Aihe: Kitaramallit, joiden valmistus lopetettu liiallisen laadun takia
1 2
ReBeat
09.09.2005 13:59:00

Squier Pro Tone sarja
Ihmiskunta on ylittänyt rajan. Pakokeinoja nopeutuvalta tuhoutumiselta säästymiseksi ei ole.
Antti1
09.09.2005 13:59:54
Onko muita esimerkkejä kitara-tuotannosta joka on pitänyt painaa villasella, koska laatu oli niin korkea että haittasi jo myyntiä?

80-luvun Squierit. On muuten aika erikoinen ketju, eipä tule mieleen samanmoista ihan heti...
"What kind of world do we live in when a dying teenager can no longer get his cock sucked by a celebrity?" -Josh Mortens father
J.RA
09.09.2005 14:03:08
Mitä tämä "liiallinen laatu" tarkoittaa?
-Sellasta se vaan on-
Antti1
09.09.2005 14:03:58
Mitä tämä "liiallinen laatu" tarkoittaa?

Hinta/laatusuhde huono valmistajan kannalta. Eli liian hyvää kamaa liian halvalla. Syö menekkiä saman valmistajan kalliimmilta peleiltä --> tappiota firmalle.
"What kind of world do we live in when a dying teenager can no longer get his cock sucked by a celebrity?" -Josh Mortens father
tontos
09.09.2005 14:50:52
Fenderin Japanin tuotanto lopetettiin, niin tai ainakin niiden tuonti lopetettiin, koska ne vaan oli liian hyviä. Kaikkihan sen tietää. Nyt sen kai on tajunnut jo Levytukkukin, ja keskittyy Ibaneziin? Japsi-Fenkuista ei saa puhua edes samana päivänä kuin meksikon lähistöllä tehdyistä!

Tokain vienti USAanhan tietysti lopetettiin kun se oli vaan liian hyvä. Siksihän uudet Tokait ovat yhä vuosikymmenestä toiseen niin hyviä, ovathan ne Tokaita, niitä joita ei saa myydä joka paikassa liiallisen laadun takia. Kumma että valmistusta ei kokonaan ole lopetettu!

Onko muita esimerkkejä kitara-tuotannosta joka on pitänyt painaa villasella, koska laatu oli niin korkea että haittasi jo myyntiä?

90-luvun alun jackson professional kitarat
Jannipaali
09.09.2005 14:52:33
Tehdäänkö Charveleita vielä?
THV-klubi #40 Kyllä lähtee! "Onko viileetä olla rienaaja?" -sticky fingers
leather rebel
09.09.2005 14:59:04
Tehdäänkö Charveleita vielä?

Nykyään tehdään taas. Jonkin aikaa tuo oli kyllä telakalla.
"I really don't care about Kirk (Hammett) he stole my job, but at least I got to bang his girlfriend before he took my job how do I taste, Kirk?" - Dave Mustaine
Super-Jari
09.09.2005 15:14:35
Hillanmakuinen Lapin Kulta.

Ei välttämättä ihan kitarakama, mutta bänditouhuun oleellisesti liittyvä :)
32788
09.09.2005 15:16:20
Milloinkohan lähtee ESP LTD: n paremmat mallit. Vie varmaan aika paljon myyntiä ESP: n "kunnon kitaroilta". Sitten 10 vuoden päästä noita myydään 1000 eurolla torilla. Voisi sitten joskus kehua, että "minullapa on aito, kallis, LTD"
Alkoholin nauttiminen krapulaa edeltävä päivänä aiheuttaa päänsärkyä ja äkillisiä pahoinvointikohtauksia!
fox
09.09.2005 15:41:54

laatu oli niin korkea että haittasi jo myyntiä?

Harvoinpa se ihan tuon takia on lopetettu.. :)
Mutta tosiaan, joitain malleja on lopetettu, koska ns. "kustannus ei vastaa hintaa"...
Katsotaanpa:
Fender Marauder, 4-mikkinen malli
Fenderin Elite Stratocaster, Elite Telecaster ja Elite Precision, load-coileilla ja aktiivielektroniikalla ja kalliilla metalliosilla..
S.D.Curleen kaikki kitarat ja bassot
Renaissancen akryylikitarat
Gibsonin RD-sarja
Gibsonin Flying V II, Boomerang-mikeillä ja monimutkasella runkokonstruktiolla.

Tuossahan noita jokusia aluksi..
Japanin kitarantuotanto loppuu tehtaitten järjestelyitten takia ym. mm. työvoimakustannuksien korkeuden vuoksi... FujiGen ryhtyy tekemään mm. autojen puuosia.. Koskee muuten Fenderin lisäksi myös Gibson/Epiphonea, Ibanezia ym. merkkejä tuo Japanin tuotannon hiipuminen..
TokaiGakki Co. Hamamatsun myynti Yhdysvalloissa on vähän nihkeää jostain muista syistä, luulen, kyllähän niitä sinne tuodaan... Euroopassa myynti sitten on kovempaa, LeedsMusic tuossa juur ilmoitti myyvänsä jotain Tokaita 299 punnan hintaan...
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers."
LamaAjanElvis
09.09.2005 16:38:10 (muokattu 09.09.2005 16:40:31)
voisin lisätä noihin oman DeArmondin.

malli on siis M65 ja aikalailla lespaulin muotoinen ja saundinen.
http://img.photobucket.com/albums/v601/LamaAjanElvis/kitarat007.jpg

vaikka kitara on tehty indonesiassa, sen puut soi hyvin, humpparit on erittäin kuumat, ihan älyttömän kevyt soittaa (vielä kepeempi mitä oma RG) viimeistely edelleen hyvässä kunnossa.

kaula ei ole aivan luotisuora enää koska aikaisempi omistaja roikotti sitä seinällä usean vuoden putkeen eikä kitarassa ollut kun pari paksuinta kieltä paikallaan. noin voisi käydä kalliimmallekkin.

muttei tuo vaikuta mitenkään soittamiseen/sointiin eli täysin toimiva peli.

virityskoneisto pitää vireensä ja soinnillinenkin sustaini on ällistyttävä stratoon/RG:hen verrattuna. eli ei mikään paska kitara noin 2-2.5 tuhannen (markan) kitaraksi.
I don't know why my heart beats, i only know it does...Sormet lähtee soundista. Suhteettomat Toverit Club#3 AKKK#4 Romantikkoitkijät#7 Ihmevalittajat#8
tapsali
09.09.2005 17:47:01
Korjatkaa jos olen väärässä mut muistaisin kuulleeni sellasen huhun että PRS:n singlecutin valmistus loppu koska ne oli niin paljon parempia ku Les Paulit. Joku tais Gibsonilla vetää herneen nenäänsä...

En tiedä varmaks, voin olla väärässäkin...
Tähänkö mun pitäis keksiä jotain fiksua sanottavaa? En mä keksi mitään, mä olen vaan tyhmä kitaristi!
Antroid
09.09.2005 17:50:33
Korjatkaa jos olen väärässä mut muistaisin kuulleeni sellasen huhun että PRS:n singlecutin valmistus loppu koska ne oli niin paljon parempia ku Les Paulit. Joku tais Gibsonilla vetää herneen nenäänsä...

Jeh, rupesi syömään Gibsonin markkinaosuutta kovin pahasti.
Jii
09.09.2005 17:52:10

Liikaa saman näköisiä ja samoilla markkinoilla yhtä uskottavia. Singlecut ei musta soundiltaan juurikaan ole Les Paulin oloinen. PRS:n McCartyt menee enemmän sille osastolle.
Birth, copulation and death. Is this your life?
Ze Kink
09.09.2005 17:52:22

Ei kai se ihan näin ollut. Olivat kuitenkin erittäin suosittuja, ja varmaan hieman haittasi jo Lespojen myyntiä.
[KTR-] tai biisin nimeks "PARANOID JA TAHDON MYÖS SANOA ETTÄ OON LÄSKI HOMO!!" nii sit yleisö huutais "SOITTAKAA PARANOID JA TAHDON MYÖS SANOA ETTÄ OON LÄSKI HOMO!!"
[KTR-] sit bändi ois ihan :---D
Antroid
09.09.2005 17:56:36 (muokattu 09.09.2005 17:57:03)
Liikaa saman näköisiä ja samoilla markkinoilla yhtä uskottavia. Singlecut ei musta soundiltaan juurikaan ole Les Paulin oloinen. PRS:n McCartyt menee enemmän sille osastolle.
Juu, siis kyllä McCarty kuulostaa laimeampine ja tummempine mikkeineen enemmän lespalta, SC vaan kuulostaa muuten helvetin hyvältä ja se on singlecut niin ilmeisen moni sellaisen sitten halusi.
Hohhoijaa
09.09.2005 18:02:33 (muokattu 09.09.2005 18:02:47)
Edit: mm
Sinä! Avatarin tarpeessa? Ota yhteyttä.
Saatavilla mm. kauhu- ja eläinaiheisia.
Jii
09.09.2005 18:04:15
Juu, siis kyllä McCarty kuulostaa laimeampine ja tummempine mikkeineen enemmän lespalta, SC vaan kuulostaa muuten helvetin hyvältä ja se on singlecut niin ilmeisen moni sellaisen sitten halusi.

"Laimeat mikit" kuulostaa jotenkin huonolta ;-). Niinhän ei ole tässä, eikä monessa muussakaan tapauksessa.

Vedän pahasti offopicin puolelle, mutta mitä klassikkoja (voiko näin lyhyellä ajanjaksolla edes niin puhua) PRS:llä on soitettu tai onko kitarasankareita, jotka PRS:ää käyttäisivät (Santana profiloituu pitkän uransa vuoksi muidenkin soitinvalmistajien instrumenttien käyttäjäksi)? Esim. Les Paulilla on imago ja se löydetään myös kuulemalla (tyyliin "tää on soitettu sillä"). PRS:n soundia ei kuule samoin. Se on todella hyvä soittajan kitara, mutta se pelkästään ei ole syy tehdä soittimesta legenda.
Birth, copulation and death. Is this your life?
Antroid
09.09.2005 18:06:01
"Laimeat mikit" kuulostaa jotenkin huonolta ;-). Niinhän ei ole tässä, eikä monessa muussakaan tapauksessa.
Jos se ei ole hot niin se on sitten laimea...:D
Joo, enpäs vaan keksinyt mitään kuvaavampaa, kun "heikkotehoinen" kuulostaa myös huonolta. Hyvät mikit, tykkään.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)