseni humppareissa on vielä korkeampi. Ei siinä kyllä mitään, ihan hyvä soundiset, mutta kyllä tuo cleanilla ja kevytrosoilla soittamista vähän häiritsee.

Pitäis varmaan joskus ottaa kunnolla selvää, mitkä mikit on kyseessä, ja samalla muutenkin tsiigailla, mitä keppi pitää sisällään. Päällisin puolin osat ovat ainakin laadukkaita, mm. Groverin virittimet.

Harkinnassa onkin tuommoiset humpparin kokoiset P90 mikit. Voisivat olla aika rouheet...
Some folks like water, some folks like wine, but I like the taste of straight strychnine! *Bella Italia #10*
Goran
09.09.2005 23:27:01
Mutta jos aikuisen miehen tekee mieli Gibsonia eikä raha ole ongelma...

Kannattaa tilata custom shopista peilikuva logoilla - näyttää makuuhuoneharjoituksissa paremmalta:-) Gibsonin ostamisen ongelma on, että lemoneita on joukossa aika lailla.
fox
10.09.2005 00:33:58

Kannattaa tilata custom shopista peilikuva logoilla - näyttää makuuhuoneharjoituksissa paremmalta:-) Gibsonin ostamisen ongelma on, että lemoneita on joukossa aika lailla.

Oletkos useankin nähny? Vai onko vaan tullu luettua foorumeilta ja sitten kerrottua eteenpäin... Vai onkos se vaan sen vuoksi että "On muotia dissata Gibsonia, kun ei se oo niin rock ..."
Itse asiassa, menepä vaikka Soitinkeskukseen Tampereella ja katsasta siellä 2 Classiccia..jos näistä uusista lähdetään. Vähän kalliitahan ne on...
Toki nykytila on sellainen, että kun ei ole sitä "vastuullista maahantuojaa"...
Tuo on aikas moista **ttuilua tuo "peilikuvan tilaaminen", tarkoitat sillä varmaan, että kaikki Gibsonin omistajat on jollain tavalla vähempiarvoisia henkilöitä, joita voi huoletta nälviä...nimimerkin takaa käsin.. eikä oikein soittajia laisinkaan. Makuuhuoneessa vain brassailevat. Häpeisit vähän, muttet taida osata ees sitä.
Kateellisten panettelua..
oiva tumpeloinen
10.09.2005 00:49:34
Toki nykytila on sellainen, että kun ei ole sitä "vastuullista maahantuojaa"...

Eikö Gibbonilla ole oikeasti maahantuojaa tällä hetkellä? Meinasin vaan, kun Inton katalogi on täynnä niitä.

Tämän ei siis ollut tarkoitus olla provo. Ihan puhdasta ihmettelyä vain, joka ei edes liity asiaan.
fox
10.09.2005 00:54:48

Eikö Gibbonilla ole oikeasti maahantuojaa tällä hetkellä? Meinasin vaan, kun Inton katalogi on täynnä niitä.

Tämän ei siis ollut tarkoitus olla provo. Ihan puhdasta ihmettelyä vain, joka ei edes liity asiaan.

Mä muistelen vaan noita muinaisia aikoja.. :) Maahantuoja on, mutta hei, jos se hoitelee "Koko Pohjolan" niin...
Olen tuota maahantuoja-ongelmaa tuolla aikasemminkin aprikoinu, saattaa jopa K-paja tuoda itse?? En osaa sanoa, mutta ainakin niillä on lukuisia malleja ihan "hyllyssä".
En tiedä löytyykö haulla, mutta mullahan on pariin-kolmeen otteeseen ollu se markkina-alueittainen systeemi tänne kirjoitettuna..
Tosin eräitten mielestähän ne on sellasia "peilin edessä soitettavia" vehkeitä, joihin "oikea kitaristi" ei koske ku pitkällä tikulla, ne ostaa niit parempia. ;)
fox
10.09.2005 01:12:05

Toi loppuhan kuulostaa jo siltä, että sulle pitäis saada nopeasti yksi rauhoittava ohra (tai sitten olet ottanut jo yhden liikaa ;)).

Mut nyt mä lopetan tämän threadin häiriköimisen.....ennen seuraavaa kertaa ;)

Eekäkö toi Goran meinas moista.. :) Minä vaan merkistä välittämättä virittelen, mutta mielipiteeni sanoin, ku rupes menemään mahdottomaks.. ei kai tuohon ko. henkilön lausumaan:
"Tokai ES 100 tai ES 120 ovat kyllä hinta/laatusuhteessa täysin ylivoimaisia tänä päivänä."
olis saanu perusteluita tingata..vaikka samaltahan noi peilin edessä näyttää nuokin, että siinä mielessä hyviä.. ;)
Les Fender
10.09.2005 10:53:22
Ho...! Hetkeksi jo palattiin ihan asialinjalle.. Ilmeisesti tekevät Gibsonilla ihan piruuttaan vähintään puolet kitaroista sellaisiksi ettei niillä voi edes soittaa? Ainoa merkki jonka ostajakunta on niin arvostelukyvytöntä että nimi lavassa riittää. Happamia sano...

Vai pitäiskö tulkita että jos harrastusvälineeksi tulee niin sama vaikka hurleyBunttonilla ja siihen vaan tarra? Ois varmaan pitäny taruilla "tulevasta rankasta kiertueesta.." Makuuhuoneessahan meikäläinen just panee parastaan, parhailla vehkeillä ja antaumuksella;)

Joo, tuntuu vaan huvittavalta että aina kun kysytään jotain Gibsonista niin siihen on kiva heittää nämä vakioprovot hinnasta ja laadusta jne. Arvasin kyllä että nämä dissaukset on pakko jonkun johonkin väliin luetella.
Fortune
10.09.2005 12:34:13

Joo, tuntuu vaan huvittavalta että aina kun kysytään jotain Gibsonista niin siihen on kiva heittää nämä vakioprovot hinnasta ja laadusta jne. Arvasin kyllä että nämä dissaukset on pakko jonkun johonkin väliin luetella.

Juu, kyllähän noita kitinöitä aina kuulee, mutta pääasia että itse tietää, mitä haluaa ja mikä on hyvä.

Ja tuota dissausta kuulee vain ja ainoastaan kasvottomasti nettifoorumeilla, elävässä elämässä kukaan soittaja ei ole tullut aukomaan päätään, kun Gibson kaulassa lavalta alas kapuaa tai jos treeniksellä antaa LP:n soittajakaverin testattavaksi.

Kyllä se fiilis ja historian tuoma "hohde" vetoavat suurimpaan osaan soittajista, minä mukaanluettuna. Kannatti painaa yksi kesä niska limassa, en ole hetkeäkään katunut. Soittaminen ei ole järkitouhua vaan sitä, että tunne vie, joten miksi soittovälineidenkään suhteen pitäisi järkeillä liikaa? Elämä muuttuu tylsäksi laskelmoimalla ja ynnäämällä, fiiliksellä vain niin tulee paras tulos.
"Look behind you, a three-necked guitar!"
Uusi Demo tarjolla...
Volle
10.09.2005 14:34:22
Ja tuota dissausta kuulee vain ja ainoastaan kasvottomasti nettifoorumeilla, elävässä elämässä kukaan soittaja ei ole tullut aukomaan päätään, kun Gibson kaulassa lavalta alas kapuaa tai jos treeniksellä antaa LP:n soittajakaverin testattavaksi.

Tu käymään meidän reeniksellä, niin kyllä sunkin Gibsonista vikaa löydetään. Mä olen ainakin todennut mielipiteeni kavereiden kitaroista ihan suoraan luki lavassa mitä tahansa. :)

Kyllä se fiilis ja historian tuoma "hohde" vetoavat suurimpaan osaan soittajista, minä mukaanluettuna. Kannatti painaa yksi kesä niska limassa, en ole hetkeäkään katunut. Soittaminen ei ole järkitouhua vaan sitä, että tunne vie, joten miksi soittovälineidenkään suhteen pitäisi järkeillä liikaa? Elämä muuttuu tylsäksi laskelmoimalla ja ynnäämällä, fiiliksellä vain niin tulee paras tulos.

Tässä on asiaa. Soittamisesta on järki kaukana.
Nam.
McNulty
10.09.2005 14:46:39
Tu käymään meidän reeniksellä, niin kyllä sunkin Gibsonista vikaa löydetään. Mä olen ainakin todennut mielipiteeni kavereiden kitaroista ihan suoraan luki lavassa mitä tahansa. :)

Mitäpä tuolla yhdellä mielipiteellä on merkitystä? En minä ainakaan poraa jos joku ei nyt meikäläisen Gibson Les Paul-kokoelmasta diggaile. Onhan tuossa miun Standardissakin ollut pikkuvikoja joita on sitten fiksailtu, mutta harvalla kitaralla saan samanlaista fiilistä soittaa kuin sillä. Mielipiteet ovat kuin... ja sitä rataa. Mie voin tulla käymään teitin reeniksellä osoittamassa toteen ettei mielipiteelläsi ole pa***nkaan merkitystä :)

Tässä on asiaa. Soittamisesta on järki kaukana.

Jep, toiset soittelee Behringerin kamoilla, toiset vintageretroboutiqueultracreamhelvetinkalliilla vempaimilla. Pääasia on se että jokainen diggailee itse soittimestaan ja sen luomasta saundista sekä fiiliksestä, oli se sitten tasan kuinka kahelia tai järkevää vaan.
"Minds are like parachutes. They only function when they are open." -Sir James Dewar (1877-1925)
"Wise men talk because they have something to say; fools, because they have to say something." -Plato (429-347eaa.)
Dr. Muff
10.09.2005 15:57:32
Itse asiassa, menepä vaikka Soitinkeskukseen Tampereella ja katsasta siellä 2 Classiccia..jos näistä uusista lähdetään. Vähän kalliitahan ne on...

Se bursti oli ainakin oikein kiva eikä ollut edes pahan painava. Siihen mustaan olisi voinut kielet vaihtaa ja katsella sitten uudestaan. Les Paul kaasu nosti taas päätään :(
Tuumasta toiseen.
Joees
10.09.2005 16:02:55

Sitäpaitsi, kaikista kitaroista löytää vikaa. Etenkin jos etsimällä etsii. Toisille jotkut viat ovat ominaisuuksia. Toiset tykkäävät niistä pienistä "vioista" joita jossain on. Turha niistä on käydä valittamaan.
Groooove is in heart!
Sama se millä argumenteilla ei-äänet voittaa kunhan ne voittaa. Se on protestointia ja merkki siitä, että tavallisillakin ihmisillä on vielä pokkaa käskeä päättäjien suksia helvettiin. -Jani The Rock
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)