Aihe: Uhrijuhla (The Wicker Man) telkusta
1 2 3 4
Dunga
09.09.2005 13:56:39
Olipas vänkä leffa, loppu oli ihan hyvä, vähän erilaista kuin mitä nykyään. Äijä huusi aika jäätävästi kun näki sen pajumiehen, karua.
Oh man, I shot Marvin in the face. IMIK #4 Romantikkoitkijät #24
kyseinen
09.09.2005 15:20:38
Puhe olikin kauhudraamasta tai draamakauhusta. Miten sen nyt sitten ottaa...

On puhuttu myös musikaalista tämän elokuvan yhteydessä. Niitä piirteitä kieltämättä elokuvassa on.
kyseinen
09.09.2005 15:23:07
Imdb:stä: "According to Britt Ekland, some animals may have actually perished inside the Wicker Man."

Pelkästään tässä lauseessa on kaksi aikamoista skeptisyyttä aiheuttavaa asiaa:

"According to Britt Ekland" - miksi vain hänen mukaansa?

"may have" - eli Eklandinkin mukaan vain ehkä.

Tylyä ja ikävää, jos totta, mutta suhtaudun erittäin epäilevästi tähän asiaan.
rheinone
09.09.2005 16:31:16 (muokattu 09.09.2005 16:43:32)
loppukohtaus oli uskomaton. Pajumies.. hähää...

Mikä fucking pajumies?!?! Taas mä oon missannu jotain oleellista...

EDIT: Oliks The Wicker Man tosiaan käännetty Pajumieheksi? It's time to keep your appointment with the Wicker Man! Tänään levykaupassa huomasin että Pajumies komeilee myös Maidenin TheWickerMan-sinkun kannessa.
All you gotta do is plug me into High Voltage Rock'n'Roll.
Walrus
09.09.2005 17:44:07
Mikä fucking pajumies?!?! Taas mä oon missannu jotain oleellista...

EDIT: Oliks The Wicker Man tosiaan käännetty Pajumieheksi? It's time to keep your appointment with the Wicker Man! Tänään levykaupassa huomasin että Pajumies komeilee myös Maidenin TheWickerMan-sinkun kannessa.

wicker = koripaju, pajunvitsa eli ihan oikein oli käännetty.
Well - The house is a rockin' Don't bother knockin' Yeah - The house is a rockin' Don't bother come on in
rheinone
09.09.2005 17:56:49
wicker = koripaju, pajunvitsa eli ihan oikein oli käännetty.

Jeesus, kaikkea sitä oppii kun vanhaks elää, englantiakin! Kiitos. Mulle paju on aina ollut willow. Ihan pokkana luulin että ton wicker-sanan kantasana olis ollu wicked, ehkä alitajuisesti myös asiayhteydestä johtuen :+)
NHR
09.09.2005 17:59:56

On puhuttu myös musikaalista tämän elokuvan yhteydessä. Niitä piirteitä kieltämättä elokuvassa on.

On joo, ja ihan järkyttävän paskaa musiikkia onkin.

En minä muistanutkaan, että tämä ihan NÄIN huono olisi ollut. Johtui ehkä osin myöhäisestä esitysajankohdasta ja väsymyksestä, mutta etenkin noiden musiikkinumeroiden kohdalla tuli lähes vastustamaton halu vaihtaa kanavaa tai sulkea televisio, mutta katselin loppuun, kun kerran niin olin päättänyt.

Enpä tiedä onko elokuvan tekijöillä ollut joku sanoma mielessään, mutta ainakin minusta tuo päähenkilö vaikutti aivan yhtä vastenmieliseltä ääliöltä omassa uskonkiihkossaan kuin ne saarelaiset omassaan. Samaistumisen kohde puuttui, eikös sellainen aina olisi hyvä kuitenkin leffassa olla.

Loppukin oli minusta hiukan mitäänsanomaton. Ainoa hyvä puoli siinä oli, ettei se sentään ollut mikään standardin mukainen happy-ending.

Mun mielestä.
Pellestä taikuriksi muuttuu aika hitaasti; ehkei siihen riitä elinaikani.
rheinone
09.09.2005 18:03:29
On joo, ja ihan järkyttävän paskaa musiikkia onkin.

:+DDD

Enpä tiedä onko elokuvan tekijöillä ollut joku sanoma mielessään, mutta ainakin minusta tuo päähenkilö vaikutti aivan yhtä vastenmieliseltä ääliöltä omassa uskonkiihkossaan kuin ne saarelaiset omassaan. Samaistumisen kohde puuttui, eikös sellainen aina olisi hyvä kuitenkin leffassa olla.

Etkö sitten samaistunut loordiin niinkuin me kaikki muut?
NHR
09.09.2005 18:07:48

Etkö sitten samaistunut loordiin niinkuin me kaikki muut?

En.
NHR
09.09.2005 18:27:02

Elokuva olisi menettänyt aika lailla tehoaan, mikäli Woodwardin roolihahmo olisi ollut puhtoinen ja perinteisen hyvä kristitty poliisi.

Tuota... millainen se sitten mielestäsi nyt oli?
Czar
09.09.2005 23:44:45

Loppukin oli minusta hiukan mitäänsanomaton. Ainoa hyvä puoli siinä oli, ettei se sentään ollut mikään standardin mukainen happy-ending.

Mun mielestä.

Sehän oli happy end!

Mä sentäs vihaan leffoja, mutta sellainen leffa jossa poltetaan kristitty on aina hyvä ;)
But baby's on fire
And all the instruments agree that
Her temperature's rising
But any idiot would know that
HaloOfFlies
09.09.2005 23:50:27

En tiedä pitääkö justiin Wikipediasta lukemani tieto paikkaansa, mutta jos pitää niin tästä leffasta ollaan Hollywoodissa tekemässä uusintaversiota. Pääosassa olisi Nicolas Cage ja leffa tulisi ulos joskus ensi vuonna.

IMDB vahvisti tiedon. Totta se on.

http://www.imdb.com/title/tt0450345/
First they steal your mind and then they steal your soul
Valterr
10.09.2005 00:04:27
Hyvä elokuvahan tämä olikin!
Tempura
10.09.2005 00:23:34
jossa poltetaan kristitty on aina hyvä ;)

Ei ole hauskaa moinen.

Cannibal holocaustisssa muuten menee sikojakin. Se kilpikonnajuttu on todella häiritsevä. Ne repii sen kilpikuoren siltä irtikin siinä. Ja katselee sen kituvan siinä sisäelinsotkussa. En oikein tajua kuinka sairaita paskoja senkin häiriintyneen pätkän teossa on ollut mukana. Katsottiin se poikien kanssa armeijassa kun muut nukkui. Sen jälkeen mentiin tupakille eikä kukaan puhunut mitään. Sitten "nukkumaan" silmät auki.
THV-Klubi #7 Romantikkoitkijät #12
Heissi
10.09.2005 00:50:43
Cannibal holocaustisssa muuten menee sikojakin. Se kilpikonnajuttu on todella häiritsevä. Ne repii sen kilpikuoren siltä irtikin siinä. Ja katselee sen kituvan siinä sisäelinsotkussa. En oikein tajua kuinka sairaita paskoja senkin häiriintyneen pätkän teossa on ollut mukana.

Ohjaajan haastattelu tuli subukkatv:n Shock movie massacre -ohjelmassa parisen viikkoa sitten ja ihan perusjannulta vaikutti. Haukkui kovasti Blair Witch Projectin varastaneen täysin hänen ideansa. Hyvä leffahan se CH.
"Esimerkiksi lause 'Saatana on Herra' on varmasti suurimmalle osalle ihmisistä ei-toivottua informaatiota."
Enokkio - Enotionaalinen yhtye.
Jani The Rock
10.09.2005 00:53:20

Pääosassa olisi Nicolas Cage

Helvetin luppasilmä. Pilaa elokuvan kuin elokuvan.
Älä lähesty minua, lakeija, haitari olalla. Bella Italia #1 MegaMan Club #002 - Quiff Man
rheinone
10.09.2005 01:13:32
Helvetin luppasilmä.

Ajattelin etten kommentoi, mutta pakkohan se on: Täysin nolla on näyttelijänä. Luppaa luppaa, ei muuta.
Tempura
10.09.2005 01:17:38
Leaving las Vegasissa ainakin vetää hyvin.
THV-Klubi #7 Romantikkoitkijät #12
Chemo
10.09.2005 09:48:08

tästä leffasta ollaan Hollywoodissa tekemässä uusintaversiota.

Monet legendaariset kauhuleffat on tehty vuosien saatossa moneen kertaan niin, että uusillakin versioilla on jotain merkitystä. Oopperan Kummitus nyt vaikka esimerkiksi.

Mutta nyky-Hollywoodissa väsätty uusintaversio Nicholas Cageineen tuntuu näin ennakkoon täysin turhalta.
Päätän raporttini ulkoavaruudesta tähän.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)