Aihe: Nuppi hevimusiikille
1 2 3 4
Groove Man
05.09.2005 22:51:58
Itseasiassa olin pikkasen hätäinen tossa aikasemmin kysellessäni. Rupesin miettimään paljonko mun päättärin remppa tuli maksamaan. Oli muistaakseni 130 euroa, vaihdettiin 4 pääteputkea (EL34) ja 3 etusputkea (12ax7).

Eli pahoittelut aikasemmasta.

Vertailuksi mulla 2 sovitettua pääteputkea (EL34) ja 4 etusputkea + bias oli satkun. Eikä ollu mitään tutun tai edes tutun tutun hintoja..
Että ei noi nyt tosiaan ihmemmpiä kustanna.
päänahka
06.09.2005 09:59:43
Riippuen taas, mitä tarvitaan: mun mielestä 5150 ja Powerballin puhtaat on vähän niin ja näin.

Säröpuolella kaikki on hevimeteliin kova sana, Mesasta löytyy tviikkauksella välirosotkin ja puhdas on mielestäni näistä paras.

Tästä olen kyllä eri mieltä. Rectoa olen testannut Rectoverbin muodossa, jonka jälkeen testasin Powerballin, ja kyllä jälkimmäinen veti monipuolisuudessa pidemmän korren. Puhtaat olivat paljon täyteläisemmät ja pikkusäröt rapeammat. Recto oli parempi isommilla säröillä.
Soolot on perseestä. AKKK #7
tomi10
06.09.2005 17:17:21
Mesan dual recto toimii.
Jehu
07.09.2005 17:15:14 (muokattu 07.09.2005 17:15:25)
Entäpäs muuten Engl Fireball? Onko kokemuksia?
You call it graveyard, I call it home.
Mankelikissa
09.09.2005 10:26:48

Entäpäs muuten Engl Fireball? Onko kokemuksia?

Tanakka särö. Sopii metalliorkesterille tai ainakin mulle...
Ben_D
09.09.2005 11:16:02

Mesan dual recto toimii.

Hyvät perustelut.
Niskamies
09.09.2005 12:24:37
Hyvät perustelut.

Se että sä et osaa, ei tee siitä huonoa vahvaria.
Virallisesti semi-pro!
Niskamies
09.09.2005 12:47:40 (muokattu 09.09.2005 12:49:04)
Kuka niin on väittänyt? Oli niin vitun fiksu kommentti. Mä pyysin perusteluja MIKSI se on hyvä ENKÄ kommentoinut millään tavalla hyvyyttä tai huonoutta joten hanki itselles sisälukutaito.

Vahvistin ei ole huono, mutta mulle se ei ollut hyvä, koska en pidä Recton ominaissoundista. Onko vielä jotain kohtia, mitä et ymmärrä?

Sä sitä olet monet kerrat haukkunut täällä, kun et siitä ole monen tunnin säätämisellä saanut siitä kelpoja saundeja. Silti monet levyt ovat täynnä hyviä rectosaundeja. Ehkä vika on miehessä eikä vehkeessä?

Kokeilin tossa viikonloppuna single rectoa Riveran 4x12" V30 kaapin kanssa. Kliinit olivat steriilit mesatyyliset amerikkakliinit. Tykkäsin. Säröt olivatkin sitä "perinteistä" Rectoa. Jos ei noilla säröillä lähde metallit, niin on aika epätodennäköistä että millään lähtee.

EDIT: jos mä hankin sisälukutaidon, niin hommaatko sä kielioppitaidon? Tossa viestissä oli luultavasti enemmän pilkkuvirheitä kuin mulla on sormia.
Virallisesti semi-pro!
Ben_D
09.09.2005 12:55:08 (muokattu 09.09.2005 12:57:30)

Sä sitä olet monet kerrat haukkunut täällä, kun et siitä ole monen tunnin säätämisellä saanut siitä kelpoja saundeja. Silti monet levyt ovat täynnä hyviä rectosaundeja. Ehkä vika on miehessä eikä vehkeessä?

Kokeilin tossa viikonloppuna single rectoa Riveran 4x12" V30 kaapin kanssa. Kliinit olivat steriilit mesatyyliset amerikkakliinit. Tykkäsin. Säröt olivatkin sitä "perinteistä" Rectoa. Jos ei noilla säröillä lähde metallit, niin on aika epätodennäköistä että millään lähtee.

EDIT: jos mä hankin sisälukutaidon, niin hommaatko sä kielioppitaidon? Tossa viestissä oli luultavasti enemmän pilkkuvirheitä kuin mulla on sormia.

Olen tainnut myös muutamaan kertaan kehua mm. Juki68:n Rectolla tuotettua soundia kuten myös Testamentin Gathering levyn soundia. Mä en edelleenkään siitä laitteesta tykkää, mutta kommentti "Recto potkii munille" vaatinee ehkä hieman selvennystä. Mitä vittua tollanen kommentti auttaa kysyjää? Jos sä tiedät, että Recto potkii niin taputapu. Ansaitset poronlihaa ja kukkapuskan.

Toisekseen. Vaikka sulla nyt niitä sormia on nenässä useampi kappale niin oletko ikinä huomannut, että Recton ominaissoundi on erilainen kun vaikka ENGL:n tai 5150:n? Ehkä vika oli säätäjässä ehkä ei, mutta se ominaissoundi paistoi läpi, oli namiskat missä asennossa tahansa.

Kirjotin muuten joskus äidinkielen yo-kirjoituksissa magna cum laude approbaturin. Ehkä siitä sitten on niin paljon aikaa, että en kykene tuottamaan teikäläiselle ymmärrettävää äidinkieltä. Toinen syy voi olla ehkä se, että toisinaan ollaan töissä ja toisinaan ei. Nyt on se juu.
Henko
09.09.2005 13:16:21

Hevimusiikissa tarvitaan kullinnuppia.
Olen true-uskottava.
keggo
09.09.2005 13:19:47

Testament-Gathering soundi on mielestäni pirun hyvä. Pääseekö Savagella tuota soundia lähelle vai onko Mesa vaan MESA? Ja saako Savagesta esim. samanlaisen särön kuin Screamerista?
Ben_D
09.09.2005 13:20:02 (muokattu 09.09.2005 13:22:08)

Hevimusiikissa tarvitaan kullinnuppia.

Ja mielellään mahdollsimman turvonnutta.

Testament-Gathering soundi on mielestäni pirun hyvä. Pääseekö Savagella tuota soundia lähelle vai onko Mesa vaan MESA? Ja saako Savagesta esim. samanlaisen särön kuin Screamerista?

Kyllä Savagella päästään melkosen lähelle. Tosin turha nyt ihan autenttista soundia on odottaa, mutta eipä kait sitä voi oikein olettaakkaan.. Andy Sneap on kuitenkin mestari alallaan. Screamerista en tiedä.
keggo
09.09.2005 13:24:14

Missä liikkeissä tuota Mesan Rectifieriä pääsisi testaamaan ja missä Savagee? Jyväskylästä ei nimittäin löydy.
Ben_D
09.09.2005 13:26:24 (muokattu 09.09.2005 13:26:43)

Missä liikkeissä tuota Mesan Rectifieriä pääsisi testaamaan ja missä Savagee? Jyväskylästä ei nimittäin löydy.

Mesaa Levytukussa Helsingissä ja Savagee mahdollisesti Tampereen Soitinkeskuksessa. Mesaa on aina käsittääkseni 100%:n varmasti Levytukussa paikalla, mutta Savagen saatavuudesta en tiedä. Savagee ei sitten kannata ainakaan Marsun perus 1960 kaapilla testata.
keggo
09.09.2005 13:29:15

Ben_D onko sulla mitään Savagella nauhoitettuja pätkiä? Tai minkä bändin/levyn soundi vastaisi tuota Savgen soundia säröillä soitettaessa?
Ben_D
09.09.2005 13:31:47

Ben_D onko sulla mitään Savagella nauhoitettuja pätkiä? Tai minkä bändin/levyn soundi vastaisi tuota Savgen soundia säröillä soitettaessa?

Ei ole....vielä. Varmaan ens viikolla koitan ehtiä nauhottaan. Ainakin seuraavilla levyillä voit kuulla Savagea:

- Motörhead - Inferno
- Destruction - Metal Discharge
- Destruction - Inventor Of Evil
DaKiller
09.09.2005 14:24:41

Kirjotin muuten joskus äidinkielen yo-kirjoituksissa magna cum laude approbaturin.

Iha nvain mielenkiinnosta kysyn nyt, että mikä tuo magna cum laude approbaturin olikaan? L?A? Itselläkin on nimittäin aikaa noista kirjoituksista.
Volle
09.09.2005 14:44:02
Iha nvain mielenkiinnosta kysyn nyt, että mikä tuo magna cum laude approbaturin olikaan? L?A? Itselläkin on nimittäin aikaa noista kirjoituksista.

M on magna cum laude approbatur, L on paras ja M kolmanneksi paras, ennen muinoin toiseksi paras, kun välissä ei vielä ollut E:tä
Nam.
-Prokitaristi-
10.09.2005 15:45:27
Näin puoliofftopiccina kysyn että mitä vahvistimia ja pedaaleja mahtoi Adrian Smith käytti SiT:n nauhoituksissa?
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)