Lord of the strings 09.09.2005 16:23:07 (muokattu 09.09.2005 16:24:22) | |
---|
no mun soittonäyte löytyy sivulta http://www.mikseri.net/artists/metalupyourass.47222.php Juu ihan tosissaan kannattanee vielä pysytellä perusasijoiden äärellä. Ei ollut nimittäin kovin puhdasta tuo soittosi ja benditkään eivät oikein osuneet kohdalleen. Osaatko ottaa barre-otteita tai ylipäätänsäkkään duureja/molleja? Jos et niin kannattaa opetella nuo. Niillä pääsee anakin tuossa vaiheessa pidemmälle kuin että osaat Enter Sandmanin soolon heikosti. "Who are you? How did you get in?" "Well, i'm the locksmith and.. I'm the locksmith." Pastilli? |
|
l@ho 10.09.2005 14:26:19 | |
---|
Noi nussivat hiiret? Ööh.. uudessa soundissa Mustaine ainakin puhui jotain nussivista norsuista... Offtopic.. sori. ROC! Hoho.. tuoltahan ne hiiret tulivatkin.. jäin nimittäin itse miettimään että miten kuullostikaan niin tutulta. Viddu, meitsi diggaa ainaki musast mist meitsi pitää viddu |
Volcom 11.09.2005 11:28:34 | |
---|
on se ihmeellistä miten on pakko soitella jotain metallican sooloja, vaikka niitä ei yksinkertaisesti voi oppia vuoden kokemuksella.... kauheata soitetaanko paranoid? |
Karipiirto 11.09.2005 19:52:29 | |
---|
on se ihmeellistä miten on pakko soitella jotain metallican sooloja, vaikka niitä ei yksinkertaisesti voi oppia vuoden kokemuksella.... kauheata On yleensäkin kauheeta että vuoden kokemuksella on pakko sooloilla. Mutta toisaalta olin itte samanlainen. Eli sooloja oli pakko vetää ku ne oli NIIN SIISTEJÄ. Nyttemmin soitan sooloja vain jos ei ylitä omia kykyjä. Tie valaistukseen kävi omien nauhoitusten kautta. Ku huomas miten paskalta kuulostaa niin kyllä kummasti rupes sooloilu vähenemään. Hitto ku muistais mitä tuli sanottua... ainiin, Pastilli? |
Rajapatsas 12.09.2005 07:42:32 (muokattu 12.09.2005 08:09:27) | |
---|
Bon Jovin soolot ovat varsin mukavia soitella. Sambora on aikamme yksi aliarvostetuimpia kitaristeja... Hit the nail on the muthafokkin' head!! En olisi ikinä kuvitellut, että tällaiseen topikkiin rustaan, mutta tuohon Sambora-kommenttiin on pakko todeta, että näin on! Loistava kitaristi, joka soittaa biisejä, eikä sooloja. Siinä muuten vinkki tämän ketjun aloittajalle. Soita melodioita, soita biisejä, laita kauniita sointuja peräkkäin ja tee niistä tasapainoisia kokonaisuuksia. Tästä pääsemmekin raskaan rokin helmasyntiin ja siihen, että miksi ihmeessä siinä biisissä pitää aina olla se soolo. Kuinka usein se tuo lisäarvoa itse sävellykseen ja kokonaisuuteen. Kaveri tuossa laittoi oman suosikkisoolonsa meilinä ja sehän oli George Harrisonin veto "Let it be" :ssä. Treenaa se! Hae siihen tatsia ja tunne se biisi siinä taustalla. Näin se menee! PS: 20 vuotta kitaransoittoa takana, eikä Laihon soolot kulje vieläkään. Missä vika? Nimim. Sormet verillä |
JohnnyLee 14.09.2005 21:05:48 | |
---|
Soita kaikkea, mitä ikinä mieleen juolahtaa. Ei kannata lokeroida mitään, että soita sitä tai soita tätä, vaan harjoittele monipuolisesti sooloja, sointuja, tekniikkaa, ymmärrystä ja kuuntelua... Keksi omia ja harjoittele muiden juttuja. Eikä kannata kuunnella aina sitä, mitä muut neuvoo, ne neuvot voi sopia niille, muttei välttämättä sulle! Ite alkuaikoina yritin vääntää vaan heviä täysillä ja kun kuuntelin myöhemmin kevyempää musaa huomasin, että aika paljon sain uutta ideaa omaan soittoon, ja ne olisin voinut oppia aiemminkin, jos vaan olisin suostunut ne kuulemaan! Tarpeeksi kauan kun hakkaa päätä seinään, kyllä se seinä antaa periksi! |
spede from hell 14.09.2005 22:24:17 (muokattu 14.09.2005 22:26:57) | |
---|
on se ihmeellistä miten on pakko soitella jotain metallican sooloja, vaikka niitä ei yksinkertaisesti voi oppia vuoden kokemuksella.... kauheata ...itseasiassa voi... ...koska björk hemmet sucks... ...niin mäkin... (kattos perkule?!! Virtuaali Johnnykin täällä matrix:ssa!) ;) Jesus shaved my soul and sold it to BeelseB.o.B. |
PekkaM 15.09.2005 08:46:12 (muokattu 15.09.2005 08:50:55) | |
---|
Rohkeasti vaan sooloja treenaamaan, turha antaa näiden kyynikoiden viedä fiiliksiä. Siksihän sitä kuitenkin soitetaan, että on hauskaa ja itse lapsena pianoa soittamaan pakotettuna muistan vieläkin, miten liika kurinalaisuus ja kaavamaisuus opettelussa vei soittohalut. Harva meistä kuitenkaan soitolla itseään tulee elättämään, joten ei tätä niin vakavasti kannata ottaa. Itselläni ehdottomasti kuluneimmat nuottikirjat (siis ne, joista alkuvaiheessa sooloja eniten treenailin) ovat Guns'n'Roses - Anthology ja Mark Knopfler:in Guitar Styles osat 1 ja 2. Gunnareilta treenailin aikoinaan itse mm. seuraavista sooloilla: Don't Cry Knockin on Heavens Door Estranged November Rain Sweet Child of Mine Nightrain Rocket Queen Knopflerilta mm. seuraavia_ Sultans of Swing Tunnel of Love Telegraph Road Going Home Muutamia muita, joita tulee mieleen kivoista, opeteltavista sooloista: Dream Theater - Spirit Carries On Pink Floyd - Comfortably Numb, Shine On You Crazy Diamond Prince - Purple Rain Rush - Limelight Thin Lizzy - Whiskey in the Jar Niin joo, Eric Johnsonin Cliffs of Doveria voi alkaa myös raiskaamaan jo yhden vuoden jälkeen ;) |
JohnnyLee 15.09.2005 20:33:05 | |
---|
Steve Vain For The Love Of God on aivan loistava biisi soolojen harjoitteluun. Alussa helppo ja vaikeusaste lisääntyy hyvin biisin edetessä. Ja kyllähän siitä vielä kokeneemmatkin skittailijat kivoja jippoja löytää. No, tosta alun helppoudesta vielä, että sen samanlaisen fiiliksen saaminen omaan soittoon onkin sitten jo vaikeampi juttu... Tarpeeksi kauan kun hakkaa päätä seinään, kyllä se seinä antaa periksi! |
guitarzman 15.09.2005 22:14:27 | |
---|
Itse olen soittanut vasta noin puoli vuotta ja Nothing Else Mattersin soolo ainoa soolo minkä osaan, joten taitaapa olla aika helppo. |
Lullervo 15.09.2005 22:32:57 | |
---|
No pistetäänpä omaa soittoa yhden vuoden soittelun jälkeen. Saundit ovat halpis-Cratesta ja Anttilan mikistä, joten ne ovat mitä ovat. Miksauskin on vähän kökkö. Kommenttia vaan tulemaan! http://www.mikseri.net/music/play.php?id=153488&type=hi EEeee-vaaaaan-keliumi *tsat tsat tsat tsaa* Joo tosiaan, ei meikäläiseltäkään tosiaan taitu läheskään niin moni soolo kun pitäis, yli kolme vuotta sähkiksen vakavampaa soittoa takana. Ja alotin just sivuaineena sähkiksen ni opettaja heti kärkeen totesi että plektrakäsi on päin helvettiä. (nojaan siis sormilla kitaraan pikatessani) Eli nyt taas mennään vähän takapakkia, mutta tatsi se tärkein asia kuitenkin on. Eikä niitä tyttöjä kiinosta sielä leirinuotiolla kuulla mitään Enter sandmanin sooloa, eli soinnut vaan haltuun ni pääsee säestämään noinkin kivoja veisuja(köhköhköhö) kun tuo ylempänä hienosti vedetty kipale. |
oiva tumpeloinen 15.09.2005 22:55:34 | |
---|
Ja alotin just sivuaineena sähkiksen ni opettaja heti kärkeen totesi että plektrakäsi on päin helvettiä. (nojaan siis sormilla kitaraan pikatessani) Eli nyt taas mennään vähän takapakkia, mutta tatsi se tärkein asia kuitenkin on. Jos se sun käsi ei ole mitenkään häiritsevästi siinä, en mä lähtisi sitä ihan heti muuttelemaan jonkun toisen neuvosta. Siis tarkoitan, että jos se ei rasita rannetta mitenkään eikä koske esim. volumepotikkaan tai muuhun vastaavaan. Se "pikkauskäsi nyrkissä" on kyllä se kirjan kuvasta katsottu malli, mutta ei se estä/vaikeuta mitenkään soittoa omalla tavallasikaan soittamalla. Katso monia starojakin, ei niilläkään mitään oppikirjasta opittuja asentoja ole. Otettakoon esimerkkeinä Steve Morse (kenellä on muuten aika maaginen tatsi siihen kepakkoon) ja vaikka Hetfield. Nimim. saman muutoksen tehnyt, tekosyynä Fenkun volumepotikka. Monta vuotta epätietoisuudessa vaeltanut. |
Lutkare 16.09.2005 18:07:04 | |
---|
Itse olen soittanut vasta noin puoli vuotta ja Nothing Else Mattersin soolo ainoa soolo minkä osaan, joten taitaapa olla aika helppo. Mielestäni tuo soolo ei ole lainkaan helppo, koska olen ainaki vuoden reenannu sitä eikä se vieläkään kuulosta lähellekkään samalta ku Hetfieldin soittamana (ehkä ei tarvikkaan?). Aadolf Virtanen: "Hevi on paskimmillaankin parasta musiikkia" |
sunder 17.09.2005 18:17:34 | |
---|
Päätin opetella tuon Nothing else mattersin soolon, kun sitä on helpoksi haukuttu ja pidetty alottelijalle sopivana soolona. Ehkä puol päivää meni reenaillessa se tässä nettailun lomassa. Otin nauhallekin jopa, ja sen verran itsekriittisenä voisin sanoa, että osaan sen ihan hyvin. Vielä kun saisin sen upittua nettiin, niin joku vois ehkäpäs jopa kommentoida/laittaa omaa vastinetta tuosta soolosta. "Try, fail, live, learn - and die happy trying" -Dimebag Darrell |
TheRagDoll 18.09.2005 18:09:48 | |
---|
Mielestäni tuo soolo ei ole lainkaan helppo, koska olen ainaki vuoden reenannu sitä eikä se vieläkään kuulosta lähellekkään samalta ku Hetfieldin soittamana (ehkä ei tarvikkaan?). mutta eihän James niitä sooloja soitakkaan vaan Kirk:) Mikä vitun juttu toi Pastilli on? |
Lord of the strings 18.09.2005 19:12:49 | |
---|
mutta eihän James niitä sooloja soitakkaan vaan Kirk:) NusNus. Nothing Else Mattersin soolon soittaa Jamppa. "Who are you? How did you get in?" "Well, i'm the locksmith and.. I'm the locksmith." Pastilli? |
TheRagDoll 18.09.2005 22:13:18 (muokattu 18.09.2005 22:13:53) | |
---|
NusNus. Nothing Else Mattersin soolon soittaa Jamppa. no eikä soita >:( mut ihan sama.. tällekki keskustelulle vois varmaa pikkuhiljaa pistää lukkoa tai jotain.. Mikä vitun juttu toi Pastilli on? |
pertucci 18.09.2005 22:16:46 | |
---|
Itse olen soitellut noin 1 ja puol vuotta. Tuossa melko tuore näyte. www.mikseri.net/artists/jpinstrumental.47745.php Oon aika hidas soittelemaan, enkä osaa mitään nopeita sooloja. Toi ton biisin soolo on improttu ihan kylmiltään vaan siihen kohtaan mis mä näkisin et soolo on. Olen tosi itseopiskellut, joten voipi olla, että monet asiat menevät ihan väärin, mutta omaksi huviksenihan minä tätä teen. Kommentoikaa silti jos on kommentoitavaa, rakentava palaute on aina boonusta. Nauhoitusvälineet ja miksaustaidot alatasoa, et laatu on tosin vähän kökkö... |
spede from hell 19.09.2005 06:34:17 | |
---|
Steve Vain For The Love Of God on aivan loistava biisi soolojen harjoitteluun. Alussa helppo ja vaikeusaste lisääntyy hyvin biisin edetessä. Ja kyllähän siitä vielä kokeneemmatkin skittailijat kivoja jippoja löytää. No, tosta alun helppoudesta vielä, että sen samanlaisen fiiliksen saaminen omaan soittoon onkin sitten jo vaikeampi juttu... Eikös just passion and warfarella ollut niitä nussivia norsuja?!! Oliko peräti just tolla "for the love of godilla?!! Mutta tuo "for the love of god" on ehdoton harjoitusbiisi. Kasvaa kyllä sopivasti ja riittää treenattavaa vuosiksi. Jesus shaved my soul and sold it to BeelseB.o.B. |