Aihe: Iron Maiden: the trooper
1 2 3 4 5
ingle
03.06.2003 21:50:29
vaikka vasurilla... no ei hyvin osaann ;)
If assholes could fly, this place would be an airport.
Brian May jr.
04.06.2003 10:32:08
Jeesus, täytyy olla 1 helpoimmista biiseistä mitä oon soittanu, ton soolon opettelin suurimmaks osaks kuulokorvalla.
Brian May jr.
04.06.2003 10:33:14
Tämä on kyllä ihmejuttu: Kun minä sain minun ekan sähkökitaran(nykyinen) nii multa lähti trooperin mainriffi ihan keposesti ja sandmanin soolo jotenkii. Minä en muista miten alotin soittamaan kitaraa ja miten minä opin. Minä vaan soitin... ööö... en minä muista.

Noi 2 ei oo ees vaikeita.
Tanu
04.06.2003 23:40:34
Menee. Sooloja en ole kehdannut kokeilla, eikä ole oikein ollut motivaatiota sahata niitä niin kauan että menisivät. Ehkä piakkoin, ainakin se Smithin soolo on suht helpon kuuloinen.
Warheart
05.06.2003 21:39:34
Osaan intron :DD
Tilulilu kunniaan!
Arry
06.06.2003 12:23:04 (muokattu 06.06.2003 12:23:33)
Meneehän tuo, Smithin soolon olen harjoitellut. Vielä kun saisi mukaan basistin ja toisen kitaristin niin olisi hauskempi soittaa. Tympii pelkästään kitara-rummut-kokoonpanolla vetää.
Kaikki on hyvin niin kauan kun voi syyttää muita.
Rokkariarvid
06.06.2003 17:26:18
Jaa-a, no tuollaista on ollut hirveän monilla:
Luulet osaavasi jonkun vaikean biisin omasta mielestä.
No, tähän on ratkaisu: Nauhoita se biisi ja kuuntele miltä se _oikeasti_ kuullostaa.

Että sellaista.

No nykyään minä osaan enkä luule ja luulenpa että esim. erotomania on useamman mielestä vaikea. Joskus pitäs ihan tosissaan kokeilla nauhottaa ja kunnella miltä se oma soitto kuulostaa.
syö jo perse!
kalkkuna
06.06.2003 17:27:51
No nykyään minä osaan enkä luule ja luulenpa että esim. erotomania on useamman mielestä vaikea. Joskus pitäs ihan tosissaan kokeilla nauhottaa ja kunnella miltä se oma soitto kuulostaa.

Asiaa!
Viikate
08.06.2003 00:19:44

nauhottaminen on kyllä viisasta.ensimmäisen nauhottelu kerran jälkeen rupesin treenaamaan vähän enemmän tekniikkaa ja tatsia.kuulosti ekan kerran ihan munattomalta.
mr.crab likes fat women.
Poopa
10.06.2003 19:46:36

osaan soittaa trooperin, olen soittanutkin sen muutamalla keikalla... sooloja en ole koskaan viitsinyt opetella koska musta on hauskempaa (ja kehittävämpää) keksiä soolot itse.
kalkkuna
11.06.2003 00:05:18
osaan soittaa trooperin, olen soittanutkin sen muutamalla keikalla... sooloja en ole koskaan viitsinyt opetella koska musta on hauskempaa (ja kehittävämpää) keksiä soolot itse.

Mites nyt sinä keikkailet ilman sooloja?!
Arry
11.06.2003 16:54:02
Mites nyt sinä keikkailet ilman sooloja?!

Luetun ymmätäminen, hoi!
Kaikki on hyvin niin kauan kun voi syyttää muita.
Rokkariarvid
11.06.2003 23:15:26

Tossa on muuten järkeä. Minusta on aika hyvä taito osata soittaa sooloja erilaisiin sointukiertoihin. Ite en oo siinä mikään paras mutta pitää vaan harjoitella ja harjoitella. Eilen oli mulla muuten keikka eräällä musiikkileirillä. Meijän bändin nimi oli Näkkileipä :)
syö jo perse!
Cletus Awreetus
12.06.2003 12:43:33

Näinpä olen minäkin tehnyt. Hyvä biisi, hauska soittaa...
Kirahvi sanoo öri öri öri
Herra Rapu
12.06.2003 12:46:01

meikä osaa soittaa sen alkuriffin. :)
Paino ei ole mikään ongelma.
FAT = MOTION
Brian May jr.
12.06.2003 14:24:55

Vaik oonki opetellu soolot nii tykkään improvisoida soolot kipaleihi, joudun käyttää muutenki improvisaatioo aika lailla ku isän kaa soitellaan se komppaa jotai nii mun pitää ajotella niitä sooloja eri paikkoihi ja muutenki heitellä kaikkii venyttelyit sun muita juttui sinne sekaa.

Neuvon sana kaikille kitaristeille: Suosittelen kaikkia keksimään biiseihin omanlaiset soolot, se onnistuu helposti kun tietää miten komppaus menee. Sit ku puhuin tosta et isän kaa harjotellaa tollee: se kehittää ihan oikeasti, menkää kaverin kaa joskus jonnekki ja alottakaa vaik jollai hitaal bluesilla ja siitä se lähtee.
Robert
12.06.2003 17:47:25
Asiaa tuo edellinen! Plussa tuli!
Voi ketsu!
nuorikitaristi
26.06.2003 23:07:25
Kuinka moni osaa kyseisen?! osaan jo suunnilleen lukuunottamatta niitä hirmu sooloja, ei siis alku ei kä main riff sooloi, vaa niitä iha ihmeitä..:)

Menee sooloineen.
hä?!? oonko tyhmä?
nuorikitaristi
27.06.2003 07:47:46
Kuinka moni osaa kyseisen?! osaan jo suunnilleen lukuunottamatta niitä hirmu sooloja, ei siis alku ei kä main riff sooloi, vaa niitä iha ihmeitä..:)

Soitatteko te sen Trooperin alun niin et A kielen seiska välii painatte keskisormella ja vedätte sen si vitoseen jne...??
hä?!? oonko tyhmä?
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)