Silvertown 09.09.2005 16:43:28 | |
---|
Nauhoittelinpa tuossa yhden keikan suoraan miksauspöydästä. Soundit ovat sinäänsä ihan hyvät, mutta elottoman kuulosta meininkiä. Nyt mulla on nauhoitukset wavina koneella ja kysynkin pystynkö jollain kikkailuilla saamaan nauhoituksesta eloisampaa? Voittajat eivät luovuta, luovuttajat eivät voita. |
aimotuska 09.09.2005 16:48:27 | |
---|
Jos pystyt, niin kerro se toki meillekin. Tuohan olisi paras keksintö sitten hehkulampun. :) Ei vaan, kyllä vahinko on jo tapahtunut nauhoitus- ja miksausvaiheessa, joten varsin hankalaa se on. Periaatteessa ainoat keinot sulla on lyödä siihen jotain graafista equa ja pientä kompressointia, että saisit kaman suht koht tasaiseksi. Sen enempää siihen ei juuri voi tehdä. Tää on rinnastettavissa siihen yleiseen myyttiin, jonka mukaan masteroija on guru, joka saa minkä tahansa scheissen kuulostamaan hyvältä. I cna tpye 300 wrods a mniute. |
Jouni Antero 09.09.2005 16:50:44 | |
---|
No voihan siihen kokeilla vaikka pientä kaikuakin - noin niinku tilaa luodakseen. |
Taitaa olla käytännössä aika hankalaa. Korkeintaan päässee sellaiseen semi-hyvään lopputulokseen. Itsekin tässä olen tuskaillut erään livevedon kanssa, nauhalle kun ei saanut muuta kuin saman pöydän stereosignaalin, mikä meni PA:han ja sitten toisen stereosignaalin, lavaan nähden ehdottomasti liian kaukana ja korkealla olleesta kahdesta isokalvoisesta konkasta, jotka oli aseteltu XY-asetelmaan (tai ainakin yritetty...). Olisi helpottanut duunia paljon, jos olisi voinut ottaa vaikka pelkän basson vielä erikseen. Ja mielellään kitaran. Ja tietty jouset ryhmänä. Se olisi ainakin tässä tapauksessa saattanut riittää. Ja se on sitten: Tärbä-tärbä-kosh! ja nukkumaan.
- ÄM
17.02.2005 23:37:39 |
dewil 09.09.2005 18:16:16 | |
---|
Ma oon saanu aikaiseksi erinomaisia livetaltiointeja äänittämällä just suoraan pöydästä stereon ja ihan perus sonyn stereomikillä saliäänen. Sit koneella vaan taimaa molemmat stereoraidat keskenään, eli viivästää pöydän signaalia suhteessa suoraan ääneen ja sopivaa ekvalisointia päälle, ni avot! Esim nosturilla ja tavalla, mulla on ollu se stereomikki mikserillä, eli aika kaukana, mut tosiaan taimaamalla nauhoituksesta saa yllättävän skarpin ja eläväisen kuuloisen. (riippuen tietty, onko keikka kaikenkaikkiaan miksattu propah. Don´t Clone The Beat. Own The Beat. |
Dr.Rubber 09.09.2005 19:13:12 | |
---|
Pitäs melkein ehkäpä väsätä joskus näytettä tuosta omasta systeemistä. Voisi sitten joku kertoa, mitä olisi voinut tehdä paremmin. Tosiaan, raitojen taimaaminen on aika must, sillä omassa tapauksessa viivettä pöytä-äänen ja salin takaa otetun äänen välillä oli yli 30 ms. Ja se on sitten: Tärbä-tärbä-kosh! ja nukkumaan.
- ÄM
17.02.2005 23:37:39 |