Aihe: Uusi sarja behringeriltä.
1 2 3 4 5 6 7 8 9
BotneLapio
09.09.2005 11:59:58
Olen aivan äimän käkenä. Kävin noukkimassa 2092:sen n. 1,5 tuntia sitten, ja ihmettelen suuresti, miten NÄIN halvalla VOI saada N Ä I N hyvää!! Ei malttais ees syödä mitään vaikka vatsa kurnii, tekee vain mieli istua ja kuunnella, kuinka hyvin voi "halpiskamat" soida!! Tämä subbari maksoi VÄHEMMÄN kuin vanhani (AudioProB1.35), ja soi varmaan kolme kertaa paremmin. Siis setuppina on 2030A:t + 2092A. Molemmissa maksimivaimennukset päällä. Ja subi ei kyllä mitenkään hurise tai muuta. Muuntajasta kuuluu aavistuksen omainen "humina", jos laittaa korvansa kiinni koteloon, mutta puolen metrin päästä ei kuulu enää mitään. Ei voi muuta sanoa, kuin että SUOSITTELEN!!! Tämä subi on hintaansa nähden U - S - K - O - M - A - T - O - N - ! - ! - !
-=Botnee!!=-
hörhö
09.09.2005 12:31:18 (muokattu 09.09.2005 12:32:52)

Olen aivan äimän käkenä. Kävin noukkimassa 2092:sen n. 1,5 tuntia sitten, ja ihmettelen suuresti, miten NÄIN halvalla VOI saada N Ä I N hyvää!! Ei malttais ees syödä mitään vaikka vatsa kurnii, tekee vain mieli istua ja kuunnella, kuinka hyvin voi "halpiskamat" soida!! Tämä subbari maksoi VÄHEMMÄN kuin vanhani (AudioProB1.35), ja soi varmaan kolme kertaa paremmin. Siis setuppina on 2030A:t + 2092A. Molemmissa maksimivaimennukset päällä. Ja subi ei kyllä mitenkään hurise tai muuta. Muuntajasta kuuluu aavistuksen omainen "humina", jos laittaa korvansa kiinni koteloon, mutta puolen metrin päästä ei kuulu enää mitään. Ei voi muuta sanoa, kuin että SUOSITTELEN!!! Tämä subi on hintaansa nähden U - S - K - O - M - A - T - O - N - ! - ! - !

Oliko muuten mittari, vai miten säädit sen. Mulla on ollut vähän vaikeuksia, kun tuntuu, ettei säädöt kuulu missään(voi johtua kummallisesta huoneakustiikasta). Ne mun surinat muuten vaimenivat itsestään?!?
"Tritonus on harmonian ketsuppi" -E-J Rautavaara
BotneLapio
09.09.2005 12:41:51
Oliko muuten mittari, vai miten säädit sen. Mulla on ollut vähän vaikeuksia, kun tuntuu, ettei säädöt kuulu missään(voi johtua kummallisesta huoneakustiikasta). Ne mun surinat muuten vaimenivat itsestään?!?

Ei ollu mittareita, säädin ihan korvakuulolla. Apuna käytin omatekemää TestiCD:tä, ja Protarin siniaaltogeneraattoria.
-=Botnee!!=-
hörhö
09.09.2005 14:37:13

Ei ollu mittareita, säädin ihan korvakuulolla. Apuna käytin omatekemää TestiCD:tä, ja Protarin siniaaltogeneraattoria.

Millä signaalilla kuuntelit vaiheen asennon?
"Tritonus on harmonian ketsuppi" -E-J Rautavaara
Jabbe
09.09.2005 14:49:03
Onko kukaan nähny niit B:n uusia kitaraspeduja muuten? Vois muutaman ostaa ihan huvikseen ku on niin halpoja..
Dogmaattisuus on fundamentaalisesti perseestä.
BotneLapio
09.09.2005 18:15:24
Millä signaalilla kuuntelit vaiheen asennon?

Emmä sitä mitenkään erityisesti "kuunnellu", vaihenkääntö on nollassa, ja hyvin popittaa.
-=Botnee!!=-
Roberto
09.09.2005 20:16:56

Emmä sitä mitenkään erityisesti "kuunnellu", vaihenkääntö on nollassa, ja hyvin popittaa.

Hoho! Onko vehkeet sulla tarkkailukäytössä vai musan kuunteluhommissa?
BotneLapio
09.09.2005 20:44:49
Molemmissa, enemmän kyllä tarkkailussa.
-=Botnee!!=-
Roberto
10.09.2005 20:03:45

Molemmissa, enemmän kyllä tarkkailussa.

No hyvä ettet tarkistellu vaihetta, sehän si kaiva monttua pahimmillaan ku semmoset 40dB:tä jakotaajuuden nurkilla. Speksaako mätäkorvan pojat mikä on jakotaajuus siinä vehkeessä?
BotneLapio
10.09.2005 20:11:18
No hyvä ettet tarkistellu vaihetta, sehän si kaiva monttua pahimmillaan ku semmoset 40dB:tä jakotaajuuden nurkilla.

Nyt en ymmärtänyt.

Speksaako mätäkorvan pojat mikä on jakotaajuus siinä vehkeessä?

Jakotaajuus tässä subbarissa on 80Hz.
-=Botnee!!=-
KaljaMaha
10.09.2005 20:32:21
Siellä käyttöohjeissa on pikainen selostus vaiheen tarkistuksesta. Itse hankin vastikään saman subbarin ja toimii moitteetta, ainakin vielä.
Oma kämppä on vaan ihan mahdoton paikka saada edes tyydyttävä saundi. Kunnon kaikukammio :)
Jos ei toimi ni ei toimi. Ei se sillä parane että sä pistät puol kämppää matalaks.
BotneLapio
10.09.2005 21:37:41
Oma kämppä on vaan ihan mahdoton paikka saada edes tyydyttävä saundi. Kunnon kaikukammio :)

Laita paksut verhot joka seinälle, ja paksu, iso matto lattialle. Toimii täällä päässä... ;)
-=Botnee!!=-
BotneLapio
10.09.2005 21:51:31
Siellä käyttöohjeissa on pikainen selostus vaiheen tarkistuksesta.

Jep, etäisyys pääkaiuttimiin ja subbariin on kuuntelupaikalta suurinpiirtein sama. Subbari on takana oikella. Ajoin silloin heti oston jälkeen monia siniaaltotestejä ja taajuusswiippejä, ja tasaiselta kuulosti. Aavistuksenomainen korostuma on ihan siellä alapäässä, mutta korostuma ei todellakaan ole häiritsevä. Kyllähän ton sais parametrisellä tasattua... Kokeilin tänään tuota 80Hz siniaaltoa. Kovimmilla taajuus kuului molemmat skobet päällä vaiheenkäännön ollen nollassa. Eli toimii.
-=Botnee!!=-
Roberto
10.09.2005 22:52:59

Nyt en ymmärtänyt.

Sitä vaan että vaiheongelmat jakotaajuuden nurkilla tekee vasteeseen aikamoista ongelmaa. Se että etäisyyttä toivotaan samaksi todennäköisimmin tarkoittaa sitä että subbari sijoitettaisiin pääkaiuttimien viereen mahdollisimman samalle etäisyydelle kuuntelupisteestä, eli minimoidaan vaihevirheet lähtöruudussa.
BotneLapio
10.09.2005 23:15:49 (muokattu 10.09.2005 23:16:30)
Sitä vaan että vaiheongelmat jakotaajuuden nurkilla tekee vasteeseen aikamoista ongelmaa. Se että etäisyyttä toivotaan samaksi todennäköisimmin tarkoittaa sitä että subbari sijoitettaisiin pääkaiuttimien viereen mahdollisimman samalle etäisyydelle kuuntelupisteestä, eli minimoidaan vaihevirheet lähtöruudussa.

No, hyvin tuntuu soivan nykyisellä asetelmalla. Taitaa olla siis myös tsägää messissä...;)
-=Botnee!!=-
KaljaMaha
11.09.2005 11:39:13
Laita paksut verhot joka seinälle, ja paksu, iso matto lattialle. Toimii täällä päässä... ;)

Ongelma ei ole niin yksinkertainen. Mulla on katto reilun kolmen ja puolen metrin korkeudella. Sen takia seinäpintaa löytyy reippaasti ja kuka jaksaa opiskelijaboxia alkaa akustoimaan jos siellä asuu enää n. vuoden. Tulevaisuudessa pitää pyrkiä saamaan työtilat tai joku vastaava hyvin akustisesti toimiva kuuntelupaikka.
Jos ei toimi ni ei toimi. Ei se sillä parane että sä pistät puol kämppää matalaks.
HK
11.09.2005 22:25:31
Olen aivan äimän käkenä. Kävin noukkimassa 2092:sen n. 1,5 tuntia sitten, ja ihmettelen suuresti, miten NÄIN halvalla VOI saada N Ä I N hyvää!! Ei malttais ees syödä mitään vaikka vatsa kurnii, tekee vain mieli istua ja kuunnella, kuinka hyvin voi "halpiskamat" soida!! Tämä subbari maksoi VÄHEMMÄN kuin vanhani (AudioProB1.35), ja soi varmaan kolme kertaa paremmin. ...

Itse taas olen äimän käkenä, että B1.35:ttä käytit ns. kotistudiossasi. Ei se sinne sovellu, eikä sitä ole sinne tarkoitettukaan.

Itsekin omistan moisen AudioPro:n vehkeen, ja oikein kivasti se toimii edelleen tuossa olohuoneessa hyllykaiuttimien seurana levyltä musiikkia kuunnellessa ja elokuvia katsellessa.

Tuota laitekuvaustasi katsoessa ei voi olla miettimättä, että nyt on kyllä säästetty ihan väärästä paikasta.
Peltikorva puupäässä.
BotneLapio
12.09.2005 00:30:48
Itse taas olen äimän käkenä, että B1.35:ttä käytit ns. kotistudiossasi. Ei se sinne sovellu, eikä sitä ole sinne tarkoitettukaan.

No itseasiassa soveltui oikein hyvin. Sain sen ja 2030A:t soimaan yllättävän hyvin yhteen. Nyt vaan soi paremmin. ;)

Itsekin omistan moisen AudioPro:n vehkeen, ja oikein kivasti se toimii edelleen tuossa olohuoneessa hyllykaiuttimien seurana levyltä musiikkia kuunnellessa ja elokuvia katsellessa.

Tähän käyttöön kyseinen B1.35 siirtyikin.

Tuota laitekuvaustasi katsoessa ei voi olla miettimättä, että nyt on kyllä säästetty ihan väärästä paikasta.

Joskus on rahaa, joskus ei. Nämä B:t nyt kuitenkin soivat melkein yhtä hyvin kuin G:t, joten olen tyytyväinen tähän tilanteeseen.
-=Botnee!!=-
Woodoo
12.09.2005 01:25:53 (muokattu 12.09.2005 01:28:01)
En oo tähän päivään mennessä löytänyt mukavan kuuloista subbaria... Leffoissa ja peleissä ihan lyömätön, mutta en pelaa niin ei oo koneessa kiinnikkään. En itseasiassa voi sietää erillisen subbarin tuottamaa painetta vatsassa musiikkia kuunnellessa. Kunnon monitorit kyllä pitäis saada, mutta en kyllä ymmärrä koko subbari ideaa. Katsoo vain kajarit mitkä yltävät riittävän alas. Niiden ei kyllä tarvitse yltää edes mitenkään mahdottoman alas. Voi siittä subbarista sen verran ehkä olla hyötyä että kuulee onko aivan alapää riittävän siisti, mutta en viitsi siitäkään maksaa...

Vai onko se nyt niin hyvän kuuloinen ja pakollinen :?
Lukihäiriö ei estä kirjoitusta, mutta kirjaimien painaminen on hieman vähäisempää :)
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)