Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Musiikin teoria ja säveltäminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Mnetin Finale-forum
1 2 3 4 533 34 35 36 37
Dr Dominant
30.04.2005 10:13:39
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Se on totta. Mistähän tuo hellaksen hinta koostuu?! Olis kivaa tietää.
 
"Dr Dominant, I Presume?!"
baron
30.04.2005 10:49:02
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Se on totta. Mistähän tuo hellaksen hinta koostuu?! Olis kivaa tietää.
 
Se on sen asennus-CD:n rahti.
 
VAROITUS: Oheinen kirjoitus ärsyttää E C:tä.
Olga
24.05.2005 20:01:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Täältäkin löytynee apuja
http://webusers.siba.fi/%7haapasa/Nuotinnus/Nuotinnus.html
 
Dr Dominant
25.05.2005 07:48:09
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Täältäkin löytynee apuja
http://webusers.siba.fi/%7haapasa/Nuotinnus/Nuotinnus.html

 
Mulla tää linkki ei toiminut. Mitenkäs muilla?
 
"Dr Dominant, I Presume?!"
baron
25.05.2005 08:49:53
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla tää linkki ei toiminut. Mitenkäs muilla?
 
Eipä mullakaan.
 
Olga
27.05.2005 11:04:06 (muokattu 27.05.2005 11:06:31)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

otetaanpa uusiksi.. http://webusers.siba.fi/~jhaapasa/index.html
niin ja sieltä siis nuotinnus
 
baron
27.05.2005 11:13:02
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

otetaanpa uusiksi.. http://webusers.siba.fi/~jhaapasa/index.html
niin ja sieltä siis nuotinnus

 
Jess!!
 
baron
26.06.2005 20:30:08
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on Finale2005b.
 
Löysin netistä, että päivitys 2006 versioon on tilattavissa hintaan 100 dollaria.
 
Keksiikö kukaan syytä, miksi mun pitäisi tehdä se?
 
baron
05.09.2005 23:05:28 (muokattu 05.09.2005 23:11:10)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yritän kirjoittaa vaihteeksi lappua ja haluaisin kirjoittaa soinnun Cm6/9 ja Finale itsepäisesti muuttaa sen soinnuksi Cm6/C vaikka tekisin mitä.
 
Neuvokaa viisaat please!
 
Edit: OK, mä keksin itse kiertotien, hyväksyi merkinnän jossa 6 ja 9 on päällekkäin, parempi se kuin ei mitään.
 
The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument.
Dr Dominant
05.09.2005 23:09:21
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yritän kirjoittaa vaihteeksi lappua ja haluaisin kirjoittaa soinnun Cm6/9 ja Finale itsepäisesti muuttaa sen soinnuksi Cm6/C vaikka tekisin mitä.
 
Neuvokaa viisaat please!

 
Kirjoita iso C-kirjain 'C' ja sen jälkeen klikkaa "definition"-kohdassa "select"-nappulaa. Sieltä valitset m6/9-suffiksin. Ellei kirjastossasi ole kyseistä suffiksia, voi tehdä sinne sellaisen.
 
Jos kirjoitat tekstikenttään Cm6/9 suoraan, Finale tulkitsee sen aina hybridiksi ja ymmärtää kauttaviivan jälkeen tulevan numeron bassosävelen nimeksi, ja kun se ei ole kirjain kuten esim. Cm6/G, se vaihtaa numeron tilalle vaan C:n
 
"Dr Dominant, I Presume?!"
baron
05.09.2005 23:12:27
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kirjoita iso C-kirjain 'C' ja sen jälkeen klikkaa "definition"-kohdassa "select"-nappulaa. Sieltä valitset m6/9-suffiksin. Ellei kirjastossasi ole kyseistä suffiksia, voi tehdä sinne sellaisen.
 
Jos kirjoitat tekstikenttään Cm6/9 suoraan, Finale tulkitsee sen aina hybridiksi ja ymmärtää kauttaviivan jälkeen tulevan numeron bassosävelen nimeksi, ja kun se ei ole kirjain kuten esim. Cm6/G, se vaihtaa numeron tilalle vaan C:n

 
Mä tein m6/9 suffiksin, mutta sen perään se laittoi vielä sen C:n.
 
The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument.
wrshredder
06.09.2005 12:28:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tietääkö kukaan mitään sävellys ohjelmia linuxiin., kiitos.
 
Romantikkoitkijät#23 A mänskadaduu wada mänskadaduu.
baron
06.09.2005 12:35:19
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tietääkö kukaan mitään sävellys ohjelmia linuxiin., kiitos.
 
Mahdatko tarkoittaa nuotinkirjoitus/notaatio-ohjelmaa?
(Ei silti, tarkoitit mitä tahansa, en tiedä)
 
The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument.
Dr Dominant
07.09.2005 12:57:03
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä tein m6/9 suffiksin, mutta sen perään se laittoi vielä sen C:n.
 
Toimithan varmasti seuraavalla tavalla:
 
1) Sulla EI ole käytössä "Type into score" Chord-valikossa
 
vaan
 
2) Sulla on käytössäsi "Manual input" samaisesta valikosta
3) Klikkaa kohtaa viivastolla johon sointumerkin haluat
4) Kirjoita tekstikenttään _ainoastaan_ haluamasi pohjasävelen nimi ja mahdollinen alennus (b) tai ylennys (#), _ei muuta_
5) Klikkaa dialog-boxin alareunassa (definition-osio ikkunasta) "select"-nappulaa ja etsi kirjastosta tekemäsi "m6/9"-suffiksi.
6) Sitten vaan OK:ta riittävän monta kertaa.
 
Nyt pitäisi onnistua. Kaikilla muilla tavoin kauttaviivan kirjoittaminen sinne tekstikenttään tai sitten "type into score"-toiminto päällä et saa sitä bassosäveltä sinne kauttaviivan alle kun suffiksi sisältää "/"-merkin.
 
"Dr Dominant, I Presume?!"
baron
07.09.2005 14:40:36
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitti, kokeilen kun ehdin.
 
Kyllähän se niin on, että ohjelman pitää tehdä just sellaiset nuotit ja sointumerkinnät kuin mä haluan eikä niin, että joudun käyttämään niitä, joita ohjelma suostuu kirjoittamaan.
 
The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument.
Dr Dominant
07.09.2005 15:06:34
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitti, kokeilen kun ehdin.
 
Kyllähän se niin on, että ohjelman pitää tehdä just sellaiset nuotit ja sointumerkinnät kuin mä haluan eikä niin, että joudun käyttämään niitä, joita ohjelma suostuu kirjoittamaan.

 
Toki - tuo ongelma juontaa juurensa siitä että kauttaviiva sointumerkissä on koodattu tulkittavan tietyllä lailla.
 
Yksi konsti kiertää tuo ongelma on tehdä 6/9-suffiksi siten, että laittaa numerot 6 ja 9 päällekkäin ilman kauttaviivaa. Silloin kirjoitat esim. "Cm69" tekstikenttään ja kone tajuaakin mistä puhutaan. Tajuaa myös sen jos laitat Cm69/G, silloin ei ole ongelmaa tuon kauttaviivan kanssa.
 
Mutta toisaalta jos haluaa että 6/9 kirjoitetaan nimenomaan kauttaviivan kanssa, sitten pitää vaan mennä Finalen osalta Finalen ehdoilla ...
 
"Dr Dominant, I Presume?!"
baron
08.09.2005 20:21:30
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jess, mä onnistuin huijaamaan Finalen tekemään mitä mä halusin.
 
Kiitti vinkeistä!!
 
The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument.
Sävis
09.09.2005 09:07:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitti, kokeilen kun ehdin.
 
Kyllähän se niin on, että ohjelman pitää tehdä just sellaiset nuotit ja sointumerkinnät kuin mä haluan eikä niin, että joudun käyttämään niitä, joita ohjelma suostuu kirjoittamaan.

 
Jep. Kyllä Finalella pitäisi pystyä tekemään "mitä vaan". Ainoa ongelma on se, että Finalella voi tehdä niin paljon asioita, että jokaisen pienenkin jutun tekeminen on ensimmäisen kerran hankalaa, kun ei tiedä mitä kautta sen voi tehdä.
 
"Sävis on mukava ja haisee valkosipulille." -Tellu
"Sävis on semmoinen kiva pätkä." -Juoppohurtta
baron
09.09.2005 09:24:48
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jep. Kyllä Finalella pitäisi pystyä tekemään "mitä vaan". Ainoa ongelma on se, että Finalella voi tehdä niin paljon asioita, että jokaisen pienenkin jutun tekeminen on ensimmäisen kerran hankalaa, kun ei tiedä mitä kautta sen voi tehdä.
 
Voisko sanoa, että "ruokahalu" kasvaa syödessä.
Aluksi riitti, että sai oikeat nuotit lapulle, nyt pyrkii siihen, että lappujen ulkonäkö olisi joka suhteessa "pro" ja joutuu opettelemaan näitä stilisointiasioita, jotka eivät mielestäni oo yksinkertaisia, ainakin kun viitsimättä manuaalia lukea tekee sen yrittämisen ja erehtymisen kautta.
 
The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument.
Dr Dominant
09.09.2005 10:43:59
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Voisko sanoa, että "ruokahalu" kasvaa syödessä.
Aluksi riitti, että sai oikeat nuotit lapulle, nyt pyrkii siihen, että lappujen ulkonäkö olisi joka suhteessa "pro" ja joutuu opettelemaan näitä stilisointiasioita, jotka eivät mielestäni oo yksinkertaisia, ainakin kun viitsimättä manuaalia lukea tekee sen yrittämisen ja erehtymisen kautta.

 
Voi todellakin sanoa että kasvaa - nykyään **tuttaa jo sekin kun orkesteristemmaan jää harjoitusnumero kaksi milliä liian lähelle viivastoa ja dynamiikkamerkki on vähän vinossa. Puhumattakaan siitä että pianostemmassa on sointu jossa on tilapäisetumerkki joka äänessä ja niiden välinen etäisyys ei ole hyvän näköinen. En nyt edes mene tässä siihen että palkkien kaltevuudet pitäis melkein joka paikassa aina fiksata että ne ois oikeasti julkaisukelpoiset. Tieto lisää tuskaa ... jossain on se raja mikä on muusikolle riittävä ja se on ylitetty jo ikuisuus sitten!!
 
"Dr Dominant, I Presume?!"
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 533 34 35 36 37

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «